Vanzarile de masini noi in Franta au scazut cu 13% luna trecuta, ca efect al noii diminuarii a primei de casare in programul Rabla, arata datele CCFA. Marcile locale Renault, Peugeot si Citroen au avut impreuna 53% din piata, fiind urmate de Volkswagen si Dacia, singurele brand-uri la care vanzarile au urcat in iulie. Vanzarile de masini noi in Franta au urcat cu circa 3% anul acesta, spre 1,38 milioane, iar cele ale Dacia au avansat cu peste 100%, la mai mult de 70.000 de autoturisme, conform Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

In iulie s-au vandut in Franta circa 170.000 de masini noi, scadere de 13% fata de luna similara din 2009. Declinul vine si din cauza faptului ca prima de casare in programul Rabla a tot scazut, de la 1.000 euro anul trecut si 700 euro in primul semestru - pana la 500 de euro in prezent. Luna trecuta Renault avea 19,9% din piata franceza, urmata de Peugeot cu 17,6% si Citroen cu 15%. Volkswagen a avut 7,5% din piata, iar Dacia, 5,3%, cele doua brand-uri fiind singurele la care vanzarile au crescut in iulie (cu 47,5% la Dacia si 11,9% la Volkswagen). Seat si Opel au fost marcile la care vanzarile au cunoscut declinul cel mai accentuat (mai mult de 30%).

Per total, in sapte luni piata franceza a masinilor noi a avansat cu 2,8%, spre circa 1,38 milioane unitati, dupa ce primele luni au fost foarte bune. Renault a vandut peste 300.000 de masini, Peugeot s-a apropiat de 250.000, iar Citroen a trecut de 200.000. Volkswagen a comercializat 89.000 de masini, Ford s-a apropiat de 75.000, iar Dacia si-a gasit circa 70.000 de clienti, aproape triplu fata de primele sapte luni ale anului trecut.