Ford isi plateste datoriile ajutata de garantiile mai multor guverne nationale, inclusiv cel roman

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 9 august 2010, 10:39 Economie | Auto


​Ford e ajutat de mai multe guverne nationale care i-au oferit garantii pentru a se putea imprumuta mai ieftin si pentru a-si creste rating-ul, o pozitie ironica pentru singurul mare producator american ce nu a avut nevoie sa fie salvat de stat, noteaza Wall Street Journal. Guvernele unor state precum SUA, Marea Britanie si Romania au garantat imprumuturi luate de Ford, compania putand astfel sa investeasca si in acelasi timp sa-si reduca datoriile. Totusi, unele guverne au respins cererile Ford, nedorind sa ajute o companie care in ultimele cinci trimestre a fost pe profit.

Ford a avut un an bun, cu profit de peste sapte miliarde dolari, iar in SUA vanzarile au urcat cu un impresionant 22%, dupa ce anul trecut a fost extrem de slab. Ford si-a redus semnificativ datoriile, de la aproape 33 miliarde dolari la finalul primului trimestru, la circa 26 miliarde dolari la 30 iunie. Ford a reusit sa-si reduca datoriile si fiindca a primit garantii de la diverse guverne nationale pentru imprumuturi contractate, compania fiind astfel capabila sa faca si investitii in fabrici, dar in acelasi timp sa plateasca o parte din datorii.

Si guvernul roman a sustinut Ford, nu doar prin ajutoarele de stat in valoare de circa 200 milioane euro, dar si prin garantarea a 80% din obligatiile aferente contractului de finantare dintre Banca Europeana de Investitii si Ford Romania, in valoare de 400 milioane de euro, suma imprumutata pentru modernizarea fabricii de automobile de la Craiova.

Saptamana trecuta autoritatile din SUA au anuntat ca vor garanta un credit de 3,1 miliarde dolari oe care Ford Motor Company il ia pentru a putea exporta 200.0000 de vehicule in Canada si Mexic.

In iunie si guvernul britanic a aprobat garantii pentru un imprumut de 600 milioane dolari cu care Ford sa poata investi in tehnologii ecologice. WSJ mentioneaza totusi ca Ford nu a primit peste tot unda verde, deoarece unele guverne sunt sceptice cand e vorba sa ajute o companie care a obtinut profit in ultimele cinci trimestre. Acum trei saptamani autoritatile germane au refuzat cererea Ford pentru garantarea unui imprumut de circa 250 milioane dolari ce urma a fi folosit la modernizarea uzinei din Koln.

Ford spera ca usor usor companiile de rating isi vor imbunatati perspectivele de la nivelul 'stabil' din prezent, la un nivel superior care sa-i permita companiei sa se imprumute mai ieftin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1408 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    da (Luni, 9 august 2010, 12:53)

    gigi [anonim]

    ford nu a avut probleme pt ca este sprijinit de deviziile din europa si asia.Spre deosebire de ceilalti producatori de masini americani ford mai vinde si in afara statelor.Mai mult din aceastca cauza nu au avut serioase probleme.Dar degeaba ca in europa a pierdut batalia cu vw din aceasta cauza au nevoie de ajutor si abia asteapta lingaii americanilor sa sara cu favoruri.
    • 0 (2 voturi)    
      Ufff... (Luni, 9 august 2010, 13:35)

      ha [anonim] i-a raspuns lui gigi

      îmi plac la nebunie comentariile în care există un singur câştigător, un zeu total, un adevăr absolut. de curiozitate m-am uitat pe ford să văd ceva în comunicatele oficiale... şi ghici ce găsesc:
      1.ford's share increased in 14 of the main 19 european markets.
      2. ford strengthens its position as no.2 in europe with highest annual market share for more than a decade. (scuze capsul...e copy paste)

      oare din felia cui o fi mâncat fordu' de a crescut în 14 din 19 ţări? şi cum o fi pierdut în faţă vw când ei îşi măresc market-shareul?

      şi ca opinie personală: compară fiesta cu polo-ul la design. când am văzut prima dată fiesta pe autostradă am întors capul după maşina aia. la polo am zis: e cumva golf?
    • 0 (2 voturi)    
      :) (Luni, 9 august 2010, 14:01)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Cand prostia nu doare si ridicolul nu ucide...se gaseste cate un "gigi" pe post de parerist sef...care sa isi dea cu parerea despre, evident, ce nu cunoaste! Este sportul preferat al rumanilor (in general) si al anonimilor sfertodocti (in parcitular), care cu indolenta, prostia si reaua lor credinta...umplu cyber-spatiul!

      El, pareristul "gigi" este anti-americanul convins, chinuit si mistuit de forma sociala a Complexului lui Oedip. Sentimentul dual si contradictoriu (de admiratie si teama) ii umple viata de ura lu' "gigi" al nostru...si il inspira in comentariile lui inepte.
      Btw...mister "gigi"...lucrezi cumva ca Marketing Manager pentru Europa / Asia in cadrul companiei Ford? Nu? Atunci de unde stii ca "...este sprijinit de DEVIZIILE (ce mai e si asta???) din Europa si Asia"??? Ai idee cat a investit Ford in Volvo??? Dar in Jaguar??? Habar nu ai, nu?
      Atunci...stii macar care este brandul "upper-class" al Ford? De Lincoln MKS ai auzit? Evident ca nu...

      http://lincolnmk-s.com/mks/home.asp

      Atunci poate ai auzit de Ford TAURUS SHO...Sau nu?

      http://www.fordvehicles.com/2010taurus/

      Enjoy them!
      :)))
  • 0 (2 voturi)    
    Nu poti (Luni, 9 august 2010, 14:35)

    ik [anonim]

    sa te superi pe gigi, un om atit de simplist in gindire, fara nuante, cu idei putine si fixe. Cind citesc ce scrie imi amintesc de filmul Forest Gump mai exact de ce spunea mama lui Forest despre el dar fara nici o urma de compatimire sau regret ci doar ca si o constatare oarecare: "stupid is, stupid does". Run gigi, run !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by