





Efectul crizei - creste cota de piata a masinilor cu un pret peste medie
In 2007, BMW, Audi si Mercedes inmatriculau 9.000 de masini, respectiv 2,9% din numarul total al inmatricularilor. In 2010, cota de piata a crescut la 4,4%, iar daca programul rabla nu ar fi existat, cota de piata ar fi urcat probabil la 6-7%. Vezi grafic.
In mod curios, cererea pentru masini scumpe a scazut mai putin decat cea pentru masini "populare", ceea ce inseamna ca pe acest segment de cerere, criza a produs mai putine efecte negative.
Pe de alta parte, desi programul rabla a oferit posibilitatea obtinerii unor discounturi semnificative, de pana la 20% din pretul standard, inmatricularile Dacia au scazut cu 15%.
La nivel european, cota de piata cumulata a BMW, Audi si Mercedes este de 13,2%.
Citeste si comenteaza pe Businessday.ro.

În spatele cifrelor (și al scandalurilor politice). Mărturii despre suferință și deznădejde în pandemie: „I-am dat prima palmă copilului”
S&P modifică perspectiva la stabilă, de la negativă/ De ce ar trebui să ne intereseze ratingul
Ludovic Orban: Orice ministru care își atacă premierul trebuie să își scrie mai întâi demisia
Turcan: Cei care lucrează la recalcularea pensiilor vor primi suplimente
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”