Scandalul de spionaj industrial de la Renault a luat o intorsatura neasteptata dupa ce al doilea om ca importanta in companie, Patrick Pelata, spune ca e posibil sa nu fi existat un caz de spionaj industrial, ci poate fi vorba de o manipulare interna, facuta cu scopul de a frauda compania. Pelata a spus pentru Le Figaro ca cei trei directori demisi vor fi repusi in functie daca se va dovedi ca nu au fost vinovati. Situatia risca sa devina jenanta pentru Renault, iar pe fir a intrat si ministrul francez de finante care cere ca Renault sa clarifice lucrurile si sa suporte consecintele.

Patrick PelataFoto: HotNews.ro

Patrick Pelata, director operational al Renault, spune pentru prima oara ca sunt indoieli asupra faptului ca ar fi existat o afacere de spionaj industrial la Renault si ca e posibil ca grupul francez sa fi fost in mod deliberat indus in eroare sa creada ca e vorba de asa ceva.

Pelata spune ca are doua ipoteze de lucru: fie exista intr-adevar un scandal de spionaj industrial iar un director de rang inalt isi protejeaza cu orice pret sursele, fie nu exista vreun caz de spionaj industrial, ci unul de manipulare interna gandita in scop de frauda.

Christine Lagarde, ministrul francez de finante spune ca Pelata trebuie sa-si asume toate consecintele, iar Renault e obligata sa clarifice lucrurile in acest scandal care devine jenant pentru grupul francez.

Pelata nu exclude posibilitatea de a demisiona daca se va dovedi ca nu a existat niciun fel de scandal. In plus, el spune ca cei trei directori dati afara vor fi reintegrati si se va incerca repararea tuturor nedreptatilor facute in acest scandal.

Renault anunta in ianuarie ca a demis trei directori din cauza unui scandal de spionaj industrial in care informatii confidentiale despre modelul de comercializare al vehiculelor electrice ar fi fost vandute pe bani grei. Cei trei directori au sustinut mereu ca sunt nevinovati, iar Renault a cerut autoritatilor sa ancheteze cazul, desi in plangerea oficiala nu a mentionat contra cui face reclamatie. Ancheta facuta de autoritati nu a adus pana acum dovezi in sprijinul acuzatiilor de spionaj.

Cea mai des intalnita ipoteza a fost ca secretele ar fi ajuns in China, tara care vrea sa investeasca miliarde de dolari in masina electrica.