Piata auto europeana a scazut cu numai 2% in primele trei luni ale anului, insa marci precum Alfa Romeo, Mitsubishi si Nissan au avansat cu peste 20%, arata datele ACEA care cuprind 28 de piete europene. La polul opus s-au situat marcile Chrysler. Fiat si Lancia care au avut scaderi de peste 20%, mai arata statisticile din care reisese ca cel mai mult au avansat pietele baltice, iar campioane la declinul vanzarilor de masini noi au fost cateva tari sudice.

Astfel, in cele 28 de tari cuprinse in datele ACEA s-au inmatriculat 3,69 milioane masini noi in primul trimestru, fata de 3,76 milioane in perioada similara din 2010. Cel mai mult au crescut marcile Alfa Romeo (+49%), Mitsubishi (+35%), Nissan (+21%) si Lexus si Volvo (peste 10%), in timp ce marcile din grupul Chrysler au scazut cel mai mult (-32%), urmate de Fiat (-26%), Lancia (-23%), Mazda (-20%), Ford (-13%).

La cote de piata, Volkswagen are 11,6% in primele trei luni, Ford are 8,2%, Renault ocupa locul trei, cu 8,1%, Opel detine 7,3%, iar Peugeot, 7,2%. Dupa mai multi ani de crestere, cota Dacia s-a micsorat de la 1,8% acum un an, la 1,7% in prezent, iar vanzarile au scazut mai mult decat piata (-2,7%).

Germania este in continuare cea mai mare piata europeana, cu 763.000 masini noi vandute, crestere de 14%. Franta a crescut cu 9%, fiind aproape de 650.000 de unitati, iar Marea Britanie este in scadere, spre 558.000 de unitati. Pietele din tarile baltice au avansat cel mai puternic, cu peste 100%, in timp ce Grecia a scazut cel mai puternic (-57%), iar in Spania si Italia declinul a fost de peste 20%.