Alfa Romeo si Mitsubishi sunt marcile auto care au crescut cel mai mult in primul trimestru in Europa, Chrysler si Fiat sunt campioane la scaderi
Astfel, in cele 28 de tari cuprinse in datele ACEA s-au inmatriculat 3,69 milioane masini noi in primul trimestru, fata de 3,76 milioane in perioada similara din 2010. Cel mai mult au crescut marcile Alfa Romeo (+49%), Mitsubishi (+35%), Nissan (+21%) si Lexus si Volvo (peste 10%), in timp ce marcile din grupul Chrysler au scazut cel mai mult (-32%), urmate de Fiat (-26%), Lancia (-23%), Mazda (-20%), Ford (-13%).
La cote de piata, Volkswagen are 11,6% in primele trei luni, Ford are 8,2%, Renault ocupa locul trei, cu 8,1%, Opel detine 7,3%, iar Peugeot, 7,2%. Dupa mai multi ani de crestere, cota Dacia s-a micsorat de la 1,8% acum un an, la 1,7% in prezent, iar vanzarile au scazut mai mult decat piata (-2,7%).
Germania este in continuare cea mai mare piata europeana, cu 763.000 masini noi vandute, crestere de 14%. Franta a crescut cu 9%, fiind aproape de 650.000 de unitati, iar Marea Britanie este in scadere, spre 558.000 de unitati. Pietele din tarile baltice au avansat cel mai puternic, cu peste 100%, in timp ce Grecia a scazut cel mai puternic (-57%), iar in Spania si Italia declinul a fost de peste 20%.

Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
VIDEO Regatul Unit în doliu: A murit prințul Philip, soțul Reginei Elisabeta a II a / Ce mesaj au transmis Palatul Buckingham și premierul
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
VIDEO Primele imagini cu o maimuță controlând un joc video cu creierul prezentate de Neuralink, compania lui Elon Musk