Volkswagen si Toyota sunt marcile care se bucura de cea mai mare incredere in cinci, respectiv patru tari. Toyota singura singura marca auto japoneza si Renault singurul brand auto din Franta alese ca cele mai de incredere marci de masini de catre respondentii din macar una dintre cele 16 tari participante la studiu.
Iata care este marca auto preferata in fiecare dintre cele 16 tari din Europa care au participat la studiu.
Austria - Volkswagen
Belgia - Volkswagen
Croatia - Opel
Cehia - Skoda
Finlanda - Toyota
Franta - Renault
Germania - Volkswagen
Ungaria - Opel
Olanda - Toyota
Polonia - Volkswagen
Portugalia - Toyota
Romania - Dacia
Rusia - Toyota
Slovenia - Renault
Suedia - Volvo
Elvetia - Volkswagen
"Inrederea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011)", a anuntat producatorul auto local. Compania noteaza ca participantii la sondaj au nominalizat Dacia ca fiind marca in care au incredere, fara a selecta brandul din mai multe variante de raspuns.
Respondentii au evaluat marcile prin alegerea catorva atribute dintr-o lista de 20. Pentru Dacia respondentii au ales atribute precum "calitate", "valoare excelenta", "imagine puternica" si "intelegerea nevoilor clientilor”. In 2007, 2008 si 2009 Mercedes-Benz a fost cea mai de incredere marca auto pentru romani, insa Dacia a venit pe primul loc in 2010 si 2011.
Studiul Reader's Digest privind cele mai de incredere marci se face anual, din 2001 incoace, in 16 tari din Europa si 14 limbi, pe mai mult de 33.000 de respondenti din baza de date a Reader's Digest. Cercetarea s-a facut prin e-mail, in perioada august-octombrie 2010, si data recent publicitatii.
pentru ca cei intevievati tind sa se raporteze la masini pe care le cunosc direct, pe care le detin.
sunt mult mai putini detinatori de mercedes decat de vw, chiar si in germania.
Eu am incredere in Porsche 911 (964) Cabriolet tiptronic , anul de fabricatie 1993 cu 170000 km la bord.
Nu stiu de unde pot sa calculeze marja de eroare de "2.1%" cand au chestiunat (zic ei) "1218" persoane ?!!!
Rezultatul oricum e real pentru Romania. Tot Dacia va fi prima cu toate ca e codasa la toate capitolele. Bafta!
Eu, de exemplu, am fost intrebat in urma cu 3 ani, pe mail (acum vine intrebarea : " De unde mama d...-ului au astia mail-ul meu?"), care cred ca este cel mai fiabil model de masina. Eu am raspuns un pic la misto, Dacia 1100, explicandu-le ca tata a mers cu acest model aproximativ 1.2 milioane de km, deci mult mai mult decat cei 130000 pe care ii am eu cu masina din dotare, oricum nu au avut bunul simt sa-mi trimita si mie, pe mail (ca e gratis) rezultatul statisticii respective, l-am aflat tot dintr-un articol de pe net. Si, surprinzator, printre modelele citate ca au mai fost votate (desi in articol scria "celelalte modele votate care nu se afla in top 20 sunt :" si erau listate 31 de modele), nu s-a aflat Dacia 1100.
Concluziile le poti trage singur.
dar nu se interdieveaza 5 mil de oameni
iei niste un numar din fiecare categorie de oameni si ma rog prostii d-astea.
dacia nu e asa rea. e chiar foarte buna pentru clasa ei.
daca o sa compari dacia cu bmw, normal ca o sa iasa muci... deci la raport calitate-pret cred ca face bmwu.. ca ala costa de 7-8 ori mai mult :D
e tipic romanesc sa arunci cu noroi in marcile autohtone ca-s mai bune alea de import.
corect dacia nova a fost o caricatura de masina, dar loganu e ok. nustiu ce vrei mai mult de la o masina care costa intre 6000 si 10000 de euro.
Iar noi avem Dacia - mindra fata-si un producator Ford care cam ezita sa demareze productia adevarata.
Dacia fabricata prin 83 era cu mult superioara celei de acum
iar Dacia din 83 era la unghia mica a Loganului din prezent. o spun din experienta, pentru ca am conndus amandoua modelele.
2 - mizerabilii se gandesc ca trebuie sa aiba sosele inainte de a face masini si nu invers! nenorocitii! pai romania e testul ultim pentru masini. nu il auzeam pe unu care mersese cu jeepu prin 1/2 de glob si i s-a stricat in romania :D
ma rog aici mai intra si facilitatile care le ofera statul,
Oricum aceste statistici nu au nicio relevanta, singurele statistici care conteaza din acest punct de vedere sunt cele care cuantifica numarul de defectiuni/an/mia de vehicule, de aici poti stabili fiabilitatea masinilor. Eu, personal, am o problema cu firmele care, in 2011, ofera garantie doar 2 ani (si e si Mercedes printre ele). Din punctul meu de vedere, cumperi o masina noua, o tii 4-5 ani si maxim 150-170000 de km, o dai si iei alta. Iar daca o masina cedeaza in primii patru ani, inseamna ca fiabilitatea lasa de dorit. Evident, vorbim de masini intretinute corespunzator, revizii facute la timp, consumabile schimbate dupa carte, nu cand nu mai merg, etc.
Cehia - Skoda
Franta - Renault
Romania - Dacia
Suedia - Volvo
Daca intrebau si in Spania probabil iesea Seat