​​Volumul de informații și documente solicitate de echipa de inspecții fiscale și lipsa de comunicare efectivă cu administrația fiscală sunt domeniile care generează cele mai mari nemulțumiri companiilor au arătat 59%, respectiv, 33% dintre companiile respondente la un sondaj realizat de PwC România și D&B David și Baias în cadrul unui eveniment online.

Dan DascăluFoto: PwC România

”O inspecție fiscală bine pregătită înseamnă să aveți gata și să puteți prezenta în orice moment documentația aferentă, cu atenție maximă la toate detaliile. Cum aceasta este întotdeauna extrem de voluminoasă, este recomandabil să vă bazați pe avantajele pe care soluțiile de digitalizare le oferă, mai ales că ANAF va continua să comunice și să verifice documentele de la distanță. Ambiția administrației fiscale este să realizeze 30% din activitatea de control din acest an pe cale de verificare documentară. Prin urmare, digitalizarea documentației de ambele părți ale ”baricadei” vă va ajuta să desfășurați un asemenea control mai ușor, mai rapid și cu potențialul de a obține rezultate cât mai bune”, a declarat Dan Dascălu, Partener și Lider al Practicii de Litigii, D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC România.

Astfel, 70% dintre companiile participante la sondaj indică serviciile intragrup drept cea mai importantă temă vizată de inspecțiile fiscale din cauza volumului mare de documente solicitate și a termenelor scurte de predare. Acestea sunt urmate de controalele privind prețurile de transfer (20%) și de cele care vizează tichetele cadou (10%).

Aproape trei sferturi dintre companii au arătat că nivelul obligațiilor suplimentare impuse în cadrul controlului fiscal au fost mai mici de un milion euro, 17% au menționat sume între 1 și 10 milioane euro și 9% peste 10 milioane euro.

Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România aici.

Articol susținut de PwC România