Qualitance, companie internațională de inovație, tehnologie și Inteligență Artificială fondată în România, a demarat în data de 9 decembrie o ofertă de vânzare de obligațiuni corporative denominate în euro, prin plasament privat cu scadența în trei ani, cu un cupon de 5%, se arată într-un comunicat de presă.

  • Oferta a marcat o inovație la nivelul plasamentelor private de obligațiuni corporative din România, fiind prima ofertă desfășurată prin sistemul BVB în care s-a folosit un sistem de tip „licitație olandeză”, prin care s-a determinat nivelul optim al ratei cuponului obligațiunilor. Astfel, această rată a dobânzii a fost stabilită prin licitație la un nivel care să echilibreze cât mai bine interesul investitorilor și pe cel al emitentului.

Cererea în piață a fost ridicată, valoarea ofertei fiind depășită din prima zi, cu o suprasubscriere de aproape 60% (raportat la valoarea finală alocată). Compania a atras o finanțare de 1,5 milioane euro.

Obligațiunile au o valoare nominală de 500 euro, o scadență de 3 ani și o dobândă fixă de 5% pe an, plătibilă semestrial, cu posibilitatea de rambursare anticipată.

“Planurile QUALITANCE pe următorii 3 ani prioritizează investițiile în zona de creștere și dezvoltare a structurii actuale – a echipei, a prezenței internaționale prin entități noi sau chiar achiziții, precum și a portofoliului de clienți alături de care să desfășurăm proiecte complexe de transformare digitală, folosind în special Inteligența Artificială și Machine Learning", a declarat Radu Constantinescu, co-fondator și managing partner, QUALITANCE.

Conform comunicatului, finanțarea va fi folosită de QUALITANCE pentru a-și continua atât expansiunea pe plan internațional, prin creșterea echipei și eventuale achiziții, cât și extinderea portofoliului de clienți. Anul acesta, compania a deschis subsidiare noi la New York și Londra și și-a extins biroul din Sydney, unde derulează proiecte de inovație și transformare digitală.

În perioada 2016 - 2018, QUALITANCE a înregistrat creșteri anuale de peste 36% ale cifrei de afaceri. La sfârșitul anului 2018, societatea înregistra un avans de 36,1% față de anul precedent, în timp ce în 2017, era în creștere cu 37,6% față de 2016.