G7 ar putea cere cresterea productiei de petrol

Solutii pentru reducerea pretului la combustibil: Franta propune stabilirea unui plafon pretului petrolului pana la care sa se aplice TVA la produsele petroliere

de C.G.     HotNews.ro
Marţi, 27 mai 2008, 10:09 Economie | Burse


Nicolas Sarkozy  a sugerat, marti, tarilor din Uniunea Europeana sa stabileasca un plafon pana la care s-ar plati TVA pentru produsele petroliere, pentru a limita efectele cresterii continue a pretului petrolului.

"Trebuie sa punem partenerilor europeni urmatoarea intrebare: daca pretul petrolului va continua sa creasca, oare nu ar trebui sa reducem taxa pe valoarea adaugata aplicata la pretul petrolului? Adica, TVA sa nu se mai aplice daca costul petrolului depaseste un anumit nivel", a declarat Sarkozy la radio RTL citat de AFP.

"Nu pot sa iau o asemenea decizie de unul singur pentru ca acesta ar trebui sa fie o decizie europena, dar cred ca nu doar Franta are de suferit in urma cresterii pretului petrolului", a adaugat presedintele francez.

In acelasi timp, ministrul francez al Economiei, Christine Lagarde, a declarat la canalul public France 2 ca tarile din G7 trebuie sa ceara marilor producatori de petrol sa-si mareasca productia avand in vedere ca pretul petrolului nu mai contenese sa creasca.
 
De la 1 iulie, Franta urmeaza sa preia presedintia prin rotatie a Uniunii Europene.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















919 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    F bine sa reduca daca sunt prosti (Marţi, 27 mai 2008, 11:53)

    B [anonim]

    Sa reduca impozitele ca sa aiba speculatorii si firmele petroliere profituri si mai mari fata de profiturile imense pe care le inregistreaza. FEDul si BCE sunt si ele vinovate ca au pompat moneda in piata dar au micsorat dobanda. Ce sa faca speculatorii ca sa se protejeze de inflatiei, cumpara bunuri si resurse la care exista cerere intotdeauna gen petrol sau alimente. Sa traiti bine!
    • 0 (0 voturi)    
      vraja (Marţi, 27 mai 2008, 12:11)

      fisc [anonim] i-a raspuns lui B

      a nu se uita ca - in Romania, cel putin - cam 50% din pretul benzinei reprezinta taxe si accize ! (acciza e un supraimpozit aplicat marfurilor de lux!!) asa ca pretul mare convine statelor, care string mai multi bani la buget de unde se pot fura in voie... pe fel de fel de proiecte de infrastuctura, autostrazi, borduri, asfalt, canale, avioane, etc

      deci, luati-va gindul de la orice reducere.
      in 1979 de la 4,5 lei pe litru s-a facut brusc 9 lei -

      deci, se poate!
      istoria doar se repeta
      • 0 (0 voturi)    
        RE: vraja (Marţi, 27 mai 2008, 12:51)

        Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui fisc

        Si in restul tarilor din UE cam cat la suta din pretul benzinei e acciza?
        Si cu toate accizele astea, firmele ce fac afaceri cu petrol castiga din ce in ce mai mult (cauta in ziarele din SUA sa vezi ce profituri record au in ultimii ani).
  • 0 (0 voturi)    
    pret benzina (Marţi, 27 mai 2008, 13:27)

    dan [anonim]

    in 1979 pretul benzinei a crescut de la 4.5 la 9
    lei.Memorie scurta: Ciorbea a marit pretul benzinei
    de la 900 la 1900 dintr-o data. La citeva luni a dus-o la 3100 ca in anul urmator sa o faca 5000.
    Asta da evolutie a pretului la benzina . Ministru transporturilor era ,, licuriciu,, cel mare.Asta da evolutie in care toate afacerile sa infloreasca.
    Asa ca ce se intimpla acuma ma lasa rece
    unde evolutii de 10% poti cel putin sa le controlezi.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu 50%! (Marţi, 27 mai 2008, 13:37)

    Nautilus [anonim]

    Procentul de taxe in pretul platit la pompa nu e 50%, e 70%!!

    Ideea lui are logica, dar e o solutie temporara. Speculatia nu va inceta, dimpotriva se va inteti, fiindca baronii petrolului vor fi convinsi ca publicul cumpara, bugetul pierde iar consumatorul final va simti in buzunarul sau dupa cateva luni faptul ca preturile vor sari iar.

    Problema tarilor dezvoltate, in randul carora ne-am tarat si noi incet-incet e faptul ca ISI PERMIT sa plateasca preturile de acum si inca mai mult. Petrolul nu lipseste, spre deosebire de 1973-1974 si 1979-1981, nu e rationalizat ca intre 1985-1989 la noi, doar ca e mai scump. (Si nici macar nu simtim direct costul sau, petrolul din 2004 si pana acum s-a dublat, in timp ce benzina a crescut cu 20% - OMV Carrera 100 era 3,89 lei/litru, acum e 4,7). Un jurnalist american a studiat statisticile si a ajuns la concluzia ca in 1981, cand petrolul costa echivalentul a 83 USD in dolarii de azi, procentul din salariu/venit platit de un consumator pentru carburanti era mai mare, pentru simplul motiv ca veniturile erau mai mici... iar la noi, unde se stie care sunt veniturile, nu vad prea multi sa-si lase masina acasa din lipsa de carburant

    ~Nautilus


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by