Solutii pentru reducerea pretului la combustibil: Franta propune stabilirea unui plafon pretului petrolului pana la care sa se aplice TVA la produsele petroliere
"Trebuie sa punem partenerilor europeni urmatoarea intrebare: daca pretul petrolului va continua sa creasca, oare nu ar trebui sa reducem taxa pe valoarea adaugata aplicata la pretul petrolului? Adica, TVA sa nu se mai aplice daca costul petrolului depaseste un anumit nivel", a declarat Sarkozy la radio RTL citat de AFP.
"Nu pot sa iau o asemenea decizie de unul singur pentru ca acesta ar trebui sa fie o decizie europena, dar cred ca nu doar Franta are de suferit in urma cresterii pretului petrolului", a adaugat presedintele francez.
In acelasi timp, ministrul francez al Economiei, Christine Lagarde, a declarat la canalul public France 2 ca tarile din G7 trebuie sa ceara marilor producatori de petrol sa-si mareasca productia avand in vedere ca pretul petrolului nu mai contenese sa creasca.
De la 1 iulie, Franta urmeaza sa preia presedintia prin rotatie a Uniunii Europene.

Cu excepția a două județe, în România un adult din patru e pensionar. Campioana e Hunedoara, unde aproape jumătate din adulți sunt pensionari
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
deci, luati-va gindul de la orice reducere.
in 1979 de la 4,5 lei pe litru s-a facut brusc 9 lei -
deci, se poate!
istoria doar se repeta
Si cu toate accizele astea, firmele ce fac afaceri cu petrol castiga din ce in ce mai mult (cauta in ziarele din SUA sa vezi ce profituri record au in ultimii ani).
lei.Memorie scurta: Ciorbea a marit pretul benzinei
de la 900 la 1900 dintr-o data. La citeva luni a dus-o la 3100 ca in anul urmator sa o faca 5000.
Asta da evolutie a pretului la benzina . Ministru transporturilor era ,, licuriciu,, cel mare.Asta da evolutie in care toate afacerile sa infloreasca.
Asa ca ce se intimpla acuma ma lasa rece
unde evolutii de 10% poti cel putin sa le controlezi.
Ideea lui are logica, dar e o solutie temporara. Speculatia nu va inceta, dimpotriva se va inteti, fiindca baronii petrolului vor fi convinsi ca publicul cumpara, bugetul pierde iar consumatorul final va simti in buzunarul sau dupa cateva luni faptul ca preturile vor sari iar.
Problema tarilor dezvoltate, in randul carora ne-am tarat si noi incet-incet e faptul ca ISI PERMIT sa plateasca preturile de acum si inca mai mult. Petrolul nu lipseste, spre deosebire de 1973-1974 si 1979-1981, nu e rationalizat ca intre 1985-1989 la noi, doar ca e mai scump. (Si nici macar nu simtim direct costul sau, petrolul din 2004 si pana acum s-a dublat, in timp ce benzina a crescut cu 20% - OMV Carrera 100 era 3,89 lei/litru, acum e 4,7). Un jurnalist american a studiat statisticile si a ajuns la concluzia ca in 1981, cand petrolul costa echivalentul a 83 USD in dolarii de azi, procentul din salariu/venit platit de un consumator pentru carburanti era mai mare, pentru simplul motiv ca veniturile erau mai mici... iar la noi, unde se stie care sunt veniturile, nu vad prea multi sa-si lase masina acasa din lipsa de carburant
~Nautilus