Germania caută de urgenţă 60.000 - 80.000 de şoferi de tir / Situație grea și în Marea Britanie: ”Pleacă șoferii români și polonezi”

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 15 septembrie 2021, 0:59 Economie | Cariere


Tiruri
Foto: Hotnews
Asociația Companiilor de Transport (BGL) din Germania a lansat un nou apel pentru ocuparea zecilor de mii de locuri de muncă din domeniul transporturilor. În prezent, este un deficit de circa 60.000-80.000 de șoferi de tir, a declarat Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al asociaţiei, pentru agenția germană de știri DPA. Situația se înrăutăţeşte continuu, întrucât în fiecare an se pensionează 30.000 de șoferi, în timp ce numărul celor nou-intraţi în această profesie nu depășește 15.000, scriu grecii de la Kathimerini.

Asociația Internațională pentru Transportul Rutier (IRU) estimează, într-un studiu recent, că până în 2027 Germania va avea nevoie de încă 185.000 de șoferi noi de tir.

Intervenția asociaţiei a fost prilejuită de penuria uriaşă de bunuri de bază de pe rafturile supermarketurilor britanice, penurie pe care managerii o atribuie lipsei de șoferi pentru aprovizionarea adecvată a magazinelor.

Într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează și consecințelor negative ale Brexitului. Însă Dirk Engelhardt consideră că „deşi problema din Marea Britanie este exacerbată de Brexit, sunt sigur că este doar o chestiune de timp până să ne confruntăm şi noi cu aceeași problemă în restul Europei de Vest”.

Marea Britanie: Pleacă șoferii polonezi şi români


Cazul extrem al Marii Britanii se datorează și faptului că restul europenilor nu se mai pot deplasa în această țară fără formalități, în căutarea unui loc de muncă.

Pentru eliberarea vizei sunt necesare proceduri costisitoare şi care necesită timp. Pe durata pandemiei, mulți șoferi, în special din Polonia și România, au părăsit Regatul Unit pentru a se întoarce la familiile lor și se preconizează că puţini dintre ei vor mai veni înapoi.

Dar şi dacă Marea Britanie ar fi rămas în UE, nu s-ar fi putut ocupa uşor toate locurile de muncă din domeniu, deoarece, potrivit reprezentantului Asociației Companiilor de Transport, există o penurie de șoferi în multe alte țări europene. Într-o declaraţie pentru ziarul Die Welt, Markus Ritter, expert în problemele legate de transporturi, subliniază un alt motiv pentru penuria actuală: „În timpul pandemiei, mulți șoferi nu au dorit să intre în programe de suspendare sau regim de muncă flexibilă și au ales să-şi schimbe profesia”.

De ce profesia nu-i atrage pe tineri?


Pentru început, salariul este considerat destul de mic, în condiţiile în care salariul lunar pentru un șofer începător este în medie de 2.500 de euro, brut. La această sumă se adaugă, desigur, diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat, nu este impozitată și se ridică la câteva sute de euro pe lună. Dar chiar şi aşa, salariul este considerat tot mic, având în vedere că include și muncă în timpul weekend-ului. În plus, absența îndelungată a șoferului de acasă complică adesea o viață liniştită de familie.

În plus, în ultimii ani, pe măsură ce dezbaterea privind protecția mediului și lupta împotriva schimbărilor climatice capătă amploare în întreaga lume, s-a adăugat un alt factor care înrăutăţeşte situaţia: opinia publică tratează camioanele mai mult ca poluatori periculoși decât ca aliați valoroși pentru aprovizonarea pieţei. Iar „această imagine proastă îi îngrijorează pe șoferi”, spune Dirk. (Rador)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















75435 vizualizari

  • +46 (56 voturi)    
    De ce nu ii atrage profesia ... (Miercuri, 15 septembrie 2021, 1:25)

    CapitanulPanait [utilizator]

    O intrebare stupida.
    Am un prieten care este sofer, Este obligat prin nu stiu ce legislatie sa revina in tara la fiecare 3 saptamani si sa stea o anumita perioada. Cred ca o saptamana.
    Si aia se intreaba de ce nu ai soferi?
    Apoi a avut si el cateva aventuri cu imigrantii.
    Daca aia dau cu pietre in parbriz ca sa se opreasca soferul camionul, nu e nici o problema,
    Daca el se da jos si isi apara camionul si marfa, adica se ia la bataie, soferul ajunge la puscarie, caci imigrantii au drepturi. Soferii si patronii de camioane doar dreptul de a plati parbrizele sparte si prelatele taiate.
    Si aia se intreaba de ce nu mai vor tinerii sa se faca soferi?
    Si acuma sincer: 2.500 euro pe luna brut, care inseaman vreo 1.800 euro netto, cand oamenii dorm in cabina, mananca pe unde apuca, parcari pline si opresc pe unde apuca ca sa nu depaseasca programul, expunere la infractionalitate (furturi de motorina si marfa, trafic cu imigranti care navalesc in camion etc). Nu ma surpinde ca nu mai aitrage pe nimeni aceasta meserie.
    • -6 (42 voturi)    
      alternative? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 4:43)

      Jebediah_Sanchez [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Depinde si care sunt alternativele pentru un potential sofer. E totusi un job care necesita doar un permis de conducere; pentru cineva fara studii, diplome, si alte skill-uri, mi se pare o oportunitate care ar trebui luata in calcul.
      • +23 (25 voturi)    
        gresesti! (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:41)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Jebediah_Sanchez

        ca sofer poate nu ai nevoie de diplome, dar neaparat ai nevoie de alte skills-uri, in special EXPERIENTA LA VOLAN. Nu te descurci ca incepator in traficul din Bucuresti, si tu vrei sa te descurci ca sofer incepatro pe tir? Daca as fi patron de firma eu nu as avea curajul sa dau masina pe mana unuia cu experienta mai mica de 50 000km.
        Faptul ca sunt incurajari incepatorii in aceasta meserie mi se pare un lucru mare. In general toti patronii cer experienta.
        • +12 (12 voturi)    
          100% corect! (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:16)

          Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          "poate nu ai nevoie de diplome, dar neaparat ai nevoie de alte skills-uri, in special EXPERIENTA LA VOLAN"

          Nu este nevoie de diplome, dar nu e de loc un job necalificat, este complet gresit sa zici ca
          "e totusi un job care necesita doar un permis de conducere"!

          Cum deocamdata nu exista camioane autonome, lipsa de soferi de TIR-uri o sa o resimtim cu totii, cand va creste pretul produselor!
        • -2 (14 voturi)    
          Vor fi inlocuiti rapid (Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:09)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca nu sunt suficienti soferi pentru curse lungi, exista trenuri de marfa si barje de transport fluvial.

          In SUA se testeaza la greu camioane autonome. Tot ce trebuie sa facem este sa construim centre de transfer intermodal in zonele urbane. Trenul si nu ajunge pana la supermarket, dar nici nu este nevoie daca ai un depozit langa fiecare gara din Bucuresti.
          • +12 (12 voturi)    
            Aprovizionezi hypermarketurile cu trenul? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:14)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Trenurile de marfă nu intră în toate depozitele și nu intră în parcare la hypermarket. Nici barjele fluviale.
            • 0 (0 voturi)    
              Piața transporturilor (Joi, 16 septembrie 2021, 2:41)

              Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Nu trebuie să ajungi în hypermarket cu trenul. Dacă trenurile preiau o parte semnificativă a transportului național și internațional care se desfășura anterior cu tirul, atunci șoferii care făceau aceste rute lungi se vor reorienta spre navetele scurte între gară și hypermarket. Dacă dispar și ăștia, comercianții se vor reorienta spre posesori de permis categoria B în dube (cu costuri semnificativ mai mari, dar asta e altă discuție).

              Ideea e că întotdeauna piața va încerca să găsească soluții să rezolve problema, când ceva se blochează oamenii sunt dispuși să plătească mai mult și cineva sesizează oportunitatea de a face profit.
              • 0 (0 voturi)    
                Trenurile de marfă au 15 km/h viteza comercială (Joi, 16 septembrie 2021, 12:41)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

                Iar transbordările de marfă costă și ele.

                Transportul mărfii cu camioane nu necesită transbordare, orice copil de grădiniță înțelege asta. TIR-ul încarcă marfa direct de pe câmp și o livrează direct în hypermarket. Trenurile nu încarcă de pe câmp și nu intră în hypermarket.

                În România, trenurile de marfă realizează 12-15 km/h viteză comercială, România nu are practic căi ferate de marfă. un tren de marfă face 40-48 de ore dintr-o parte în alta a țării. Numai Ceaușescu mai promova transportul feroviar imun la orice argument logic și/sau logistic
          • +11 (11 voturi)    
            inlocuiti pe dracu' (Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:13)

            catelu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cred ca si hype-ul asta cu masinile autonome care nu se concretizeaza dar produce zgomot de vreo 10 ani incoace a indepartat tinerii de meseria asta.
          • +6 (6 voturi)    
            pai (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:28)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            da-ne un link acolo sa ne lamurim si noi cum ajunge camionul ala singur sa traverseze un oras!!!
          • +4 (4 voturi)    
            Mai lasa filmele SF. (Miercuri, 15 septembrie 2021, 19:40)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            As vrea sa vad la un camion autonom cine va verifica asigurarea marfii pe traseu, daca o chinga nu a cedat, daca nu s-a deplasat incarcatura, etc, etc.
            Adevarul este ca meseria de sofer de camion este o meserie foarte grea, iti trebuie anumite abilitati pe care nu le are oricine, de fapt, ca in oricare alta meserie pt. care trebuie sa ai anumite aptitudini.
            Deci, autocamioanele vor fi autonome doar in momentul in care in locul soferului va fi un robot care sa coboare la diferite intervale pt. a face anumite verificari, restul e Star Wars.
      • +13 (15 voturi)    
        pai (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:29)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Jebediah_Sanchez

        alternative ar fi sa angajeze migrantii aia valorosi,si sa vezi ca nu mai fura din camioane,ca vb aia,permisul se da pe ochi frumosi.e o oportunitate pe care de asemenea ,v-o recomand cu caldura.
        in sfarsit aia cu imaginea proasta de poluator,care-i
        preovupa pe soferi,imi da de intlesca reporterii sunt total pe dinafara.
        • +16 (20 voturi)    
          Migrantul nu va fura din tir, (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Point

          El va fura tirul cu totul. Ce sens are sa furi marfa de cateva sute de euro din tir, cand mai bine furi tot tirul de 350 000 euro??
          Acesta e si motivul ptr care patronii din vest prefera sa lucreze cu soferi din Europa de est si nu cu soferi provenind din randul migrantilor.
          • -7 (15 voturi)    
            Care-i diferenta? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            "migranti" sunt si unii si altii, indiferent de unde vin.

            Generalizand cand vorbesti de "migranti", iti expui limitele intelectuale. Am exportat si noi in UE sute de mii de "migranti" pe care nu-i angajeaza nimeni, care s-au dus doar la cersit, furat sau au creat retele de exploatare sexuala a minorilor. Fiecare padure cu uscaturile ei.
            Bonus, "migrantii" nostri penali sunt toti ortodocsi cu cruciulite la gat. Ca sa fie clar ca nici religia nu e un criteriu relevant.
            • +7 (7 voturi)    
              tu nu esti migrant ptr ca Romania face (Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:58)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              parte din Uniunea Europeana, iar unul din principiile functionarii UE este libertarea de circulatie a persoanelor. Practic te poti stabili in orice tara UE daca ai bani sa locuiesti acolo, nu ai nevoie de viza si de pasaport ptr ca asa s-a stipulat in tratatul de aderare.
              Migrantii sunt veniti din afara UE, au ajuns ilegal, nu au pasapoarte si vize, este logic ca sunt tratati altfel.
              Este o mare diferenta intre cetateanul UE aflat la el acasa si cel care a migrat ilegal dintr-o zona de conflict, spre exemplu.
            • +5 (5 voturi)    
              urla PC ul (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:36)

              Point [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              in tine de nici tu nu te mai auzi gandind.
              eu ma tot intreb ce dracului o sa mai zici cand ajungi intr-un cartier no go din vest
              sau unul din est.
              iar bonusul tau taie capatinile necredinciosilor,cu islamul si coranul de gat.
              sper din tot sufletul sa ajungi sa traiesti printre adulatii tai!!!
            • 0 (0 voturi)    
              Limite intelectuale profunde aveti dv, (Vineri, 17 septembrie 2021, 1:05)

              Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Generalizarea si particularul sunt doua operatii care stau la baza gandirii umane le folositi la fiecare doua minute. Oriunde v-ati duce, la banca, la spital,scoala posta etc si va intampina unul zdrentaros spunand ca el este: bancherul, stomatologul sau profesorul, imediat ceva iti spune ca ceva nu-i in regula.(este generalizarea) care de fapt mult.mai fina: un robinet, balama, motor, are un zgomot ciudat. Un sot infidel este nervos intr-un anumit moment. Cineva vrea sa vanda un produs " original" dar ceva iti spune ca este un fals. Comunistii moderni vor sa te convinga, ca toate grupurile umane au acceiadsi calitate, ei bine, este fals, in japonia poti lasa un telefon scump in cofetarie si sa-l gasesti a doua zi, iar in slte tari este periculos sa mergi cu el in mana pe strada. INTELES ?
      • +12 (12 voturi)    
        Îți trebuie 2 ani la volan ca să controlezi TIR-ul (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:11)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Jebediah_Sanchez

        pe stradă fără să mai iei după tine indicatoarele și semafoarele :)

        Vagonul din spatele tău e mai lat decât cabina, are 2.55 m lățime și durează aproximativ 2 ani până înveți să apreciezi corect pe stradă dacă are loc să treacă și vagonul, nu doar cabina :)

        În viraje, roțile din spate ale semiremorcii merg pe cu totul altă traiectorie decât roțile din față, iar roțile directoare se află sub scaunul tău, nu în fața ta, ca la autoturisme.
        • +7 (7 voturi)    
          exact, (Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:37)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          asta am spus si eu mai sus: ca sa conduci un TIR nu ai nevoie de diplome, ai nevoie de EXPERIENTA LA VOLAN.
  • +28 (32 voturi)    
    au luat peste 1 milion de sirieni (Miercuri, 15 septembrie 2021, 3:59)

    Wheelwright [utilizator]

    ... majoritatea barbati. Sa-i instrueasca pentru a lua carnetul si sa-i puna la munca.
    E culmea cum toti apeleaza la est suropeni.
    Stiu ca e mica diferenta intre ce primesti de la o firma romaneasca si una germana sa fii sofer in UE, am un prieten care de ani de zile are anunt pentru angajare soferi extern si niciodata nu a reusit sa ocupe toate posturile ce le visa, e o munca grea, oamenii vin si pleaca.
    • +18 (26 voturi)    
      refugiatii nu sunt adusi pentru munca (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:22)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Ci pentru marirea celei mai mari bogatii a Europei de Vest: multiculturalismul. Oricine stie ca rasele astea, arabe si negre sunt f lenese. Nu e ca nu vor sa munceasca, este ca sa nasc lenese. Si asta recunosc si aabii. Nu demult am vazut un reportaj pe BBC (care BBC numai rasist nu este), din Arabia Saudita, in care patronii sauditi se planeau direct si fara perdea cat de puturosi pot sa fie arabii si din cauza asta trebuie sa aduca milioane de indieni, filipinezi, etc.
      Un alt exemplu, in Franta, in randul populatiei (cu cetatenie) musulmane, rata de somaj este de 45%, in conditiile in care rata nationala (in care sunt cuprinsi si musulmanii) nu trece de 8%.
      Dar e ok, este super ok pentru Europa de Vest, fiindca acesti mirobolanti cetateni imbunatatesc multikulti.
    • +21 (25 voturi)    
      orice s-ar zice, est-europenii sunt (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:43)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      mult mai buni decat sirienii in orice domeniu, incusiv la sofat. De aceea se prefera est-europenii, legilslatia e si permisiva si sunt si soferi experimentati.
      Acum sincer, tu ai avea curajul sa dai pe mana unui sirian un tir de 350 000 euro??
      • -6 (6 voturi)    
        . (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23)

        ximigu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Păi nu-i dai tirul direct. Îl bagi întâi pe o dubă, apoi dacă se descurcă pe un camion și apoi dc se descurcă în continuare îl bagi și pe tir. Dar pentru asta trebuie ca UE să aibă o politică coerentă de a le oferi migranților posibilitatea de a califica și de a avea un viitor în afară de cerșit în marile piețe.
        • +6 (6 voturi)    
          poti sa il bagi si pe Tico sau Matiz, (Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:41)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

          daca nu are experienta la volan il va busi in cel mai scurt timp. Soferia nu se invata peste noapte, ai nevoie de cativa ani sa te deprinzi cu ea, si chiar de mai multi ani ca sa capeti indemanare completa.
          Eu nu as avea curaj sa imi dau masina pe mana unui incepator, cu atat mai mult un tir sau dubita.
        • +5 (5 voturi)    
          Și dacă el nu vrea să fie șofer nici pe dubă? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:30)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

          Cine e capabil să administreze munca șoferilor, e deja manager la o firmă de transport. Datul cu părerea pe forum nu costă nimic, dar valorează chiar mai puțin.

          Șoferii sunt prost plătiți și rău tratați, de asta sunt zeci de mii dintre ei care au permis pentru categoriile C, CE, D sau DE, dar nu vor să profeseze în domeniu.
  • -7 (23 voturi)    
    60 mii oameni = ?toneC02/an (Miercuri, 15 septembrie 2021, 7:08)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    Nu mai bine rezolvam cu inteligenta artificiala boss si ne mai ramane si noua de-o bere?
    • -1 (11 voturi)    
      In cazul AI (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:52)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

      soferii vor ramane someri, iar companiile cu flote de tiruri vor face economii.
    • +7 (9 voturi)    
      si-au pierdut simtzul umorului... (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:58)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

      Mare pacat.

      Mi-a placut gluma - cu verde in sus!
  • -1 (23 voturi)    
    E o meserie fara viitor (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:25)

    Adri4n [utilizator]

    Pe langa toate cele enumerate lumea uita ca vin masinile ce se conduc singure. Aceleasi firme care plang acum dupa soferi vor incepe sa ii arunce ca pe masele stricate in mai putin de 10 ani si in maxim 20 cele mai multe tiruri vor fi fara sofer. Cine mai are 15-20 de ani pana la pensie are sanse sa termine in meseria asta, cu mici emotii in ultimii ani. Dar ca tanar n-ai nici o sansa, la jumate va trebui sa caute alta meserie.
    • +14 (20 voturi)    
      haha (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:19)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Masina care se conduce singura este o pacaleala, momentan.Camionul care se conduce singur este doar o poveste de adormit fraierii lumii.
    • +7 (13 voturi)    
      nu din cauza asta nu gasesc soferi (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:46)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Sunt intru totul de acord cu tine, si nu doar la soferi ci la multe alte meserii. Uite, eu spre exemplu sunt arhitect si cu toata groaza trebuie sa recunosc ca in 15-20 de ani meseria de arhitect pentru publicul larg va disparea.... si nu fiindca are cineva ceva cu arhitectii, ci pentru ca pur si simplu inteligenta artificial, peste 10-20 de ani va putea face un proiect de o calitate care sa atinga perfectiunea intr-un timp incredibil de scurt, practic la nivel de secunde... Plus ca acea inteligneta artificiala te va citi psihologic, pe tine ca client, extrem de bine, si iti va proiecta casa pe baza profilului tau psihologic... O sa-ti placa la nebunie din prima si nu vei sti de ce! Iar procesul de autorizare va dura tot... cateva secunde, din momentul in care proiectul e gata si pana cand ai autorizatia de construire.
      Arhitecti vor mai exista numai in centrele universitare si la firmele care produc acea inteligenta artificiala, dar nicidecum pentru publicul larg.
      Revenind la subiect, nu cred ca din cauza ca peste 10-20 de ani meseria de sofer nu va mai fi ceruta nu isi gasesc acum soferi. Ci din cauza ca o mare parte din oameni cauta optiunile cele mai lejere in viata, chiar daca mai prost platite. Ori, sa fii sofer de TIR, chiar daca se plateste bine, e o meserie destul de grea si solicitanta.
      • -4 (8 voturi)    
        Oamenii s-au trezit (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:35)

        palatin [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        In mai toate domeniile oamenii nu mai pun accent pe bani, ci pe calitatea vietii. S-au saturat sa fie sclavi pe plantatie. Au ales sa-si traiasca viata asa cum doresc. Beneficiile extrasalariale sunt acum la moda pentru ca ajuta oarecum la cresterea calitatii vietii, fiind un vector de motivare a angajatului. In curand, societatea tehnologica actuala, care inca se mai bazeaza foarte mult pe munca de sclav a omului, va trebui sa gaseasca solutii reale, altfel risca sa dispara fiind inlocuita de o societate axata cu adevarat pe nevoile omului. Poate nu in 10 ani, dar in 50 de ani e foarte probabil sa se petreaca asta. Doar un eveniment de extinctie poate sa opreasca evolutia. Sau o pandemie prelungita suficient..
        • +7 (7 voturi)    
          si din ce o sa traiasca? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:14)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui palatin

          Pun si eu o intrebare.... chiar daca un om "alege sa traiasca asa cum isi doreste", asa cum atat te frumos te-ai exprimat, tot va trebui sa dea bani cand isi cumpara paine si eugenie de la magazinul din colt, tot va trebui sa isi plateasca factura la curent, apa, etc etc etc.
          Si aici vine intrebarea secolului XXI: din ce o sa plateasca? Daca el nu mai trebuie sa munceasca si doar "sa isi traiasca viata", inseamna ca va fi un parazit for ever.
          Ori, eu chiar nu cred ca e viabila si sustenabila pe termen lung o societate bazata pe parazitism social masiv. Plus ca parazitul e o om foarte odihnit si are energie pentru tot felul de porcarii.
          Eu cred ca solutia e sa se inventeze alte meserii. Nu ar fi deloc pentru prima data in istorie. Cand agricultura nu a mai avut nevoie de majoritatea populatiei, acestia au migrat in fabrici. Cand fabricile nu au mai avut nevoie decat de foarte putini oameni, acestia au migrat in servicii. Se va inventa ceva si pentru viitorii someri.
        • +7 (7 voturi)    
          "Sclavi pe plantatie" (Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:17)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui palatin

          Ce numesti tu "scalvi pe plantatie" se numeste munca si este principala deosebire intre oameni si animale.
          Tot ce numim noi civilizatie umana este bazata pe munca. Incepand de la monitorul pe care tocmai imi citesti acest comentariu si terminand cu banala paine ce o mananci zilnic. Si atat pentru monitor, cat si pentru amarata paine, n-ai tu idee ce munca istovitoare e in spatele lor! N-ai idee!
          • 0 (0 voturi)    
            Poti trai si din chirii (Miercuri, 15 septembrie 2021, 19:27)

            moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            Arunc si eu o idee. Cateodata te nasti in familia care trebuie.

            E virtute si in munca onesta, dar e de preferat sa te nasti intr-o casta economica favorabila.

            E suficient pentru cineva sa inventeze o tehnologie (patent pt Monitor) ca sa fie produs in masa pe banda de asamblare si sa imbogateasca un capitalist capabil.

            Las o poza care sa indice unde bat:

            https://www.ancient-egypt-online.com/images/social-pyramid-ancient-egypt.png

            Inteleg perfect ca e nevoie si de "oameni" sa munceasca de dragul supravietuirii.
      • +3 (3 voturi)    
        si lasi un operator de PC sa introduca datele? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        poate ca cineva trebuie sa-si asume structural ce a decis AI-ul? Smecheria e ca poti fi sofer de TIR cu salariu de Europa, paznic la Megaimage-ul din colt se plateste romaneste.
    • -3 (9 voturi)    
      bre (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:46)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      de cate ori te minti bil gheit pana acum?
      daca si acum mata mai rezi in masini zburatoare,
      inseamna ca ai fost un pionier model.
      e ciudat cum lumea mai crede in superputerile AI-ului
      la sofat,cand bajetii au terminat de mult cu aruncatul banilor.
    • +6 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:28)

      ximigu [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      Se conduc pe naiba singure. Sunt povești de a adormi investitorii Tesla. Până un AI o să conducă mașina sau tirul ca un om o să treacă multe zeci de ani (asta dacă o să se întâmple vreodată). Dar nu o să fie suficient să conducă la fel de bine ca un om, o să trebuiască să conducă mai bine pentru că a greși este UMAN și ce i se trece cu vederea unui om nu o să i se treacă și unui AI.

      Cei care cred în balivernele astea nu au nicio treabă cu domeniul și nu înțeleg gradul de complexitate și puterea de calcul de care este nevoie.
  • +5 (15 voturi)    
    ///// (Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:36)

    Tokimido [utilizator]

    Parca numai in UK era problema asta cu penuria de soferi, din cauza Brexitului. Deci nu era de la Brexit? Au si altii probleme, nu? Ce mizerie!!!
    • +4 (6 voturi)    
      Tir-uri (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:22)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Tokimido

      Pai, e o mare diferenta: la UK e din cauza Brexitului, la UE e din cauza "incalzirii globale"; aici, transportatorii constienti de fenomen si-au oprit activitatea si se va apela la carele cu boi( ca au de unde)!
      • +6 (6 voturi)    
        nu, ca basesc metan (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui atc

        trebuie altceva
        • 0 (2 voturi)    
          ? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:10)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Nici dupa-atatia ani n-am scapat de basesc u?
  • +3 (7 voturi)    
    inteleg ca unii mai agili si mai americani (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:01)

    ..13 [utilizator]

    Au inceput sa rezolve problema - la ei nu mai este shortage...

    deh...
    Cum nu mai este switerland tara inovatiilor ca sa rezolve problema???ntz, ntz, ntz
    • +5 (7 voturi)    
      eventual (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:28)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      poate mai fac niste cercetatori britanici niste studii
    • -4 (4 voturi)    
      AI în transportul marfă (Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:48)

      gotcan [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Firmele germane (Mercedes , Volvo etc.) deja lucrează la camioane automate pe care susțin că le vor introduce pe piață din 2025 încolo (deși firmele de transport marfă nu prea par încânte de idee, probabilștiu ele de ce). Dar până una alta nu mai are cine să le transporte marfa acum.
      • +4 (4 voturi)    
        Computerele nu înțeleg ce se petrece pe stradă (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:11)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui gotcan

        Vehiculele feroviare pot fi autonome fiindcă sunt restricționate inevitabil de șine, se opresc în mod natural imediat ce au ieșit de pe șine. Iar calea ferată nu are statut de drum public, vehiculele feroviare nu trebuie să respecte drepturile altor participanți la trafic.

        Pe șosele e cu totul altceva, sunt drumuri publice și apare răspunderea juridică. Uber a încheiat experimentele cu vehicule autonome după ce a omorât primul pieton, deși exista și o șoferiță la volan, pentru siguranță. Dar ea se uita la filme pe telefon.

        Computerele nu înțeleg ce se întâmplă pe stradă. Complexitatea traficului e mult prea mare și nu poate fi definită suficient de precis pentru a fi înțeleasă de computere. Se poate mapa un traseu bine definit (echivalent cu o șină virtuală) numai pentru vehicule autonome, dar asta ar însemna să reinventăm trenul, care există deja.

        Pe drumurile publice, AI nu poate face față complexității existente și nici statutului juridic.
        • 0 (0 voturi)    
          Eu credeam că se înțelege ușor ce am zis, (Miercuri, 15 septembrie 2021, 23:11)

          gotcan [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          dar văd că unii dintre voi nu ați prins ideea. Am spus clar că firmele din domeniu, care se pricep cel mai bine, nu au încredere în așa ceva. Posibil, dar nu neapărat probabil, camioanele autonome vor înlocui șoferii, însă nu în viitorul prea apropiat (AI mai are mult de evoluat până la un asemenea nivel). Dar da, nu doar în SUA se lucrează camioane autonome, ci și în Europa, asta era ideea postării mele, ca răspuns la cea originală.
      • +1 (1 vot)    
        alo (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:38)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui gotcan

        likul babaiatule,lasa abureala.
    • +4 (4 voturi)    
      in America au o gramada de imigranti (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:25)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      dar d-aia care vor sa munceasca, ca SUA nu prea a fost niciodata stat socialist
  • +2 (10 voturi)    
    soferi TIR (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:34)

    atc [utilizator]

    Nu cumva suntem la apogeul "libreralismului", cand am putem sta linistiti la casele noastre, ca rezolva PIATA toate problemele?
    • +3 (3 voturi)    
      nu piata rezolva problemele, (Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui atc

      ci oamenii din piata. Oamenii fac piata, si nu invers. daca oamnii nu actioneaza, piata nu se va regla niciodata.
      • +1 (5 voturi)    
        piata (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:15)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Credeam ca s-a inteles, cand m-am referit la
        " piata", ca nu am presupus ca Hala Obor regleaza pretul patrunjelului, ci relatia dintre cererea cumparatorilor si oferta vanzatorilor de-acolo.Si-n general, daca vor sa manance patrunjel, oamenii actioneaza.
        "DEX: II. (Ec. pol.) Sferă a circulației mărfurilor; cererea și oferta de mărfuri"
  • +9 (17 voturi)    
    Va rog sa corectati! (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:13)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    "Marea Britanie: Pleacă șoferii polonezi şi români"

    In primul rand, de cand cu Brexitul, nu mai exista Marea Britanie sau regatul Unit, ci doar Anglia.

    Apoi, romanii si polonezii nu PLEACA, ci au fost dati afara, scopul Brexitului a fost TOCMAI ca sa nu se mai duca polnezii, romanii si bulgarii sa lucreze in Anglia pe salarii mici!
    • +1 (3 voturi)    
      inca nu a plecat Scotia, Wales sau Irlanda de Nord (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:35)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

      dar e mai simplu asa pt romani - Londra e in Anglia, limba e engleza (England = Anglia), etc.
      Clima din Scotia e si mai proasta decat in "Anglia".
      • +1 (1 vot)    
        Maine (Miercuri, 15 septembrie 2021, 17:42)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Sigur ca AZI inca nu au plecat Scotia si Iarlanda de Nord, potae si Wales, dar este inevitabil ca or sa plece!

        De aceea am zis de Regatul dezunit, sau mica britanie.

        Asta nu are legatura cu exprimarea eliptica pe care o aveam si inainte de 1989, cand ziceam "Anglia" in locu de corectul Marea Britanie sau United Kingdom!

        Disolutia fostului regat unit este inevitabila ...
    • +1 (3 voturi)    
      tot Marea Britanie este; (Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

      Scotia, Irlanda de Nord si Tara Galilor inca nu s-au desprins.
      • +1 (1 vot)    
        AZI (Miercuri, 15 septembrie 2021, 17:44)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Evident ca nu s-au desprins INCA, dar este absoult evident ca or sa o faca!

        Exact ca si cum ma arunc de pe terasa blocului, am mi multe secunde in care pot sa zic "inca nu am patit nimic!"

        Deznodamantul este inevitabil!
  • +4 (8 voturi)    
    Unde sunt robotii mah? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:22)

    emil bobu [utilizator]

    De atatia ani ne ameninta cu camioane conduse de roboti. Eh, unde sunt? Mincinosilor.
    • -1 (1 vot)    
      Tin eu minte un clip (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:36)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Inca fac test drive:

      https://www.youtube.com/watch?v=Qs69m9T-4Rk
      • +4 (4 voturi)    
        hah (Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:50)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        sunt mai multe,insa au o denumire care nu prea convine:fund rising.cam acolo se ajunge cu prezentarile aste pompoase.realitatea l-a dat cu capul de affalt si pe goagal si pe mitomanul ala cu tesla lui.au fost niste accidente nasoale,astia nu mai zic nimic de ele,ca deh...
  • +9 (11 voturi)    
    . (Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:35)

    ximigu [utilizator]

    Soluția pare simplă ... dați-le oamenilor salarii mai mari, apărați-i de imigranți și asigurați-le locuri de odihnă unde să nu riște să fie tâlhăriți. Duh.
  • 0 (0 voturi)    
    și (Joi, 16 septembrie 2021, 13:08)

    gicutotala [utilizator]

    care-i problema?
    nu de aceea au votat brexit?
    eu cred că sunt pe drumul bun și sunt în grafic.
    și eu le doresc drum bun.
  • 0 (0 voturi)    
    Tacograful si 1001 alte reguli impuse de " experti (Vineri, 17 septembrie 2021, 0:47)

    Vlad-I [utilizator]

    Soferii de tir au cel mai mare numar de infart din toate meseriile. Tacograful te converteste in robot si te streseaza inutil. Am lucrat pe tir si in ziua de azi este poate una dintre cele mai urate meserii. Iarna trebuie sa iesi noaotea din camion sa-ti faci nevoile in frig si plosie de-ti dispare somnul brusc. Poitia pur si simplu te trateaza ca pe infractor, populatia locala nu vor tiruri, nici parcarile mici, tirurile europene au loc de dormit cat cusca cainelui.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by