Guvernul a majorat redeventele la resursele minerale

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 27 decembrie 2011, 22:05 Economie | Companii


Guvernul a decis in sedinta de marti majorarea redeventelor la resurse minerale, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean. "Guvernul a adoptat  majorarea redeventelor pentru toate resursele minerale aflate sub incidenta Legii Minelor, a redeventelor cuvenite statului din operatiunile petroliere de transport al petrolului prin sistemele nationale de transport al petrolului precum si cele din operatiuni petroliere efectuate prin terminale petroliere aflate in proprietatea statului", a precizat  Ioana Muntean.

Noile valori ale redeventelor

  • Redeventa pentru operatiuni petroliere de transport si tranzit al petrolului prin sistemele nationale de transport al petrolului, precum si cea din operatiunile petroliere efectuate prin terminalele petroliere a crescut de la 10% la 15%
  • Redeventa pentru operatiunile de inmagazinare subterana a gazelor narale a crescut de la 3% la 5%
  • Redeventa pentru carbuni si minereuri feroase si neferoase a fost majorata de la 4% la 6% din valoarea productiei miniere
  • Revedenta pentru minereuri de metale nobile s-a dublat de la 4% la 8%
  • Redeventa pentru substante nemetalifere a crescut la 0,8%
  • Redeventa pentru ape minerale a crescut de la 4 euro pe 1.000 litri la 6 euro pe 1.000 litri
Prin majorarea redeventelor, Guvernul estimeaza o crestere a veniturilor la bugetul de stat cu circa 282 milioane lei anual. In 2010, veniturile estimate din redevente miniere si petroliere se ridica la 1,194 miliarde lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1666 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    asta este JAF national (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:24)

    qwe [anonim]

    "cedarile" de resurse pe aproape nimic. incredibil... de ce nu se privatizeaza companiile care administreaza resursele strategice? nu vorbesc de o noua cuponiada, dar o privatizare pe bursa?!? dam Rosia Montana si alte zacaminte pe ce?!? cum e cu proiectele de expropriere in avantajul celor care vor preluam astfel de exploatari?!? cat de corupt si de incompetent poate fi acest guvern?!? noi imprumutam bani pe care ii vor da inapoi si copiii copiilor nostri, marim taxele pana "la limita suportabilitatii" dar "marim" redeventa la 6-8%?!? intrebari retorice, desigur...
    • +6 (8 voturi)    
      Nu cred ca ai idee cat de scump e sa faci minerit (Miercuri, 28 decembrie 2011, 1:12)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui qwe

      8% pt minerit e deja destul de piperat. Cheltuielile in minerit is extrem de mari si tocmai cresterile astea de redevente duc la scumpirile metalelor.
      Trebuie sa intelegi ca din productia totala, 8% se duce GRATUIT la stat. Firma exploatatoare mai plateste si salarii, impozit pe profit, si alte taxe. Plus ca statul roman are drept de preemptiune pt intreaga productie cand e vorba de aur...sau ma rog asa ar trebui sa fie.
      S-au gasit sa mareasca redeventele acum cand Romania a ajuns o tara bogata in zacaminte sarace.
      PS: redeventele is in rand cu lumea acum.
      Cheers.
      • +2 (4 voturi)    
        avem prea multe taxe (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:01)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Geo

        Pe langa ca Romania e o tara de care toti se feresc tocmai din acest motiv, pentru ca avem prea multe taxe si prea scumpe, acuma mai dublam si redeventa!!
      • -1 (5 voturi)    
        iti respect punctul de vedere (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:27)

        qwe [anonim] i-a raspuns lui Geo

        insa:
        1. nu cred ca putem vorbi de cedarea "gratuita" a productiei (8%) cand resursele pe care le primesc spre exploatare sunt pe degeaba. desi gresit, hai sa facem un exercitiu de imaginatie si vedem cam de cate ori ar fi valoarea zacamintelor vs 8% redeventa si alte venituri pt stat.
        2. prea putin importa cat este redeventa la altii, politica economica nu o faci copiind de la altii ci in baza realitatii din tara ta.
        3. daca strainii sunt interesati sa investeasca (si sunt, cine n-ar fi) vor veni, daca nu - sa faca bine statul si sa dea de mancare absolventilor de studii de specialitate in cadrul unei companii romanesti de stat sau cu capital privat (prin bursa, de exemplu), nu sa se ocupe de numaratul oualelor lu' nastase (se fie judecat pt ce a facut si gata) si a altora la fel, de propaganda pentru distragerea atentiei publice si de asmutire a unuia contra altuia pentru a facilita saracirea acestei tari.
        • +4 (4 voturi)    
          Parerea mea (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:43)

          Simion [anonim] i-a raspuns lui qwe

          1. o companie (de stat sau privata, irelevant) care exploateaza sau si nu primeste valoarea zacamantului, primeste valoarea zacamantului minus cheltuielile, care sunt enorme, mai ales pentru zacaminte sarace. redeventa e pe valoarea zacamantului. 8% e enorm, ca taxa fixa.
          2. politica economica in tara noastra pare cel putin eronata. trebuie sa stimulam investitiile, o asemenea masura le descurajeaza. Prin cresterea (dublarea) in sine a taxei dar si prin mesajul transmis "nu ne pasa de nimic, noi daca vrem dublam taxele de pe o zi pe alta".
          3. oricat de interesati ar fi sa investeasca, daca e o mina mai mica de ex. e posibil sa nu mai fie profitabila din cauza taxelor prea ridicate. iar statul... nu mai e rolul lui sa exploateze. si oricum nu ar face-o eficient, ca doar e statul.
          • +2 (2 voturi)    
            Guvernantii nostri (Joi, 29 decembrie 2011, 12:18)

            Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui Simion

            la punctul 2 e ipocrizia guvernantilor. Tot spun ca vor sa atraga investitori, dar pe cei pe care ii avem ii trateaza ca pe sa nu zic ce (ii amana peste un deceniu, e incredibil) si dau legi de astea de pe o zi pe alta care dubleaza taxele. Si astea distrug cele mai importante 2 lucruri pentru investitori, stabilitatea si increderea. Dar bine ai zis, mesajul ala e posibil sa se resimta in toate domeniile, nu numai in cele afectate de majorare
    • +7 (7 voturi)    
      care jaf? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:48)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui qwe

      Tu nu ai idee cat de scumpa este investitia in minerit. Intereseaza-te de alte mine din europa care sutn tot in parteneriat public-privat, o sa vezi ca aceel tari castiga cam cat castigam si noi dar ei au avut cota parte la investitii
      • +4 (4 voturi)    
        Noi nu contribuim cu niciun leu in tot proiectul a (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:08)

        Diana [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Noi nu contribuim cu niciun leu in tot proiectul acesta, ci dimpotriva doar primim, de ce trebuie sa ne aratam tiganie tot timpu?
        • -4 (4 voturi)    
          Diana, Alex, Geo, Tudor etc :) (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:35)

          qwe [anonim] i-a raspuns lui Diana

          tiganie = inclusiv hotie, deci tigani sunt cei care fura (facand presiuni sau "cumparand" favorurile unora pentru a baga in punga ce nu li se cuvine), nu cei care isi apara drepturile. deci, tigani sunt cei care te platesc pe tine si cei care ii sustin. sincer :)
      • -4 (4 voturi)    
        Geo - pardon, Alex (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:30)

        qwe [anonim] i-a raspuns lui Alex

        pe mine ma intereseaza ce pun pe masa eu si familia mea, in tarisoara asta care se numeste Romania. ma intereseaza cand vad banii mei (din taxe si impozite tot mai mari) risipiti de o gasca de smecheri aserviti altor interese decat cele ale Romaniei si, implicit, ale mele, desi ei teoretic ma reprezinta pe mine si pe altii care au votat. iarta-ma ca gandesc atat de retrograd :)
    • +6 (6 voturi)    
      56% ti se pare nimic? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:58)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui qwe

      56% ti se pare nimic, plus locuri de munca, infrastructura si ecologizare dupa?? Hai sa nu mai fim absurzi!
    • +5 (5 voturi)    
      Ce jaf? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:02)

      Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui qwe

      Redeventele erau destul de mari, la nivel cu tarile europene si inainte de majorarea asta, acum cred ca sunt printre cele mai mari din lume. Asta ajunge sa descurajeze orice investitor care nu are o exploatare mare. Oricum sa dublezi o taxa de pe o zi pe alta e absurd, e un semnal negativ pentru orice investitor din orice domeniu, mai ales combinat cu amanarea de 15 ani a proiectului de la Rosia. Dar "jaf" nu stiu de unde ai scos ca e, aveam peste jumatate din profituri inainte sa mareasca redeventa
      • +4 (4 voturi)    
        asa e (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:20)

        Filip [anonim] i-a raspuns lui Calinu.

        exact, la cum majoreaza astia tot ce apuca de pe o zi pe alta o sa trimita toti investitorii la bulgari sau in alte tari.
    • +3 (5 voturi)    
      Ne jefuim pe noi insine (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:17)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui qwe

      Ne jefuim pe noi insine, cine a mai vazut asa ceva, suntem de rasul si de groaza lumii!! Cum sa se poata asa ceva, intr-o tara civilizata?
      • +3 (3 voturi)    
        se poate? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:34)

        Anca [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Inacceptabil ce se inatmpla in tara asta, pe langa ca au asteptata dupa fundul nostru 15 ani, in care au cheltuit o groaza de bani degeaba, acuma crestem si redeventa!! Pai se poate!??
        • -2 (2 voturi)    
          ntzzzzz (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:37)

          mda [anonim] i-a raspuns lui Anca

          nu prea aveau de ce sa faca atatea investitii, salariile voastre, ale "sustinatorilor", sunt mici, voi nu sunteti prea multi. altfel, ar mai fi campaniile alea mincinoase si "drepturile" unuia si a altuia ca sa iasa ce vor ei ("lobby" la altii, mita la noi). insa banii astia nu reprezinta investitii, get serious. si, oricum, la cati bani se presupune ca au marii "investitori" hoti di speculanti, asta inseamna peanuts :)).
          daca vine vreun smecher gen gabriel si pune mana pe ceva, il bat cu constitutia in cap pana fuge - asta ca tot vrea basescu s-o schimbe. jos labele de pe resursele tarii!
          • +3 (3 voturi)    
            mda... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 18:18)

            Vio [anonim] i-a raspuns lui mda

            bine, sa-l bati cu legislatia in cap. pentru ca legislatia conteaza. Si tocmai de aia o sa primeasca in curand avizul de mediu, pentru ca legislatia conteaza. Apropos, explorarile pe care le-au facut au fost o investitie de sute de milioane de euro si au mai investit cateva zeci de milioane in cercetare arheologica si in patrimoniu, mai mult decat investeste statul pentru toata tara.
            • -2 (2 voturi)    
              Constitutia spune (Miercuri, 28 decembrie 2011, 19:28)

              mda [anonim] i-a raspuns lui Vio

              ca resursele naturale trebuie folosite in mod rezonabil, durabil, in folosul poporului roman. orice legislatie trebuie sa fie in acord cu Constitutia - desi stim de presiunile facute pentru a accepta tot felul de abuzuri contra interesului national si a statului roman (ala pe care basescu si gasca refuza sa il reprezinte). in alta ordine de idei, sumele vehiculate de tine nu sunt reale.
              • +2 (2 voturi)    
                Da, asa e. (Joi, 29 decembrie 2011, 12:10)

                Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui mda

                bun, iar la Rosia Montana primim peste jumatate din profituri direct in bugetul de stat iar efectul in economie unii l-au estimat la 16 miliarde de dolari altii catre 20 de miliarde. Iar concesionarea nu e un abuz, e o metoda de a exploata resursa. Oricum aia nu a fost facuta de basescu si gasca, uiti ca nu e un proiect politic si nu e un proiect care sa fie a unei grupari politice, o sa depaseasca orice guvernare ca o sa dureze, cu tot cu reecologizare, 28 de ani
    • 0 (0 voturi)    
      COMENTARI DE ,,,,,,,??? (Joi, 29 decembrie 2011, 18:25)

      tornado [utilizator] i-a raspuns lui qwe

      scuzati-ma dl dar amestecati lucrurile nu sunteti pus la puct cu problema si de acei lasat-ti specialisti sa se pronunte !!! va rog va sade rau !!
  • -2 (8 voturi)    
    Sa-i multumim lui Nastase (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:25)

    CezarN [utilizator]

    Sa-i multumim lui Adrian Nastase pentru [ne]majorarea redeventelor la petrol.

    Acesta (conditiile in care s-a privatizat Petrom) este adevaratul proces in care Nastase ar trebui sa dea socoteala. Lasati termopanele, casa din Zambaccian si mobila din China, astea sunt gadgeturi pentru el.
    • +7 (7 voturi)    
      hehe (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:46)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      Daca era usl-ul la putere nu vedeai majorare la nimic, vedeai scadere. Daca te uiti, toate privatizarile facute de opozitie au fost in defavoarea statului, exploatarea de la Rosia fiind prima afacere din care putem spune ca statul castiga cu adevarat
      • +3 (3 voturi)    
        Romania gastiga in sfarsit (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:15)

        Nata [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Normal ca Romania gastiga in sfarsit cu adevarat dintr-un proiect avand in vedere ca va incasa atata venituri directe cat si indirecte, plus ca nu contribuie cu niciun ban!!
  • -4 (6 voturi)    
    rosia montana (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:49)

    vlad [anonim]

    rosia montana

    https://www.youtube.com/watch?v=bfXJUer_Leo
    • -4 (6 voturi)    
      Sau asta (Miercuri, 28 decembrie 2011, 1:07)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Moise Guran despre RM:
      https://www.youtube.com/watch?v=e3q6X6pNruY
  • +6 (6 voturi)    
    nu e asa de bine (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:45)

    Alex [anonim]

    Ar urma sa castige mai mult din mina de la rosia, ca pentru ei este aceasta schimbare legislativa, dar nu se gandesc si la minele mai mici, care ar fi complet descurajate. Redeventa era deja la un nivel competitiv
    • +4 (4 voturi)    
      nu se gandesc (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:04)

      Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      nu se gandesc la minele mai mici dar nici la efectul unei dublari de taxe de pe o zi pe alta asurpa increderii mediului privat in general. Castiga ei capital politic pe seama mediului privat. Pacat ca asta se intampla des in Romania
    • +2 (2 voturi)    
      Mine inchise (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:12)

      Ghitza [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Exact , in loc sa o lasa asa cum era ca celalate mine sa nu dea faliment si sa mai fie cat de cat profitabile, acuma nicio sansa, parac nu tot pentru noi exploatam?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu se gandesc la consecinte ,la nimic, (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:36)

      Daria [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu se gandesc la consecinte ,la nimic, penytru ca daca ar face-o ar fi dat drumul la acest proiect inca de ani buni!! Nu stiu cum sa ceara cat mai mult, ca sa ne imbogatimpeste noapte!!
  • +4 (4 voturi)    
    inainte de negociere (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:01)

    Gabys [anonim]

    M-as fi asteptat la o asemenea decizie inainte de a negocia un parteneriat public-privat extrem de important, cum e cel cu rmgc, nu dupa atatia ani in care s-a stiut ca redeventa este competitiva fata de celelalte praticate de alte state membre UE si cand castigurile tarii erau deja importante.
    • +1 (1 vot)    
      Pe buna dreptate (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:42)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui Gabys

      Pe buna dreptate, de ce nu au facut asta inainte de negocieri, macar asa se stia o treaba si gata, nu sa reactionam asa ca ultimii escroc!!
  • +3 (3 voturi)    
    aiurea (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:03)

    elena [anonim]

    destul de aiurea ca au facut chestia asta. nu ar fi fost mai normal sa anunte? sunt o gramada de mine implicate iar o crestere brusca descurajeaza investititorii, chiar daca initial statul pare sa iasa mai mult in castig.
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns pt elena (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:08)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui elena

      Ai dreptate, Elena. Descurajeaza si minele mai mici, dar mai ales pe investitori, care si asa nu erau prea determinati sa investeasca la noi in tara. E pacat ca nu realizam cu totii ca investitiile sunt viitorul si ca ele ne pot ajuta sa prosperam, in vremurile astea grele.
      • +2 (2 voturi)    
        echitabilitate (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:19)

        corina [anonim] i-a raspuns lui andinny

        sper ca ceva au si ei in cap daca iau astfel de decizii. macar timpul de aprobare sa fie si el mult mai scurt, iar exploatarile sa fie facilitate. daca primesti ceva, trebuie sa si dai.
        • +1 (1 vot)    
          ei nu stiu asa ceva (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:31)

          Dani [anonim] i-a raspuns lui corina

          nu cred ca exista conceptul de echitabilitate pentru politicienii nostri care urmaresc doar capital politic. Dar o reducere a timpului de aprobare ar fi necesara (desi insuficienta pentru dublarea redeventei, parerea mea), proiectul de la Rosia e amanat de 15 ani, ceea ce oriunde altundeva ar fi inacceptabil.
    • +2 (4 voturi)    
      numai la noi se poate (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:18)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui elena

      ei s-au gandit ca o sa castige putina popularitate daca pare ca muncesc. Nu s-au gandit ca au dublat taxa aia dar e posibil sa nu mai fie investitori dispusi sa investeasca din cauza asta. In cazurile unor mine mai mici s-ar putea sa le faca neprofitabile din start.
    • 0 (0 voturi)    
      Trebua sa anunte asta macar acum 2,3 (Vineri, 30 decembrie 2011, 13:34)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui elena

      Trebua sa anunte asta macar acum 2,3 luni, daca tot vrem sa ajungem o tara cinstita si cu caracter! Dar din pacate nu ne caracterizeaza aceat aspecte!
  • +2 (4 voturi)    
    nu are nicio logica (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:07)

    Eulian [anonim]

    Pai astia vor sa ajungem sa avem cele mai mari redevente din lume? Nu o sa mai vina nimeni sa investeasca in tara noastra! Dar si investitorii pe care ii avem ii pun in asteptare timp de 15 ani!
    • +2 (4 voturi)    
      Mai mare rusine (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:51)

      George [anonim] i-a raspuns lui Eulian

      Mai mare rusinea, pe bune, ni se da un deget si noi luam tot bratul, ca ultimii hapsani!!
    • +2 (4 voturi)    
      mine mici si mari (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:56)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Eulian

      daca ei impun conditii din astea, e posibil ca si investitorii care vin sa aiba ceva conditii inainte sa vina sa exploateze resurse la noi. cei de la rosia montana au spus ca sunt deschisi dialogului pentru ca si statul sa iasa in castig si sa fie multumit, pentru ca este vorba de o mina destul de mare, dar ce se va intampla cu celelalte exploatari.
  • +3 (3 voturi)    
    si negocierile? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:10)

    tudor [anonim]

    asta inseamna ca la rosia montana nu vor mai fi negocieri. pentru ca fie majorau fie redeventa, fie cota statutului. sper doar ca nu au luat decizia asta de capul lor. dupa o gramada de timp in care vizibil nu te-ai implicat in problemele astea sa trantesti o astfel de chestie... in fine. sa speram ca a fost o decizie inteleapta.
    • +3 (3 voturi)    
      nu sa dubleze redeventa!!! (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:56)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Pai asta numai o decizie inteleapta nu a fost. Se intelegea daca o marea, dar nu sa dubleze redeventa!!!
  • +4 (4 voturi)    
    pusi pe treaba (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:18)

    daniela.d [anonim]

    daca au reusit sa ia decizia asta dupa craciun si pana in revelion, adica cu burtile inca pline de sarmale... inseamna ca s-au pus serios pe treaba si ca au de gand sa faca ceva cu minele. e dovada cea mai buna ca la rosia puteau sa ia deciziile intr-un timp destul de scurt doar ca s-au eschivat cu gratie sa nu cumva sa pice pe ei prea multa responsabilitati. uite ca acum se misca totusi ceva, daca si cei de la rmgc vor fi de acord, poate anul viitor se va si deschide mina.
    • +3 (5 voturi)    
      tipic romanesc (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:07)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui daniela.d

      sau poate au cheltuit fara numar si vor sa-si faca avere peste noapte, tipic romanesc!!
  • +3 (5 voturi)    
    nu toate gramada (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:28)

    marius [anonim]

    poate ca ar fi fost mai inteligent daca redeventa ar fi stabilit-o pentru fiecare mina deschisa sau pe cale sa se deschida, in parte. in felul asta altfel ar fi putut negocia cu investitorii. acum sa-si asume deciziile si sa faca in asa fel incat sa tina investitorii in tara si sa exploateze cu cap. cand e vorba de resurse si 1% inseamna o crestere substantiala.
    • +3 (5 voturi)    
      profesionisti sau cat de cat diplomatici (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:58)

      Delia [anonim] i-a raspuns lui marius

      Uite asa am dovedit inca o data cat suntem de lacomi si de nesatui!!Nu stim deloc sa fim profesionisti sau cat de cat diplomatici!!
      • +1 (3 voturi)    
        asa ne trebuie (Miercuri, 28 decembrie 2011, 15:04)

        Simion [anonim] i-a raspuns lui Delia

        eu ma gandesc ca pana cand vom invata sa fim profesionisti si dimplomatici vom fi ocoliti pe cat posibil de investitori. Dar in momentele astea de criza fix de investitori avem nevoie. Si de atragerea lor, nu de respingerea lor cu asemenea masuri
        • +2 (2 voturi)    
          Din pacate statul roman nu vrea sa recunoasca asta (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:20)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui Simion

          Din pacate statul roman nu vrea sa recunoasca asta, pentru ca el stie foarte bine ca investotorii straini sunt solutia optima pentru a ne creste economia traii!
  • +3 (3 voturi)    
    pas inainte sau inapoi (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:40)

    Toscanitza [anonim]

    S-a mai facut un pas inainte,sau inapoi, depinde cum vede fiecare, in privinta proiectului. S-a marit redeventa perceputa de stat de la 4 la 8%. Sa vedem acum cat le mai ia autoritatilor sa inceapa proiectul, pt a putea profita de banii rezultati din redeventa si de celelalte castiguri.
  • +3 (5 voturi)    
    asa speriem alti investitori (Miercuri, 28 decembrie 2011, 12:43)

    Fliundra [anonim]

    daca proiectul ar fi fost in derulare si nu ne-ar fi convenit castigurile rezultate, desi ar fi fost peste jumatate, mai ziceam. Asa, speriem si alti investitori!
  • 0 (2 voturi)    
    vai de capul nostru (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:23)

    Rico [anonim]

    Astia cu masurile lor absurde o sa ajunga sa goneasca toti investitorii la vecini, chiar si pe aia de la noi. Dupa aia o sa plangem dupa ei...
    • +2 (2 voturi)    
      suntem mega destepti! (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:18)

      silvia [anonim] i-a raspuns lui Rico

      Pe langa ca oricum toti se cam retrag din tara noastra sau pur si simplu ne ocolesc, preferand tarile straine, noi mai dublam si redeventele ca doar suntem mega destepti!!
      • +2 (2 voturi)    
        a plecat si nokia (Joi, 29 decembrie 2011, 12:00)

        Radulescu Marian [anonim] i-a raspuns lui silvia

        Nu ma pot stapani sa nu-ti dau dreptate. a plecat si Nokia, acum vrem sa plece si astia de la rmgc? pai, atunci, cum ramane cu Rosia Montana? ca noi, singuri, din fonduri proprii, nu avem cu ce sa salvam zona aia! Mare pacat!
  • +1 (3 voturi)    
    strategii (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:26)

    Mircea [anonim]

    Statul roman ar trebui sa se chinuie sa adopte niste strategii de a atrage cat mai multi investitori la noi in tara, iar Guvernul ce face, le da si celor ramasi, motiv sa plece!!
  • +2 (4 voturi)    
    decizie "bine cugetata" (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:33)

    traian [anonim]

    Prin aceasta decizie "bine cugetata" unde o sa ajungem, cum sa reactioneze investitorii?? Pe langa ca nu avem nimic si ne dau altii tot ce avem nevoie, noi asa ii rasplatim?
    • +3 (3 voturi)    
      15 ani de tergiversari (Joi, 29 decembrie 2011, 11:37)

      I.M. [anonim] i-a raspuns lui traian

      Eu sunt de parere ca ii rasplatim si cu 15 ani de tergiversari - cum e in cazul rmgc. cred ca e evident pt toata lumea ca asemenea decizii nu o sa ne ajute cu nimic, pt ca de investitii este nevoie, dar cu asemenea mariri - cine naiba sa mai investeasca in RO?
  • +3 (5 voturi)    
    Rusine (Miercuri, 28 decembrie 2011, 13:56)

    Bogdan [anonim]

    Acuma s-au gasit sa dubleze redeventa , nu au avut suficient timp sa gandeasca dinainte tot proiectul.SI plus de asta oricum era la un nivel competitiv fata de alte tari , iar statul oricum castiga bani destul de buni fara sa investeasca.
    • +3 (3 voturi)    
      piedici pt lucruri bune (Joi, 29 decembrie 2011, 10:40)

      Sandu I [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      La asta ma gandeam si eu parcurgand stirea: ca in 15 ani de cand au tot amanat proiectul, puteau majora redeventa. oare de ce tocmai acum s-au trezit, cand ministrul Mediului declara ca luna viitoare da avizul final proiectului?le e teama ca o sa se faca, in sfarsit, lucruri bune si in Romania si vor sa puna piedici?
  • +2 (4 voturi)    
    Au dublat redeventa si ce-i de facut acuma? (Miercuri, 28 decembrie 2011, 14:06)

    Horea [anonim]

    Au dublat redeventa si ce-i de facut acuma?? Pe langa ca proiectul ne aducea numai beneficii, pe care noi nu ni le-am fi permis nici intr-o 100 de ani, acuma daca investitorul refuza, ce o sa faca statul roman, o sa ramana cu buzele umflate!!
    • +2 (6 voturi)    
      ar fi nasol (Miercuri, 28 decembrie 2011, 14:44)

      Vadim [anonim] i-a raspuns lui Horea

      asta chiar ar fi nasol, mai ales dupa ce s-au retras atatia investitori din tara noastra. Totusi cred ca mai inteligent ar fi fost sa gaseasca metode sa atraga investitori, nu sa ii goneasca pe cei existenti. Ca asa nu o sa iesim niciodata din criza
      • +4 (4 voturi)    
        cel mai revoltator (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:16)

        Monica [anonim] i-a raspuns lui Vadim

        Normal ca nu o sa iesim din criza pe forte proprii , iar cel mai revoltator este ca statul roman stie asta si tot nu face nimic!!
  • +2 (4 voturi)    
    Rosia Montana (Miercuri, 28 decembrie 2011, 16:04)

    Radu [anonim]

    Guvernul trebuie sa se gandesca ca nu trebuie sa ne trezim asa dintr-o data sa schimbam foaia . Exista o mare posibiliate ca investitorii sa renunte usor , beneficiile constau atat pentru ei cat si pentru noi ca tara , pentru ca nimeni nu vine sa munceasca aproape pe nimic si tu ca stat desi nu investesti deloc sa ai pretentia de a lua dublu fata de cat ai cerut .
    • +3 (3 voturi)    
      naso: s-a stabilit un anumit nivel (Joi, 29 decembrie 2011, 9:51)

      Anduk [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Asa e. E cam nasol, in conditiile in care s-a semnat un contract intre stat si rmgc si s-a stabilit un anumit nivel de redeventa. Dar daca investitorul a avut rabdarea sa astepte un raspuns in privinta proiectului timp de 15 ani,probabil va continua investitia si cu redeventa marita. Oricum, statul lua deja 56% din profit.
      • 0 (0 voturi)    
        Ne facem singuri de rusine (Vineri, 30 decembrie 2011, 11:15)

        antonia27 [utilizator] i-a raspuns lui Anduk

        Ne facem singuri de rusine, cine a mai vazut asa ceva? Totul este stabilit si clar negru pe alb, ce vrem mai mult?
    • 0 (0 voturi)    
      Guvernul nu gandeste (Vineri, 30 decembrie 2011, 11:06)

      antonia27 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Guvernul nu gandeste, a dovedit asta de multe ori chiar, facand doar alegeri foarte proaste!!
  • +2 (4 voturi)    
    Guvern inconstient (Joi, 29 decembrie 2011, 11:11)

    Florentin Ene [anonim]

    Nu vreau sa zic ca Guvernul e inconstient, dar asa pare: cand avem asa mare nevoie de investitii, care ne-ar ajuta sa nu ne mai imprumutam pe la FMI si sa imbunatatim starea economiei, noi facem orice numai ca nu se investeasca la noi! parca am fi pe vremea comunismului!
    • 0 (0 voturi)    
      mare nevoie de investitori (Vineri, 30 decembrie 2011, 11:22)

      antonia27 [utilizator] i-a raspuns lui Florentin Ene

      Niciodata nu am avut mai mare nevoie de investitori ca si acuma si noi ce facem, ne batem joc de ei , de parca am fi buricul pamantului. Nici nu e de mirare ca toti incep sa ne ocoleasca!
      • 0 (0 voturi)    
        Guvernul nu gandeste la fel ca noi (Vineri, 30 decembrie 2011, 19:25)

        Zinicu [anonim] i-a raspuns lui antonia27

        Da, nu traversam vremuri prea bune si orice investitie e binevenita, dar probabil Guvernul nu gandeste la fel ca noi.Poate el sa mareasca cat vrea, daca nu se exploateaza nimic, nu castiga nimic. Deci, da-ti drumul proiectului!!!
  • 0 (0 voturi)    
    redeventa deja competitiva (Vineri, 30 decembrie 2011, 20:13)

    Andrei C. [anonim]

    redeventa era deja competitiva fata de celelalte practicate de alte state membre, dar sa ne gandim cate alte taxe exista pe langa asta: impozit pe salariu, pe proprietate, pe profit, pe divident,tva-ul aferent operatiunilor, taxe venite de la furnizori... Deci, marirea asta deja duce la exagerare, mai ales cand trebuie sa atragem investitori, nu sa-i indepartam.
  • 0 (0 voturi)    
    nu e exemplu bun (Vineri, 30 decembrie 2011, 20:34)

    Andrei C. [anonim]

    In niciun caz nu dam un bun exemplu si nu aratam bine in ochii strainatatii cu un proiect tergiversat fara sens de 15 ani si cu marirea unei redevente exact cu putin timp inainte de a se primi ultimul aviz.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by