Alexandru Nazare cere Comisiei Europene sa sprijine realizarea unei noi autostrazi: Bors - Targu Mures - Iasi

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 15 martie 2012, 15:22 Economie | Companii


Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare, a avut astazi la Bruxelles o intalnire cu vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european pentru Transport, Siim Kallas. In cadrul intalnirii, i-a cerut sprijin prin finantare europeana in vederea realizarii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala a politicii TEN-T a CE, informeaza Ministerul Transporturilor. "In cadrul intalnirii, ministrul roman a reiterat pozitia Romaniei fata de propunerile Comisiei Europene privind reperele renegocierii politicii TEN-T, in baza careia vor fi calibrate si finantarile europene nerambursabile pentru exercitiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene", se arata in comunicat.

  • "Am subliniat din nou importanta deosebita pe care o acordam introducerii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala. Argumentele sunt extrem de clare: aceasta ruta scurteaza conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri, conecteaza Budapesta cu Moldova si sudul Ucrainei, va fi prima autostrada care sa deserveasca Nordul Romaniei, va conecta jumatate din Romania la Piata Unica si nu in ultimul rand va acoperi nevoile traficului proiectat", a declarat Nazare.

In ceea ce priveste proiectul de regulament privind Mecanismul Conectarea Europei, "daca acest instrument va fi validat in cadrul Consiliului TTE, Comisia a acceptat propunerea Romaniei de a finanta din aceste fonduri constructia Canalului Dunare-Bucuresti dar si alte proiecte pe care le vom inainta in perioada imediat urmatoare", a mai spus Nazare.

Ministrul Transporturilor a precizat ca exista un angajament ferm al Comisiei de a oferi Romaniei asistenta tehnica in vederea pregatirii unei liste de proiecte eligibile pentru a creste capacitatea de absorbtie a fondurilor in perspectiva financiara 2014-2020, atat prin discutii la Bucuresti cat si prin detasarea unor experti romani la Bruxelles.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2548 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    ..... (Joi, 15 martie 2012, 15:35)

    msk [anonim]

    mai bine s-ar concentra sa le termine pe astea amarate, la care lucreaza de ani de zile !
    • +1 (3 voturi)    
      Pai tocmai asta e smecheria (Joi, 15 martie 2012, 16:53)

      madriano [anonim] i-a raspuns lui msk

      A mers la CE sa ceara ceva maruntis ca altfel nu se mai face niciodata autostrada de la Targu Mures la Bors. Daca era inteligent, putea pune accent pe problema minoritatilor care trebuie sa circule liber spre tarile de origine; asa am putea avea autostrada spre Ungaria, Turcia si India :).
      • 0 (2 voturi)    
        nu chiar.... (Joi, 15 martie 2012, 18:16)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui madriano

        pana in india,dar macar pana in kurdistan, sa se poata intoarce tiganii acasa.
      • 0 (0 voturi)    
        @madriano (Joi, 15 martie 2012, 21:25)

        das [anonim] i-a raspuns lui madriano

        spre turcia si india pe un singur sens , dus :)))
  • +3 (3 voturi)    
    dar ... (Joi, 15 martie 2012, 15:49)

    vali [anonim]

    Targu Mures Bucuresti - nu poate fi sprijinita si ea?

    Ca altfel nu se face in vecii vecilor... amin
  • -7 (7 voturi)    
    ce draq (Joi, 15 martie 2012, 16:04)

    woe [anonim]

    asta cu cine s-a consultat cand a mers cu mandat sa caute finantare la jumatate din autostrada inceputa de Nastase? a facut studiu de fezabilitate sa vada cat costa sa spargi lantul muntos, pe mijloc, cu tuneluri? sau doar asa a gandit el noaptea?

    Ca s-au mai gandit niste cretini ca-i interesant sa scoata autostrada pe Valea Oltului si la socoteli le-a iesit cu cateva zeci de milioane pe kilometru in plus, deci nu se face deceniile astea. Cand putea trece linistita pe malul Dunarii, legai usor si iesire catre Serbia si Bulgaria si Pitesti (Bucuresti) si Marea Neagra cu maxim 50 de km in plus.

    I-a spus lui CE ca s-a angajat sa faca si autostrada Marii Negre? ca nici aia nu e asa mica. A bagat de seama ca romanii din sudul tarii a inceput sa mearga tot mai des la sarbi si bulgari, ca autoritatile romane nu is in stare sa le faca drum, sa-i lase sa isi ia masini samd.

    Acum imi dau seama de ce Ceausescu a fost cel mai respectat conducator din ultimul secol - ca mai aplica politici de-a lui Tepes.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce mama draq (Joi, 15 martie 2012, 16:44)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui woe

      asta (woe adica) cu cine s-a consultat cand s-a apucat sa scrie comentarii? a citit ca exista studiu de fezabilitate pt. autostrada tg. mures- ditrau - tg. neamt - iasi - ungheni?

      sau ca legarea sudului de Transilvania si taierea carpatilor prin centrul tarii e mai importanta decat o autostrada care sa treaca razant cu granita, prin sud-vestul tarii? (ca s anu mai vorbim ca trecerea simpla pe malul Dunarii de care vorbeste woe e oricum, dar nu usoara, avand in vedere ca relieful de acolo este comparabil cu cel de pe traseul ales pt. sibiu-pitesti sau ca s-au stabilit deja niste coridoare europene, iar cum UE da cam trei sferturi din bani, normal ca tine mortis sa le respecti? iar sibiu-pitesti e pe coridor european, dar pitesti-drobeta nu e!)
      • 0 (0 voturi)    
        bine mai (Joi, 15 martie 2012, 23:59)

        woe [anonim] i-a raspuns lui razvan

        ca esti tu atotstiutor, toata lumea te-ai nascut desteapta si cu indicatii, mai pune mana pe harta.
        Studiu de fezabilitate exista de mult, dar ce rezulta din el? ca se vrea a se strapunge lant muntos masiv prin mijloc c-o autostrada care sa se termine in Iasi sau, hai, Ungheni (R.Moldova nu are bani nici de drumuri comunale). Care e rostul ei? sa duci marfa in Iasi mai usor? s-a angajat Ucraina sa continue ceva? se axeaza ardelenii pe turism la moldoveni?

        Care ar fi motivatia UE de a finanta/incuraja finantarea a asa ceva? Sa vina mai usor tigarile si transfugii din R Moldova? Moldova e o zona neinteresanta si de granita pt. UE., sa nu batem campii, va rog, vedeti aici www.maps.google.com

        Firesc ca legarea sudului de Transilvania cu o autostrada ar fi parfum, dar asa ceva nu se va intampla sigur in urmatorii 10 ani pt. ca lucrarile care ar incepe acum ar dura minim 10 ani (toata autostrada merge prin tunel, aproape). Intrebati la ministerul transporturilor cand se preconizeaza terminarea strapungerii Vaii Oltului, si-o sa va lamuriti cum e cu saltatul din umeri.

        Stiu ca e coridor european si mai usor finantabil de UE, dar o autostrada prin sud se putea face cu forte proprii (relief domestic) iar trecerea pe malul Dunarii, chiar daca ar fi toata pe piloane tot ar fi la a 7-8-a parte din costurile care le va presupune Valea Oltului (asta daca tronsonul va fi licitat vreodata).
    • 0 (0 voturi)    
      de ce sa se consulte? (Joi, 15 martie 2012, 17:15)

      Razvan A [anonim] i-a raspuns lui woe

      Axa vest-est este foarte importanta. Mereu totul trebuie legat din S spre V. Daca realizam intrarea dinstpre est, de la Marea Neagra Ruseasca (ucrainiana) suntem practic principala poarta de intrare a Rusiei (China) spre vest. Autostrazi s-au facut prin munti mai feroce decat Carpatii Meridionali...deci e doar o chestie de organizare...si de bani. daca Europa considera axa importanta o va finanta asa ca nu trebuie sa te preocupe pe matale costurile ei. Gandeste-te doar ca nu e nici un coridor serios de la Est la vest de carpati in zona aceasta. Pe Oituz? Prin Bucovina? hehe...n-ai sa atragi niciodata trafic la limitarile si potentialul vailor clasice. trebuie penetrat muntele ca nu se mai poate.
    • +1 (1 vot)    
      ca sa nu mai bati campii (Joi, 15 martie 2012, 17:23)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui woe

      Uite aici niste link-uri (gasesti inclusiv studiul de fezabilitate si traseele alternative): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1075609
      Daca te intereseaza cu adevarat raspunsuri si la celelalte intrebari, le gasesti pe acelasi forum, doar sa vrei.
  • +1 (1 vot)    
    dar sudul (Joi, 15 martie 2012, 18:41)

    ginel de obor [anonim]

    miovenii si craiova, nu merita conectati la vest ?
    de la pitesti la craiova, trn severin, timisoara/arad, nu e nevoie. mai ales ca se face portile de fier 2 si sunt in proiect poduri peste dunare ?
    ne miram dece nu se extind, renault la pitesti si ford la craiova.
    • 0 (0 voturi)    
      oltenia (Vineri, 16 martie 2012, 12:00)

      woe [anonim] i-a raspuns lui ginel de obor

      In sud e multa industrie si multa agricultura si loc de dezvoltare si trebuie legaturi cu doua tari care sunt/vor intra curand in UE.
      De la Portile de Fier mai sunt 100 km pana in autostrada sarbeasca ce te duce repede catre greci sau catre Croatia/Slovenia, Italia. Mai bine-ati ceda sudul la bulgari sau la sarbi, ca par sa aiba si ceva cap pe umeri.
      Sa speram ca vor termina mai repede drumul pe 4 benzi de la Filiasi la Centura de sud a Bucurestiului si vom scapa de ardelenii care vor sa mearga mai repede acasa, pe doua autostrazi.
  • +1 (1 vot)    
    nu-nteleg (Joi, 15 martie 2012, 19:49)

    taranistu [utilizator]

    Bors-Suplacu de Barcau (de fapt intrarea in Salaj) ar trebui sa fie deja gata anul viitor. Asa au promis! Deci ce naiba a cerut? Apoi Cluj (Gilau) - Campia Turzii exista deja! Iar restul este deja studiat, fezabilitat, mama draqat, etc.rat! Daca vorbea de Targu Mures-Ungheni, da! Asta da!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by