"Greva stewardeselor" - insotitorii de bord de la Lufthansa intra de joi in greva
Dupa declaratiile facute de Baublies, grevele vor dura mai multe ore, pe parcursul urmatoarelor zile. Pasagerii vor fi informati de Lufthansa prin SMS sau e-mail. Sunt vizate mai cu seama aeroporturile germane, nu si cele internationale unde zboara Lufthansa. Cu toate acestea, turistilor aflati in concediu nu li se garanteaza transportul inapoi. Daca un avion nu zboara din Germania fiindca e in greva, pur si simplu “nu se afla nici acolo, de unde sa ridice pasagerii de zbor” a declarat seful de sindicat.
Negocierile sindicatului cu conducerea firmei dureaza de mai multe luni si nu s-a ajuns la un consens. Pe langa majorari salariale de 5%, Ufo depune o rezistenta masiva la masurile de austeritate impuse de Lufthansa. Concernul face uriase eforturi de a-si reduce costurile si de a-si pastra competitivitatea, mai cu seama pe plan international. In afara de concurenta cu companii arabe puternice, la zborurile pe distantele medii si lungi, Lufthansa trebuie sa faca fata operatorilor de zbor ieftini, preturilor in crestere la combustibili si taxeilor germane mari, aplicate traficului de zbor.
In 2011, Lufthansa inregistrase un profit de 114 milioane de euro. In prima jumatate a anului 2012, compania sufera pierderi operative in valoare de 20 de milioane de euro. Pentru a contracara pierderile, este conceput programul de reduceri de cheltuieli “Score”, prin care Lufthansa spera sa isi amelioreze pozitiv bilantul cu 1,5 miliarde de euro, pana in anul 2014. Cu 22% costuri de personal, Lufthansa evaluaza ca si in acest sector trebuie facute economii. Intre masurile care au starnit revolta sindicatului insotitorilor de zbor sunt nu doar taierile salariale, ci si a unor zile de concediu.
Punctul culminant il reprezinta insa intentia companiei de a folosi cu prioritate “angajati de imprumut”, de la firmele de intermediere de forta de munca. Acestia sunt mai ieftini si compania angajatoare se poate dispensa de ei oricand. Din declaratiile Ufo, Lufthansa ar mai urma sa transfere si cca 2.000 de angajati la o companie-fiica, unde salariile sunt sensibil mai mici. Modelul a fost aplicat de Lufthansa la Austrian Airlines AUA). Incepand cu 1 iulie, pilotii si insotitorii de zbor ai AUA au fost transferati, fara voia lor, la operatorul de zboruri ieftine Tyrolean Airways.
Salariul de pornire al unui insotitor de zbor la Lufthansa Classic este de 1.533,23 euro, caruia i se adauga un spor de schimb de tura de 16%. Pe parcurs, salariul creste tarifar in patru trepte si poate ajunge, la finele unui parcurs profesional, pana la 4.000 de euro. Tarifele nu sunt valabile decat pentru Lufthansa, si nu pentru firmele-fiice Swiss, Austrian Airlines sau Germanwings. Cu atat mai putin sunt acestea aplicabile “fortei de munca de imprumut”, adica angajatilor proveniti de la firma intermediara Aviation Power.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
necazul e, la ceo din urma, ca nu numai ca primesc salarii reduse, dar sint si deosebit de "flexibili" - a se intelege programul de lucru si durata contractului de angajare.
iar in multe alte domenii care nu necesita o calificare inalta se prefera angajatii platiti cu 400 Eur/luna, cu program de lucru redus. la venitul asta nu se plateste impozit, dar nici nu se poate trai cu el.