VIDEO UPDATE Relu Fenechiu: Grupul Feroviar Roman a castigat privatizarea pentru CFR Marfa. Suma oferita - 202 milioane euro plus angajamente de investitii de 900 mil lei
In jurul orei 14.00, Relu Fenechiu anuntase ca Grupul Feroviar Roman a depus o oferta pentru cumpararea a 51% din actiunile CFR Marfa mai mare de 180 milioane euro, care era insa supusa unor conditii.
"Dupa sapte ore de negocieri, pot sa va anunt ca a iesit fumul alb", a spus Relu Fenechiu, in jurul orei 18.00, adaugand: "Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa".
GFR ceruse initial posibilitatea de a plati in rate suma angajata, dar, la capatul negocierilor, reprezentantii companiei "au fost de acord si si-au asumat in scris ca renunta la solicitarea plata in rate".
Contractul ar putea fi semnat saptamana viitoare, a adaugat Relu Fenechiu, care a mentionat ca termenul de incasare a banilor este de maxim doua luni de la semnarea acestui document.
Pentru finalizarea tranzactiei este nevoie si de avizul Consiliului Concurentei.
In ceea ce priveste angajatii CFR Marfa, Relu Fenechiu a precizat ca exista un contract colectiv de munca in vigoare pana anul viitor, in aprilie.
"Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati. Deja am demarat procedura ca 1.000 de salariati sa poate benefica de ordonanta 36 privind salariile compensatorii", a adaugat ministrul.
Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor a deschis, joi, oferta depusa de singurul investitor ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa, Grup Feroviar Roman.
Grup Feroviar Roman si Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH & Co KG au depus oferte preliminare, neangajante si comentarii asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, conform Anuntului si Dosarului de Prezentare. Miercuri, asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GMBH & Co KG a decis sa stopeze demersurile de achizitionare a pachetului majoritar al CFR Marfa si a anuntat ca va contesta procedura de privatizare.
Si americanii de la OmniTRAX au anuntat ca vor contesta acest proces, dupa ce compania a fost respinsa de Comisia de privatizare a MT pe motiv ca s-a constatat ca plicul depus nu continea oferta preliminara si neangajanta si nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, necesare la acea etapa. Ei au motivat ca au solicitat in mod repetat prelungirea perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informatiilor si pentru formularea ofertei.
Aceasta este a doua tentativa de privatizare a CFR Marfa dupa ce, intr-o prima faza, toate ofertele au fost respinse pentru ca, potrivit ministrului Transporturilor, erau incomplete. Grup Feroviar Roman, companie detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar.
GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un profit de 4,5 milioane euro. Transferoviar Grup este o companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate este asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara, constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi.
De asemenea, prin accesarea de fonduri europene, societatea este implicata in dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand in executie terminalul de containere din Aiud. Societatea activeaza atat pe piata din Romania cat si la nivel international. Donau-Finanz GmbH Austria este un fond de investitii din Austria, fondat in 1957, administrand active de peste 2 miliarde de euro in domenii cum ar fi managementul activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala.
Donau-Finanz este calificat in faza finala a procesului de privatizare a unitatii de transport de marfa a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) - BDZ Freight Services. OmniTRAX, companie afiliata Grupului Broe, este un operator feroviar care are peste 17 linii scurte sau cai ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale in porturi, facilitati transload si operatiuni de comutare.
In plin proces de privatizare, actionarii CFR Marfa au decis transferul gratuit a sute de imobile, printre care cladiri si terenuri, catre CFR SA si SAAF-ZiuaNews
Victor Ponta, despre modul in care a fost derulata privatizarea CFR Marfa: S-a facut in conditiile legii. Eu nu pot sa va critic, domnule Fenechiu, ca nu am de ce
VIDEO Asocierea TFG - Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfa si ar putea contesta procedura. Privatizarea continua doar cu GFR, compania controlata de Gruia Stoica
VIDEO OmniTRAX contesta procesul de privatizare a CFR Marfa: Motivul: Lipsa de transparenta

Ce metode au folosit Franța și Germania pentru a vaccina cât mai multe persoane vulnerabile și cum s-ar aplica și în România
FOTO Pistele de biciclete de pe Splaiul Independenței, trasate vara trecută de o companie municipală și care costă circa 1,5 milioane lei, au început să se degradeze
Nici viața de vegetarian nu e ușoară...fasolea, uleiul, pâinea și brânzeturile sunt în topul scumpirilor comunicate de INS
Din culisele ședinței Coaliției / Ce și-au reproșat PNL și USR în spatele ușilor închise / UDMR, nemulțumită de Stelian Ion
Vicepremierul Dan Barna, la HotNews LIVE: Ce s-a întâmplat la Spitalul Foișor, o sincopă de comunicare. Pentru un pacient care trebuie relocat în alt spital, că e dimineață, la prânz sau seara e o chestiune de percepție
Mitul că lockdownul ajută cuplurile să procreeze se spulberă de la lună la lună. Și nu doar în România, ci în aproape întreaga Europă
Sindicatele sa se astepte la disponibilizari si duca de acum locomotivele mai aproape de Portul Constanta ,,, spre vapoarele de fier vechi !
Acum isi doresc sa fie si intangibili si probabil asta se va si intampla. Vor fi destui care pentru 50 lei vor vota DA...
Care este smecheria:
CFR Marfa = (900 locomotive*100 tone+39000 vagoane*20 tone)*270 euro/tona fier vechi = 234 mil. Euro = valoare de pret vechi a CFR Marfa.
Dupa preluarea celor 900 locomotive si 39000 vagoane, GFR va vinde statului Roman 101 locomotive cu 2 milioane Euro bucata (la pret de locomotive bune) si cu asta va achita cele 202 mil. Euro cu cit a cumparat CFR Marfa.
In consecinta GFR ramine cu 800 locomotive si 39000 vagoane pe care le poate vinde la fier vechi profitul net estimat fiind de (800*100+39000*20)*270 = 232 mil. Euro adica de 51 ori profitul din 2012 al GFR.
De mentionat ca vinzarea catre stat a celor 101 locomotive este o simpla scamatorie pentru a justifica plata celor 202 mil. Euro. Locomotivele in cauza nu s-ar putea vinde in strainatate si singura metoda de valorificare a lor este taierea si vinderea la pret vechi ca si in cazul vagoanelor.
Frumoasa afacere.
el se multumeste sa ramana in job, isi scoate el parleala dein alte tantieme.
e mana caracatitzei, fara tagada.
trasa la indigo dupa privatizarile marca bonbonel.
sa vedem unde sfarseste, pe ce maini intra in final, caci tare mie ca acest gruia este si el un interpus.
el nu are bani sa dea doua sute de mil odata, dar va face investitii de 900 de mil.
mai ceva ca in alice in tzara minunilor.
Dar trebuia privatizata pentru Gruia, nu era clar? Sa ne traiasca securistii !
Flota a fost mizilic.
Vindeti ma, tot ! Macar de s-ar alege ceva si ar incapea pe maini bune !
Din pacate - fier vechi se va alege de tot...
900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
= 900 milioane $
42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
======================================
DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
======================================
si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
180 000 milioane euro ...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
=======================================
Justificativ pentru calculul meu:
---------------------------------------
1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA
http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926
CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.
Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.
Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.
2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost
The price varies according to the type of the wagon-bottom discharge,side discharge hopper etc.The cost for the standard open bogie type wagon is about 2-3 million Indian rupees( around 50,000$ USD).
3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost
4. Statul a convertit in actiuni datoriile transportatorului feroviar
Deci nici macar datoriile nu vor mai fi recuperate.
5. GFR-ul nu are toti banii (vrea sa-i dea in rate)
si a pus diverse conditii
Totusi, multe argumente pe care le aduci mai sus nu sunt tocmai OK.
1) Un articol ca dovada pentru (in)existenta unor active nu e in regula, chiar daca e vb de finantistii.ro, o publicatie respectabila.
Mai important e sa realizezi (si cei 20 de cititori care ti-au votat pozitiv comentariul) ca vagoanele de transportat carbune sunt valoroase doar atata vreme cat e mult carbune de transportat. Poate vei fi observat, in ultimii ani in Romania se arde (si implicit transporta) tot mai putin carbune, asa ca valoarea parcului rulant specializat in asa ceva incepe sa tinda spre valoarea fierului vechi.
2-3) Cu vagoanele e putin mai complicat (sunt multe si nu stim, la drept vorbind, ce varsta au), insa cu locomotivele treaba e destul de clara. Romania nu a mai produs aproape nicio locomotiva noua de vreo 20 de ani. Pot exista cateva exceptii, dar ma astept ca practic toate locomotivele CFR Marfa sa aiba 25 de ani sau (mult) mai mult. Cu siguranta ca daca evaluezi o locomotiva noua la 1,5-2 milioane, una de 25-30 de ani ar trebui sa valoreze MULT sub 1 milion (fa o paralela cu masinile, Logan 2013 vs Dacia 1300 1988).
Apoi, toata aceasta pretaluire e incorecta din start; calculul tau are sens doar daca vinzi "la tona". Daca vinzi o companie in stare de functionare si care vrei sa mearga in continuare, te uiti mai degraba la rezultatele operationale. Geaba are ea 1000 de locomotive, daca 800 din ele nu functioneaza, iar 90% din vagoane ruginesc pe cine stie ce linii moarte.
5) Inteleg ca GFR a renuntat la chestia cu ratele si cu nu stiu ce alte conditii.
Altfel - erai mai fericit daca ii cumpara vreun emir, sau vreun rusnac din Siberia, sau unul din Cayman Islands?
Marele semn de intrebare e neparticiparea unor mari transportatori feroviari europeni.
:-)
" Infrastructura va trebui imbunatatita pe unele tronsoane"
Pai asta tine de CFR Infrastructura neica care tot la stat a ramas.
2. "Nu a fost vaduta ca fier vechi. Ca fier vechi era ma scumpa"
Pai odata vanduta cumparatorul tot ca fier vechi poate s-o vanda.
3. "Trenurile ajungeau cu mari intarzieri"
Neica, se vinde CFR Marfa nu CFR Calatori....
Unde ai vazut tu "mersul trenurilor de marfa"?
4. Felicitari pentru comentariile pertinente!
Pe de alta parte CFR calatori, cu vagoane, locomotive, incinte si terenuri + tehnologie (asa cum este, poate invechita) valoreaza minimul 10X cat 180 mil EUR, adica peste 2 miliarde de USD.
Diferit e doar faptul ca acum guvernul are cu ce scoate ochii FMI-ului. Ca doar ei si-au facut treaba, insa daca peste 2 luni investitorul se dovedeste neserios nu e problema lor. Important e ca FMI sa dea repede banutul, ca indata le sar bugetarii si pensionarii in cap...
Altceva nu am inteles:
- Pe de o parte: "Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati."
- Pe de alta parte:" Deja am demarat procedura ca 1.000 de salariati sa poate benefica de ordonanta 36 privind salariile compensatorii"
Salarii compensatorii pentru ce?
Privatizările TAROM şi CFR Marfă – incompetenţă sau un nou tain plătit de actuala guvernare?
"Ținând cont și actualul context economic care este total nefavorabil privatizării, consider necesară relansarea activităţii CFR Marfă, prin management privat și, ulterior, vânzarea unui pachet minoritar de 20%, pentru anumite necesități privind investițiile, dar păstrarea companiei CFR Marfă în proprietatea statului, transportul feroviar de marfă constituind o activitate strategică."
Am ajuns sa asistam siderati cum personaje care in orice tara civilizata ar infunda puscaria isi impart prada la vedere, cu interviuri la tv si ifose de mari demnitari. Totul e incredibil, absurd. Curand Romania va redeveni irespirabila.
Multumim din inima guvernului si conducerii de stat si de partid!
Unde esti tu Tepes Doamne, ca punand mana pe ei...
nu are nici macar decenta de a astepta consiliul concurentei, contestatiile celor doua companii care au picat de fazani etc.
declar acum un blestem, chiar daca par de ev mediu: cine mai voteaza in urmatorii 20 de ani PNL-ul, sa traiasca intr-o saracie si mizerie identica cu a "angajatilor" lui stoica din comuna lui de romi.
Astept sa se vanda CFR Calatori, la chinezi, belgieni sau olandezi .. care stiu sa aprecieze calatoria cu trenul.