In replica, presedintele CA al Tarom, Dan Pascariu, a declarat pentru HotNews.ro ca Heinzmann a semnat de bunavoie documentul. "Reducerea costurilor inregistrata la TAROM a fost conjuncturala, provine din reducerea costurilor cu combustibilul, nu e un efect direct al managementului", a explicat Pascariu. " Heinzmann a fost mai degraba deranjat de numirea lui Nicolae Demetriade (ca director executiv - n.red.), desi decizia nu ii afecta pozitia", a mai spus Pascariu.
Christian Heinzmann pentru HotNews.ro:
- "Nu am avut alta alegere. Am fost, de fapt, fortat sa iau aceasta decizie de catre domnul Pascariu, seful Consiliului de Administratie. Pe moment ma simt foarte inconfortabil, este o situatie care ma intriga si vreau sa astept cateva zile sa vad cum decurg lucrurile, dar intr-adevar am semnat acest document.
- Am discutat cu domnul Pascariu. Nu am avut alta alegere. Mi-a dat un termen limita: sa semnez inainte de sedinta CA de vineri [n.r. 21 iunie], altfel vor exista consecinte serioase - demiterea mea imediata.
- Practic, daca voiam sa-mi pastrez postul, trebuia sa semnez aceasta anexa. Domnul Pascariu nu mi-a dat nici un motiv. Au dorit sa inchei contractul imediat. Daca nu acceptam oferta domnului Pascariu, eram dat afara imediat.
- Totul este foarte subiectiv. S-au spus multe lucruri, dar cred ca scopul este sa fiu inlocuit cu altcineva. Astept ca situatia sa-mi fie clarificata de primul ministru.
- Presiunile asupra mea din partea domnului Pascariu au inceput de prin luna martie. Au inceput practic din senin.
- In acest moment, cel care e in poll-position sa ma inlocuiasca este domnul Demetriade. Pe termen lung cred ca se vrea numirea domnului Valentin Macec la sefia companiei.
- Am discutat cu domnul Fenechiu despre acest subiect in urma cu o luna si mi-a spus ca pentru mine nu se va schimba nimic, insa nu s-a intamplat asa.
- Sper ca pana in noiembrie lucrurile sa se schimbe.
- Din ce stiu eu, atributiile mele raman aceleasi si nu au fost schimbate. Totusi, orice poate fi schimbat. Astept sa vad oficial ce s-a decis in cazul meu.
- Despre situatia companiei in momentul in care a preluat sefia TAROM: Compania nu era intr-o situatie foarte buna. Acest lucru se datora si foarte multor modificari in randul managementului. Au fost foarte multi sefi si nu a existat consistenta. Consider ca este foarte important pentru o companie aeriana sa existe o continuitate in management si in strategie. De fiecare data cand vine cineva nou si schimba lucrurile, devine foarte descurajant pentru angajati. Asta e una dintre cele mai mari probleme. E nevoie sa ai o linie, o strategie, o echipa motivata ce poate sa duca aceasta companie pe profit.
- Ce progrese s-au facut? Care sunt rezultatele? Am realizat planul de management si am incercat sa-l punem in practica. Am analizat si eficienta operatiunilor, ne-am uitat si la problemele tehnice. Sunt foarte multe aspecte ce tin si de gandire strategica. Am fost in aceasta pozitie timp de 7 luni si incet-incet am inceput sa inteleg din ce in ce mai mult ce este de facut, ne uitam la competitie, analizam slabiciunile si opotiunitatile companiei noastre. Sunt foarte multe ce nu pot fi detaliate asa pe scurt.
- Rezultatele financiare pe luna mai au fost foarte bune, iar in luna iunie urmeaza sa fie si mai bune. Dar inca avem multe lucruri de implementat. Suntem pe o directie buna, dar mai avem de lucrat.
- HotNews.ro: Avand in vedere aceste rezultate bune, presiunea ca dvs sa va incheiati mandatul pare sa nu aiba sens... C. Heinzmann: Da. Asa este. Acest lucru reprezinta si marea mea frustrare. Nu pot explica de ce se intampla aceste lucruri. Nu este locul meu sa dau aceste explicatii.
Context:
Situatia de la Tarom reprezinta al treilea scandal legat de managementul privat la o companie la care actionar majoritar este Ministerul Transporturilor. Cu doua luni in urma, managerul CFR SA, grecul Dimitris Sophocleous a demisionat, Dimitris Sophocleous a demisionat, acuzand "disperarea factorului politic de a pierde influenta asupra companiei si a finantarilor europene". Tot la inceputul anului, Presedintele Consiliului de Administratie al CFR Marfa, Mustafa Aysun, a plecat dupa doar doua luni la conducerea companiei, in conditii inca nelamurite.
Informatia privind schimbarile de la varful managementului TAROM au fost publicate, initial de catre Lucian Isar, fost membru in Consiliul de Administratie al companiei si care, de curand, a denuntat presiunile facute ca managerul privat, belgianul Christian Heinzmann sa paraseasca sefia companiei, pe blogul sau.
Isar a confirmat si pentru HotNews.ro ca vineri, 21 iunie, Heinzmann, numit CEO al TAROM din noiembrie 2012, a semnat o anexa la contractul prin care mandatul sau se reduce de la patru ani la doar un an, facand ca sefia sa la TAROM sa se incheie practic in luna noiembrie a anului in curs.
Aceasta decizie a fost luata inainte de sedinta Consiliului de Administratie de vineri, sedinta in care membrii CA au decis numirea lui Nicolae Demetriade, fost director general al TAROM, in functia de Director executiv.
Contactat de HotNews.ro, Christian Heinzmann, CEO-ul privat al TAROM, a confirmat ca a semnat reducerea mandatului sau la doar un an si ca a luat aceasta decizie la presiunea directorului Consiliului de Administratie, Dan Pascariu. Heinzmann a declarat ca Pascariu i-a dat un termen limita in care sa semneze scurtarea mandatului sau, amenintandu-l ca daca nu o face vor exista "consecinte serioase".
Miscarile la varful TAROM si incercarile de inlaturare a managerului privat vin dupa ce in luna mai 2013, compania aeriana nationala a inregistrat prima luna de profit dupa multi ani.
Heinzmann este profesionist si datele financiare ale Tarom confirma asta. Sper ca lucrurile sa ramana "publice" si e interesant de vazut un punct de vedere al lui Pascariu (sper sa nu vina cu ceva de genul "it wasn't me...")
Foarte interesant ! E clar ca astfel de mediocritati absolute trebuie sa aiba sustinere politica puternica.
e la fel ca privatizarea Oltchim si a CFR Marfa...un circ ieftin marca USL.
cuvantul magic este: pesh cash.
lui fistichiu ii place ...verde. verzii fosnitori.
Vzi si cazuk lui Sofocleus de la CFR Infrastructura care a fost demis dupa ce a incepu sa analizeze cheltuielile nejustificate care existau in unele filiale ale acestei companii.
Povestea cu Tarom este probebil similara: a devenit rentabila dar guvernantii s-au trezit fara banii obtinuti prin capusare.
USL-ul nu vrea decat sa para adept al economiei de piata si al standardelor EU asa precum si Hitler doarea sa para un democrat iar prosteala pe fata este unul din lucrurile pe care le au in comun.
"În accidentul provocat de bancherul Dan Corneliu Pascariu, soferita Tico-ului, Georgescu Maria, 31 de ani, din Ploiesti, a decedat pe loc, soarta pe care a avut-o, cateva ore mai tarziu, la spital, si Ianculescu Pompiliu, de 26 de ani, tot din Ploiesti. Alte trei persoane aflate in Tico - Cristina Preda, de 31 de ani, din Ploiesti, Mihai Bonciu, de 26 de ani, si Cristina Niculescu, de 29 de ani, ambii din Bucuresti - au fost grav raniti, avand nevoie de mai multe saptamani de spitalizare.dosarul penal întocmit de IPJ Brașov a intrat în blocaj, pe motiv că se așteaptă expertiza tehnica. Potrivit constatărilor de la fața locului, făcute de politiști imediat după accident, culpa bancherului în uciderea a doi oameni și rănirea gravă a altor trei este indiscutabilă. Însă, în 2005, judecatorii brasoveni l-au "pedepsit" pe Pascariu cu un an cu suspendare pentru uciderea celor doi oameni și cu o lună, tot cu suspendare, pentru rănirea gravă a altor trei. "Pedepsele" amintite au fost grațiate prin Legea 543/2002, modificată prin OG 18/2003."
Deci un probabil santajabil conduce acum tarom.Sa zburati bine cu tarom!
Daca cumva i-au facut "o oferta pe care n-a putut-o refuza" ... asta-i alta treaba... nu inseamna ca l-au fortat.
E o "nuanta" care ochiul romanului poate sa o ignore...