Gruia Stoica nu a notificat nici pana acum Consiliul Concurentei pentru preluarea CFR Marfa

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2013, 12:44 Economie | Companii


Grup Feroviar Roman, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a notificat nici pana astazi Consiliul Concurentei cu privire la preluarea companiei de stat CFR Marfa. Timpul trece si se apropie termenul limita prevazut pentru finalizarea tranzactiei, iar Gruia Stoica nu pare sa se grabeasca sa obtina aviz din partea Consiliului Concurentei. Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa prevede un termen de finalizare a tranzactiei de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ. Acest termen expira peste 3 saptamani, pe 15 octombrie. Pana atunci, Gruia Stoica trebuie sa plateasca 202 milioane de euro. Trebuie precizat ca procesul de avizare a privatizarii CFR Marfa poate dura pana la 5 luni.

Gruia Stoica mai este obligat prin aceeasi Hotarare de Guvern ca finalizarea tranzactiei va fi realizata sub conditia incheierii unui contract de escrow in termnen de 30 de zile de la data semnarii contractului de vanzare de actiuni. Contractul a fost semnat pe 2 septembrie. Astfel, Gruia Stoica mai are la dispozitie doar o saptamana pentru semnarea acestui contract escrow. In plus, in termen de doua zile de la incheierea contractului escrow, trebuie sa plateasca suma de 90.498.000 lei reprezentand 10% din pretul de cumparare.

Insa, in ciuda acestor termene care se apropie, Gruia Stoica nu a notificat Consiliul Concurentei pentru a obtine un aviz, proces care poate dura si cinci luni. Gruia Stoica a promis ca va trimite notificarea in termen de 10 zile din momentul semnarii contractului, ceea ce nu s-a intamplat.

In toata aceasta perioada au aparut informatii in presa potrivit carora Gruia Stoica ar face presiuni asupra bancilor pentru obtinerea celor 202 milioane de euro pe care trebuie sa le plateasca pentru CFR Marfa. Gruia Stoica neaga aceste informatii. "Grupul de companii Grampet¬GFR dezavueaza si respinge categoric orice afirmatii potrivit carora ar face presiuni de orice fel asupra bancilor sau institutiilor financiare in legatura cu finantarea pentru achizitionarea pachetului majoritar de actiuni al CFR Marfa. Cu atat mai falsa este acuzatia ca managementul companiei efectueaza presiuni de orice fel, cu cat grupul Grampet-GFR a contractat serviciile unor consultanti financiari pentru securizarea finantarii, asa cum procedeaza orice mare companie care este implicata intr-o achizitie de asemenea anvergura", sustine GFR.

"Consultantii nostri financiari sunt companii de renume pe piata economica si financiara internationala, cu o reputatie solida in mediul de afaceri, dincolo de orice repros. Consideram ca in contextul desfasurarii unei privatizari strategice de o importanta deosebita asupra mersului economiei romanesti si asupra mediului social, fiind vorba de peste 11.000 de locuri de munca, este inacceptabila vehicularea de acuzatii nefondate si speculatii fara sens de catre o institutie media care doreste sa fie responsabila", mai arata GFR.

Reamintim ca GFR a fost declarat pe 20 iunie castigatorul licitatiei in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei. Semnarea contractului a fost taraganata din cauza publicarii cu intarziere a Hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa. Victor Ponta, ministru interimar al transporturilor pana de curand, nu a dorit sa-si asume semnarea contractului pana cand nu se pronunta CSAT asupra Hotararii de Guvern. CSAT nu a emis, in urma sedintei din 2 august, nicio noua decizie privind privatizarea CFR Marfa, deoarece  strategia de privatizare a companiei a fost avizata de catre Consiliu prin hotararea din 5 februarie. Reamintim ca presedintele si premierul au avut o disputa privind privatizarea CFR Marfa, Traian Basescu cerand ca Victor Ponta sa isi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitand avizul CSAT.

  • Gruia Stoica a declarat in ziua semnarii contractului ca asteapta avizul Consiliului Concurentei pentru a plati o parte din banii pentru CFR Marfa, potrivit DIGI 24." Finalizarea se va face dupa aprobarea Consiliului Concurentei, motiv pentru care atunci vom face o conferinta. Banii ii vom plati dupa ce vom primi avizul de la Consiliul Concurentei. Avem termen 10 zile sa trimitem notificare. Nu s-a facut nicio modificare in contract", a spus Gruia Stoica. Intrebat despre declaratiile presedintelui Traian Basescu, care a spus ca Gruia Stoica ar fi cautat bani in Rusia pentru CFR Marfa, omul de afaceri a raspuns: Au alta culoare banii din Rusia sau din China? Problema este ca trebuie sa platesc".

Abia pe 14 august a fost publicata Hotararea de guvern privind privatizarea CFR Marfa in Monitorul Oficial si prevedere elementele principale ale contractului de vanzare-cumparare intre stat si SC Grup Feroviar Roman.

Printre conditiile stipulate in contract este prevazut ca vanzatorul, cumparatorul si un agent escrow sa incheie, in termen de 30 de zile de la semnarea contractului, un contract escrow care va avea ca principal obiect plata de catre cumparator  a sumei de 90.498.000 lei reprezentand 10% din pretul de cumparare, in termen de doua zile lucratoare de la incheierea contractului escrow.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4250 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    Gruia este pentru noi Ponta Doi!!!! (Luni, 23 septembrie 2013, 13:06)

    Blue_James [utilizator]

    Gruia Stoica este un escroc si un mascarici-clona lui Victor Ponta!!!!Ce sa notifice????La salarii de 1,200Ron si 18 ore de munca pe zi ca la GFR?????????
    • -4 (6 voturi)    
      Mda (Luni, 23 septembrie 2013, 14:22)

      cosmin2509 [utilizator] i-a raspuns lui Blue_James

      Bai da-ma dracu... 18 ore ? . Mai tare decat chinezii aia care asambleaza Iphone.
      Lasa omu' sa vedem daca vine sau nu cu banii .
      Daca era un strain ziceam ca ne vindem tara.
      • +7 (7 voturi)    
        NU are bani, si trage de timp! (Luni, 23 septembrie 2013, 16:10)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui cosmin2509

        Sa ai ocazia sa bagi in buzunar 1 miliard de euro, dar sa nu iti dea nimeni 200 milioane pentru avans... e frustrant rau !

        Eu cred ca nici-o banca cu angajati sanatosi...,. dar nici macar mafia columbiana nu isi permite sa piarda bani negri in combinatia asta Ponta via GRU_ia!

        Ce sa mai... romul trage de timp tocmai pentru a se apara cu alta scuza... ce vreti? sa vina sa va zica ca din Rusia pana in America nu s-au gasit unul sa fie pacalit cu procent la fier vechi pt 200 milioane ?

        Si dupa cere, mai re baiatul 5 luni de zile sa caute bani ... sau sa duca GFR la amanet!


        Asta e mafia, statul semneaza_mafiotii incaseaza!
  • +13 (15 voturi)    
    cont ESCROC (Luni, 23 septembrie 2013, 14:04)

    liviusmaximus [utilizator]

    S-a inteles gresit. Trebuie sa deschida un cont Escroc nu escrow...
    • +8 (8 voturi)    
      iar pentru tara (Luni, 23 septembrie 2013, 14:22)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      un contract e-screw ...
  • +12 (12 voturi)    
    va depune cererea in ultima zi, (Luni, 23 septembrie 2013, 15:11)

    fosta zoezoe [utilizator]

    si isi va juca rolul inspirat de dandiaconescu pana la final ! Nu vad nici o diferenta intre cei doi , si dd dorea de fapt sa intermedieze o afacere mare din care sa castige ceva.gruia a castigat deja ca nu o fi facut-o pe gratis!
  • +4 (4 voturi)    
    La fier vechi (Luni, 23 septembrie 2013, 16:23)

    Raju [utilizator]

    Atentie: Gruia sa se grabeasca, pretul fierului vechi este in scadere!
  • +3 (3 voturi)    
    Care-i diferenta intre Oltchim si CFR marfa ? (Luni, 23 septembrie 2013, 16:51)

    andreesanu [utilizator]

    Nici o diferenta intre cele doua contracte ,amindoua au fost abureli cu alti actori.
    Cine-i v-a imprumuta lui Gruia un munte de bani pe o societate ce nare cu ce garanta ???.
    Asa cum DD facea circ,Gruia il pregateste si poate ca v-a garanta imprumutul cu afacerea din Croatia,iar in Croatia cu CFRmarfa asta scula pe bascula !!!.
    Din rulmenti ,burghie,fier vechi cu teparii de la regionala Galati sa-ti faci firma de transport tepuin cu ajutorul curvelor din CFR statul roman asta ce-i ???,ca apoi puninind CFR pe chituci falimentindu-l sa-l iei pe temir ce unde numai infrastructura este de trei ori pretul adjudecarii licitatiei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by