Textul proiectului de Hotarare de Guvern prin care Executivul ar urma sa cedeze 13% din actiunile Portului Constanta administratiei locale, la insistentele primarului Radu Mazare, a fost publicat de jurnalistul Dan Turturica pe blogul sau. Potrivit documentului, proiectul de Hotarare de Guvern nu are nevoie de avizul Ministerului Justitiei. De asemenea, cu toate ca aproape toti sefii de directii din Ministerul Transporturilor au semnat documentul, ei fac trimitere la observatiile pe care le-au facut in notele transmise ministrului Dan Sova, care contin in special obiectii, scrie Dan Turturica.

Mai jos, aveti hotararea de guvern prin care Consiliul Local Constanta primeste 13% dintre actiunile companiei care administreaza portul Constanta. Doua lucruri sunt de remarcat la ea, ambele in paginile finale, cele cu semnaturi.

Primul: ministrul Justitiei nu este printre cei ce ar trebui sa avizeze favorabil documentul, ceea ce este cat se poate de straniu. Sa ne amintim ce spunea Traian Basescu joia trecuta: "E un avertisment public la adresa celor care vor fi impinsi sa semneze - Min Justitiei, Transporturilor, Economiei sau alte institutii".

Al doilea: aproape toti sefii de directii din Ministerul Transporturilor au semnat, dar facand trimitere la observatiile pe care le-au facut in notele transmise ministrului Dan Sova. Ce contin aceste note? In special obiectiuni. Si nu unele de forma, ci de esenta, care demonstreaza ca HG-ul cerut cu disperare de Mazare ar fi pur si simplu ilegal. Practic, Sova si-a asumat semnarea, in urma cu cateva zile, a acestei Hotarari ignorand cu buna stiinta punctele de vedere extrem de transante ale subalternilor sai, ale specialistilor din Ministerul Transporturilor.

Este in interesul national ca trupa lui Mazare sa primeasca mai multi bani si mai multa putere? Judecati dumneavostra dupa ce veti iaceste note, pe care le gasiti integral mai jos, imediat sub Hotararea de Guvern si care contin nu doua ci zeci de argumente impotriva cedarii celor 13 % din actiuni catre Consiliul Local Constanta, decisie ce va face ca statul roman sa piarda controlul asupra administrarii celui mai important port al Romaniei, scrie Dan Turturica pe blog.