Tarom nu ia în calcul cumpărarea a două aeronave noi în acest an pentru a înlocui aparatele Airbus A310 ieşite din uz
Fostul director general al companiei, Gabriel Stoe, anuntase in iunie ca analizeaza posibilitatea achizitionarii a doua aeronave noi pentru a inlocui cele mai vechi aparate din portofoliu, cele doua Airbus A310 cumparate in 1992. Stoe estima o suma necesara de 5 milioane de dolari pentru fiecare aeronava si declara ca mai este nevoie doar de aprobarea consiliului de administratie. Insa Tarom a raportat pentru primul semestru pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari fata de nivelul prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli, astfel ca acest plan a fost amanat.
Pentru sezonul de iarna, compania ia in calcul doua variante, iar una dintre ele este ¬acoperirea rutelor actuale cu cele 21 de aeronave disponibile in flota, dupa retragerea celor doua Airbus A310, concomitent cu reevaluarea frecventelor si a rutelor existente in portofoliul companiei¬. A doua varianta ar fi, in opinia reprezentantilor Tarom, inchirierea in regim ¬wet lease¬, adic[ inchirierea unui avion cu tot cu personalul auxiliar, a unei aeronave care sa acopere inclusiv volumul de operare a unor curse charter suplimentare, solicitate in mod regulat in perioada de iarna.
Cumpararea a doua aeronave noi in acest an pentru a inlocui cele doua Airbus-uri iesite din uz este exclusa, potrivit informatiilor transmise News.ro de catre reprezentantii companiei. Pentru sezonul de vara 2017, compania analizeaza oportunitatea de inchiriere in regim ¬dry lease¬ - sau inchirierea unui avion fara personalul auxiliar - a unei aeronave compatibile cu flota detinuta. Compania Tarom are acum o flota de 22 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare.
Operatorul aerian low-cost Blue Air, care, cu 1,42 milioane de pasageri transportati in primul semestru, a depasit Tarom din punctul de vedere al flotei, ajungand la 26 de avioane. Tarom a transportat, in 2015, 2,39 milioane de pasageri. Cea mai mare companie aeriana de pe piata romaneasca, dupa numarul de pasageri transportati, este Wizz Air, cu 2,422 milioane de pasageri in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu peste 10% fata de perioada echivalenta din 2015.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci