Premierul Tudose a discutat cu o delegatie oficiala din China despre infiintarea unei curse aeriene directe Bucuresti-Beijing si potential portului Constanta de a functiona ca hub comercial intre Asia si Europa
De asemenea, Mihai Tudose a mentionat ca exista perspective concrete de colaborare cu partenerii chinezi pentru constructia reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda.
"Avem in Romania oportunitati de investitii si un mediu de afaceri prietenos si predictibil. Avem toate elementele necesare pentru un schimb mai activ intre tarile noastre, in domeniul comercial, al energiei, infrastructurii si al productiei. Potentialul de investitii al Chinei este impresionant. Suntem incantati sa beneficiem de experienta Chinei in domeniul transporturilor si sa atragem investitii care sa produca in Romania pentru piata chineza, dar si pentru cea din Uniunea Europeana', a declarat prim-ministrul Mihai Tudose.
La randul sau, inaltul oficial chinez a subliniat ca Romania este un partener economic foarte important pentru China, din punct de vedere al pozitiei geografice, ca poarta de intrare comerciala in Europa.
"In China exista numeroase firme competitive, iar Guvernul chinez incurajeaza aceste firme sa investeasca in Romania, avand in vedere si faptul ca Romania este al doilea partener comercial al Chinei dupa Uniunea Europeana, dar si capacitatea investitionala si financiara actuala a statului chinez", a declarat Liu Yunshan. Oficialul chinez a mentionat in acest sens ca, pentru urmatorii 5 ani, China preconizeaza ca va importa produse in valoare de 8.000 mld. dolari si isi propune sa investeasca peste hotare 750 mld. dolari.
La intalnire au participat viceprim-ministrul Ion Ciolacu, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene, Sevil Shhaideh, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Melescanu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ministrul Economiei, Mihai Fifor, ministrul Energiei, Toma Petcu, si ministrul pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat, Ilan Laufer.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Ce cerere este pe ruta?
S-a rezolvat problema acordului de survol a mujicstanului?
Cu ce se va zbura?
In plus, daca luam in calcul si proximitatea fata de Istanbul (aeroport unde are Turkish Airlines ditamai hubul) si Moscova (unde are Aeroflot ditamai hubul), constatam ca Tarom va intra la concurenta cu doua linii aeriene foarte mari care opereaza, deja, o droaie de zboruri catre Asia.
Sansele ca zborurile Tarom catre Asia sa aiba load factor mai mare de 50% (ca sa aiba sens dpdv economic operarea zborurilor) sunt, in opinia mea, nule.
Este doar o alta gogoasa pesedista.
Nu se poate, ba! Nicolicea v-a dat de gol: intai pensii si salarii, iar autostrazile ... la Sfantu' Astepta!
P.S.
Da', de ce nu hub in portu' "Gabriela Firea" din Bucuresti? :-)))
2013 - Valoarea investitiilor chineze rezultate, in urma vizitei oficiale a premierului Li Keqiang la Bucuresti depaseste 5 miliarde de euro.declara Viorel P.
+ "Vom avea cale ferata de mare viteza, construita cu tehnologie chineza " ( Viorel P.)
Premise ar fi ,dar cu cine ?
Drumul spre Europa al marfurilor chinezesti, prin Constanţa – aici apare miza românească – este mai scurt cu 12 zile decât prin Rotterdam şi e mai ieftin. Costurile cu transportul pe ruta Constanţa – Viena sunt de trei ori mai mici decât pe ruta Rotterdam – Viena. Astfel, se conturează o primă oportunitate : amenajări portuare în Constanţa pentru mărfurile chinezeşti,
Zone industriale de tipul “free trade zone” in care ceea ce se va produce nu va avea taxe de import si va fi exportat in Uniunea Europeana fara taxe
- Comunistii lor sunt de cel putin 100 ( o suta ) de ori mai destepti decat comunistii nostri care,dupa ce ca sunt prosti mai sunt si ticalosi !!