Cresterea pietei auto din Romania - lovita de taxa de prima inmatriculare
Anul trecut, piata auto din Romania a crescut cu 23% fata de 2006, vanzarile de autovehicule noi, inclusiv vehicule comerciale si autobuze, ajungand la aproape 367.000 unitati. Numarul de autovehicule second-hand importate la noi in tara a crescut in 2007 cu 4,5%, de la 118.422 unitati la 123.842 unitati. Pentru acest an, oficialii APIA estimau o crestere a pietei auto de cel putin 10%.
"La nivelul APIA am ajuns la concluzia ca piata auto ar putea creste cu cel mult 5% anul acesta, ori poate stagna sau chiar scadea", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele APIA, citat de NewsIn.
Acesta a explicat ca revizuirea estimarilor pentru 2008 tine de actualul context privind taxa de prima inmatriculare, vanzarile producatorului autohton Dacia dar si inceperea productiei Ford la Craiova urmand a suferi cel mai mult.
Stroe: vanzarile Dacia vor scadea cu 15-20% in 2008
Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, a atentionat luni ca vanzarile producatorului autohton ar putea scadea cu pana la 20% ca urmare a noii grile privind taxa de prima inmatriculare si daca in programul "Rabla" nu vor fi alocate fonduri pentru 100.000 unitati.
"Daca propunerea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) privind alocarea de fonduri pentru inlocuirea a 100.000 de autovehicule uzate nu va fi aprobata si daca importurile de maşini second hand se vor face neorganizat, precum si in conditiile in care noua grila privind taxa de prima inmatriculare va intra in vigoare, cel mai probabil de la 1 iulie 2008, vanzarile Dacia in Romania ar putea scadea cu 15 pana la 20% anul acesta", a precizat Stroe, citat de NewsIn.
Potrivit oficialului Dacia, noua forma a grilei taxei de prima inmatriculare - care prevede ca valoarea taxei va scadea odata cu cresterea varstei masini - vanzarile de automobile autohtone pe piata locala risca o scadere precum in cazul Poloniei, tara in care se comercializează doar 9% din totalul productiei interne de automobile.
Conform declaratiilor lui Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene, este foarte posibil ca intrarea in vigoare a noii taxe sa aibe loc la inceputul lunii iulie a acestui an. Saptamana trecuta, Comisia Europeana a agreat formula de calcul a taxei auto, apreciind ca documentele prezentate de oficialii romani sunt in linie cu legislatia europeana.
Proiectul de modificare a taxei de prima inmatriculare prevede reducerea acesteia in functie de vechimea masinii. Astfel, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente, iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu pana la 90%.

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Bineinteles ca Dacia o sa sufere. Daca ar face produse care sa convinga cumparatorii, nu s-ar teme de concurenta.
Daca chiar e vreun oras in care traficul sa nu poata fi rezolvat exista si solutia taxei de congestie precum in Londra: cine chiar are nevoie sa circule prin oras plateste.
La noi problema e ca celor care ar trebui sa se ocupe de asta nu le pasa, pentru ca le-am cumparat si girofare pe masini.
Nu vad de ce ar suferi ei pt. taxa de inmatriculare.
Perdantii vor fi cei care vor comercializa unitati in Romania, nu neaparat producatorii auto locali...
Aici vorbim de cresterea pietei pe vanzari auto, nu pe productie, care de altfel poate sa creasca bine, daca producatorii o vor valorifica la export.
Este cazul productiei interne in 2007, cand desi vanzarile au scazut cu 8.3% (ca urmare a falimentului Daewoo, dar si a cresterii preturilor la Dacia Logan), productia interna a crescut cu 3.7% (adica 166.786 unitati) fata de 160.000 din 2006.
Mai usor de inteles: au fost fabticate mai multe masini (cu 3.7% fata de 2006), insa pe piata romaneasca au fost vandute cu 8.3% mai putine, restul fiind vandute la export.
Interesant este faptul ca APIA nu a publicat inca buletinul statistic pe 2007, ci doar pe cel de la octombrie 2007
http://apia.ro/publicatii-buletin.htm
De ce oare?
De asemenea, pentru cei care citesc aceste rapoarte, observati cresterea continua a Dacia inregistrata in ultimii ani...
FALS! Valabil doar pt. emisia de CO2.
cel pe motorina care emana multe alte gaze nocive. N-am inteles de ce gazele astea nu conteaza
la stabilirea normelor de poluare .
Totusi, sunt propietarul unui diesel...
Incomparabil mai "verde."
As vrea sa ma ajutati sa inteleg un aspect; am tot citit despre taxa de inmatriculare, dar poate eu inteleg mai greu....
Daca eu vreau sa-mi cumpar o masina tip breloc cat trebuie sa platesc pentru inmatriculare?!
Va multumesc!
Dacia e un mare rahat, indiferent ce marca e .
Mi se pare o aberatie sa dai 8000 euro pe un Logan. Orice masina nemteasca second hand, la 100.000km la banii astia este mai buna decat Loganul
Putem fi impotriva taxei de prima inmatriculare (eu am platit in noiembrie 18 milioane) pentru ca este aberant aplicata si nesimtit de mare dar nu cred ca trebuie sa injuram producatorul intern pentru asta.
cu tot respectul pt. angajatii Dacia -- asta e firma frantzujilor, oameni buni -- ce tot o dam cu masina autohtona si protectia pietei interne??
Eu sunt PENTRU taxa indiscutabil, dar NU in forma asta care este o eroare majora, nascuta din prostia
dusa la extrem a lui vosganian.
Cum poate stabili el durata de viatza a unei masini?
Cine naiba o sa-si duca masina la fier vechi...asta n-o sa se intample niciodata, nu in romania.
http://inthegreen.typepad.com/blog/2007/03/deconstructing_.html
si un video clip frumos:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1656640542976216573
fix in Piata VIctoriei sa vedem noi pe unde mai iese Taricica cu noul lui Mercedes S klasse insotit de o armata de BMW - seria 5 platite din banii nostri...
Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
2) Comisia Europeana
Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
De ce nu se taxeaza toate masinile,prin impozitare in functie de cat polueaza ,ca si in Germanica,astfel,euro 3 ,4 si 5 devin competitive(chiar si ...Dacia Logan,iar drumurile se vor rari de ...fabricantii de fumuri si ...de tunuri!!!
Apropo, un Seat Toledo ,model nou 2005 la 10000Euro merita si o taxa de 400 E in tara ,dar banii sa nu mearga i buzunar de baiat destept .
(oferta a fost pe internet si am profitat din plin de ea!!
La alegeri votati... putin!!!Asa EI vor avea ce vor,iar noi Forum.
PA1!!