Valentin Gvinda, pilotul desemnat de Consiliul de Administrație al Tarom la conducerea companiei, după demiterea Mădălinei Mezei, ar fi refuzat postul. Gvinda a transmis o informare Consiliului de Administrație în care își argumenta refuzul printr-o analiză pe care ar fi făcut-o situației din companie de la acest moment.

Aeronava TaromFoto: Tarom

Surse din companie au declarat că Valentin Gvinda a transmis o informare Consiliului de Administrație în care explică că a refuzat pentru că a făcut o analiză a stării companiei, informează Mediafax.

Fostul șef Tarom, Mădălina Mezei, a fost demisă marți 15 octombrie din funcție, iar Consiliul de Administrație l-a desemnat director interimar pe Valentin Gvinda.

Mezei anunțase, după demiterea sa, că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-ar fi cerut să reţină aeronavele TAROM la sol în ziua moţiunii, acesta fiind motivul real al demiterii sale din fruntea companiei şi a adăugat că îi va face plângere penală. Mai exact, Mezei a susținut că, în ziua moțiunii de cenzură, când o parte dintre parlamentari trebuiau să vină din ţară pentru a participa la vot, ministrul demis al Transporturilor i-ar fi cerut să reţină aeronavele la sol pentru a împiedica votul.

Ulterior, Răzvan Cuc a negat acuzațiile. Ministrul Transporturilor a admis însă că a cerut lista palamentarilor care zburau cu avioanele TAROM, dar a susținut că a făcut acest lucru pentru a se convinge că aceștia sunt în regulă. Răzvan Cuc i-a reproșat Mădălinei Mezei incompetența, incapacitatea și legăturile cu unele grupuri de interese, precum și faptul că și-ar fi avantajat membrii familiei care lucrează în companie.

Mădălina Mezei a fost numită la șefia Tarom în luna iunie, iar demiterea sa a avut loc la doar câteva zile după ce același Consiliu de Administrație îi prelungise contractul de management cu două luni. Mădălina Mezei a fost al patrulea director al companiei numit în acest an.