Virgil Popescu: Economia are o contracţie deja între 30 şi 40%/ Industria auto se pare că își revine
"A scăzut practic economia, putem să spunem că are o contracţie deja între 30 şi 40% şi încă nu ştiu dacă am ajuns, după estimările mele cel puţin. În perioada imediat după Paşte am ajunge la vârful epidemiei, după care am putea vorbi de o pantă descendentă a acestei crize, pantă descendentă în care vrem să avem deja măsurile pregătite pentru relansarea economiei", a spus Virgil Popescu, întrebat despre pierderile provocate în economia românească.
Un lucru îmbucurător este că industria auro începe să-și revină. Pe de altă parte, este lovită în continuare zona serviciilor.
"Uşor, uşor, industria auto se pare că îşi revine. Este un lucru îmbucurător. Am primit semnale şi din teritoriu, de la industria auto de pe orizontală, de la componente, că se iau în calcul scenarii de pornire. Un mare producător din România, începând de astăzi, 13 aprilie, în Târgu Jiu în Caransebeş şi în Drobeta Turnu Severin, face cablaje auto. Am informaţii, inclusiv de la Dacia că se pregătesc ca începând cu data de 21 să înceapă uşor producţia în zona de motoare şi cu mai puţini salariaţi, dar să înceapă producţia, ca şi companiile de care v-am spus înainte, dar în continuare avem domenii care sunt lovite: industria serviciilor.", a mai spus Virgil Popescu.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
Mai putini bani in buzunarele cetatenilor plus masini semnficativ mai scumpe datorita legiuitorului, rezulta ghici ghicitoarea mea: o prabusire a pietei auto in 2020.
Bancile vor ramane in picioare cu tot cu gunoiul creditelor neperformante, vor da imprumuturi statului nostru lihnit si o vor duce bine.
Stiu ca la criza precedenta angajatii din unele banci aveau acces la masinile returnate de cei cu credite si leasing, le luau la preturi sub 50% din valoarea de piata si apoi le revindeau in nume personal. Se dadeau in funtie d epozitia din banca, sefii luau ce era mai bun/vandabil si apoi restul se redistribuia la restul angajatilor. Stiu pe unii care si-au luat casa apoi din profiturile obtinute. De aceeasi primii cumparatori nu aveau nici o sansa sa renegocieze platile/dobanzile. Saracii, nu isi dadeau seama ca fix angajatii bancii sunt cei care le doresc falimentul. La fel cum in State in 2008 DB recomanda clientilor produse junk.
P.S.: industria auto își revine? Și cine mă rog va cumpăra mașini noi în perioada următoare? Exact.