​Succesul oricărui service auto sau atelier de reparații, depinde, în primul rând, de calitatea serviciilor livrate către clienți. Fără servicii de calitate, loializarea clienților este imposibilă și, mai mult decât atât, afacerea ta își poate forma o proastă reputație pe piață, lucru care va duce la o scădere dramatică a comenzilor și, implicit, a încasărilor firmei tale.

Cum poți îmbunătăți calitatea serviciilor dintr-un service autoFoto: Auto Com

Din momentul în care autovehiculul clientului urcă pe un elevator auto din atelierul tău de reparații, orice problemă sau defecțiune devine responsabilitatea ta, iar rolul tău este să te asiguri că toate intervențiile asupra acestuia fi executate la cel mai înalt nivel de profesionalism.

Tocmai de aceea, e important să depui toate eforturile necesare pentru a te asigura că service-ul pe care îl conduci operează la cel mai înalt nivel de profesionalism și fiecare client care îți trece pragul va pleca acasă mulțumit. Desigur, există mulți factori care pot influența calitatea serviciilor oferite de service-ul tău, fie că e vorba de intervenții de reparații, mentenanță sau reglaje. Iată care sunt aceștia și ce poți face pentru a îmbunătăți serviciile puse la dispoziția clienților de firma pe care o conduci:

Dotările și echipamentele

Performanța echipamentelor cu care lucrezi în service-ul tău poate face cu adevărat diferența când vine vorba de calitatea serviciilor prestate către clienți. Din acest motiv e foarte important să achiziționezi echipamente de cea mai bună calitate, care să opereze rapid și eficient și care să te ajute să îmbunătățești productivitatea afacerii tale. De la cel mai puternic elevator 2 coloane și până la cel mai simplu compresor de aer, toate dotările tehnice ale atelierului tău trebuie să funcționeze la parametri optimi, altfel calitatea serviciilor livrate către clienți va avea mult de suferit.

Atitudinea

Felul în care tu și angajații tăi interacționați cu clienții e mult mai important decât ai putea crede. E foarte important ca toate persoanele care îți trec pragul să se simtă respectate, iar întrebările lor să-și găsească rapid un răspuns. Astfel, aceștia vor căpăta, în timp, încredere în tine și angajații tăi, lucru care îi va transforma în clienți loiali cu care poate vei ajunge să lucrezi ani de zile.

În consecință, ar fi o idee bună ca toți angajații care lucrează în atelierul tău să adopte o atitudine prietenoasă și serviabilă cu clienții care apelează la serviciile service-ului tău. Acest lucru te va ajuta nu doar să crești nivelul de satisfacție al clienților, cât și să îmbunătățești reputația firmei tale, lucru care îți va aduce noi clienți și, bineînțeles, noi încasări.

Pregătirea profesională

Niciun service auto sau atelier de reparații nu poate avea succes fără mecanici profesioniști, bine pregătiți, care să poată lucra rapid și eficient, depistând cu precizie orice defecțiune a autovehicului din fața lor. Desigur, nimeni nu se naște învățat, iar schimbările tehnologice tot mai accelerate din ultimii ani reclamă nevoia de pregătire continuă pentru a putea lucra la vehiculele moderne, care folosesc tehnologii avansate. Din acest motiv, e important să investești în training-ul și pregătirea mecanicilor tăi și să încerci să ții pasul cu toate schimbările din domeniul reparațiilor auto.

Diagnosticele

Diagnosticarea defecțiunilor la un vehicul este un proces foarte important, pentru că îți oferă oportunitatea de a-ți arăta expertiza. Multe persoane intră în service crezând că mașina lor are o anumită defecțiune, când, în realitate, cauza problemei poate fi cu totul alta sau poate fi chiar vorba de mai multe avarii simultane. Din acest motiv, este important să fii diligent atunci când inspectezi vehiculul la care lucrezi și să te asiguri că identifici rapid toate defecțiunile, prezentându-le apoi și clientului.

Bineînțeles, există posibilitatea ca acesta să fie constrâns de buget și să nu poată să-și permită să plătească pentru toate reparațiile deodată, caz în care va trebui să prioritizezi reparațiile în funcție de gravitatea defecțiunilor, lăsând pe mai târziu problemele mai puțin urgente, care pot fi amânate. Clientul îți va fi recunoscător și cu siguranță va reveni în service-ul tău mai târziu pentru a finaliza reparațiile, odată ce dispune din nou de resurse financiare.