Ford Motor Company va deveni actionar majoritar al Automobile Craiova, pana la sfarsitul acestei luni, apreciaza, intr-un comunicat, reprezentantii companiei americane si cei ai comisiei de privatizare.

Cele doua parti s-au intalnit luni pentru a analiza impactul deciziei Comisiei Europene asupra procesului de privatizare al Automobile Craiova si au discutat aspectele tehnice necesare intrarii in vigoare a contractului de privatizare, precizeaza aceeasi sursa.

In urma cu o saptamana, Comisia Europeana a decis ca privatizarea Automobile Craiova implica un ajutor de stat evaluat de forul european la 27 milioane euro. Ajutorul de stat urmeaza sa fie recuperat, conform legislatiei comunitare.

"Datorita faptului ca am pus conditii privind obiectul de activitate si un anumit volum de investitii, fiindca acolo se fac investitii de peste 675 de milioane de euro, am denaturat pretul pe pachetul de actiuni cu o suma de aproximativ 27 de milioane de euro care ar trebuie recuperata de la cei care au beneficiat de aceasta denaturare", a declarat presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Teodor Atanasiu, potrivit unui comunicat al institutiei, cu privire la decizia Comisiei. Beneficiarul ajutorului de stat este, potrivit lui Atanasiu, societatea craioveana.

In cursul acestei luni, comisia de privatizare si reprezentantii Ford vor avea mai multe intalniri, in cadrul carora vor pune la punct toate conditiile necesare pentru punerea in aplicare a contractului de privatizare, a mai spus Atanasiu, una dintre acestea fiind aprobarea de catre Parlament a legii de privatizare.

Ford a cumparat, in septembrie 2007, pachetul majoritar de actiuni de 72,4%, detinut de stat, prin AVAS, la Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro. In octombrie, Comisia Europeana a declansat o investigatie care viza un potential ajutor de stat acordat in procesul de privatizare. In februarie 2008, Comisia a decis ca unele conditii impuse cumparatorului au determinat diminuarea pretului de vanzare a companiei romanesti. AVAS a solicitat cumparatorului, prin clauzele negociate in contractul de privatizare, realizeze o productie de minim 200.000 de automobile in al patrulea an de la privatizare, sa efectueze o serie de investitii si sa-i pastreze pe toti cei 3.900 de angajati ai companiei.