Facebook a dat publicității luni un venit net de 9,2 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în creștere cu 17% față de un an în urmă, o veste bună rară pentru gigantul rețelelor sociale prins într-unul dintre cele mai grave scandaluri privind deontologia și reputația sa, scrie AFP.

FacebookFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Platforma, care a realizat o cifră de afaceri de 29 de miliarde de dolari în perioada respectivă, este acuzată de un denunțător, ONG-uri și multe autorități că au prioritizat de ani de zile profiturile în detrimentul securității și sănătății utilizatorilor.

„Asistăm la un efort coordonat de a folosi în mod selectiv documentele interne pentru a crea o imagine falsă a afacerii noastre”, a declarat șeful Mark Zuckerberg, luni, într-o conferință telefonică adresată analiștilor.

Din iulie până în septembrie, Facebook a înregistrat vânzări de 29 de miliarde de dolari în perioada respectivă, puțin sub așteptările investitorilor, care se așteptau la încă 500 de milioane de dolari.

Titlul său a câștigat încă aproape 4% în timpul tranzacționării electronice după bursa.

Atât rețelele (cu Instagram), cât și mesageria (WhatsApp și Messenger) sunt acum vizitate de 2,8 miliarde de oameni în fiecare zi (cu 11% mai mult decât acum un an) și de 3,58 miliarde de utilizatori în mai puțin o dată pe lună (+ 12%).