​Gigantul farmaceutic american Johnson & Johnson (J&J) a anunțat vineri că își va separa produsele de igienă și medicamentele fără prescripție medicală de restul operațiunilor sale pentru a crea două companii cotate la bursă, potrivit AFP.

Johnson & JohnsonFoto: Flickr/ Open Grid Scheduler/ Grid Engine

Titlul J&J a urcat cu peste 3,5% pe Wall Street în schimburile electronice după acest anunț și înainte de deschiderea bursei din New York.

„După o analiză completă, Consiliul de Administrație și echipa de management au considerat că separarea planificată a diviziei Consumer Health este cea mai bună modalitate de a accelera eforturile noastre de a servi pacienții, consumatorii și profesioniștii din domeniul sănătății”, a spus șeful J&J Alex Gorsky în o declarație.

Filiala Consumer Health comercializează produse de larg consum, cum ar fi pansamente, creme Neutrogena pentru piele, pudră de talc pentru copii sau Tylenol, un medicament folosit ca analgezic. A generat venituri în al treilea trimestru de 3,7 miliarde de dolari, sau aproape 16% din veniturile totale ale J&J.

Celelalte activități ale grupului, și anume producția și vânzarea de echipamente medicale, medicamente eliberate pe bază de rețetă și vaccinuri, în special serul în doză unică împotriva Covid-19, vor forma a doua companie. Aceste divizii au generat venituri de aproape 20 de miliarde de dolari din iulie până în septembrie.

Joaquin Duato, actualul vicepreședinte al comitetului executiv al J&J și care va deveni director general al grupului din ianuarie, va rămâne CEO al acestui nou J&J odată ce separarea va fi finalizată. Gorsky va servi ca președinte executiv al actualului consiliu de administrație J&J pentru a asigura tranziția până atunci când Duato va prelua conducerea.

J&J plănuiește să finalizeze separarea în 18 până la 24 de luni.

Anunțul divizării J&J vine la doar câteva zile după cel al unui alt gigant american, conglomeratul General Electric, care plănuiește să-și separe activitățile în trei companii separate.