Producătorul de bunuri de lux francez LVMH a devenit luni prima companie europeană evaluată la peste 500 de miliarde de dolari, mulțumită creșterii vânzărilor sale în China și a aprecierii monedei euro față de moneda SUA, relatează Reuters.

LVMHFoto: Vincent Isore / Zuma Press / Profimedia Images

Atingerea bornei vine la mai puțin de două săptămâni după ce LVMH a intrat în topul celor mai mari 10 companii din lume după o creștere puternică a vânzărilor în primul trimestru al acestui an.

LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton S.A a ajuns la o capitalizare pe bursă de 500 de miliarde de dolari dimineața aceasta, după ce prețul acțiunilor sale a crescut la 903,7 euro și o valoare totală de 454 de miliarde de euro.

Creșterea valorii companiei a dus și la o apreciere a valorii estimate a lui Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume după ce a transformat LVMH într-un jucător de talie mondială printr-o serie de achiziții inspirate.

Bloomberg estimează acum averea sa la aproape 212 miliarde de dolari, cu aproape 50 de miliarde mai mare decât cea a lui Elon Musk, care ocupă poziția a doua în clasamentul marilor miliardari ai lumii.

O perioadă de aur pentru producătorii de bunuri de lux

Agenția Bloomberg notează de asemenea că LVMH și rivalii săi francezi din domeniul produselor de lux sunt pentru bursa europeană ceea ce Big Tech a fost pentru SUA: afaceri dominante ale căror creștere stă în picioare chiar și în perioade de fluctuație a economiei.

Acest lucru este evident și în clasamentul celor mai valoroase companii din lume, topul în care a intrat recent și LVMH fiind altfel dominat autoritar de companii americane de tehnologie.

Marii producători de pe piața bunurilor de lux au doborât record după record în privința vânzărilor după ridicarea lockdown-urilor impuse din cauza pandemiei, în pofida dificultăților economice cauzate de aceasta și apoi exacerbarea crizei inflaționiste de războiul din Ucraina.

LVMH, Kering, Hermes, L'Oréal, Prada sau Moncler, rând pe rând toate marile nume din industria de lux au anunţat încă din vara anului trecut rezultate semestriale excepţionale, cu creşteri ale vânzărilor mondiale cuprinse între 20% şi 30% şi un avans similar al profiturilor.

Aceeași situație a fost raportată ulterior de producătorii de mașini de lux, iahturi sau avioane private.