Heineken Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 700 milioane de lei, cu 18% mai mult decat in 2006, potrivit NewsIn care citeaza un comunicat al companiei. Totodata, compania a anuntat ca atins o cota de 26% pe piata berii.

"Cifra de afaceri a Heineken Romania a crescut cu 18% pentru 2007, iar compania isi consolideaza pozitia de prim jucator pe piata locala a berii, pentru al optulea an consecutiv", a declarat presedintele si directorul executiv al Heineken Romania, Edwin Botterman.

Compania a investit anul trecut peste 40 milioane de euro in dezvoltarea companiei, iar in acest an, va investi peste 50 milioane de euro, in principal in capacitatea fabricilor de bere, noi ambalaje si investitii comerciale in mijloace fixe. De asemenea, Heineken N.V. a anuntat la finele lui februarie 2008, ca urma sa achizitioneze fabrica romaneasca Bere Mures, tranzactie care va creste cota de piata a companiei la 31% iar volumul la sase milioane hectolitri.

Per total, in 2007, volumul pietei de bere din Romania a fost de aproximativ 19 milioane hectolitri, cu un consum de 89 litri pe cap de locuitor. Principalele surse de crestere au fost venitul consumatorului in crestere, extinderea ofertei pentru consumatori si vremea foarte buna. Segmentul PET a inregistrat cea mai mare crestere ca volum, de 32,4% fata de 2006. Pentru intregul an 2007, cota de piata a segmentului PET a fost de 44,4%, in timp ce segmentul berii la sticla a obtinut o cota de piata de 42,5%.

Pentru 2008, reprezentantii Heineken Romania estimeaza ca piata berii va continua sa creasca, dar intr-un ritm mai lent decat in ultimii trei ani.

Heineken Romania este cel mai mare producator de bere de pe piata din Romania. Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele de piata: Heineken, Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.