Profiturile British American Tobacco in primul trimestru al anului 2008 au fost de 807 milioane de lire sterline. La nivel european, ele au crescut cu 48 de milioane de lire sterline - la 230 de milioane de lire - gratie "performantelor excelente" ale companiei in Romania, Rusia si Elvetia si a unor "cresteri considerabile" in Franta si Olanda. Vanzarile de Kent, Pall Mall si Viceroy din Romania au dus la "un profit semnificativ mare", se arata in raportul trimestrial al BAT.

Profitul operational al grupului a crescut in primele trei luni ale acestui an cu 18%, la 807 milioane de lire sterline, in timp ce veniturile au fost cu 14 procente mai mari, gratie cursului de schimb favorabil, preturilor imbunatatite si unui mix de productie mai bun. Venitul s-a situat la nivelul de 2,54 miliarde de lire sterline.

Si in ceea ce priveste volumul vanzarilor s-a remarcat o crestere cu 1% a acestora. Volumul vanzarilor in primul trimestru a fost de 158 de miliarde, la acesta valoare contribuind cresterile din Romania, Rusia, Pakistan, Iran, Bangladesh, Turcia si Spania, in ciuda scaderilor din Cehia, Mexic si Brazilia.

In Romania, indica raportul, profitul ridicat este tocmai o consecinta a cresterii volumului vanzarilor, combinat cu mixul de productie si politica de preturi. Cel mai mari vanzari s-au inregistrat de Kent, Pall Mall si Viceroy.

La nivel european, profitul in primul trimestru este de 230 de milioane de lire sterline, o crestere de 48 de milioane fata de aceeasi perioada a anului trecut, "gratie performantelor excelente ale Rusiei, Romaniei si Elvetiei si a unei bune cresteri in Franta si Olanda", arata documentul citat.

Aceste rezultate se datoreaza si unor rate de schimb favorabile. Volumul vanzarilor la nivel regional a crescut cu 3%, la 53 de miliarde, iar Romania este din nou mentionata ca avand o contribuite, alaturi de Rusia, Elvetia si Spania. Scaderi ale volumului vanzarilor s-au inregistrat in Europa in Cehia si Germania.

Vanzarile de Kent au crescut cu 30%, cu o comercializare excelenta in Rusia, Romania, Ucraina si Chile, chiar daca pe piata japoneza are o cota de piata redusa. Volumul vanzarilor de Kent au crescut si pe pietele din Azerbaidjan si Kazahstan. O crestere comparabila a vanzarilor s-a inregistrat la Pall Mall - de 31% - in spacial in tari ca Romania, Germania, Spania, Rusia, Uzbekistan, Pakistan, Turcia, Malaezia si Taiwan.

La Dunhill cresterea a fost de 8%, in timp ce la Lucky Strike de 16%, cu o crestere puternica a vanzarilor in Spania.