In acest an, Deutsche Bahn intentioneaza sa deschida o linie directa de comunicare comerciala intre Berlin si Beijing, unificand fluxurile de marfuri ale Asiei si Europei si traversandteritoriile a sase state. Prin costuri, trasportul feroviar nu poate concura cu cel maritim, dar nemtii, scrie RBK Daily, sunt convinsi ca viteza de livrare joaca un rol pozitiv.

Jumatate din traseu va fi parcurs in Rusia, de aceea societatea rusa a cailor ferate va deveni un parterner cheie al DB. Alaturi de cele doua companii, la proiect vor mai lua are corporatia chineza China United International Railwaz Containers, unde DB detine o participatiune de 8%.

Potrivit calculelor expertilor, inca din primul an, veniturile realizate din transportu direct de marfuri din Europa in Asia va fi de 10 – 20 milioane euro. Se presupune ca trenurile vor avea cel putin o plecare pe saptamana, dar, in functie de incarcatura,garniturile pot pleca si mai des. Traseul va traversa teritoriile Germaniei, Poloniei, Republicii Belarus, Rusiei, Mongoliei si Chinei.