Regia Autonoma de Transport Bucuresti, cunoscuta pe scurt sub titulatura RATB, are datorii de 162,3 milioane de euro. Mai exact, calculat la cursul mediu al anului 2007 de 3,33 lei per euro, asta inseamna 162.336.425,2 euro. In contextul in care cifra de afaceri pe 2007 este cu vreo 800.000 de euro mai mare, adica 163.043.198,2 euro, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui.

Veniturile RATB pe 2007 se ridica la aproximativ 206,3 milioane euro, iar cheltuielile pe acelasi an… la aproximativ 206,95 milioane euro. Adica o pierdere totala, pe anul trecut, de exact 656.862,8 euro.

Venituri mai mari? Da’ de unde?

Tata-statu’ a pompat in 2007, in fundul RATB-ului, tot soiul de subventii, asa explicandu-se, probabil, si diferenta dintre venituri si cifra de afaceri (de la primarie a incasat aproximativ 200.000 de euro). Cu toate astea, RATB continua sa piarda. Si nu pentru ca n-ar exista calatori, cata vreme intr-un autobuz intra, la orele de virf, in jur de 150 de calatori (in contextul in care are o capacitate, cel putin teoretic, de aproximativ 115), ci pentru ca se face blatul masiv. Desi este o regie care pierde in fiecare an, la RATB nu se schimba mare lucru, desi solutii de restructurare ar exista.

Matematica

RATB are peste 11.800 de angajati, incepind cu soferii, controlorii, mecanicii, vinzatoarele de bilete si pina la personalul auxiliar. Detine, daca ne luam dupa informatiile de pe site, nu mai putin de 2.092 de vehicule (nu stiu cind a fost ultimul update), care circula pe 161 de rute si opresc in 2.780 de statii. Asta inseamna, potrivit aceleiasi surse, in 2007, de 2,8 milioane de calatori zilnic, respectiv 829 de milioane de calatorii in intregul an.

Citeste restul articolului si comenteaza pe subiectiv.ro.