Metro, cel mai mare retailer din Germania, a raportat un profit net de 48 milioane euro in trimestrul doi din acest an, fata de o pierdere de 453 milioane euro in perioada similara din 2008, insa rezultatul este sub asteptarile analistilor, informeaza Bloomberg. Accentuarea somajului, scaderea preturilor si efectele negative ale fluctuatiei cursului de schimb au cauzat o scadere cu 3,8% a veniturilor in perioada mentionata, pana la 15,3 miliarde euro.

Analistii intervievati de Bloomberg estimau in medie ca Metro va atinge un profit de 88,4 milioane euro in trimestrul doi din acest an.

Afacerile din al doilea trimestru din acest an au fost afectate de cheltuieli de 68 milioane euro aferente unui program de reducere a costurilor. In luna ianuarie Metro a anuntat ca acest program va presupune disponibilizarea a 15.000 de angajati, pentru cresterea profitului cu 1,5 miliarde euro in urmatorii patru ani. Reducerile locurilor de munca anuntate totalizeaza circa 5% din forta de munca a grupului.

Metro a mai anuntat ca va cheltui 650 milioane euro in acest program, in special in acest an si in urmatorul. In prima jumatate a acestui an, Metro a redus 300 de locuri de munca.