UPDATE: Protest fata de lipsa de interventie a CSA la abuzurile din piata asigurarilor auto. Arbitrul asigurarilor: Nu noi stabilim si aprobam tarifele RCA si CASCO
“CSA, cu sprijinul ori cu forta legislativa impusa, permite fara precedent degradarea serviciilor de despagubire auto”, se arata in comunicatul ASSAI.
Cresterea nejustificata a tarifelor RCA si lipsa de interventie a CSA
Asociatia mai spune ca este nejustificata cresterea tarifelor RCA pentru 2010, atragand atentia ca in ultimii 5 ani acestea au crescut de peste patru ori.
“Problema este ca statul roman, cu concursul CSA, te obliga sa platesti o asigurare obligatorie din ce in ce mai scumpa, dar nu garanteaza calitatea serviciilor”, a declarat Cristian Muntean, director ASSAI.
Potrivit datelor ASSAI criza financiara coroborata cu gestiunea proasta a CSA a dus la desfiintarea a 17% din service-urile auto din Romania. Astfel, au fost concediati 10.000 de angajati.
“Service-urile auto sunt direct afectate de modul in care unele societati de asigurari despagubesc incomplet, cu intarziere sau deloc cetatenii asigurati, toate aceste situatii desfasurandu-se sub ‘supravegherea’ Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor”, spune Cristian Muntean.
Prin acest protest reprezentantii ASSAI spun ca isi doresc sa reduca “abuzurile asupra asiguratului din partea asiguratorilor rau platnici care profita de lipsa de educatie, de saracia cetateanului sau de lipsa unui cadru legal in care sa primeze interesele asiguratului”.
Protestul va avea loc luni 8 februarie intre orele 11-12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
CSA spune ca nu are atributii legale sa solutioneze litigii intre asiguratori si service-uri
In replica, autoritatea de supraveghere a pietei asigurarilor a precizat miercuri ca "nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare".
Oficialii CSA mentioneaza ca potrivit atributiilor legale, pentru protejarea intereselor asiguratilor, autoritatea acorda atentie in special analizarii si rezolvarii reclamatiilor, circa 50% dintre acestea fiind rezolvate favorabil in 2009.
"In vederea protejarii intereselor asiguratilor, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor prin atributiile sale conferite de lege, acorda o importanta deosebita analizarii si rezolvarii tuturor reclamatiilor primite de la asigurati/ pagubiti/ beneficiari / alte persoane fizice si juridice, care apeleaza la serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor de asigurare, acestea constituind, in acelasi timp, o importanta sursa de informatii pentru munca de supraveghere si control. Astfel, din 6.225 reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, aproximativ 50% au fost solutionate favorabil", se arata in comunicatul CSA.
Cat despre rezolvarea "solutionarilor nefavorabile a petitiilor primite", autoritatea indeamna petitionarii sa se adreseze autoritatilor "care au competente legale pentru solutionarea cazurilor prezentate (de exemplu: intentia de obtinere a unor sume de despagubire necuvenite din punct de vedere legal, petitionarii neavand calitatea de asigurati; cereri de rezolvare a unor conflicte de munca intre asigurator si salariatii sau colaboratorii acestuia; sesizari privind calitatea reparatiilor efectuate in unitatile service; derularea defectuoasa a contractelor de leasing).
In final, autoritatea solicita asiguratorilor si reprezentantilor ASSAI "sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea conflictului creat".
Update: CSA: Tarifele RCA si CASCO sunt stabilite exclusiv de asiguratori, in baza liberei concurente. Tarifele sunt doar notificate CSA
Acuzand "informatii eronate puse in circulatie de ASSAI referitoare la pretul politelor RCA si CASCO", CSA a revenit miercuri cu un nou comunicat in care aminteste ca aceste tarife sunt stabilite exclusiv de catre asiguratori si ca autorizarea lor nu revine Comisiei.
"Tarifele politelor RCA sunt stabilite exclusiv de catre societatile de asigurare, care sunt operatori privati. Societatile de asigurare isi stabilesc aceste tarife in baza liberei concurente, iar tarifele sunt notificate si nu aprobate de catre CSA. Printre cauzele care duc la cresterea tarifelor politelor RCA, potrivit declaratiilor asiguratorilor, sunt cresterea numarului de accidente, dar si adaosurile comerciale, enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", a mai precizat CSA.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri
Toncescu trebuie DEMISA!
Pe de alta parte, principalul perdant este tocmai pagubitul, adica fraierul care a platit o polita de asigurare si care ajunge batjocura societatilor de asigurare. Tocmai acesta ar trebui protejat de CSA, care totusi vad ca are alta treaba si "indeamna petitionarii sa se adreseze autoritatilor". Care autoritati? CSA-ul ce atributii are in piata asigurarilor? Trebuie sa ajungem in justitie sau ce trebuie sa inteleg?
Daca e asa, macar sa se dizolve CSA-ul daca tot nu au nici o atributie!
Economia de piata va va arata drumul care trebuie urmat ! Gasiti ca este normala ora de manopera de peste 100 lei si preturile pieselor de schimb cu cel putin 50 % mai mari ? Am avut o dauna anul trecut care a costat societatea de asigurari 30 milioane de lei , bani dati service-ului. Am fost prin magazine si am calculat pretul pieselor inlocuite : 7 milioane
Manopera incasata de service a fost de 4 ore. Am stat langa meserias cand mi-a reparat masina : trei sferturi de ora a durat tot ! Gasiti ca este normala situatia ? S-a intors roata domnilor de la service: societatile de asigurari nu mai pot suporta nesimtirea dvs. Daca nu va treziti veti pierde totul !
Ora de manopera de peste 100 lei - este f mare dpdv Calitate / Pret. Documenteaza-te cat este in Franta de ex, ca sa faci o diferenta de pret.
Manopera [h] incasata NU reprezinta cat se are loc operatia in sine. Normarea o face fabrica iar service-yul TREBUIE sa o respecte. Adreseaza-te unui Producator si o sa afli raspunsul. Chiar iti va raspunde!
Preturile la piese la o reprezentanta sunt impuse de fabrica +/- o marja f mica.
In "magazine" sau alte service-uri se comercializeaza piese originale si de pe vapor la acelasi pret f mic fata de reprezentanta.
Piesele Originale din "magazine" sunt rebuturi (nu se incadreaza in standardele de calitate ale producatorului). Nu se acorda Garantia Producatorului din "magazine". Producatorul le introduce pe piata in "magazine" la un pret de mizerie fiindca il costa mai mult sa le caseze.
O duc asa de greu patronii de nu mai pot... sa vezi mertane pe tarani. Furati mai putin. In Austria a costat mai putin reparatia ca in orice service din RO.
Fac investitii de doi lei si factureaza ca reprezentantele mari.
Orice mecanic auto are pontate ore cat pentru doua vieti, ca doar stiti toti ca o revizie o fac in max 1 ora si te taxeaza cu 4 ore... romanica frate!
Cat despre asigurari, mai renuntati la birocratie ca va ingropati.
Extras din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European si a Consiliului
din 16 septembrie 2009
privind asigurarea de răspundere civilă auto si controlul obligatiei de asigurare a acestei răspunderi
prin care au fost comasate toate cele 5 directive auto europene anterioare :
„....(2) Asigurarea de răspundere civilă pentru circulatia autovehiculelor (asigurarea auto) are o importantă deosebită pentru cetătenii europeni, fie că sunt asigurati sau victime ale unui accident. Aceasta prezintă, de asemenea, o importantă deosebită în cazul întreprinderilor de asigurare, deoarece reprezintă o mare parte a contractelor de asigurare generală încheiate în Comunitate. De asemenea, asigurarea auto are un impact asupra liberei circulatii a persoanelor si a vehiculelor. Întărirea si consolidarea pietei interne a asigurărilor auto ar trebui, în consecintă, să reprezinte un obiectiv fundamental al actiunii comunitare în domeniul serviciilor financiare.
...........................................
Articolul 3
Obligatia de asigurare a vehiculelor
În conformitate cu dispozitiile articolului 5, fiecare stat membru ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că răspunderea civilă pentru pagubele produse de vehiculele care stationează în mod obisnuit pe teritoriul lor este acoperită prin asigurare.
Măsurile mentionate la primul paragraf stabilesc prejudiciile acoperite de asigurare, precum si termenii si conditiile asigurării.
Fiecare stat membru ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că prin contractul de asigurare sunt acoperite si următoarele:
(a) prejudiciile cauzate pe teritoriul altor state membre, în conformitate cu legislatia în vigoare în acele state;
Sumele minime
(1) Fără a aduce atingere garantiilor de o valoare mai mare eventual stabilite de statele membre, fiecare stat membru solicită ca sumele pentru care asigurarea mentionată la articolul 3 este obligatorie să fie de minimum:
(a) în cazul vătămărilor corporale, suma minimă asigurată de 1000000 EUR pentru o victimă sau de 5000000 EUR pentru o cerere de despăgubire, indiferent de numărul victimelor;
(b) în cazul pagubelor materiale, 1000000 EUR pentru o cerere de despăgubire, indiferent de numărul victimelor.
După caz, statele membre pot stabili o perioadă tranzitorie până cel târziu 11 iunie 2012, în decursul căreia sumele minime asigurate sunt adaptate sumelor prevăzute la primul paragraf.
...........................................................................
Articolul 14
Prima unică
Statele membre adoptă măsurile necesare pentru a garanta că toate politele de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru pagubele produse de circulatia vehiculelor:
(a) acoperă, pe baza unei prime unice si pe toată durata contractului, întregul teritoriu al Comunitătii, inclusiv orice perioadă în care vehiculul rămâne în alte state membre pe durata contractului; si
(b) garantează, pe baza aceleiasi prime unice, în fiecare stat membru, acoperirea impusă de legislatia acestuia sau acoperirea impusă de legislatia statului membru în care se află de regulă vehiculul, în cazul în care aceasta din urmă este mai mare.”
Nu DRAGUT-o, se stabilesc de catre state, adica de CSA in Romania, FSA in UK, samd....
Treci la o etapa urmatoare, silabisirea:
D-E-M-I-S-I-A A-N-G-E-L-A T-O-N-C-E-S-C-U!!!