"Noi vrem sa instituim un sistem electronic de achitare a rovignete, pentru ca nimeni nu plateste rovigneta si incasarile noastre se fac cu mare greutate din aceasta cauza. Cheltuim anual circa 300 de milioane de lei pe intretinerea drumurilor, desi necesarul nostru este de 5 ori mai mare", a declarat Adrian Ionescu, director in cadrul CNADR.

Intrebat de ce se repara in fiecare an acelasi drum national si care e strategia pe urmatorii ani, Ionescu a evitat raspunsul, mentionand insa ca e posibil ca de pilda soseaua dintre Pitesti si Rm Valcea sa fie reparata de firme diferite la intervale diferite, dar ca "fiecare leu il putem justifica"

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va demara in urmatoarele zile discutii pentru revizuirea contractelor de constructie intarziate in mod artificial, a mai spus directorul pentru autostrazi din CNADNR, Adrian Ionescu.

El a aratat ca in ultima vreme au aparut firme specializate in gasirea de justificari pentru intarzierea lucrarilor de pe santierele de drumuri si autostrazi, care trimit tone de hartii in vederea obtinerii de preturi mai mari si pentru prelungirea termenelor, oficialul CNADNR exemplificand cu situatia santierelor din zona Constantei si a Aradului.

Vorbind despre perspectivele de dezvoltare in urmatorii 10 ani a retelei nationale de drumuri si autostrazi, oficialul CNADNR a spus ca arhivele sunt pline de strategii, dar lipseste finantarea. "Orice plan, orice strategie nu are valoare fara finantare. Raspunsul intarzierilor se gaseste in bugetul statului, in fiecare an. Chiar si incercarile pentru parteneriate de tip public-privat au esuat", a declarat Ionescu.