Surse: Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, in schimbul platii unei transe din datoriile catre Bechtel

de Alina Neagu, Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 28 iulie 2011, 13:05 Economie | Companii


Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, dupa negocieri dure cu Bechtel, in schimbul platii unei transe din datorii, anunta Pro Tv, citand surse din Ministerul Transporturilor. Pretul unui kilometru terminat din autostrada ar urma sa scada, in acest fel, aproape cu jumatate, fata de 20 - 30 de milioane de euro, cat este in prezent.
  • UPDATE Contactat de HotNews.ro, Bogdan Sgarcitu, director de comunicare la Bechtel, a spus ca in acest moment se lucreaza la un acord cu Ministerul Transporturilor astfel incat sa fie reluate lucrarile. "Lucram impreuna cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord care sa permita continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Urmeaza sa fie angajat personal din zona si sa fie incheiate contracte cu companiile romanesti".

Un kilometru terminat din Autostrada Transilvania costa, pana acum, 20 de milioane de euro si ajungea, pe unele portiuni, chiar la 30 de milioane de euro.

Compania americana ar urma sa reia lucrul pe santier din aceasta toamna, dupa ce statul roman va achita o parte din datoriile de 150 de milioane de euro.

La negocierile in cadrul carora s-a ajuns la aceasta intelegere ar fi avut loc discutii politice la nivel inalt si ar fi participat si reprezentanti ai Ambasadei SUA.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara, luna aceasta, ca "Negociem cu Bechtel pentru ca acest contract sa intre intr-o normalitate a preturilor".

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10060 vizualizari

  • -40 (50 voturi)    
    Incredibil (Joi, 28 iulie 2011, 13:12)

    semo [anonim]

    S-a redus pretul la 15 milioane euro pe km desi pretul normal de constructie este in jurul a 7-9 mil euro pe km. Mare realizare!
    • +50 (52 voturi)    
      sper (Joi, 28 iulie 2011, 13:27)

      sir [anonim] i-a raspuns lui semo

      ca a.nastase sa ajunga la puscarie in cel mai scurt timp,si pe cat mai multzi ani.
      • -33 (37 voturi)    
        BOAGIU spunea ca a triplat si Fondurile UE (Joi, 28 iulie 2011, 14:11)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui sir

        In primavara lui 2011 s-a facut de râs indicand
        niste procente de absorbtie la Ministerul Transporturilor care erau mai mari de trei ori
        decat cele la care ajunsese Berceanu.
        *
        Dupa doua zile a publicat si Ministerul Finantelor situatia defalcata pe ministere si
        nu se facuse nici un progres fata de ce lasase Berceanu.
        *
        Acum o luna s-a constata oficial ca la MT este cel mai mic procent de absorbtie...vro 2%
        *
        Boagiu este in intrecere cu Udrea - cine minte mai covarsitor - ca sa faca dovada ca a invatat lectia Maestrului...

        La Anca se referea Elena acum doua sapatamani cand a zis ca cei cu rezultate proaste la fonduri europene trebuie remaniati.
        *
        Tot atunci , intraziind la nu stiu ce reuniune la Busteni (intr-o sambata)... Udrea a zis ca din cauza santierului de pe șosea...”si nici macar nu lucrau” a invartit ea cutitul in rana...cats fight...
        *
        Adoua zi - duminica - Boagiu s-a dus pe santier - imbracata elegant - si muncitorii telepatzi erau acolo.
        *
        Basescu nu rateaza nici o ocazie sa zica ceva de bine despre Boagiu ....pentru ca el insusi vrea sa o pastreze ca ministra ....dar e cam in postura lui Terente....adica e ”lipsit de argumente”
        *
        Asa ca iaca acu argumentul ....doar ca fiind pe ”pe surse” credibilitatea știrii e profund fleoscaita
        • +27 (27 voturi)    
          ...si are dreptate: (Joi, 28 iulie 2011, 14:54)

          MickeyD [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

          a triplat banii europeni contractati, ca pana ca acestia sa se vada in acel 2% ce se refera la banii efectiv platiti dureaza cel putin 7-8 luni pentru aprobare la Bruxelles. asadar Boagiu nu avea timpul efectiv de la venirea in functie sa faca proiecte, studii, licitatii, contracte plus incasari de bani de la UE care sa creasca acel proiect
    • +59 (59 voturi)    
      Nu fi magar. (Joi, 28 iulie 2011, 13:32)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui semo

      Stie toata lumea cine a acceptat pretul actual.Felicitari guvernului Boc si noului ministru al transportului.Voi ,care pupati in cur PSD,realizati ca sunt si lucruri cand e bine sa recunoasteti niste merite sau sa taceti.Nastase a incheiat contractul cu preturile platite pna acum.Te rog sa-mi spui ,de ce?Daca stii,dar ,ca de obicei nu stii,dar iesti iar un mare,mare dobitoc.
      • -12 (12 voturi)    
        Te referi la pretul din urma negocierilor din 2005 (Joi, 28 iulie 2011, 19:54)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Daca nu te tine memoria, pretul unitial de 2,2 miliarde a fost renegociat la venirea DA la putere (dupa intarzieri care au insemnat prelungirea termenului cu 1 an, datorita negocietii crancene)
        DAR de acum nu mai conteaza pretul:
        "Urmeaza sa fie angajat personal din zona si
        sa fie incheiate contracte cu companiile romanesti".
        De acum nu mai conteaza cat se plateste, o parte din bani se intorc in pusculita partidelor. Care or fi ele. Amin!
        • +4 (4 voturi)    
          aritmetica (Vineri, 29 iulie 2011, 8:49)

          aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          aritmetica bat-o vina, ia uite,: 2.2 miliarde 475 km=4.631.579/km. bravo un pret bun a obtinut nastase(fara anexe) nota de plata?????????? 50km cu 1 miliard, rezulta 20.000.000/km deci chiar prosti romanii nu sunt... postacii rosii, nu sunt asa sigur
    • -14 (18 voturi)    
      De fapt nu se specifica pretul negociat (Joi, 28 iulie 2011, 13:34)

      Twistah [utilizator] i-a raspuns lui semo

      ci ca "ar urma sa scada aproape cu jumatate".
      De fapt, nu e sigura nici scaderea si nici cuantumul
      • -22 (22 voturi)    
        abureala! (Joi, 28 iulie 2011, 14:39)

        omo [anonim] i-a raspuns lui Twistah

        Este incredibil cat de prosti ne cred astia de ne jefuiesc! Portiunea dintre Turda si Gilau a fost poate cea mai dificila din toata lucrarea, fiind absolut logic sa scada pretul pe kilometru pe totalul ramas! Daca doreau sa fie credibili, ar fi spus ca au negociat reducerea la jumatate a pretului pe metrul cub de beton folosit, pe tona de asfalt folosit s.a.m.d! Altfel, totul e doar o abureala, atata timp cat toate materialele si serviciile sunt decontate la preturi mult mai mari decat valoarea reala!
        • +18 (18 voturi)    
          Esti bocanc (Joi, 28 iulie 2011, 16:11)

          K.Samuel [utilizator] i-a raspuns lui omo

          daca crezi ca ala-i cel mai dificil tronson. Este de ajuns daca te uiti pe map24.ro ca sa vezi ca intre Cluj si Zalau este cordon de munti cel putin ca intre Turda si Gilau, respectiv intre Zalau si Oradea muntii fiind si mai inalti...
        • +6 (6 voturi)    
          Esti clujean? (Vineri, 29 iulie 2011, 6:57)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui omo

          Esti cumva clujean? Daca da, imi e mila de tine.
    • +27 (27 voturi)    
      pret hotzostrada (Joi, 28 iulie 2011, 13:35)

      moise [anonim] i-a raspuns lui semo

      semo, mai ai de invatat: pretul unui km de autostrada, nu e fix, ci, depinde de lucrarile de arta existenta (poduri, viaducte, tuneluri, noduri de legatura cu alte cai de comunicatii, forma de relief pe care o traverseaza (mai multi bani in zone montane!!!), sprijinirile de maluri care sunt sau nu necesare (ai debleu sau rambleu foarte mare, mai pui bani!!), materialele folosite, mana de lucru, etc...
    • +35 (35 voturi)    
      E ceva (Joi, 28 iulie 2011, 13:35)

      Erasmus [anonim] i-a raspuns lui semo

      aveam 2 optiuni - sa renuntam la bechtel si sa platim daune considerabile sau sa negociem; sa obtinut ceva cat de cat mai apropiat de realitate.

      avem ce sa ii multumim si azi lu' nastase. Oare de ce credeti ca geoana a fost numit prietenul americanilor? :)
    • +30 (30 voturi)    
      tu vrei 20 mil? (Joi, 28 iulie 2011, 13:39)

      bula [anonim] i-a raspuns lui semo

      deci era mai bine cu 20-30 mil pe km? sau sa te judeci la Washington si sa platesti sute de milioane penalitati (fara sa ai km construiti)? Iti place chiar asa de mult de Nastase? PS. Si multi alti km vr fi cnstruiti de altii, poate chiar la preturi mai bune si pate chiar cu bani europeni.
      • +9 (9 voturi)    
        Nu mai raspunde tuturor neavenitilor! (Vineri, 29 iulie 2011, 8:05)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui bula

        Astia sunt oglinda latrinelor si publikai tv!
        Creier ioc si gura mare!
        Lenesi si cersetori!
        Prosti si vehementi!
        Cretini si cu pretentii!
        Tipic celor cu educatie in format can-can, libertatea, click... otv!
    • +27 (27 voturi)    
      Spune-i asta lui Nastase (Joi, 28 iulie 2011, 13:40)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui semo

      Pentru ca pe timpul guvernarii lui s-a negociat contractul initial.
    • +28 (28 voturi)    
      incredibil (Joi, 28 iulie 2011, 13:45)

      bobby [anonim] i-a raspuns lui semo

      este faptul ca amicul tau bombonel a semnat un asa contract ! asta nu te mira deloc ??? faptul ca se reuseste reducerea la jumatate a costurilor nu poate reprezenta decat o intoarcere la normalitate si trebuie felicitati cei care sper sa reuseasca acest lucru ......
    • +30 (30 voturi)    
      Las-o incurcata!!!! (Joi, 28 iulie 2011, 13:45)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui semo

      Nu prea intelegi! daca ti se pare de ici colo sa scazi pretul la jumate...mai bine te-ai intreba de ce s-a putut asta! Iti spun eu! Pt ca parlitii aia de cumunisti(aka PSD) au negociat un pret de 4 ori mai mare.....Deci e de bine...dar tu vezi partea nasoala doar...
    • +28 (28 voturi)    
      e realizare (Joi, 28 iulie 2011, 13:47)

      mem [anonim] i-a raspuns lui semo

      Pentru ca un contract comercial odata semnat, se desface doar la tribunale, cu penalizari.
      Daca Nastase a bagatul gatul tarii in jug, ce sa-i faci?
    • +28 (28 voturi)    
      Intreaba/l pe Bombo! (Joi, 28 iulie 2011, 13:47)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui semo

      Contractul atunci a fost antamat!
      Si spaga tot atunci s/a luat!
      Crezi ca te poti pune cu avocatii lor?
      In cel mai rau caz te poti pune cu bombo si avocatii lui! Sa te vad!
      • +1 (1 vot)    
        Si pe Miron Mitrea (Vineri, 29 iulie 2011, 13:11)

        Ali Baba si 40 de pesedisti [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Ca el era la Transporturi.
        Firma turca adusa de bechtel sa faca lucrarea se ocupa de bacsisuri.
    • +3 (11 voturi)    
      Dar tu... (Joi, 28 iulie 2011, 13:55)

      adriana [anonim] i-a raspuns lui semo

      Daca ai fi semnat un contract de credit cu o banca cu dobanda de 20% (repet, tu ai semnat contractul, deci esti obligat sa il respecti asa cum e...) si reusesti sa reduci la 10% cand pe piata e 8% e bine, dupa parerea ta? Sau tot mare realizare e?
    • +14 (14 voturi)    
      Ramane de vazut (Joi, 28 iulie 2011, 14:02)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui semo

      Cred ca e prea devreme sa ne hazardam in aprecieri categorice.
      Sa aflam (daca o fi sa aflam vreodata) mai precis ce anume s-a negociat, cat, cum, unde si mai ales cand.
      Stirea ProTV, bunaoara, are o ultima propozitie foarte interesanta, "Pe de alta parte, Guvernul nu mai va mai deschide alte noi tronsoane cu Bechtel." Pare sa sugereze ca le platim datoriile alea, mai fac vreun tronson-doua si pe urma cale batuta si calatorie sprancenata.
      Deci, da, ce sa zic, la cati bani am platit aiurea, cu penalizari si alte chestii, merita sa le faci si pod de aur numai sa-i dai afara din tara.
      Asta ca tot fuse Nastase cel mai bun prim ministru...
    • +16 (16 voturi)    
      Da, este incredibil (Joi, 28 iulie 2011, 14:06)

      ConstruireaCasei.wordpress.com [anonim] i-a raspuns lui semo

      Da, este incredibil ca inca se mai face ceva!

      Orice pas mic este de apreciat!

      Justitia sa-si faca treaba in continuare iar pretul platit pe autostrada sa se reduca! Cat de mult posibil!

      Sa auzim de bine!
  • -28 (36 voturi)    
    Bravo Base+Boc. (Joi, 28 iulie 2011, 13:33)

    AlinN [utilizator]

    Din cate tin minte Nastase cel Rau, Corupt si cu Multe Oua obtinuse pretul de 2.2 miliarde pe autostrada. Dupa ce veni Comandantul Suprem la putere, a decis el cu de la sine putere ca pretul este umflat asa ca a renegociat de la 2.2 la vreo 7 miliarde. Acum s-a suparat ca 7 este prea mult si inteleg ca s-a ajuns la 3.5 miliarde. Bravo! Mare realizare!
    • +20 (22 voturi)    
      Vrei sa fii simpatic,dar nu tine. (Joi, 28 iulie 2011, 14:04)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Degeaba.Stie toata lumea cine,cum si cu cate insistente sa facut contractul Bechtel.Mincinosii nu pot fi dacat niste dobitoci care vor sa indrepte lucrurile in alta directie.Doctrina KGB spune ca o minciuna ,ca sa fie adevarata trebuie imbracata in fraze care sa fie cel putin 50% adevarate.Pai tu ai lasat minciuna in pielea goala,de se vad ouale lui Nastase.
    • +13 (15 voturi)    
      atentie (Joi, 28 iulie 2011, 14:23)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      ca tii minte prost
    • -2 (6 voturi)    
      pertinent comentariu (Joi, 28 iulie 2011, 14:24)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nu inteleg de unde manipularea si dezinformarea altor postaci, cand in articol scrie clar ca acel contract incheiat in 2004 a fost renegociat in 2005 deoarece 2,2 miliarde li se parea prea mult. Deci actuala renegociere nu este decat o incercare de a mai salva ceva din ce se mai poate. Ei au facut-o, ei incearca acum sa o dreaga, unde sunt meritele?
      PS Sper ca in noul contract sunt prevazute termene clare si eventual sanctiuni pentru nerespectarea lor, nu ca in cel din 2005. Pe mine ma intereseaza cand este gata lucrarea.
    • -8 (12 voturi)    
      Da... (Joi, 28 iulie 2011, 14:26)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      ...asta e adevarul!!! Dar ai o mana de propagandisti mai sus care iti vor explica ca pretul mare este "mostenire" de la Nastase chiar daca realitatea este alta....
    • -4 (8 voturi)    
      culmea e ca tii bine minte (Joi, 28 iulie 2011, 14:27)

      omucu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      din pacate lumea ignora faptul ca daca nu oprea domnul ministru Dobre contractul pentru negocieri si si nu lua partea de proiectare de la Bechtel in momentul asta aveam deja autostrada de pe la Fagaras la Bors si era in stadiu avansat Brasov-Fagaras si mai costa si totul pe la 2 miliarde. Poate nu mai fugeau Mercedes in Ungaria asa rapid daca aveam asta, la fel si multi alti potentiali investitori straini. Pretul autostrazii e unul mare, dar pierderile pentra faptul ca nu o avem sunt mai mari. O sa o dau un pic in extrema cealalta fata de restul comentatorilor de pe siteul asta si o sa zic ca autostrada trebuia facuta LA ORICE PRET. Si nu doar autostrada Transilvania, ci si restul, sunt capitolul la care suntem cel mai in urma si lipsa lor e motivul pentru care avem cel mai mare numar de morti in accidente rutiere din Europa.
      • -1 (1 vot)    
        si eu zic la fel (Joi, 28 iulie 2011, 16:19)

        bula [anonim] i-a raspuns lui omucu

        mai ales dupa cum toti am vazut cum se spala banii pe la un stadion or pod vestit in bucuresti.
      • +4 (4 voturi)    
        ignoranta nu scuza abjectia! (Joi, 28 iulie 2011, 18:15)

        bula [anonim] i-a raspuns lui omucu

        contractul de 2 mld. NU cuprindea nicio lucrarea de arta: nici poduri, nici pasarele, nici viaducte, nici intersectii... Citeste contractul!!! asa ca pe 2 mld. nu s-ar fi facut NIMIC circulabil vreodata. Restul e postaceala rosie de a lui Alin N si de a ta.
  • +10 (14 voturi)    
    lui AlinN (Joi, 28 iulie 2011, 14:07)

    maria [anonim]

    contractul s-a semnat la un pret de 2,2 miliarde ,dar a fost un pret neferm.adica americanii puteau face acte aditionale oricit de multe si puteau sa duca pretul oricit de sus.n-a fost problema celor2,2 miliarde ci a clauzelor din contract.de ce credeti ca contractul e secret si nu-l putem vedea?
    • -4 (6 voturi)    
      de ce este secret? (Joi, 28 iulie 2011, 15:26)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui maria

      buna intrebare, dar daca era in favoarea PDL ar fi fost desecretizat. Este clar ca nu este in favoarea lor si atunci batem apa in piua
      • +5 (5 voturi)    
        Tv-ul tampeste (Vineri, 29 iulie 2011, 7:02)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui lulu

        Un contract incheiat de PSD e in favoarea PDL-ului? Un contract nu are coloratura politica. Daca in contract scrie ca partile il tin secret, aia e! Cel care gresete, plateste.

        Gandeste rosu in continuare.
      • +3 (3 voturi)    
        Lulu, tu ai auzit (Vineri, 29 iulie 2011, 13:12)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui lulu

        de confidentialitate?
        Ai cumva idee ce inseamna termenul?
        A, am uitat!
        Esti doar un amarat de rosu cu gura mare si minte... in leasing!
  • -1 (1 vot)    
    hop si voi! (Joi, 28 iulie 2011, 14:13)

    dan [anonim]

    ProTV a anuntat inca de aseara. Voi ati postat la 15.30.
    Cam lent
  • +19 (19 voturi)    
    bizonul o iubeste pe Anca Boagiu (Joi, 28 iulie 2011, 14:26)

    bizonul [anonim]

    I LOVE ANCA BOAGIU. Femeia asta nu prea simpatica cind te uiti la ea, a facut multe treburi bune de cind a preluat ministeriatul. Este o diferenta de la cer la pamint intre ea si smecherul de berceanu.
  • +11 (11 voturi)    
    realizarea cea mare (Joi, 28 iulie 2011, 14:27)

    ploiesteanu [anonim]

    nu este pretul pe Km ci limitarea la construirea numai a vreo 60 de Km. Restul, (construita cu alte firme) sper sa respecte normativul de pret romanesc si sa se faca si cu resurse europene. E o iesire din criza acestei lucrari.
  • +16 (16 voturi)    
    Adriene Nastase... (Joi, 28 iulie 2011, 14:32)

    Claude [anonim]

    ...vezi ca se poate?
  • +8 (14 voturi)    
    Basescu e de vina (Joi, 28 iulie 2011, 14:47)

    bombonel [anonim]

    Basescu asta iar ne face de ras. Eu cand am semnat cu Bechtel le-am dat muuulti bani, fara numar fara numar, sa moara toti dusmanii ca Romania are bani. Acu Basescu le da mai putin pe acelasi lucru, ne face de ras ! Las ca vin eu iar la putere, ca is destui prosti in tara asta sa voteze uslul

    cu drag,
    Adrian Nastase
    • -2 (8 voturi)    
      Ai dreptate cu Nastase, dar si Base ne-o va trage (Joi, 28 iulie 2011, 15:57)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui bombonel

      cu Rosia Montana. Atat PSD-ul si PDL-ul sunt pusi pe cel putin un tun de cateva miliarde/mandat altfel nu se poate.
  • +12 (12 voturi)    
    Anul viitor cand va veni USLul la guvernare... (Joi, 28 iulie 2011, 15:58)

    V.R. [utilizator]

    Unul din putinele lucruri de care o sa-mi para rau va fi de faptul ca Anca Boagiu nu mai ramane ministru.

    Este cu cel putin o treapta deasupra colegilor ei ca nivel de competenta.
  • +3 (3 voturi)    
    ce mai cauta firma asta ? (Vineri, 29 iulie 2011, 10:09)

    Caragiale [anonim]

    "Anca Boagiu despre negocierile cu Bechtel: Cei care au semnat contractul au fost mai degraba dusmani ai statului. "

    Ce mai cauta firma asta ?
    Si mai sunt liberi tradatorii astia de tara care semneaza contracte paguboase si care vand pe nimic resursele tarii ?
    Mai umbla ei mult liberi in masinile lor de lux ?
  • -1 (1 vot)    
    ne credem prea tari (Vineri, 29 iulie 2011, 10:37)

    5radu [anonim]

    nastase a dat contractul, respectiv a platit intrarea noastra in nato, catre americani. asa cum am platit si intrarea noastra in ue , catre austrieci care detineau atunci presedintia uniunii, cand noi le-am dat gratis bcr-ul si petromul. adica am facut ce am stiut noi mai bine i-am mituit pe toti.

    nu va faceti iluzii ca americanii au renuntat de buna voie la contract. dar baietii astia care sunt acum la putere au dorit sa para mai frumosi decat aia care au fost, asa ca au negociat cu americanii politic, asa cum si recunosc. asta inseamna un singur lucru ca vom plati banii in alta parte, eu ma gandesc la avioanele de vanatoare f-16, sau poate voi gasiti alte explicatii.
    cat timp suntem o natie de rahat, nu putem face decat contracte de rahat.

    intrebarea este daca nu ii plateam si pe unii si pe altii intram in nato si in ue? la anu si la multi ani zic eu.
    • -1 (1 vot)    
      bcr gratis (Vineri, 29 iulie 2011, 11:34)

      petrom gratis [anonim] i-a raspuns lui 5radu

      De catva timp ni se tot explica ce groaznice tranzactii s-au facut pe vremuri si ce mari realizari avem acum. Petromul a fost gratis, Boc a facut o vanzare care a avut toate calitatile, un pret similar dar o mica lipsa: nici un cumparator. Si aici am avut o noua realizare: nu dam gratis. Din pacate nu vorbeam de gratis ci de o diferenta de sub 10% pe care nu a acceptat-o guvernul marilor specialisti cu bacalaureat luat din maxim 6 incercari (de la 18 la 24 de ani dai de 6 ori).
      Si BCR s-a dat gratis. Daca cineva verifica, observam ca pretul de atunci pentru 25% e cam cat face toata banca acum. La autostrada ni se tot explica ca cele 2,2 md se dadeau penru intrarea in Nato, dar noi eram intrati atunci in Nato, punctam traseul intrarii in UE, mai putin in Schengen, unde nu suntem nici acum. Ne spun postacii PDL ca pretul era fara poduri si alte minciuni. Dar autostrada spre mare cum s+a facut in 2003 tot de PSD?. Verificati centura Clujului, alta specialitate PDL, care pentru 2 benzi costa 8 milioane pe km, dar se tot termina de craciun din 2008 incoace, cu exceptia portiunilor care se prabusesc, probabil deoarece nu stie nimeni in lume sa faca sosele pe dealuri, peisajul Clujului fiind unic la nivel mondial si necunoscut in stiinta constructiilor. Oare romanii cum au facut vechiul drum Cluj-Turda acum 2000 de ani fara Boc, ca-l folosim si acum?
    • -1 (1 vot)    
      nu-i prima data! (Vineri, 29 iulie 2011, 20:29)

      satelitu [anonim] i-a raspuns lui 5radu

      si independenta si unirea le-am platit cu bani intr-un fel sau altul.
      pentru independenta a trebuit sa rascumparam actiunile firmei germane Strousberg care facea cai ferate la noi (a contat fix... ca era carol neamt).
      la fel la unire - atat ne-au *utizat cu drepturile nationalitatilor (ba chiar isi alocau dreptul de a interveni la nevoie pentru respectarea lor - chestie trecuta in tratatele de pace si semnata), din cauza resurselor - petrolul adica. pana la urma a ramas litera moarta datorita // de care a dat dovada romanica in 1918-1919, cand a spulberat ungaria.(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    OK. (Vineri, 29 iulie 2011, 18:03)

    Nea Costica [anonim]

    Ce ziceti Fat-Frumosilor de Dna Boagiu ca sef de stat ? Hopa, deja se aude un vuiet care creste, creste,.....Cu stima,NC.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by