Cresterea furtunoasa a economiei chineze este insotita de o sporire impresionanta a numarului de miliardari in dolari. Forbes sustine ca mai multe zeci de mii ce cetateni ai Chinei comuniste au acumulat averi de peste 100 milioane dolari, cel putin 50 dintre ei fiind deja miliardari.

In privinta preferintelor, bogatii Chinei nu sunt foarte originali – haine de la firme de renume, precum Prada si Versace, ceasuri Patek Philippe, Piaget, Breitting, Rolex, automobile BMW si Mercedes Benz. Iar cei mai avuti stau la coada pentru Ferrari si Lamborghini, isi construiesc vile luxoase in stil colonial cu mobila in stil britanic sau francez.

Mai mult, specialistii au inventat pentru China un index special pentru obiecte de lux si care tine cont de modificarile de pret pe grupuri de produse, de la automobile Rolls-Royce la genti Louis Vuitton.

De mentionat ca in 2006, acest index a crescut cu aproape 9%, in timp ce indexul global al preturilor de consum s-a marit cu doar 3,5%. Oricum, cele mai consistente majorirari de pret s-au inregistrat in domeniul imobiliar si al distractiilor. Noua piata a atras in mod aparte atentia producatorilor francezi de marci renumite, precum Louis Vuitton, Gucci, Cartier, Hermes.

Toate aceste firme si-au propus sa-si deschisa in China tot mai multe magazine proprii de desfacere. Vin din urma retelele de hoteluri scumpe, in viitorul apropiat urmand a fi inaugurate China World Hotel Beijing, hotelul Portman Ritz Carlton, la Shanghai si Garden Hotel.