Compania de curierat DPD România a fost ținta unui atac de tip phishing miercuri, 18 august, a anunțat compania. Mai mulți clienți au primit un mesaj prin e-mail, expediat de la o adresă fără vreo legătură cu „@dpd.ro”, prin care erau îndemnați să își modifice datele livrării accesând un link-capcană.

Atac phishing in numele DPD RomaniaFoto: DPD

„Luăm foarte în serios acest tip de eveniment și îi încurajăm pe toți membrii comunității DPD România să rămână atenți la astfel de încercări, cum ar fi phishing-ul, pe care, din păcate, nu le putem controla. Depunem toate eforturile pentru a lupta împotriva oricăror încercări de fraudă”, a declarat Valentina Ionescu, IT, Business Development & Project Manager DPD România.

Reprezentanții companiei de curierat au postat pe pagina de Facebook câteva recomandări pentru clienții DPD România:

- Dacă ați primit acest mesaj, vă recomandăm sa îl stergeți din căsuța de e-mail

- Dacă ați descarcăt fișierul din link-ul conținut în e-mail, vă recomandăm să ștergeți fișierul de pe dispozitiv și e-mailul din căsuța de e-mail și să contactați cât mai curând posibil Departamentul IT & Security al firmei dumneavoastră

- Dacă nu ați primit acest e-mail, vă rugăm sa fiți vigilenți la posibilele încercări de phishing la care ați putea fi expuși în viitor

Phishingul este o formă populară de infracțiune pe internet, cu mare eficiență sale. Infractorii cibernetici folosesc e-mailuri, mesaje SMS, mesaje directe pe rețele sociale sau în jocuri video, pentru a determina persoanele să ofere informații personale. Sfatul experților în securitate cibernetică Microsoft: „Oricând vedeți un mesaj care apelează pentru o acțiune imediată, opriți-vă puțin și priviți cu atenție mesajul. Sunteți sigur că este real? Încetiniți și fiți în siguranță”.