Piața de asigurări facultative din România nu și-a atins încă potențialul în ceea ce privește rata de penetrare în PIB și este necesară o popularizare a beneficiilor pe care le poate genera. Valentin Coroiu, Vicepreședinte al Directoratului UNIQA Asigurări, consideră important ca românii să știe că o asigurare de locuință, de călătorie sau CASCO, de exemplu, reprezintă o acțiune din prezent, cu beneficii ulterioare, o nevoie pentru depășirea cu bine a momentelor nedorite.

Valentin Coroiu, Vicepreședinte al Directoratului UNIQA AsigurăriFoto: UNIQA Asigurari

Iar UNIQA Asigurări și partenerii săi analizează constant nevoile clienților și își personalizează ofertele, pentru a veni în întâmpinarea acestora cu produse de asigurare simplu de înțeles, care contribuie la o viață mai bună și un viitor mai sigur.

Cum se reflectă strategia UNIQA în abordarea clienților?

În UNIQA, printr-o abordare centrată pe client, ne propunem să înțelegem și să anticipăm nevoile acestora, adaptându-ne stilului de viață actual și tendințelor viitoare.

Astfel că ne concentrăm să răspundem în mod specific nevoilor diferitelor segmente de clienți, iar scopul nostru este să contribuim la o viață mai bună și un viitor mai sigur pentru clienți, parteneri și comunitate și muncim zi de zi să translatăm în acțiunile noastre acest impact.

Ce tendințe notabile ați remarcat în ultima vreme în piața de asigurări?

România se confruntă cu un deficit semnificativ de asigurare, gradul de cuprindere fiind la un nivel scăzut, comparativ cu alte state europene.

Constatăm însă că impactul generat de criza sanitară cu care ne-am confruntat recent a adus creșteri ale interesului față de asigurările de viață și sănătate. De asemenea, cutremurele de la începutul anului și fenomenele meteo extreme manifestate în ultimii ani constant, în diferite zone ale țării , au dus la o creștere a pieței de asigurări de locuință.

Este adevărat, constatăm că românii preferă să fie reactivi decât pro activi în ceea ce privește gestionarea riscurilor, însă, chiar și așa, așteptarea noastră este ca tot mai mulți să opteze pentru acest gen de soluții de protecție financiară în cazul unor evenimente neprevăzute, care le pot afecta bunurile, sănătatea sau siguranța familiei.

Iar UNIQA este alături de clienți, cu atât mai mult acolo unde aceștia au nevoie de protecție în cazul producerii dezastrelor naturale, dar și în cazul unor evenimente ce pot provoca disconfort și dezechilibru financiar. Și punem la dispoziție oferte accesibile pentru toată lumea.

De exemplu, pentru un apartament de 55 mp, asigurat la valoarea de 60.000 euro, prima de asigurare este de 67 euro pe an (330 de lei), adică 1 leu pe zi, suma care poate să difere, în funcție de zona seisimică a localității în care se află imobilul.

Pe de altă parte, la asigurările de călătorie, nivelul de interes este ridicat, fiind susținut în special de cei care cumpără vacanțe cu familia. Aici, loc de creștere ar fi la călătoriile pe durate scurte sau individuale, în privința cărora oamenii, din păcate, tind să uite că au nevoie de protecție. Însă, trebuie avut în vedere că statistica nu ține cont de perioade sau de percepția fiecăruia, iar evenimentele nedorite, legate de sănătate, pot apărea, astfel incât, dincolo de faptul că ne afectează planurile de călătorie, au și un impact financiar asupra bugetului de vacanță.

Cum poate crește rata de penetrare a asigurărilor facultative în România?

Printr-o educare și informare continuă a oamenilor, care să ducă la schimbarea percepției despre asigurare. Românii trebuie să știe că o asigurare este o nevoie pentru momentele delicate din viața unui om. De altfel, o asigurare nu se încheie pentru momente care să declanșeze bucurie, ci pentru a trece mai bine prin situațiile nedorite.

De exemplu, proprietarul unui apartament sau case își face o asigurare de locuință și /sau a bunurilor din acestea, pentru un eveniment viitor, care îi poate distruge proprietatea obținută cu un efort financiar consistent. Apare un copil în familie, faci o asigurare de viață, ca să asiguri bunăstarea familiei în cazul unui eveniment neprevăzut. Sau ne putem gândi ca, prin acțiunile noastre neintenționate, putem produce un prejudiciu unui vecin sau alt terț și, pentru asta, avem nevoie de o asigurare de răspundere civilă a persoanei fizice sau companiei.

Practic, este ceea ce gândim astăzi pentru mâine, astfel încât să ne asigurăm propria protecție, a familiei sau a afacerii, în caz de situații neprevăzute.

Pe măsură ce nevoile și preferințele românilor se schimbă, cum va adaptați?

În contextul plin de provocări al ultimilor ani, am reușit să dăm dovadă de o mare capacitate de adaptare, înțelegând comportamentele în schimbare ale clienților. De altfel, capacitatea de transformare continuă și puterea de adaptare sunt punctele forte ale UNIQA.

Și, pentru că strategia noastră poziționează în centrul său clienții, gândim și dezvoltăm produse și servicii simple, inovatoare, adaptate nevoilor și realității prezente. Facem totul pentru oamenii de lângă noi, potențiali clienți, cu oamenii din UNIQA, pregătiți să ofere sprijin și consultanță in orice situație, la identificarea unei nevoi de protecție sau atunci când sunt în dificultate, în cazul unei daune.

Iar digitalizarea reprezintă una dintre componentele importante ale strategiei noastre de dezvoltare a activității. Consultantul nostru digital ANA este deja un serviciu digital activ din 2019, inovator la nivelul pietei și accesat peste 80% din clienții UNIQA care notifică o daună. Facilităm experiența oferită clienților în procesul de vânzare a polițelor, fără folosirea hârtiei, prin fluxuri de emitere și semantura electronică. Încurajăm și promovăm metodele de plată simple, prin utilizarea, în conditii de maximă siguranță, a cardului bancar, inclusiv prin sistemul pay by link.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul clienților noștri, mizăm pe parteneriatele cu brokerii, care reprezintă un suport deosebit în dezvoltarea noastră, având în vedere expunerea pe care o au în piață. Parteneriatul strategic cu Raiffesein Bank România ne oferă oportunitatea extraordinară de a contribui la protecția și planificarea financiară a unui număr tot mai mare de clienți, prin produse de asigurare simple și relevante, distribuite de la nivelul întregii rețele teritoriale a băncii.

Mai mult, conform noii noastre poziționări de brand, consider că sintagma ”o viață mai bună împreună” definește modul în care noi acționăm, atât în ceea ce privește procesul de distribuție, cât și activitățile suport. Prin produsele și serviciile proprii, vrem să fim relevanți pentru clienți și să încorporăm nevoia reală a oamenilor. Nu este doar o poziționare de brand, este modul în care cred cu tărie că ne vom impune pe piața de asigurări, astfel încât să câștigăm și să menținem încrederea oamenilor.

Articol susținut de UNIQA Asigurări