Pe scurt: o teapa de 370 de lei, bataie de joc la telefon si drumuri la politie, in scurta vacanta de Revelion. Cu asta s-au ales niste prieteni care s-au incumetat sa inchirieze un apartament in Slanic Moldova prin site-ul infoturism.ro. Tot in Slanic, angajatii unui hotel care se vrea cu pretentii una promit si alta iti ofera la fata locului, dupa ce te-ai pus la drum cu catel si purcel, in cautarea vacantei perfecte la trecerea dintre ani. Cititorii HotNews.ro sunt invitati sa povesteasca, sa atentioneze sau, pur si simplu, sa comenteze daca au trait surprize neplacute cu aranjamentele de Revelion.

Povestea, pe scurt: Hotel Dobru, Slanic Moldova. Cladire noua, fatoasa, cu trei stele-n frunte, iar muntele pare ca i se opreste pe umeri. Promitea sa fie locul linistit, cald, cu privelisti de poveste pentru Revelionul de vis la care speram.

Ne anuntasem o gasca destul de numeroasa. Si cum nu suntem mancai din fire, ne-a venit mai bine la buzunar sa platim o cazare in jur de 400 de lei pentru patru nopti/persoana, cu promisiunea gazdelor noastre din Slanic ca vom putea comanda dupa pofta inimii, "a la carte", mancare la restaurantul hotelului, in seara trecerii dintre ani.

Trebuie mentionat ca un pachet complet cu mese incluse, plus masa de Revelion, ajungea undeva la 1250 de lei. La un calcul simplu, reiesea ca in patru zile si jumatate ar fi trebuit sa mancam de 850 de lei. Enorm!

De altfel, ne-am descurcat onorabil cu un mic dejun satios cu doar 10 lei si un pranz la fel de consistent, care nu depasea 30 lei, chiar la restaurantul hotelului.

Pana aici, toate bune si frumoase. Platim banii de cazare in avans, ne punem la drum si, pana in ajunul Anului Nou, savuram pe indelete aerul curat si zapada inca pufoasa depusa ici-colo.

Cu nici 24 de ore inainte de Revelion, aflam minunata veste ca nu vom putea comanda la restaurantul hotelului si nici folosi unul dintre separeurile acestuia, in caz ca ne descurcam altfel cu mancarea si fara personalul lor (practic, din cate sustineau, restaurantul urma sa 'zaca' inchis, coplesit de liniste si intuneric).

Au urmat discutii indelungi, chelnerul si receptionera nu reuseau sa ne minta la fel, iar patronii erau de negasit. Haladuiau undeva departe de Romania, din cate ni s-a spus.

Nici cei care platisera pachet complet de Revelion nu erau mai fericiti. (Trebuie spus ca pentru ei gazdele aranjasera special o masa festiva la o Crama din apropiere). Pretul de 200 de lei/camera/noapte stabilit prin telefon si confirmat pe fax, devenise 400 de lei la fata locului. Situatia s-a clarificat subit la amenintarea ferma cu inchiderea hotelului a doua zi, a unuia dintre clienti. Dupa ce a trecut, pe rand, prin toate culorile curcubeului, receptionera a cazut la pace. Surprinzator, n-a avut nevoie nici macar de consultarea patronului.

Iar 'surprizele' din Slanic Moldova nu se opresc aici. In putine cuvinte, o teapa de 370 de lei, bataie de joc la telefon si drumuri la politie. Asa si-au inceput scurta vacanta de Revelion o parte dintre prietenii pentru care inchirierea unui apartament a fost mai tentanta decat o camera la hotel.

Doar ca persoana contactata pe site-ul infoturism.ro s-a dovedit a fi un tepar cu state vechi. Trimite proforma, chiar da un nume si un numar de cont unde sa primeasca avansul, pentru ca apoi sa afli ca acel apartament (pentru care cerea 1.750/patru nopti) nu exista, iar asa-zisul proprietar iti rade in telefon ca te-a facut de bani.

Politia din Slanic spune ca-l stie de tepar, dar ca pana acum n-au miscat un deget pentru ca n-aveau nicio reclamatie. Acum au!

In mod cert exista si oameni de buna credinta si de cuvant in aceasta statiune montana. Insa, din pacate, exemplele de mai sus ingroasa randurile proastelor practici care pun o coada zanganitoare turismului in Romania.

Paradoxul este ca legislatia protectiei consumatorului armonizata cu cea europeana nu te poate ajuta prea mult in astfel de cazuri, cand ai nevoie de o interventie urgenta. In alte tari europene concurenta ii face pe ofertantii de servicii sa se intreaca in a-si multumi clientii, nu in a le da tepe. Prin urmare, capetele luminate de la Bruxelles nu au luat in calcul reglementari pentru astfel de 'surprize'.

Daca va regasiti in exemple similare celor de mai sus, va invitam sa le mentionati si sa atentionati asupra lor prin rubrica de comentarii de la finalul articolului.

Daca, dimpotriva, asteptarile v-au fost implinite sau chiar depasite, va invitam sa mentionati si exemplele de bune practici.