Locul 1 pe Bucuresti si locul 2 NATIONAL, acestea sunt rezultatele venite din partea Asociatei pentru Radio Audienta. Pe langa contentul zilnic livrat de Radio ZU catre ascultatorii lor si muzica de ultima ora, succesul radioului din Baneasa este asigurat de campaniile devenite etalon.

Orasul Faptelor BuneFoto: radiozu.ro
  • Brand distins cu statutul de Superbrand*

Orasul Faptelor Bune, campanie aflata deja la a doua editie si care se desfasoara in fiecare luna decembrie, inainte de sarbatori, reuseste sa uneasca oamenii care vor sa ajute, cu oamenii care au nevoie de ajutor.

Forza ZU, eveniment care strange zeci de mii de oameni alaturi, aducandu-i fata in fata cu artistii pe care ii asculta ON AIR. 7 editii deja si cu o a 8-a in pregatire, care promite sa fie cu mult peste editiile precedente.

De asemenea, in 2018, Radio ZU a inregistrat o premiera in FM-ul romanesc prin lansarea platformei Visual Radio. Astfel, pentru prima data in istoria radioului romanesc, ascultatorii se pot transforma in telespectatori, urmarind tot ce se intampla in studioul de radio in timpul emisiunilor.

Rezultatelor publicate de Asociatia pentru Radio Audienta

Privind in ansamblu, vedem ca Bucurestiul ramane sub vocea Radio ZU, care ocupa primul loc in topul FM-ului bucurestean. Aici vorbim de 257.000 de ascultatori, fata de 200.000 de ascultatori pe care ii are castigati ocupantul locului 2, Radio Romania Actualitati. Bucurestenii il plaseaza pe locul 3 pe Kiss FM, care ramane la o distanta notabila de primele doua locuri, cu 170.000 de ascultatori.

La nivel NATIONAL, locul 1 este detinut de Kiss FM, cu 2, 4 milioane de ascultatori. Postul de radio a castigat 300.000 de ascultatori, fata de estimatul trecut. Locul secund este ocupat de Radio ZU, cu o medie de 1,8 milioane de ascultatori. Radio Romania Actualitati ocupa un nefericit loc trei, mai ales ca vorbim despre o scadere drastica in audienta, in cazul postului public.

"Praslea" acestui top este Digi FM care a inregistrat o crestere frumoasa, avand un plus de 165.000 de ascutatori.

Ne mutam atentia de la NATIONAL la URBAN. Aici, situatia FM-ului in top 3 este identic cu cea din NATIONAL, diferenta facand-o cifrele. In afara de Kiss FM, Radio ZU si Radio Romania Actualitati, cele trei ocupante ale podiumului, este important de discutat despre alte statii in cazul carora s-a simtit o miscare de forte. Digi FM, spre exemplu, isi pastreaza panta ascendenta, la fel si Virgin Radio, in schimb, Europa FM a coborat la 960.000 de ascultatori.

Radiourile cu cele mai importante cresteri sunt...

Concluzionand, potrivit rezultatelor venite din partea Asociatiei pentru Radio Audienta, marile castigatoare intr-ale audientei in toamna 2017 sunt: Digi FM care castiga ascultatori si pe URBAN si pe NATIONAL. Pro FM are, de asemenea plus pe orase si Bucuresti, Dance FM castigand si mai mult din capitala, singura frecventa in care se aude. Pro FM este, de asemenea, pe plus, la fel si Radio Guerrilla care incepe sa recupereze usor, usor ce a pierdut atunci cand a fost inchis.

*Superbrands este organizatia mondiala care ofera prestigiosul statut de Superbrand, brandurilor evaluate de catre un juriu larg de personalitati reprezentative pentru domeniu, denumit Consiliu Superbrands, si validate de consumatori, in urma unui studiu de piata. Criteriile luate in considerare sunt Calitate, Incredere, Diferentiere pe Piata, alaturi de alti indicatori care definesc profilul de consum din diferite piete, la nivel global.

In Romania, studiul este realizat cu sprijinul IPSOS pe un esantion reprezentativ la nivel national. Brandurile prezentate in aceasta sectiune sunt distinse cu statutul de Superbrand, in urma evaluarii generale a Consiliului Superbrands, precum si a studiului realizat la nivel national in Romania, in 2017 care este axat doar pe brandurile de consum. Selectia de branduri include modele de succes in branding, marketing, comunicare si business in sectoarele lor de activitate, fiind inalt evaluate de catre public si de catre specialistii in branding, marketing si comunicare si de reprezentanti la varf ai societatii civile si ai comunitatii de afaceri din Romania.