Intilnire online

Titov Buzescu, vicepresedinte Rompetrol, a prezentat formula de calcul pentru pretul combustibilului la pompa. Vezi care e marja de profit a companiei si cit reprezinta taxele si accizele

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 29 martie 2012, 10:55 Economie | Energie


Titov Buzescu
Foto: Arhiva personala
Cum va evolua piata combustibililor? Care este strategia Rompetrol in aceasta piata si investitiile prognozate? Titov Buzescu, vicepresedintele Diviziei de Retail a Grupului Rompetrol, a discutat cu cititorii HotNews.ro.

Carte de vizita Titov Buzescu

Este vicepresedintele Diviziei de Retail a Grupului Rompetrol, avand ca principala atributie coordonarea activitatilor de distributie si de vanzare de carburanti in tarile in care Grupul Rompetrol opereaza statii de alimentare (Romania, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Spania si Franta).

Inainte de a veni la Rompetrol, Titov Buzescu a ocupat timp de 13 ani diferite pozitii manageriale in cadrul Coca Cola HBC Romania, ultima pozitie fiind Director Comercial.

Inainte de aceasta, timp de 3 ani, a fost Maintenance Manager la Complexul Petrochimic GCCI Libya si 2 ani inginer stagiar la Oltchim Ramnicu Valcea.

Titov Buzescu este absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti, fiind licentiat in inginerie electroenergetica.

Nota redactiei:

  • Intalnirea s-a incheiat
  • Cele mai bune intrebari ale cititorilor se vor regasi intr-un interviu realizat de Cristian Pantazi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Vlad

    Buna ziua
    Cred ca intrebarea care intereseaza pe cei mai multi din noi, micii investitori, este legata de evolutia pretului carburantilor. Ne puteti spune cum anticipati aceasta evolutie pina la finalul anului si care sint elemtnele de care tineti seama in stabilirea pretului?

    multumesc

    • Titov Buzescu

      1. Elementele de care tinem cont in stabilirea pretului sint cotatia internationala, rata de schimb dolar-leu si nivelul taxelor si impozitelor. As da un exemplu simplu:
      la 14 martie 2012, pretul la pompa al unui litru Diesel Efix la statiile Romptrol 5,97 lei. Din care: TVA - 1,16 lei, acciza - 1,37 lei, cotatia international - 2,98 lei, si adaosul comercial al Rompetrol - 0,47 lei.

      Daca cineva ar putea substitui Rompetrol sa faca toate serviciile la zero cost, costul litrului Diesel Efix ar fi 5,5 lei.
      Ce vrea sa spuna asta? Ca elementele care duc la variatii de pretui pe piata interna nu sunt sub controlul companiei, gen cotatii, nivelul de taxe si impozite, rata de schimb.

      2. Previziunile noastre sint ca pe parcursul acestui an variatiile de pret se vor mentine in jurul valorii actuale.

  • Întrebarea nr. 2 adriana Vlad

    Au aparut rapoarte pe surse potrivit carora SUA, Franta, UK ar fi gata sa elibereze in piata cantitati insemnate de oil din rezervele strategice, pentru a impiedica cresterea periculoasa a preturilor. Credeti ca perspectiva unei cresteri majore a pretului pe piata globala e reala, sau vorbim mai degraba de initiative electorale (SUA si Franta se apropie de alegeri)?

    • Titov Buzescu

      O intrebare interesanta. Nu pot sa-mi asum rolul de analist politic international ca sa judec influenta anului politic electoral. In egala masura, evit sa fac politica ca pe malul Dimboivitei sugerind ca o innoire normala a stocurilor este politizata si incerc sa dau un raspuns de bun simt.
      Nici o interventie nu poate deregla pe termen mediu si lung cererea si oferta. Rezervele de stat sint in general limitate (in Franta reprezinta circa 28% din consumul anual), si pe masura ce o parte din rezerva e eliberata trebuie innoita. As asemana-o cu o interventie a bancilor centrale pe piata valutara: cu efecte pe termen scurt, dar si efecte secundare - in functie de interventia unei banci centrale, fie pling importatorii, fie exportatorii. De aceea, interventia pe piata produselor petroliere poate avea efecte scundare. In speta, oricum in Europa exista supracapacitate de rafinare, multe rafinarii sint inchise sau pe cale de inchidere, o interventie care ar dezechilibra si mai mult cererea si oferta ar putea avea efecte nedorite asupra segmentului de rafinare si marketing, dar este o solutie punctuala, in nici un caz una de durata..

  • Întrebarea nr. 3 Madalina

    Rompetrol are de platit niste bani la stat din momentul privatizarii. Compania a preferat sa dea statului actiuni in locul banilor la valoarea actiunilor din momentul privatizarii. Aceasta valoare (cea de la privatizare) este mult mai mare decat valoarea actiunilor la momentul la care s-a facut conversia (anul trecut).

    Tinand cont ca s-a facut conversia anul trecut, cu Romania in UE, as dori sa va intreb daca aceasta operatiune a fost notificata Comisiei Europene ca ajutor de stat?

    Practic prin aceasta operatiune statul a renuntat la niste bani pentru ca daca isi vinde acum actiunile incaseaza mult mai putin decat datorita din momentul privatizarii. Conform legislatiei UE acesta este ajutor de stat si trebuie notificat.

    • Titov Buzescu

      As reaminti ca aceasta emisiune de obligatiuni facuta in 2003 s-a facut cu respectarea legislatiei in vigoqare (OUG 118/2003, aprobata prin Legea 89/2005). Masura a fost aprobata de Parlament si validata de Consiliul Concurentei ca nefiind ajutor de stat. La o situatie similara am asista chiar zilele trecute, cind datoriile Oltchim au fost transformate in actiuni, aceasta operatiune fiind validata de forurile europene ca nefiind ajutor de stat.
      Revenind la speta noastra, foarte putina lume stie ca in 2003-2010 Romeptrol aplatit 250 milioane dolari dobinzi, in august 2010 a mai platit inca 70 de milioane dolari din imprumutul principal, restul fiind trabformate in actiuni.
      Valoarea unei actiuni este reglata de piata.

  • Întrebarea nr. 4 Mihu Girjoaba

    Are in plan Rompetrol sa devina un producator important de energie electrica, urmand exemplul PETROM?
    Daca da, care sunt tehnologiile avute in vedere (pe baza de gaze naturale, eolian, solar etc.)?

    • Titov Buzescu

      Singurul proiect pe care-l avem este construirea unei instalatii de cogenerare pentru a satisface cerintele rafinariei Petromidia. Acesta insemna o poluare mai mica si costuri de productie mai mici.

  • Întrebarea nr. 5 Bogdan Braguta

    Buna ziua,
    recent am fost in Tbilisi capitala Gerogiei si cu surprindere (placuta) am vazut un numar mare de statii Rompetrol. Tot cu surpindere am vazut ca preturile la benzina si motorina se situeaza la pompa in jurul 1 euro/litru. In tara preturile sunt un pic mai mari de 1euro/litru.
    Puteti explica de ce este diferenta asta la pret?

    Multumesc. B. Braguta

    • Titov Buzescu

      O observatie foarte buna. Fiscalitatea in Georgia este la jumatate fata de cea din Romania, este unul din motivele principale ale acestei diferente de pret. Mai sint si alte diferente, vizavi de faptul ca acolo combustibilul nu contine biocomponenti si nu este nici reglementarea de calitate Euro 5 care impune concentratie de sulf mai mica de 10 ppm.

  • Întrebarea nr. 6 DerYogen

    Buna ziua

    Am cateva intrebari legate de compania Rompetrol si de produsele acesteia, si anume:
    1) Care este diferenta de cost de productie intre Rompetrol si Petrom, din informatiile despre concurenta pe care le aveti?
    2) Care sunt sursele de petrol cele mai apropiate de Romania ale Rompetrol?
    3) Care este politica de asigurare a calitatii produselor Rompetrol (ma refer in special la motorina si benzina)?
    4) Unde se mai rafineaza petrol de catre Rompetrol in afara de Petromidia?
    5) Ce alte companii petroliere (ma refer la cele cu statii de distributie carburanti) se aprovizioneaza de la rafinariile Rompetrol?

    Multumesc

    • Titov Buzescu

      1. Nu o cunosc
      2. Kazahstan
      3. Compania Rompetrol Quality Control este responsabila de calitatea produselor pornind de la productie, pe tot lantul de distributie.
      4. Nicaieri
      5. In primul rind, avem benzinarii independeti. In anumite situatii, cind sint revizii programate, ii avem clienti si pe Petrom, Mol, Agip. In situatii similare, si noi cumparam de la ei.

  • Întrebarea nr. 7 ego

    De ce daca pretul barilului creste, creste si pretul la pompa; daca pretul barillului scade, creste pretul la pompa? Dupa cate mai stiu, Romania are productie de petrol destul de importanta, deci pretul international al petrolului nu ar trebui sa influenteze substantial si pretul la pompa.
    Totul este perfect: preturile cresc, companiile petroliere se imbogatesc,statul incaseaza accize tot mai mari, prostii de noi platim tot mai mult.

    • Titov Buzescu

      Asa cum am spus, variatia pretului la baril nu e singurul factor. E principalul, dar nu e singurul. Nivelul de taxe, impozite si rata de schimb au o influenta, si acesti 3 factori se pot anula, atenua sau insuma. De aceea, uneori variatiile de pret sint dificil de explicat doar pe baza variatiei cotatiilor.
      Unica sursa de petrol pentru Rompetrol este Kazahstan, nu dispunem de capacitati de extractie in Romania.

  • Întrebarea nr. 8 Bianca

    Am 4 intrebari pt invitatul dvs privind pretul carburantilor:

    1. ati discutat vreodata cu autoritatile despre posibile masuri/solutii de reducere a preturilor? cum se formeaza pretul in pietele in care activati?

    2. care sunt marjele de profit pt carburantii comercializati in Romania, cat profit ati inregistrat in perioada 2009-2011?

    3. in 2009, pretul benzinei era de 3 lei, iar acum a ajuns la 6. care sunt motivele cresterii?

    4. care este impactul dolarului in formare pretului? recent, dl. Mugur Isarescu spunea ca evolutia acestuia nu are niciun impact major.

    In alta ordine de idei, stiti care este puterea de cumparare a romanilor?Care sunt sugetiile dvs de crestere a acestora?

    Cu stima si astept cu mare interes raspunsurile dvs.

    • Titov Buzescu

      1. Nu
      2. In perioada 2009-2011 am inregistrat pierderi de nivelul sutelor de milioane de dolari. Vizavi de marjele de profit am raspuns mai devreme.
      3, In Q1 2010, pentru un litru Efix Diesel, pretul la pompa era 4,1 lei. TVA era 0,7 lei, acciza - 1,2 lei, cotatia 1,6 lei, adaosul comercial - 0,6 lei, la un cors al dolarului 2,98.
      Acum, pe 14 martie, pretul e 5,97 lei, TVA e 1,16 lei, acciza - 1,37 lei, cotatia - 2,98, adaosul comercial Rompetrol - 0,47, la un curs de 3,32 lei pe un dolar.
      Deci pe parcurusul ultimilor 2 ani am scazut marja de la 0,6 lei la 0,47 lei, prima fiind calculata la un curs al dolarului de 2,98, iar acum la curs de 3,32. Usor de analizat de unde vine cresterea.
      4. Vezi punctul anterior.

  • Întrebarea nr. 9 alter

    De ce ati luat amenda de la Consiliul Concurentei?

    • Titov Buzescu

      Nefondat. Produsul care ni s-ar retine in sarcina pentru a fi fost retras din piata a fost comercializat de Rompetrol pe tot parcursul anului 2008, a fost retras in ianuarie 2009 pentru ca nu mai indeplinea cerintele legale (Euro 5). Faptul ca se induce ideea ca un produs mai ieftin a fost inlocuit cu unul mai scump e total neadevarata.
      La 1.07.2007, produsul Efix benzina (care a ramas sa se comercializeze si dupa 1 ianuarie 2009) costa 3,47 lei/litru, cel care a fost retras costa 3.48 lei/litru. Aceasi situatie la 1.1.2007: 3,67 vs. 3,68.
      Consideram amenda primitra ca total nefondata. In afara impactului financiar al acestei amenzi sintem preocupati mai mult de imaginea companiei in fata consumatorului, valoarea amenzii fiind secundara.

  • Întrebarea nr. 10 morsa

    Credeti ca kazahii vor mai ramane in Romania? Sau vor face ca altii...se folosesc de mana de lucru ieftina sa faca profit si atat?

    • Titov Buzescu

      Suma platitia pentru achizitie si investitiile ulterioare trec de 4 mld dolari. De la cumparare si pina acum pierderile se cifreaza la ordinul sutelor de milioane de dolari, si de aici se poate usor intelege ca ne bucuram de suportul actionarului majortar intr-o perioada foarte grea.

  • Întrebarea nr. 11 Vaju

    La Rompetrol veti face angajari, vor aparea locuri noi de munca? Care sunt planurile pentru urmatorii ani?

    • Titov Buzescu

      Pe de o parte, Rompetrol isi optimizeaza activitati care duc la reducerea locurilor de munca, precum diverse externalizari: logistica primara, IT. Pe de alta parte crsdte capacitatea de productie, deschide noi statii de distributie, care duc la cresterea locurilor de munca. Deci nu exista o idee preconceputa de a scadea sau a creste numarul personalului.

  • Întrebarea nr. 12 Marinela Popa

    Buna ziua,

    De ce sponsorizati SMURD ? Vreti sa va spalati imaginea cu preturile astea mari ?

    Multumesc,
    Marinela Popa

    • Titov Buzescu

      SMURD face parte dintr-un program amplu de CSR pe care Rompetrol il defasoara din 2009. In ultimii 3 ani au fost investiti peste 3 milioane dolari, mai ales in proiecte de sanatate si mediu. Nu vrem sa ne facem reclama prin aceste actiuni, sint multe alte activitati in care investim zeci de milioane de dolari - vezi decontaminarea (o contaminare istorica) batalurilor rafinariei Vega. Mai sint multe alte activitati.

  • Întrebarea nr. 13 florin

    Buna ziua
    Ne puteti spune ce licente de explorare si de exploatare active are in acest moment Rompetrol in Romania? Si care sint previziunile dvs? (Atit petrol, cit si gaze)

    • Titov Buzescu

      Desi nu este aria mea de expertiza, acum avem 5 perimetre de explorare: Satu Mare, Gresu, Nereju, Zegujani si Foscani. Se afla in stadii diferite de studii. In unele cazuri rezutlatele de pina acum sint incurajatoare, sintem inca departe de a confirma ceva cu certitudine.

  • Întrebarea nr. 14 dragos chiriac

    1. Este interesat Rompetrol de gaze de sist?
    2. Cum va explicati protestele masive impotriva licentelor de explorare primite de Chevron?

    • Titov Buzescu

      1. In acest moment, nu face parte din prioritatile noastre.
      2. As prefera sa discut cazul general. Exploatarea de sist in articolele de specialitate are si sustinatori, si contestatari. Printre cei care contesta sint subliniate infestarea pinzei freatice sau posibilele modificari tectonice. Este invocat faptul ca astfel de exploatri nu se fac in zonele dens populate. Mai mult nu as putea spune, nefiind aria mea de expertiza. Probabil ca exista si tehnologii care pot evita aceste neajunsuri.

  • Întrebarea nr. 15 Mihai Raut

    1. Cum merge reteaua de benzinarii din Franta?
    2. Ce planuri de extindere aveti pe benzinarii in Romania + strainatate?

    multumesc

    • Titov Buzescu

      1. In utlimii 2 ani au avut o evolutie stabila din punct de vedere al volumului. Iar ca si dezvoltare, anul trecut am mai deschis o statie pe o autostrada, iar anul acesta vom mai deschide inca doua.
      2. In Romania speram sa obtinem toate aprobarile necesare si sa construim 4-5 statii. In Bulgaria sintem in discutii avansate pentru un aprteneriat care ne-ar creste reteaua cu aproximativ 30 de statii in acest an. In Moldova sintem in discutii avansate cu un partener local care ar duce la cresterea retelei cu 15-20 de statii. In ucraina vrem sa ne dezvotlam pe partea de retail, momentan nu pot da o cifra. recent am deschis o companie inregistrata in Turcia, unde in viitorul aproapiat vrem sa ne dezvoltam pe partea de retail.
      Tot pe retail nbu e de neglijat joint-venture-ul cu Total pentru construirea si exploatarea unui terminal petrolier in Port La Nouvelle, investitie cifrata la aprox 35 milioane dolari.
      In afar de investitiile in extinderea retelei bineinteles ca sint ibvestitii directionate catre calitate, sanatate, paza si preveenirea incendiilor, mediu.

  • Întrebarea nr. 16 Finantist

    Buna ziua
    Dna Mariana Gheorghe spunea tot intr-un interviu pentru hotnews ca unul din elementele care definesc pretul combustibilului e dat de derivativele financiare, care sunt determinate si de evenimente geo-politice care fac ca cererea si oferta sa fie mai volatile. La ce evolutie pentru 2012 va asteptati din acest punct de vedere?

    multumesc

    • Titov Buzescu

      Folosirea instrumenteleor derivate sau financiare este la alegerea fiecarei companii, deci nu exista un sablon. Daca ne referim la hedging, ca sa dau o definitie simpla, aceasta inseamna ca uitindu-ne la pretul e azi si potential pret in viitor, blocam acest pret si hedgingul lucreaza ca o asigurare in conditiile in care cotatiile ar lua o turnunra nedorita. In egala masura, daca ai aplicat un instrument de hedging si piata are o evolutie favorabila, nu poti fructifica aceasta evolutie. Dar, repet, nu sint sabloane, este rolul departamentului de risk management al fiecarei companii de a folosi aceste instrumente financiare.

  • Întrebarea nr. 17 ONGista

    Cand lansati programul Impreuna pentru Fiecare ?

    • Titov Buzescu

      Pe 2 aprilie. Intre 2 aprilei - 20 mai asteptam depunerea proiectelor. In iulie vom selecta proiectele ce vor fi implementate anul acesta. Bugetul orientativ pe proiect este de aprox. 10.000 euro. De mentionat ca in ultimiii 3 ani au fost derulate 55 de proiecte in cadrul acestui program.

  • Întrebarea nr. 18 Mihai Nemtov

    Seful misiunii diplomatice a Kazahstanului in Romania a declarat in 4 martie, in Romania Libera, ca "in ultimul timp au aparut mici problem cu autoritatile statului in ceea ce priveste autorizatiile pentru programele de investitii" ale Rompetrol. Ce probleme sint? Au legatura cu disputa privind datoria convertita in actiuni, ati sesizat incercari de sicanare din partea statului?

    • Titov Buzescu

      Actiunea consulului nu are legatura cu conversia obligatiunilor, dar probabil se refera la autoritatile din domeniul explorarii perimetrelor, din partea carora asteptam semnaturi pentru a putea continua investitiile in Romania. Merita spus ca si cind vrem sa deschidem statii de distributie carburanti, formalitatile legale merg foarte incet.

  • Întrebarea nr. 19 Oilman

    Buna dimineata
    In ultimele saptamini au fost tot mai multe semnale ca diferendul privind conversia datoriei Rompetrol catre stat in actiuni s-ar putea rezolva amiabil. Puteti elabora pe aceasta tema?

    • Titov Buzescu

      Atit timp cit exista dialog intr partile implicate, exista o sansa sa poate fi incheiata amiabil. E foarte bine ca exista deschidere catre dialog din ambele parti.

  • Întrebarea nr. 20 Georgescu

    Buna ziua. Rompetrol a la a doua disputa legata de concurenta. Dupa Romania, urmeaza Bulgaria. Ce masuri interne veti lua in aceste chestiuni?

    • Titov Buzescu

      Nu se pune problema de a lua masuri interne, pentru ca Codul de etica si conduita in afaceri a fost respectat de Rompetrol si angajatii sai in ambele cazuri.

  • Întrebarea nr. 21 Ionel Popescu

    Am inteles ca forajele din zona Satu Mare ar avea rezultate incurajatoare. Ne puteti spune ce cantitate de gaze credeti ca se afla acolo si daca exploatarea zacamintului ar fi viabila dpdv economic?

    • Titov Buzescu

      E prea devreme. Sint semnale pozitive, dar mai trebuie confirmate pentru a fi siguri, de expertize suplimentare.

  • Întrebarea nr. 22 Petrolist

    Buna xziua. Exista cel putin 2 companii care isi anunta intentii agresive in piata retail: Socar si Nis (Gazprom). Negociati cu vreuna din ele (sau cu altele) eventuale vinzari de active (statii etc)?

    • Titov Buzescu

      Nu.

  • Întrebarea nr. 23 mihaita

    1. Cum a evoluat piata retail/industrial in primele 3 luni 2012?
    2. Cum previzionati evolutia pina la finalul anului?

    • Titov Buzescu

      . In primele 3 luni ale anului, scaderea pietei e de 7-8%. Totusi, ea a fost mult influenatta de luna februarie, cind 2 saptamini au fost zapezi mari. Evolutia recenta ne arata un minus 2, minus 3, si credem ca acest trend se va mentine pina la finalulu anului.

  • Întrebarea nr. 24 Mache

    1. De ce nu va orientati si spre piata de LNG investind in statii de stocare/regazeificare avand in vedere ca, spre deosbire de petrol, pretul LNG s-a redus la jumatate in ultimii 2 ani?
    2. Stiti ca GAZPROM, desi este cel mai mare producator de gaz a intrat tare si pe piata LNG achizitionand gaze lichefiate si investind in statii si chiar nave ?
    Am senzatia ca dorim sa ramanem tributari in permanenta de rusi !!!

    • Titov Buzescu

      1. Nu face parte din obiectivele actuale, dar in masura inca re va deveni oportuna, vom analiza.

  • Întrebarea nr. 25 Haralamb

    Ce perspective vedeti pentru rafinarie? Cind va ajunge pe profit?

    • Titov Buzescu

      Nu este o problema a Rafinariei Petromidia, este o problema a industriei de rafinare la nivel global, in general, si european, in particular.
      Marginile de rafinare, daca luam ca baza anul 2005-2006, in 2009-2011, au scazut de 6-7 ori, ajungind la un dolar/.baril. Daca am cita agentii internationale, vedem ca Reuters estimeaza ca 20-25 rafinarii din cele 115 din Europa s-ar putea inchide. Un prim exemplu este al celui mai mare rafinor independent din Europa, Petroplus din Elvetia, capacitate 30 milioane tone pe an, a intrat in insolventa.
      Nici SUA nu sint ferite, compania Hovensa avea o capacitate de 16 milioane tone/.an, acum e folosita ca depozit petrolier.
      Nu este o problema a Petromidia, este o problema pe plan global.

  • Întrebarea nr. 26 Marina M

    Ar putea Rompetrol sa vanda carburant in sistem barter?

    • Titov Buzescu

      In terminologia de specialitate se numeste swap. In functie de legisltatie, modul de a realiza acest schimb de marfa difera.

  • Întrebarea nr. 27 jnsoissons

    Buna dimineata Domnule Buzescu,

    Am citit ca Rompetrol va sa dezvolta la Franta. Intrebare mea e: la toata Franta sau doar sud de Franta? Sub steaga Dyneff sau Rompetrol? Prevedeti Dvs angajari?

    Multumesc si scuzati ma pentru limba romana mea care nu e foarte bine.

    • Titov Buzescu

      Pe parte de retail, statii de alimentare ne concentram pe sudul Frantei. Pe partea de detail (small and medium distribution), intentionam sa acoperim si alte zone (sintem deja prezenti in Paris, Strasbourg etc).
      Legat de angajari, vedeti raspunsul de mai sus la o intrebare similara.





9900 vizualizari

  • preturi (Joi, 29 martie 2012, 12:55)

    Vlad [anonim]

    Buna ziua
    Cred ca intrebarea care intereseaza pe cei mai multi din noi, micii investitori, este legata de evolutia pretului carburantilor. Ne puteti spune cum anticipati aceasta evolutie pina la finalul anului si care sint elemtnele de care tineti seama in stabilirea pretului?

    multumesc
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:07)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      1. Elementele de care tinem cont in stabilirea pretului sint cotatia internationala, rata de schimb dolar-leu si nivelul taxelor si impozitelor. As da un exemplu simplu:
      la 14 martie 2012, pretul la pompa al unui litru Diesel Efix la statiile Romptrol 5,97 lei. Din care: TVA - 1,16 lei, acciza - 1,37 lei, cotatia international - 2,98 lei, si adaosul comercial al Rompetrol - 0,47 lei.

      Daca cineva ar putea substitui Rompetrol sa faca toate serviciile la zero cost, costul litrului Diesel Efix ar fi 5,5 lei.
      Ce vrea sa spuna asta? Ca elementele care duc la variatii de pretui pe piata interna nu sunt sub controlul companiei, gen cotatii, nivelul de taxe si impozite, rata de schimb.

      2. Previziunile noastre sint ca pe parcursul acestui an variatiile de pret se vor mentine in jurul valorii actuale.
  • Rezerve (Joi, 29 martie 2012, 12:57)

    adriana Vlad [anonim]

    Au aparut rapoarte pe surse potrivit carora SUA, Franta, UK ar fi gata sa elibereze in piata cantitati insemnate de oil din rezervele strategice, pentru a impiedica cresterea periculoasa a preturilor. Credeti ca perspectiva unei cresteri majore a pretului pe piata globala e reala, sau vorbim mai degraba de initiative electorale (SUA si Franta se apropie de alegeri)?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:11)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adriana Vlad

      O intrebare interesanta. Nu pot sa-mi asum rolul de analist politic international ca sa judec influenta anului politic electoral. In egala masura, evit sa fac politica ca pe malul Dimboivitei sugerind ca o innoire normala a stocurilor este politizata si incerc sa dau un raspuns de bun simt.
      Nici o interventie nu poate deregla pe termen mediu si lung cererea si oferta. Rezervele de stat sint in general limitate (in Franta reprezinta circa 28% din consumul anual), si pe masura ce o parte din rezerva e eliberata trebuie innoita. As asemana-o cu o interventie a bancilor centrale pe piata valutara: cu efecte pe termen scurt, dar si efecte secundare - in functie de interventia unei banci centrale, fie pling importatorii, fie exportatorii. De aceea, interventia pe piata produselor petroliere poate avea efecte scundare. In speta, oricum in Europa exista supracapacitate de rafinare, multe rafinarii sint inchise sau pe cale de inchidere, o interventie care ar dezechilibra si mai mult cererea si oferta ar putea avea efecte nedorite asupra segmentului de rafinare si marketing, dar este o solutie punctuala, in nici un caz una de durata..
  • datorie stat - conversie actiuni - ajutor de stat (Joi, 29 martie 2012, 13:57)

    Madalina [anonim]

    Rompetrol are de platit niste bani la stat din momentul privatizarii. Compania a preferat sa dea statului actiuni in locul banilor la valoarea actiunilor din momentul privatizarii. Aceasta valoare (cea de la privatizare) este mult mai mare decat valoarea actiunilor la momentul la care s-a facut conversia (anul trecut).

    Tinand cont ca s-a facut conversia anul trecut, cu Romania in UE, as dori sa va intreb daca aceasta operatiune a fost notificata Comisiei Europene ca ajutor de stat?

    Practic prin aceasta operatiune statul a renuntat la niste bani pentru ca daca isi vinde acum actiunile incaseaza mult mai putin decat datorita din momentul privatizarii. Conform legislatiei UE acesta este ajutor de stat si trebuie notificat.
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:15)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Madalina

      As reaminti ca aceasta emisiune de obligatiuni facuta in 2003 s-a facut cu respectarea legislatiei in vigoqare (OUG 118/2003, aprobata prin Legea 89/2005). Masura a fost aprobata de Parlament si validata de Consiliul Concurentei ca nefiind ajutor de stat. La o situatie similara am asista chiar zilele trecute, cind datoriile Oltchim au fost transformate in actiuni, aceasta operatiune fiind validata de forurile europene ca nefiind ajutor de stat.
      Revenind la speta noastra, foarte putina lume stie ca in 2003-2010 Romeptrol aplatit 250 milioane dolari dobinzi, in august 2010 a mai platit inca 70 de milioane dolari din imprumutul principal, restul fiind trabformate in actiuni.
      Valoarea unei actiuni este reglata de piata.
  • Strategia Rompetrol (Joi, 29 martie 2012, 15:11)

    Mihu Girjoaba [anonim]

    Are in plan Rompetrol sa devina un producator important de energie electrica, urmand exemplul PETROM?
    Daca da, care sunt tehnologiile avute in vedere (pe baza de gaze naturale, eolian, solar etc.)?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:16)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihu Girjoaba

      Singurul proiect pe care-l avem este construirea unei instalatii de cogenerare pentru a satisface cerintele rafinariei Petromidia. Acesta insemna o poluare mai mica si costuri de productie mai mici.
  • preturi practicate de ROMPETROL in GEORGIA (Joi, 29 martie 2012, 15:50)

    Bogdan Braguta [anonim]

    Buna ziua,
    recent am fost in Tbilisi capitala Gerogiei si cu surprindere (placuta) am vazut un numar mare de statii Rompetrol. Tot cu surpindere am vazut ca preturile la benzina si motorina se situeaza la pompa in jurul 1 euro/litru. In tara preturile sunt un pic mai mari de 1euro/litru.
    Puteti explica de ce este diferenta asta la pret?

    Multumesc. B. Braguta
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:17)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan Braguta

      O observatie foarte buna. Fiscalitatea in Georgia este la jumatate fata de cea din Romania, este unul din motivele principale ale acestei diferente de pret. Mai sint si alte diferente, vizavi de faptul ca acolo combustibilul nu contine biocomponenti si nu este nici reglementarea de calitate Euro 5 care impune concentratie de sulf mai mica de 10 ppm.
  • Intrebari (Joi, 29 martie 2012, 16:40)

    DerYogen [anonim]

    Buna ziua

    Am cateva intrebari legate de compania Rompetrol si de produsele acesteia, si anume:
    1) Care este diferenta de cost de productie intre Rompetrol si Petrom, din informatiile despre concurenta pe care le aveti?
    2) Care sunt sursele de petrol cele mai apropiate de Romania ale Rompetrol?
    3) Care este politica de asigurare a calitatii produselor Rompetrol (ma refer in special la motorina si benzina)?
    4) Unde se mai rafineaza petrol de catre Rompetrol in afara de Petromidia?
    5) Ce alte companii petroliere (ma refer la cele cu statii de distributie carburanti) se aprovizioneaza de la rafinariile Rompetrol?

    Multumesc
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:19)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DerYogen

      1. Nu o cunosc
      2. Kazahstan
      3. Compania Rompetrol Quality Control este responsabila de calitatea produselor pornind de la productie, pe tot lantul de distributie.
      4. Nicaieri
      5. In primul rind, avem benzinarii independeti. In anumite situatii, cind sint revizii programate, ii avem clienti si pe Petrom, Mol, Agip. In situatii similare, si noi cumparam de la ei.
  • preturi la pompa (Joi, 29 martie 2012, 19:12)

    ego [anonim]

    De ce daca pretul barilului creste, creste si pretul la pompa; daca pretul barillului scade, creste pretul la pompa? Dupa cate mai stiu, Romania are productie de petrol destul de importanta, deci pretul international al petrolului nu ar trebui sa influenteze substantial si pretul la pompa.
    Totul este perfect: preturile cresc, companiile petroliere se imbogatesc,statul incaseaza accize tot mai mari, prostii de noi platim tot mai mult.
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:21)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ego

      Asa cum am spus, variatia pretului la baril nu e singurul factor. E principalul, dar nu e singurul. Nivelul de taxe, impozite si rata de schimb au o influenta, si acesti 3 factori se pot anula, atenua sau insuma. De aceea, uneori variatiile de pret sint dificil de explicat doar pe baza variatiei cotatiilor.
      Unica sursa de petrol pentru Rompetrol este Kazahstan, nu dispunem de capacitati de extractie in Romania.
  • Pret carburanti (Joi, 29 martie 2012, 20:48)

    Bianca [anonim]

    Am 4 intrebari pt invitatul dvs privind pretul carburantilor:

    1. ati discutat vreodata cu autoritatile despre posibile masuri/solutii de reducere a preturilor? cum se formeaza pretul in pietele in care activati?

    2. care sunt marjele de profit pt carburantii comercializati in Romania, cat profit ati inregistrat in perioada 2009-2011?

    3. in 2009, pretul benzinei era de 3 lei, iar acum a ajuns la 6. care sunt motivele cresterii?

    4. care este impactul dolarului in formare pretului? recent, dl. Mugur Isarescu spunea ca evolutia acestuia nu are niciun impact major.

    In alta ordine de idei, stiti care este puterea de cumparare a romanilor?Care sunt sugetiile dvs de crestere a acestora?

    Cu stima si astept cu mare interes raspunsurile dvs.
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:25)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bianca

      1. Nu
      2. In perioada 2009-2011 am inregistrat pierderi de nivelul sutelor de milioane de dolari. Vizavi de marjele de profit am raspuns mai devreme.
      3, In Q1 2010, pentru un litru Efix Diesel, pretul la pompa era 4,1 lei. TVA era 0,7 lei, acciza - 1,2 lei, cotatia 1,6 lei, adaosul comercial - 0,6 lei, la un cors al dolarului 2,98.
      Acum, pe 14 martie, pretul e 5,97 lei, TVA e 1,16 lei, acciza - 1,37 lei, cotatia - 2,98, adaosul comercial Rompetrol - 0,47, la un curs de 3,32 lei pe un dolar.
      Deci pe parcurusul ultimilor 2 ani am scazut marja de la 0,6 lei la 0,47 lei, prima fiind calculata la un curs al dolarului de 2,98, iar acum la curs de 3,32. Usor de analizat de unde vine cresterea.
      4. Vezi punctul anterior.
  • Concurenta (Joi, 29 martie 2012, 20:59)

    alter [anonim]

    De ce ati luat amenda de la Consiliul Concurentei?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:28)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alter

      Nefondat. Produsul care ni s-ar retine in sarcina pentru a fi fost retras din piata a fost comercializat de Rompetrol pe tot parcursul anului 2008, a fost retras in ianuarie 2009 pentru ca nu mai indeplinea cerintele legale (Euro 5). Faptul ca se induce ideea ca un produs mai ieftin a fost inlocuit cu unul mai scump e total neadevarata.
      La 1.07.2007, produsul Efix benzina (care a ramas sa se comercializeze si dupa 1 ianuarie 2009) costa 3,47 lei/litru, cel care a fost retras costa 3.48 lei/litru. Aceasi situatie la 1.1.2007: 3,67 vs. 3,68.
      Consideram amenda primitra ca total nefondata. In afara impactului financiar al acestei amenzi sintem preocupati mai mult de imaginea companiei in fata consumatorului, valoarea amenzii fiind secundara.
  • investitor (Joi, 29 martie 2012, 21:00)

    morsa [anonim]

    Credeti ca kazahii vor mai ramane in Romania? Sau vor face ca altii...se folosesc de mana de lucru ieftina sa faca profit si atat?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:30)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui morsa

      Suma platitia pentru achizitie si investitiile ulterioare trec de 4 mld dolari. De la cumparare si pina acum pierderile se cifreaza la ordinul sutelor de milioane de dolari, si de aici se poate usor intelege ca ne bucuram de suportul actionarului majortar intr-o perioada foarte grea.
  • someri (Joi, 29 martie 2012, 21:03)

    Vaju [anonim]

    La Rompetrol veti face angajari, vor aparea locuri noi de munca? Care sunt planurile pentru urmatorii ani?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:31)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vaju

      Pe de o parte, Rompetrol isi optimizeaza activitati care duc la reducerea locurilor de munca, precum diverse externalizari: logistica primara, IT. Pe de alta parte crsdte capacitatea de productie, deschide noi statii de distributie, care duc la cresterea locurilor de munca. Deci nu exista o idee preconceputa de a scadea sau a creste numarul personalului.
  • marinela@yahoo.com (Joi, 29 martie 2012, 22:21)

    Marinela Popa [anonim]

    Buna ziua,

    De ce sponsorizati SMURD ? Vreti sa va spalati imaginea cu preturile astea mari ?

    Multumesc,
    Marinela Popa
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:34)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marinela Popa

      SMURD face parte dintr-un program amplu de CSR pe care Rompetrol il defasoara din 2009. In ultimii 3 ani au fost investiti peste 3 milioane dolari, mai ales in proiecte de sanatate si mediu. Nu vrem sa ne facem reclama prin aceste actiuni, sint multe alte activitati in care investim zeci de milioane de dolari - vezi decontaminarea (o contaminare istorica) batalurilor rafinariei Vega. Mai sint multe alte activitati.
  • pret (Vineri, 30 martie 2012, 0:01)

    florin [anonim]

    Buna ziua
    Ne puteti spune ce licente de explorare si de exploatare active are in acest moment Rompetrol in Romania? Si care sint previziunile dvs? (Atit petrol, cit si gaze)
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:35)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui florin

      Desi nu este aria mea de expertiza, acum avem 5 perimetre de explorare: Satu Mare, Gresu, Nereju, Zegujani si Foscani. Se afla in stadii diferite de studii. In unele cazuri rezutlatele de pina acum sint incurajatoare, sintem inca departe de a confirma ceva cu certitudine.
  • gaze de sist (Vineri, 30 martie 2012, 0:05)

    dragos chiriac [anonim]

    1. Este interesat Rompetrol de gaze de sist?
    2. Cum va explicati protestele masive impotriva licentelor de explorare primite de Chevron?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:36)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos chiriac

      1. In acest moment, nu face parte din prioritatile noastre.
      2. As prefera sa discut cazul general. Exploatarea de sist in articolele de specialitate are si sustinatori, si contestatari. Printre cei care contesta sint subliniate infestarea pinzei freatice sau posibilele modificari tectonice. Este invocat faptul ca astfel de exploatri nu se fac in zonele dens populate. Mai mult nu as putea spune, nefiind aria mea de expertiza. Probabil ca exista si tehnologii care pot evita aceste neajunsuri.
  • activitati strainatate (Vineri, 30 martie 2012, 0:07)

    Mihai Raut [anonim]

    1. Cum merge reteaua de benzinarii din Franta?
    2. Ce planuri de extindere aveti pe benzinarii in Romania + strainatate?

    multumesc
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:40)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai Raut

      1. In utlimii 2 ani au avut o evolutie stabila din punct de vedere al volumului. Iar ca si dezvoltare, anul trecut am mai deschis o statie pe o autostrada, iar anul acesta vom mai deschide inca doua.
      2. In Romania speram sa obtinem toate aprobarile necesare si sa construim 4-5 statii. In Bulgaria sintem in discutii avansate pentru un aprteneriat care ne-ar creste reteaua cu aproximativ 30 de statii in acest an. In Moldova sintem in discutii avansate cu un partener local care ar duce la cresterea retelei cu 15-20 de statii. In ucraina vrem sa ne dezvotlam pe partea de retail, momentan nu pot da o cifra. recent am deschis o companie inregistrata in Turcia, unde in viitorul aproapiat vrem sa ne dezvoltam pe partea de retail.
      Tot pe retail nbu e de neglijat joint-venture-ul cu Total pentru construirea si exploatarea unui terminal petrolier in Port La Nouvelle, investitie cifrata la aprox 35 milioane dolari.
      In afar de investitiile in extinderea retelei bineinteles ca sint ibvestitii directionate catre calitate, sanatate, paza si preveenirea incendiilor, mediu.
  • futures (Vineri, 30 martie 2012, 0:15)

    Finantist [anonim]

    Buna ziua
    Dna Mariana Gheorghe spunea tot intr-un interviu pentru hotnews ca unul din elementele care definesc pretul combustibilului e dat de derivativele financiare, care sunt determinate si de evenimente geo-politice care fac ca cererea si oferta sa fie mai volatile. La ce evolutie pentru 2012 va asteptati din acest punct de vedere?

    multumesc
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:43)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Finantist

      Folosirea instrumenteleor derivate sau financiare este la alegerea fiecarei companii, deci nu exista un sablon. Daca ne referim la hedging, ca sa dau o definitie simpla, aceasta inseamna ca uitindu-ne la pretul e azi si potential pret in viitor, blocam acest pret si hedgingul lucreaza ca o asigurare in conditiile in care cotatiile ar lua o turnunra nedorita. In egala masura, daca ai aplicat un instrument de hedging si piata are o evolutie favorabila, nu poti fructifica aceasta evolutie. Dar, repet, nu sint sabloane, este rolul departamentului de risk management al fiecarei companii de a folosi aceste instrumente financiare.
  • inimacopiilor@yahoo.com (Vineri, 30 martie 2012, 7:54)

    ONGista [anonim]

    Cand lansati programul Impreuna pentru Fiecare ?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:44)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ONGista

      Pe 2 aprilie. Intre 2 aprilei - 20 mai asteptam depunerea proiectelor. In iulie vom selecta proiectele ce vor fi implementate anul acesta. Bugetul orientativ pe proiect este de aprox. 10.000 euro. De mentionat ca in ultimiii 3 ani au fost derulate 55 de proiecte in cadrul acestui program.
  • investitii (Vineri, 30 martie 2012, 9:14)

    Mihai Nemtov [anonim]

    Seful misiunii diplomatice a Kazahstanului in Romania a declarat in 4 martie, in Romania Libera, ca "in ultimul timp au aparut mici problem cu autoritatile statului in ceea ce priveste autorizatiile pentru programele de investitii" ale Rompetrol. Ce probleme sint? Au legatura cu disputa privind datoria convertita in actiuni, ati sesizat incercari de sicanare din partea statului?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:46)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai Nemtov

      Actiunea consulului nu are legatura cu conversia obligatiunilor, dar probabil se refera la autoritatile din domeniul explorarii perimetrelor, din partea carora asteptam semnaturi pentru a putea continua investitiile in Romania. Merita spus ca si cind vrem sa deschidem statii de distributie carburanti, formalitatile legale merg foarte incet.
  • Datorie conversie actiuni (Vineri, 30 martie 2012, 9:17)

    Oilman [anonim]

    Buna dimineata
    In ultimele saptamini au fost tot mai multe semnale ca diferendul privind conversia datoriei Rompetrol catre stat in actiuni s-ar putea rezolva amiabil. Puteti elabora pe aceasta tema?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:47)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oilman

      Atit timp cit exista dialog intr partile implicate, exista o sansa sa poate fi incheiata amiabil. E foarte bine ca exista deschidere catre dialog din ambele parti.
  • Bulgaria (Vineri, 30 martie 2012, 9:19)

    Georgescu [anonim]

    Buna ziua. Rompetrol a la a doua disputa legata de concurenta. Dupa Romania, urmeaza Bulgaria. Ce masuri interne veti lua in aceste chestiuni?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:48)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Georgescu

      Nu se pune problema de a lua masuri interne, pentru ca Codul de etica si conduita in afaceri a fost respectat de Rompetrol si angajatii sai in ambele cazuri.
  • satu mare (Vineri, 30 martie 2012, 9:21)

    Ionel Popescu [anonim]

    Am inteles ca forajele din zona Satu Mare ar avea rezultate incurajatoare. Ne puteti spune ce cantitate de gaze credeti ca se afla acolo si daca exploatarea zacamintului ar fi viabila dpdv economic?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:48)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionel Popescu

      E prea devreme. Sint semnale pozitive, dar mai trebuie confirmate pentru a fi siguri, de expertize suplimentare.
  • Vinzari (Vineri, 30 martie 2012, 9:23)

    Petrolist [anonim]

    Buna xziua. Exista cel putin 2 companii care isi anunta intentii agresive in piata retail: Socar si Nis (Gazprom). Negociati cu vreuna din ele (sau cu altele) eventuale vinzari de active (statii etc)?
  • evolutie piata (Vineri, 30 martie 2012, 9:24)

    mihaita [anonim]

    1. Cum a evoluat piata retail/industrial in primele 3 luni 2012?
    2. Cum previzionati evolutia pina la finalul anului?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:50)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihaita

      . In primele 3 luni ale anului, scaderea pietei e de 7-8%. Totusi, ea a fost mult influenatta de luna februarie, cind 2 saptamini au fost zapezi mari. Evolutia recenta ne arata un minus 2, minus 3, si credem ca acest trend se va mentine pina la finalulu anului.
  • LNG (Vineri, 30 martie 2012, 9:24)

    Mache [anonim]

    1. De ce nu va orientati si spre piata de LNG investind in statii de stocare/regazeificare avand in vedere ca, spre deosbire de petrol, pretul LNG s-a redus la jumatate in ultimii 2 ani?
    2. Stiti ca GAZPROM, desi este cel mai mare producator de gaz a intrat tare si pe piata LNG achizitionand gaze lichefiate si investind in statii si chiar nave ?
    Am senzatia ca dorim sa ramanem tributari in permanenta de rusi !!!
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:51)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mache

      1. Nu face parte din obiectivele actuale, dar in masura inca re va deveni oportuna, vom analiza.
  • Petromidia (Vineri, 30 martie 2012, 9:26)

    Haralamb [anonim]

    Ce perspective vedeti pentru rafinarie? Cind va ajunge pe profit?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:54)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Haralamb

      Nu este o problema a Rafinariei Petromidia, este o problema a industriei de rafinare la nivel global, in general, si european, in particular.
      Marginile de rafinare, daca luam ca baza anul 2005-2006, in 2009-2011, au scazut de 6-7 ori, ajungind la un dolar/.baril. Daca am cita agentii internationale, vedem ca Reuters estimeaza ca 20-25 rafinarii din cele 115 din Europa s-ar putea inchide. Un prim exemplu este al celui mai mare rafinor independent din Europa, Petroplus din Elvetia, capacitate 30 milioane tone pe an, a intrat in insolventa.
      Nici SUA nu sint ferite, compania Hovensa avea o capacitate de 16 milioane tone/.an, acum e folosita ca depozit petrolier.
      Nu este o problema a Petromidia, este o problema pe plan global.
  • carburant in barter (Vineri, 30 martie 2012, 10:29)

    Marina M [anonim]

    Ar putea Rompetrol sa vanda carburant in sistem barter?
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:55)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marina M

      In terminologia de specialitate se numeste swap. In functie de legisltatie, modul de a realiza acest schimb de marfa difera.
  • Dezvoltare la Franta (Vineri, 30 martie 2012, 10:42)

    jnsoissons [utilizator]

    Buna dimineata Domnule Buzescu,

    Am citit ca Rompetrol va sa dezvolta la Franta. Intrebare mea e: la toata Franta sau doar sud de Franta? Sub steaga Dyneff sau Rompetrol? Prevedeti Dvs angajari?

    Multumesc si scuzati ma pentru limba romana mea care nu e foarte bine.
    • r (Vineri, 30 martie 2012, 11:57)

      Titov Buzescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui jnsoissons

      Pe parte de retail, statii de alimentare ne concentram pe sudul Frantei. Pe partea de detail (small and medium distribution), intentionam sa acoperim si alte zone (sintem deja prezenti in Paris, Strasbourg etc).
      Legat de angajari, vedeti raspunsul de mai sus la o intrebare similara.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by