Potrivit acesteia, parteneriatul a fost inițiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 stații Petrom.
La începutul anului, OMV Petrom Marketing și Auchan Retail România au semnat un Memorandum de Înțelegere în vederea extinderii parteneriatului. Obținerea aprobării din partea Consiliului Concurenței este un pas necesar în cadrul acestui proces.
În prezent, negocierile sunt în desfășurare. Implementarea parteneriatului este condiționată de finalizarea acestor negocieri, mai arată Petrom.
Auchan Romania este membră a grupului Auchan Holding SA, principalul obiect de activitate fiind comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun. În România, Auchan își desfășoară în prezent activitatea prin 33 hipermarketuri și prin 22 magazine de proximitate MyAuchan.
OMV Petrom Marketing S.R.L are ca obiect principal de activitate “Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate”. Compania comercializează prin intermediul stațiilor de distribuție Petrom şi produse alimentare, băuturi alcoolice și răcoritoare, produse pe bază de tutun, precum și diverse servicii legate de restaurant, snack-bar etc.
În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea propusă nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal. Decizia va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.