Grupul PPC din Grecia, care a achiziționat Enel România în urmă cu un an, a prezentat pentru prima dată planurile pentru următorii ani, cu focus pe energia regenerabilă. Compania vrea să construiască noi centrale cu capacitatea de 1,3 GW în următorii trei ani, care se vor adăuga celor 600 MW deja în funcțiune.

Conducerea PPCFoto: PPC România

România este o țară strategică în Grupul PPC și în regiune, permițând grupului să creeze un coridor energetic care să acopere Europa de Sud-Est, cu un potențial imens de creare de valoare și generare de sinergii, cu beneficii pentru toate țările, se arată într-un comunicat al companiei.

Atractivitatea și potențialul de creștere al țării sunt ilustrate de estimările PPC la nivel macroeconomic.

Grupul estimează că cererea de energie electrică a României va crește cu 10% până în 2030, ceea ce înseamnă că sunt necesare investiții suplimentare în surse curate de energie, pentru a stimula competitivitatea economiei.

PPC se așteaptă ca puterea instalată în centralele de producție de energie electrică din România să crească cu 48% în acest interval, la satisfacerea cererii urmând să contribuie capacități noi de energie verde însumând 6,4 GW.

Ca atare, România este o țară cheie în planurile de dezvoltare ale PPC, ceea ce o face o destinație majoră a proiectelor de investiții planificate.

La nivel de grup, PPC are un portofoliu de proiecte de 18 GW pentru capacități de energie regenerabilă, din care o treime vizează România.

Prin urmare, până în 2026, PPC se așteaptă să pună în funcțiune noi centrale de producție de energie verde în România cu capacități de circa 1,3 GW, care se vor adăuga celor existente, de circa 600 MW.

Producția din surse regenerabile la nivelul grupului PPC va proveni din zone cu climă și geografie diversificată.

Rețelele de distribuție de energie electrică sunt un alt punct esențial pentru următorii trei ani, spun reprezentanții PPC.

„Investițiile vizează dezvoltarea de rețele inteligente, automatizate – toate acestea contribuind la creșterea rezilienței rețelelor și, în cele din urmă, la servicii mai bune pentru clienți. Pentru a realiza aceste ambiții, cadrul de reglementare este așteptat să sprijine niveluri mai ridicate ale investițiilor”.

În activitatea de furnizare, compania estimează că își va menține cota de piață la 18% până în 2026, în pofida concurenței sporite.