​Hidroelectrica, producător de energie electrică cu peste 500.000 de consumatori casnici și non-casnici, inclusiv IMM-uri, vrea să cumpere servicii de plată cu cardul prin aplicația de mobil iHidro și pe site-ul propriu, potrivit unui anunț de licitație publicat în această săptămână. Compania de stat și-a lansat în toamna anului trecut aplicația iHidro fără funcția de plată online cu cardul a facturilor.

Aplicatia iHidroFoto: Hidroelectrica / Facebook
  • „Hidroelectrica cunoaște o creştere exponențială a numărului de clienți finali, depășind pragul de 500.000 clienți unici casnici şi non-casnici. Această creştere impune o adaptare digitală urgentă, întrucât gestionarea eficientă a unui asemenea volum de clienţi trebuie dezvoltată.
  • Implementarea unui sistem de procesare a plăţilor prin carduri bancare pentru aplicația iHidro si pe site-ul hidroelectrica.ro este esenţială nu doar pentru menținerea satisfacţiei clienţilor, ci şi pentru a rămâne competitivi într-un mediu de piață dinamic”, se arată în caietul de sarcini.

Noile instrumente de plată vizează în special segmentul casnic, cu sute de mii de facturi și valori mici pretabile la plata cu cardul bancar.

  • „Pentru facturile cu sume mari, în special de la clienții non-casnici, se vor utiliza în continuare sistemele de plăți clasice, respectiv transfer bancar, plăți pe sablon, etc.”, spune compania.

Tranzacțiile plătite cu cardul ar putea depăși 800 milioane de lei în 12 luni

Hidroelectrica se așteaptă la un procent important de plăţi făcute prin sistemul de plăți cu carduri bancare aplicat la sumele facturate clienților finali.

  • „Totalul facturărilor clienților casnici în anul 2023 a depăşit 1,1 miliarde lei (incluzând pe lângă energia activă şi celelalte taxe şi TVA). Pe lângă consumatori casnici, Hidroelectrica are un număr important de clienți small business (IMM-uri)”, spune compania.

Tranzacțiile care s-ar putea plăti cu cardul în următoarele 12 luni sunt estimate la 888 milioane de lei.

Valoarea totală estimată a contractului licitat este de peste 3,72 milioane de lei (fără TVA), echivalentul unui comision pe tranzacție de 0,42% plus TVA.

Orice ofertă care va depăși aceste valori va fi descalificată. Contractul licitat are o perioadă de 12 luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 8 mai 2024. În aceeași zi va avea loc și deschiderea ofertelor.

Aplicația Hidroelectrica a fost suspendată la doar o zi după lansare / Au fost încurcate datele clienților

Aplicația online "iHidro", lansată în data de 2 octombrie 2023 de Hidroelectrica, a fost suspendată după doar o zi, în urma mai multor reclamații legate de erori. Operatorii call-center au spus atunci că sunt făcute verificări, după ce au existat mai multe sesizări potrivit cărora au fost încurcate datele clienților. În mai multe cazuri, după instalare, apăreau datele altor persoane, cu alte nume, numere de telefon și adrese.

În același timp, au fost situații în care clienții au fost anunțati că există deja conturi pe numele lor. Alți clienți au reclamat că nu există opțiune pentru menționarea unui al doilea loc de consum.

Unii clienți au reușit să-și instaleze aplicația, dar au constatat că nu o pot folosi pentru plăți. Hidroelectrica a transmis atunci că aceasta este o funcție care nu este încă disponibilă, fiind necesară parcurgerea unei proceduri de achiziții publice pentru obținerea ei.

Aplicația permite în prezent monitorizarea consumului, a facturilor ori transmiterea indexului.