Vosganian reia criticile la adresa Petrom:

Daca ar scadea preturile cu 5-10%, Petrom nu va mai avea, eventual, profituri record

de D.Z.,I.M.     HotNews.ro
Vineri, 23 mai 2008, 11:36 Economie | Energie


Compania Petrom ar putea reduce preturile carburantilor cu 5-10% fara a avea pierderi, ci , eventual, fara a mai avea profituri record, a declarat vineri ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian. Tendinta de reducere a preturilor va fi urmata si de celelalte companii petroliere, a mai afirmat Vosganian

 "Preturile ar putea fi sensibil mai mici, ceea ce ar face ca Petrom sa nu mai aiba, eventual, profituri record. Daca Petrom ar avea o strategie mai prudenta si celelalte companii ar avea preturi mai mici", a spus Vosganian reluand astfel seria criticilor la adresa Petrom din ultimele saptamani.

Ministrul s-a aratat nemultumit de politica de preturi a Petrom, pe care in urma cu o zi a calificat-o drept "sfidatoare". Oficialul a sustinut la fiecare declaratie ca preturile ar trebui sa fie mai mici atat datorita faptului ca Romania are propriile rezerve de petrol, cat si datorita nivelului redus de taxare a produselor petroliere.

"Ar trebui sa se vada asta in preturi. Daca am ignora ca avem rezerve, preturile din Romania ar trebui sa le urmeze pe cele la nivel international", a spus Vosganian. "Analizele noastre arata ca pretul de extractie este relativ mic, plus ca avem si accize si redevente reduse fata de statele europene. E drept ca avem o piata a petrolului libera, dar daca am avea accize si redevente mai mari, ma intreb la ce pret ar vinde Petrom carburantii", a adaugat ministrul, precizand ca guvernul nu are instrumente pentru a interveni, in schimb Consiliul Concurentei ar trebui sa faca aceste demersuri.

Petrom a consemnat in primul trimestru un profit net in crestere cu 156% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 977 milioane lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1842 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Bine Zis (Vineri, 23 mai 2008, 12:08)

    cristi [anonim]

    Dar ce i-a luat atat timp sa spuna chestiile astea?
    Eu deja de o luna impreuna cu toti soferii din tara asta dau 4,4 lei pe diesel si 4,05 pe benzina,din cauza unor hamesiti de austrieci la care alta serie de boi a vandut compania nationala de petrol.
    Si daca tot suntem la subiectul asta accizele de nu ar putea scadea unpic ha?
    • +3 (3 voturi)    
      austriecii aia hamesiti (Vineri, 23 mai 2008, 14:07)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui cristi

      se plimba cu bicicleta in Viena.
      mai da-te si dumneata jos din masina si mai plimba-te sa vezi cum traiesc altii. civilizat.
      in Viena aproape ca nu ai unde sa-ti parchezi bicicleta pe langa terasele din centru. sunt sute.
      in ce parcare in centru incap la noi sute de masini?

      pai e normal sa justifice Petromul pretul in functie de cerere si oferta (la ei e cerere mai mica de benzina pt ca sunt civilizati si nu ies cu masina decat cand trebuie) si de contextul international.
      • +2 (2 voturi)    
        doar ca... (Vineri, 23 mai 2008, 15:29)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui catalin

        in Viena sunt sute de km de piste ptr biciclete...
        in rest sunt perfect deacord cu tine.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:30)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        cataline, mai lasa-ne cu placa asta referitoare la plimbatul cu bicicleta!

        Cea mai mare parte a carburantilor este folosita/ consumata de industrie! Hai sa aprovizionam hypermarketurile cu bicicleta, hai sa facem transport rutier de marfa, cu bicicletele!

        Pentru a folosi bicicleta ar trebui sa ai si cai de rulare. In Viena sunt sute de km de piste de biciclete, facute intre strada si trotuar, si nu pe trotuare ca la noi!

        Hai sa nu mai fim lupi moralisti, si sa constientizam ca un pret mare la carburanti inseamna o diminuare a nivelului de trai, deoarece cresc preturile la produsele care ajung pe rafturi in magazine (crestere direct corelata cu cheltuielile de productie, transport, etc.)
      • 0 (0 voturi)    
        biciclete (Duminică, 25 mai 2008, 21:55)

        muky [anonim] i-a raspuns lui catalin

        ar fi de pus o intrebare;-cate piste de biciclete are Bucurestiul?-dar cate locuri de parcare pazite?
        Pai daca-ti lasi bicicleta(chiar legata)numai vreo10-15' ai toate sansele sa prinda de veste"suti" si sa ramai fara ea(mai ales daca e de marca),si ma gandesc ca nu iti vei permite sa-ti cumperi bicicleta bisaptamanal(celputin);mai bine cumperi carburanti la pretul fixat de Petrom.Suntem departe de occident,nu numai cu mentalitatea,dar si cu logistica si altele.Cei 20 de ani estimati de Brucan erau reali daca aveam oameni politici si administratori din "import" si nicidecum "resturi comuniste,ceausite sau ramasite socialiste;respectivii,trebuiiau sa stie ce sa faca,sa nu bajbaie sau sa umble dupa interesul personal,sau sa bata pasul pe loc sa vada cum "sufla vantul de la rasarit.Pacat,vorba poetului:-"muntii nostri aur poarta,noi cersim din poarta-n poarta"-saraca tara bogata.Trist
  • +1 (5 voturi)    
    Populism inconstient. (Vineri, 23 mai 2008, 12:21)

    Goos [anonim]

    Afirmatiile lui Vosganian sunt de un populism inconstient.
    Daca statul ar obliga Petrom (singura companie care vinde o parte din benzina din petrol romanesc) sa vanda benzina cu 10% sub pretul de acum, toti ceilalti actori de pe piata combustibililor ar trebui sa-si inchida portile.
    Explicatia e cat se poate de simpla: ar vinde benzina sub pretul rezultat din rafinarea petrolului importat, deci ar fi obligati sa nu mai importe petrol, sa inchida rafinariile si benzinariile.
    Ramas singur, Petrom-ul nu a putea asigura intregul consum al Romaniei, si ar fi obligatorie rationalizarea combustibililor, ca in vremea lui Ceausescu - am avea o cartela cu ratie lunara.
    Dar "liberalul" Vosganian se gandeste doar la campania electorala, nu la ce efecte ar putea avea aberatiile pe care le debiteaza.
    • +2 (2 voturi)    
      nu (Vineri, 23 mai 2008, 12:55)

      just_me [anonim] i-a raspuns lui Goos

      Nu trebuie fixat nici un pret trebuie impartite resursele in mod egal la toti, sau prin licitatie si gata. Asta trebuia facut de la privatizare. Nu s-a facut, trebuie facut acum pentru ca este distorsionata concurenta (Petrom este incorect avantajat). Si intr-adevar, Consiliul Concurentei trebuie sa spuna ceva in cazul asta.
    • +1 (1 vot)    
      chiar ma gandeam cine o sa se sesizeze (Vineri, 23 mai 2008, 12:59)

      jools [anonim] i-a raspuns lui Goos

      ai dreptate Goos, dar statul s-ar putea implica in reducerea accizelor.......
    • 0 (2 voturi)    
      excelent (Vineri, 23 mai 2008, 13:32)

      Anna [anonim] i-a raspuns lui Goos

      In sfarsit un argument excelent gandit. Singurul lucru cu care nu sunt de acord e chestia ca companiile petroliere ar trebui sa-si inchida portile - nu, companiile din Ro isi pot vinde produsele la export, pt ca exista posibilitate de transport prin portul Constanta.

      Daca statul impune preturile, se intampla in felul urmator. Companiile petroliere vor vinde la export sau asteapta cuminti cu petrolul neextras pana isi baga guvernul mintile in cap. In timpul asta Ro se va aproviziona din import la preturi internationale. Ca o paranteza, exact asta s-a intamplat in SUA in anii '70 dupa criza petrolului, cand guvernul federal a incercat sa impuna preturi maximale la combustibil pe piata interna; au fost necesare interventii ulterioare pt a atenua dezechilibrele cauzate de politica statului, si din interventie in interventie, economia americana a intrat in cea mai mare recesiune dupa Criza din '29-'33. Cazul e folosit in manualele de microeconomie ca exemplu de politica catastrofala (vezi Intermediate Microeconomics, Hal Varian).

      Si ca raspuns celor care sunt de parere ca Petrom ar trebui nationalizat. Asta ar insemna ca statul sa rascumpere actiunile Petrom la valoarea de azi de pe piata - nu suntem in Vestul Salbatic sau Rusia stalinista unde statul ia cu japca inapoi fara despagubiri, pe stil "proprietatea e un moft". Cu ce bani? Cat face Petrom azi?
      • +1 (1 vot)    
        no (Vineri, 23 mai 2008, 13:50)

        me [anonim] i-a raspuns lui Anna

        Consiliul Concurentei ar trebui sa constate situatia de avantaj neconcurential de pe piata. Petrom nu ar trebui neaparat nationalizat, nici preturile fixate neaparat, dar resursele ar putea fi de-concesionate de exemplu (eventual cu despagubiri) si re-concesionate mai multor concurenti, prin licitatie. Astfel, avantajul incorect al Petrom ar putea fi eliminat si piata ar functiona corect.
      • 0 (0 voturi)    
        Cat face Petrom astazi? (Vineri, 23 mai 2008, 19:17)

        Alien [anonim] i-a raspuns lui Anna

        La cate "investitii" a facut OMV la Petrom statul ar trebui sa ofere acelasi pret pe care l-a dat si OMV-ul!! "investitiile" au constat in trecerea unor benzinarii de la OMV la Petrom (contra cost, nu pe gratis evident!), actualele PetromV, si in campanii de presa menite sa abureasca publicul cand s-a pus problema renegocierii contractului. Atat!
  • -1 (3 voturi)    
    povesti (Vineri, 23 mai 2008, 12:22)

    sanki [anonim]

    de adormit ciupercile pe final de mandat, mai lasati-ne in pace cu brasoavele astea
  • +1 (1 vot)    
    pfff... (Vineri, 23 mai 2008, 12:26)

    Cip [anonim]

    care 4,05 benzina ? sa vezi ce frumos scrie la pompa 4.22 ... si ... ce crede ca o sa rezolve daca spune chestiile astea ?
    "... guvernul nu are instrumente pentru a interveni, in schimb Consiliul Concurentei ar trebui sa faca aceste demersuri." Consiliu care e uns bine ... si nu cu petrol ...
    mdah ... asta e Romania ...
  • -1 (3 voturi)    
    Intrebare de injiner (Vineri, 23 mai 2008, 12:27)

    Marin [anonim]

    Domnul Vosganshtain cunoaste termenii cartel, oligopol, libera concurenta? Nu ii cunoaste, dar nici timp sa ii intelega nu mai are.
    • +2 (2 voturi)    
      petrom (Vineri, 23 mai 2008, 12:41)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Marin

      Cand a fost data la OMV Petrom a fost evaluata tinand cont de o cotatie a perolului de 22((douazecisidoi)$/baril . Banuiti la ce cotatie se platesc redeventele de catre Petrom statului pentru petrolul extras ? (R: 22$) Diferenta unde e ? In profitul de 156% a Petromului.
    • +1 (1 vot)    
      Libera concurenta? (Vineri, 23 mai 2008, 19:20)

      Alien [anonim] i-a raspuns lui Marin

      Unde, in Romania??? Singurul termen corect pe care l-ai spus este cartel. Fixarea si mentinerea preturilor prin intelegeri directe intre producatori este "economia libera de piata" in Romania.
  • +1 (3 voturi)    
    un pic de calm (Vineri, 23 mai 2008, 12:28)

    mithrill [anonim]

    sigur ca nenea de la minister a exagerat, dar petrom ar putea eventual sa fie cu 2 bani/litru sub ceilalti... dar nici macar asta nu face, asa ca hai sa-i dam si ministrului ceva dreptate...
  • -1 (3 voturi)    
    nationalizarea (Vineri, 23 mai 2008, 12:29)

    ion patriotul [anonim]

    nationalizarea Petrom - singura solutie
  • +3 (3 voturi)    
    benzina si motorina (Vineri, 23 mai 2008, 12:29)

    ares benzinarul [anonim]

    pai la ce cantitatatzi se vand in ROMANIA la benzinaria unde lucrez eu se vand si 54 de tone in 24 de ore ma mir ca nu mai scumpesc un pic carburantzii, ca romanii cacaciosi nu pot sa-si miste fundul pana la corporatie cu metroul , merg cu masina personala din berceni pana in pipera ...bravo petrom bravo omv !! jumuliti analfabetzii ca asta e visul lor masina si casa ...tineti-o tot asa
  • +3 (3 voturi)    
    la plimbare (Vineri, 23 mai 2008, 12:39)

    perpedes [anonim]

    10 lei ar trebui sa fie benzina, ca prea s-au obisnuit toti cu curu in masina, ia sa mai mearga si pe jos! si oricum, daca ar mai creste un pic, ar deveni viabile energiile alternative si nepoluante.
    • +1 (1 vot)    
      Mersul pe jos. (Vineri, 23 mai 2008, 13:10)

      Duduro [utilizator] i-a raspuns lui perpedes

      Multa dreptate ai. Eu mergeam din Drumul Taberei in Piata Victoriei o statie si jumatate pe jos, cu "41" pana la Crangasi, si pe urma cu metroul. In "41" radeam de fiecare data cand treceam prin pasajul Lujerului asa ca ajungeam si repede si vesel la firma.
    • 0 (0 voturi)    
      Drum bun! (Vineri, 23 mai 2008, 19:23)

      Alien [anonim] i-a raspuns lui perpedes

      Si dupa ce te saturi de inghitit fumul basculantelor antebelice, de "parfumurile" din mijloacele de transport in comun si daca scapi necalcat de nici o masina pe "pistele de biciclete" inexistente iti garantez ca nu vei stii cum sa te urci mai repede in masina!
    • 0 (0 voturi)    
      esti comic... (Sâmbătă, 24 mai 2008, 13:36)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui perpedes

      daca ar fi 10 lei benzina, ti-ai cumpara CDul cu manele la 200 lei, istetule...

      si nici nu ai mai manca pe saturate deoarece parizerul si ceapa ar fi de 3 ori mai scumpe... (ar costa mai mult transportul acestora la magazine)

      Stai jos! nota 2...
  • 0 (2 voturi)    
    Abureala (Vineri, 23 mai 2008, 12:42)

    sile [anonim]

    Ce sa spun, moare ministrul de grija mea. Incalca Petrom vreo lege? Daca da, sa fie sanctionat in consecinta, daca nu, care-i problema?
  • +1 (3 voturi)    
    Varujane ia-le banii!!!! (Vineri, 23 mai 2008, 12:43)

    Alexu [anonim]

    Bre Varujane te credeam destept!
    Daca ei baga mana in buzunarul statului si isi insusesc ceea ce statul nu ia ( ca sa fie pretul mai mic) atunci dubleaza matale accizele, ca nu o sa mai vanda ei atata in Romania, sa-i vad atunci cand le vor scadea vanzarile cu 20-30% ca si-au tras preturi de neamuri proaste. Vom suferi cu totii dar bucuria ca sovinii si iredentistii europei ( alias austrieci).Daca vrei sa dovedesti ca esti economist, fa-o si mai pune si o taxa mare pentru produsele petroliere obtinute din petrolul romanesc care parasesc tara ( poti sa spui ca vrei sa corectezi concurenta neloiala pe care ar practica-o daca OMV ia petrol super ieftin ...)
    • +2 (2 voturi)    
      accize (Vineri, 23 mai 2008, 13:01)

      me [anonim] i-a raspuns lui Alexu

      Nici nu poate sa mareasca accizele, pt ca ii rupe pe concurentii Petrom, care importa si asa petrol scump. Ar trebui marite redeventele, sau si mai bine, nationalizate doar resursele si apoi impartite echitabil la toti.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 23 mai 2008, 12:47)

    tecletu [anonim]

    Ministrul Vosganian, un gargaragiu de prima clasa...
    In loc sa isi raceasca gura de pomana, mai bine ar folosi parghiile pe care le are la dispozitie, de ex. Consiliul Concurentei, ca sa le zica alora sa-si miste dosurile anchilozate si sa vada piata de combustibili. Ca e jale mare pe acolo...

    Astia de la CC dorm pe ei in multe situatii, probabil ca interesati in diverse moduri, ca altfel, chior sa fii si tot observi nereguli si incalcari ale legilor concurentei.

    In rest, maxim sictir de campanie
    • +1 (1 vot)    
      ar fi bine (Vineri, 23 mai 2008, 13:03)

      me [anonim] i-a raspuns lui tecletu

      Consiliul Concurentei se pare ca nu tine de guvern, deci nu prea e "parghie". Ar putea fi sesizat cel mult ...
  • 0 (2 voturi)    
    SALUT....... (Vineri, 23 mai 2008, 13:12)

    un cetatean [anonim]

    Ciinele ( pardon catelusul VOSGANIAN ) care latra nu musca!
    Prietenii stiu de ce!
    Si mai stie si umflatul si arogantul ala de Nastase care ne ingretoseaza si acum pe la TV cum ce privatizare corecta a facut el la PETROM.
    Ba pe a masii ......asta e unul care ar trebui judecat pentru subminarea economiei nationale!
  • 0 (2 voturi)    
    Tov Vozganian (Vineri, 23 mai 2008, 13:14)

    Transilvanian man [anonim]

    tovarasul "ministru" pretul la rafinarie iese la benzina cam la 2,8 lei diferenta sunt accize si taxe pe care le bagati voi si gasca voastra in buzunar ...furand zilnic tara asta .
  • +1 (1 vot)    
    Vrajeala ieftina (Vineri, 23 mai 2008, 14:25)

    Lupul Moralist [anonim]

    Ilar modul in care dl ministru o da in populism jenant de ieftin. Mare parte a pretului carburantului e reprezentat de taxe/accize. De ce nu reduc dansii la jumatate accizele? O sa fie al dracului de ieftina benzina. Oricum drumuri, autostrazi si poduri n-au prea iesit la iveala din banii colectati. Singura chestie ieftina e atitudinea ministrului, benzina o sa ramana scumpa.
  • +1 (1 vot)    
    modelul 'Chavez' (Vineri, 23 mai 2008, 15:47)

    directia 5 [anonim]

    nu cred ca el ,constituie o alternativa pentru autoritatile romane ,renationalizarea campurilor petrolifere, nu cunoastem toate clauzele de privatizare [nu tot contractul este accesibil opiniei publice] pentru a putea avea o opinie pertinenta asa ca putem discuta la modul ipotetic. Marirea taxelor si accizelor pentru petrolul intern ,daca comisia europeana accepta aceasta discriminare, poate fi solutia, Petrom nu poate unfla pretul la pompa pentru a compensa cresterea taxelor si accizelor fiindca ar vinde mai scump decat concurenta.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Vineri, 23 mai 2008, 15:47)

    vlad [anonim]

    Anna e clar ca lucrezi la o companie petroliera pentru ca ii aperi cu fiecare ocazie.

    Statul roman si consiliul concurentei trebuie sa ia masuri.Trebuie sa impuna valor maxime atat pentru pretul carburantior cat si pentru adaosul maxim ce poate fi practicat.
    Asa se face si la alte produse de pe piata (vezi tigari)
  • 0 (0 voturi)    
    gsdg (Vineri, 23 mai 2008, 23:28)

    bashtanu [anonim]

    eu l;ash impushca pe nastase, pt asta\\
    cine subscrie ????
  • 0 (0 voturi)    
    Vosganian e un tantalau (Sâmbătă, 24 mai 2008, 10:39)

    Iosif Stalin [anonim]

    gsdg, sunt cu tine omule, nastase merita pus la zid ca ceausescu
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru toti cei care vor sa mearga pe jos (Sâmbătă, 24 mai 2008, 12:44)

    andrei [anonim]

    Pentru toti cei care ii considera pe cei care isi doresc o masina si o casa anafabeti: e dreptul meu sa am o masina, la fel cum am dreptul sa-mi iau o casa.

    Muncesc pe banii mei si daca vreau si pot platesc tot petrolul din lume. A... ca sunt io bou su ma duc cu masina 10 pasi si imi consum nervii benzina si timpul... da..acum sunt prost de-a dreptul.

    Dar pana in situatia asta pot sa imi iau 100 de masini si 101 case mah si sa dea dracu daca va vad pe trecerea de pietoni in bmw-ul mercedesul sau dacia mea 500 ca va sar fulgii, ipocritii poolii mele!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by