Toate dosarele de achizitie publica in cadrul proiectelor contractate au fost reverificate, pentru a vedea daca exista sau nu suspiciuni de frauda si pentru a evita sau a combate conflictele de interese, au explicat pentru EurActiv.ro reprezentantii Autoritatii de Management a Programului Operational Sectorial Transport. Pe langa aceasta, au fost refacute sau create o serie de proceduri si instructiuni in sistemul de management si control, pentru a respecta cerintele Comisiei Europene, in vederea deblocarii fondurilor.

Daca programul este deblocat, Romania mai poate atrage, pana in 2015, pana la 5,7 miliarde euro - in infrastructura de transport.

Pana in prezent, au fost semnate 88 de contracte prin acest program iar valoarea platilor este de circa 1,8 miliarde lei. Situatia detaliata a proiectelor si platilor poate fi gasita aici.

POS Transport a fost pre-suspendat in toamna anului 2012 de catre Comisia Europeana.

Reprezentantii AM POS Transport au explicat ca motivele suspendarii au tinut de sistemul de management si control, acesta fiind considerat nefunctional de catre Comisia Europeana. Mai exact, a fost vorba despre procedurile de achizitii publice, in special la proiectele derulate de CNADNR si CFR. "Este vorba despre controlul aferent derularii procedurilor, suspiciuni de frauda, indicii privind conflicte de interese", au explicat functionarii din Minister pentru EurActiv.ro.

Cieste articolul integral aici.