Razvan Cotovelea, directorul general ACIS si Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS, au fost in dialog cu cititorii HotNews.ro

In mod efectiv, proiectele au inceput, am acordat primii bani. O mare problema - mediocritatea unor structuri

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 17 iulie 2008, 10:06 Economie | EuROfonduri


Stefan Ciobanu si Razvan Cotovelea in redactia HotNews.ro
Foto: Hotnews
Razvan Cotovelea, seful Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS) din Ministerul Economiei si Finantelor, si Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS, au raspuns timp de peste doua ore intrebarilor formulate de cititorii HotNews.ro, in cadrul unui interviu transmis live text.

"O eventuala inasprire a conditiilor de creditare de catre bancile din Romania care se implica activ in aceasta perioada pentru in sprijinirea potentialilor beneficiari ar putea avea efecte asupra beneficiarilor in cauza", au explicat invitatii.

Mai jos, intregul interviu: 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














6542 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Interviul a inceput (Joi, 17 iulie 2008, 11:00)

    Ioana Morovan - moderator [hotnews.ro]

    Buna ziua tuturor, interviul a inceput! Alaturi de noi se afla domnul Razvan Cotovelea, director general al Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS) si Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS, din Ministerul Economiei si Finantelor. Pentru inceput, vom raspunde unora dintre intrebarile transmise deja de dumneavoastra. Va asteptam cu alte intrebari si comentarii!
  • +1 (1 vot)    
    POS-CCE (Joi, 17 iulie 2008, 11:04)

    Ion [anonim]

    Cand se deschide competitia la POS-CCE pentru cei cu cererile de finantare realizate, cu ajutorul societatilor de consultanta, si ramase in stand-by de cateva luni?
    • +1 (1 vot)    
      intrebare pos cce (Joi, 17 iulie 2008, 11:10)

      Ioana Morovan - moderator [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      nu intelegem exact intrebarea, la ce competitie va referiti?
  • +2 (2 voturi)    
    Buna ziua si bine v-am gasit! (Joi, 17 iulie 2008, 11:08)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Buna ziua. Va multumim pentru invitatia dumneavoastra. Ne face o deosebita placere sa fim alaturi de voi, sa va raspundem la intrebari si sa discutam despre fondurile strructurale in Romania.
  • -1 (1 vot)    
    functionari publici (Joi, 17 iulie 2008, 11:16)

    dumping [utilizator]

    De ce nu beneficiaza de sporul de 75% pentru ca lucreaza cu fonduri europene, functionarii publici din APL-uri? Credeti ca specialistii in implementarea proiectelor vor ramane in administratiile locale avand in vedere ce lefuri au?
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns pentru Lacramioara (Joi, 17 iulie 2008, 11:17)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    In ceea ce priveste TVA-ul pe proiectele europene exista doua situatii complet diferite. In sensul ca la contractele incheiate de beneficiari inainte de 1 ian 2007 exista posibilitatea ca acestia sa fie scutiti de plata TVA-ului (si cand ma refer la beneficiar ma refer la orice tip: autoritate locala, ONG sau IMM). In aceasta situatie, evident ca rambursarea TVA-ului , in caz ca acesta a fost platit, este realizata dupa o anumita perioada, urmand procedurile mentionate in legislatia nationala (spre ex. Codul Fiscal).

    La proiectele finantate de UE, dupa data aderarii Romaniei la UE, orice beneficiar trebuie sa plateasca contravaloarea TVA-ului. Evident ca in cazul IMM acesta este deductibil si nu reprezinta o problema deosebita. Insa pentru autoritatile locale si pentru ONGuri, este obligatoriu sa plateasca contravaloarea TVA-ului.

    In mod concret, anticipand ca dvs ati semnat contractul inainte de data aderarii, incercati sa luati legatura cu administratia fiscala pentru ca acestia sa grabeasca procedurile de returnare a TVA-ului.
    • +1 (1 vot)    
      cu privire la muzee (Joi, 17 iulie 2008, 12:20)

      Tiran Mariana [anonim] i-a raspuns lui Razvan Cotovelea - director general ACIS

      Buna ziua, stimate domnule director,
      Mitropolia Ardealului al carei functonar sunt, intr-un nou infiintat Departament de Consultanta pentru FS,dispune de o locatie monument istoric, cuprinsa in lista patrimoniului national, cu statut de muzeu si cu o sumedenie de obiecte religioase pentru a aproviziona un muzeu.Aceasta cladire are insa, ca muzeu, o problema-nu este deschisa marelui public deci nu functioneaza practic si nu e cuprinsa in circuitul turistic!!! Cum o putem deschide pentru vizitare? Avem sanse printr-un proiect de dezvoltare economica si regionala pe axa 5.1??? Va multumesc!
  • +2 (2 voturi)    
    POS CEE-A1-DM 1.1-OA (Joi, 17 iulie 2008, 11:20)

    Maria [anonim]

    De unde putem afla daca a fost depasit bugetul alocat apelului de depunere proiecte, pentru sprijin financiar nerambursabil acordat intre 920.001-5.560.000?
    In anul 2008 va mai fi o noua cerere de depunere proiecte,stiind ca termenul limita pentru actuala sesiune este 01.08.08?
    • +4 (4 voturi)    
      Raspuns pentru Maria (Joi, 17 iulie 2008, 12:12)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

      Aceasta competitie este in desfasurare la acest moment si nu functioneaza pe baza principiului "primul venit, primul servit", ci pe baza de punctaj si lista de ierarhizare.

      Prin urmare, proiectul poate fi depus oricand pe parcursul derularii competitiei, finantarea sau nefinnantarea sa depizand de punctajul obtinut si pozitia sa pe lista de ierarhizare. Odata incheiata ierarhizarea, proiectele se finanteaza pana la acoperirea sumei disponibile in cadrul respectivului apel. In cazul in care proiectul este eligibil, dar nu intra in bugetul alocat el poate fi avut in vedere spre finantare in cadrul urmatoarelor competitii.
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns pentru Mihaela Ivan - intrebare 1 (Joi, 17 iulie 2008, 11:21)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Intrebare 1:

    Raspunsul este: Da.

    Consideram ca era o necesitate, deoarece sunt structuri ale administratiei centrale care in loc sa fie motivate de sporurile legale de gestionare a fondurilor europene, au ramas la acelasi nivel de performanta (mediocra) si, din acest punct de vedere, consideram ca un drept salarial, atata timp cat a fost dat pentru a creste performanta, in lipsa acesteia, trebuie sa fie retras.

    Speram noi pentru o perioada limitata.
  • -1 (1 vot)    
    caen (Joi, 17 iulie 2008, 11:21)

    Iulian [anonim]

    Buna ziua,

    De ce pe FEADR se cere ca activitatea supusa fianantarii sa fie cea din caen principal si pe celelalte fonduri nu. Stiu proiect in care firma actioneaza si in distributie si are si o ferma agro-zootehnica si i s-a cerut schimbare de caen - cu implicatii fiscale.
  • +1 (1 vot)    
    Procedura de finantare (Joi, 17 iulie 2008, 11:23)

    Victor Spinei [anonim]

    Exista un organism autorizat ce se ocupa cu trainingul si consultanta pentru cei ce au proiecte care ar putea fi subiectul unei finantari europene? Care sunt acestea?

    Mentionez ca am incercat sa contactez online si telefonic diferite surse ce pareau sa aiba activitatea de mine cautata dar lipsa unui raspuns a fost linia generala. De ce credeti ca se intampla asta?
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:35)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor Spinei

      Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

      Precizam faptul ca nu exista un organism autorizat sau "agreat" pentru training si consultanta in domeniul finantarilor europene, insa, exista pe piata o serie de organizatii private care ofera astfel de servicii pentru potentialii beneficiari.

      Recomandam beneficiarilor ca in momentul in care au nevoie de astfeld e servicii sa analizeze cu maxima atentie ofertele disponibile pe piata prin prisma experientei concrete si a credibilitatii firmelor in cauza, pentru a evita irosirea de fonduri pentru activitati de training si consultanta de un nivel calitativ scazut.

      As dori sa mai mentionez ca primim foarte des, inclusiv pe pagina noastra de internet, solicitari din partea publicului de a recomanda firme de consultanta si training, insa, trebuie sa precizam ca statutul nostru nu ne permite sa facem astfel de recomandari.

      Putem insa sugera sa se adreseze Camerelor de Comert si Industrie, asociatilor profesionale de profil si Agentiilor de Dezvoltare Regionala.
        #showComment()
  • +2 (2 voturi)    
    Raspuns pentru Mihaela Ivan - intrebare 2 (Joi, 17 iulie 2008, 11:24)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    In mod efectiv primele proiecte au inceput. Acestea sunt din domeniile: Protectia Mediului, Dezvoltare Regionala si Fondul Social European. si, de asemenea, proiectele de asistenta tehnica ale Autoritatilor de Management.

    Primele decontari au aparut la Autoritatea de Certificare si Plata, din partea Autoritatilor de Management.
  • +2 (2 voturi)    
    Superbirocratia romaneasca (Joi, 17 iulie 2008, 11:24)

    corsar99 [anonim]

    La birocratia (insuportabila) de tip european s-a adaugat superbirocratia romaneasca de tipul "adeverinta la adeverinta" care permite in mod eficient la promovarea coruptiei. Nu ai adeverinta " la adeverinta" esti exclus din start de pe lista.In folosul celor care vin cu tot felul de adeverinte false, cercuri de interese care paradoxal intra pe lista Justitiei, cu procese care se termina in coada de peste. Hotul este inocent.
    Nu luam in calcul si incompetenta celor "dispusi" sa evalueze proiectele: cine sunt (trebuie confirmati prin examen) iar lista trebuie facuta publica.
    Trebuie stabilita raspunderea lor fata de lege(trafic de influenta sau pe fata furt).
    C.V -ul evaluatorilor trebuie postat pe Internet - studii, note, experienta, lucrari publicate la nivel U.E.
    Atata timp cat Guvernul nu are nici o strategie in acest sens nu suntem tara europeana, suntem la nivelul lui Mugabe. Ceea ce prieste la cei care pescuiesc in ape tulburi
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 11:53)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui corsar99

      In momentul in care ne referim la "super birocratia romaneasca" trebuie sa ne referim la activitati si situatii concrete. Toate actele si "adeverintele" solicitate la dosarele diferitilor aplicanti sunt solicitate pentru a verifica corectitudinea eligibilitatii acestora si a proiectelor, pe baza regulamentelor comunitare.

      In legatura cu evaluatorii proiectelor primite la nivelul Autoritatilor de Management sau Organismelor Intermediare, trebuie sa va spunem ca acestia sunt de "doua categorii": prima, functionari publici care isi desfasoara activitatea in acele structuri, iar a doua, expertii independenti selectati pe baza unor criterii stabilite de catre institutia respectiva, in urma unor proceduri de achizitie publica. Indiferent din ce categorie fac parte acesti evaluatori, acestia semneaza o declaratie de confidentialitate si impartialitate si de evitarea conflictelor de interese, in sensul ca acestora le este interzis sa depuna proiecte pe acel program operational la care sunt evaluatori sau sa pregateasca aplicatii (proiecte) pentru diferiti beneficiari.

      Nu, C.V.-ul evaluatorilor nu poate fi postat pe Internet, deoarece trebuie respectata legislatia privind confidentialitatea datelor personale. De asemenea, evaluatorul nu poate fi selectatat de catre angajator (Autoritate de Management sau Organism Intermediar) daca nu indeplineste conditiile de studii, experienta profesionala generala, experienta profesionala specifica. Nu in ultimul rand, Autoritatea de Management sau organismul Inbtermediar poate tremite evaluatorului aplicatii care au la numele aplicantului un cod, astfel incat evaluatorul sa nu stie ce companie sau ce centru de resurse umane a pregatit aplicatii. In plus, luati in calcul ca pe acesti evaluatori si pe Autoritatile de management/Organisme Intermediare le poate controla in orice moment alte institutii, cum ar fi Ministerul Finantelor, Autoritatea de Audit, Corpul de control al Primul Ministru sau Departamentul de Lupta Antifrauda.
        #showComment() #showComment()
  • 0 (2 voturi)    
    Raspuns pentru Mihaela Ivan - Intrebare 3 (Joi, 17 iulie 2008, 11:26)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Cea mai mare problema, din punctul meu de vedere, este managementul performant si intelegerea corecta a regulamentelor si procedurilor europene.

    Nu este o critica, este o constatare, si de aceea dorim ca autoritatea noastra sa fie alaturi de toti cei care gestioneaza fonduri europene pentru implementarea eficienta si corecta a acestor proiecte.
    • +1 (1 vot)    
      Ce inseamna management performant? (Joi, 17 iulie 2008, 11:47)

      corsar99 [anonim] i-a raspuns lui Razvan Cotovelea - director general ACIS

      Este o intrebare cheie pentru toti absolventii de facultati particulare
    • 0 (0 voturi)    
      explicatii (Joi, 17 iulie 2008, 14:31)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Razvan Cotovelea - director general ACIS

      La ce regulamente si proceduri europene va referiti?

      De unde stiti ca nu sunt corect intelese?

      Cum ati ajuns la concluzia ca managemntul perfoamnt este o problema, cand de fapt au inceput atat de putine proiecte din fondurile structurale?

      In ce consta "cea mai mare problema", e vorba de lipsa de cunostinte la nivelul ministerelor, samd. Ce inseamana "cea mai mare problema"?
  • -1 (1 vot)    
    proiect investitie (Joi, 17 iulie 2008, 11:27)

    petru andriesei [anonim]

    Buna ziua,
    Doresc sa investesc in amenajarea unei parcari la E85 in sprijinul prevederilort Reg.(EC)561/2006, care sa cuprinda spatii de parcare pt. autocamioane, turisme, rulote turistice, bar-restaurant, statie alimentare, dusuri, salon mama si copilul, servicii office, internet, spatii de joaca pt. copii si destindere a soferilor.
    Detin teren 1ha si doresc sa aflu daca o asemenea investitie este eligibila si care ar fi programul prin care pot accesa fonduri europene.Va multumesc,
    Petru Andriesei
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns Mihaela Ivan - Intrebare 4 (Joi, 17 iulie 2008, 11:29)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Din pozitia pe care o am, in cadrul adminstratiei nationale, nu este permis sa fac referiri la un alt stat. Insa, toate greselile pe care alte state membre le fac in gestionarea fondurilor europene, trebuie evitate de catre noi, si, nu in ultimul rand, trebuie sa ne imbunatatim comunicarea fata de societatea civila, mass-media, beneficiari finali si, chiar Comisia europeana, pentru a arata lucrurile bune care sunt realizate de Romania.

    Credem cu tarie ca pe acest segment au fost foarte multe realizari notabile. Nu cred ca alte "efecte" vor fi propagate si in tara noastra.
    • +1 (1 vot)    
      Probleme la MIMMC privind eval. cererilor de finan (Joi, 17 iulie 2008, 12:48)

      Adi Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Razvan Cotovelea - director general ACIS

      Sunt reprezentantul unei fime de consultanta din Bacau.
      Am depus doua cereri de finantare pentru "Programul de pentru sprijin financiar pana la 920.000 lei acordat pentru investitii in intreprinderi mici si mijlocii" in data de 28 mai 2008 si 5 iunie 2008 si inca nu am primit nici un raspuns. (trebuia sa primesc raspunsul evaluarii administrative in maxim o saptamana de la depunere). Am sunat repetat la MIMMC la persoana de contact a acestui program Mariana Spranceana si mi-a zis ca nimeni nu a primit raspunsul deoarece s-au depus foarte multe proiecte si nu exista personal pentru evaluare.
      Deci legea a fost incalcata si inca e incalcata.
      Ce credeti ca ar trebui sa fac ?
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns pentru "dumping" (Joi, 17 iulie 2008, 11:34)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Guvernul si Parlamentul Romaniei, in momentul in care au initiat, respectiv, aprobat, legea 490/2006, prin care se acorda un spor functionarilor publici care gestioneaza fonduri europene, au avut in vedere acele structuri de la nivelul administratiei centrale care gestioneaza fondurile europene.

    Prin urmare, ne referim la Autoritatea de Certificare si Plata, Autoritatile de Management si Organismele Intermediare, precum si Autoritatea de Audit.

    Pentru beneficiari este foarte dificil a se aplica acest spor, deoarece acestia ar trebui sa aiba o structura similara la toate autoritatile locale. Conform legii administratiei publice locale, fiecare autoritate publica poate stabili cum doreste structura interna de functionare si poate acorda alte sporuri conform legii.
  • +1 (1 vot)    
    Raspuns pentru Iulian (Joi, 17 iulie 2008, 11:39)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

    In cadrul programului national de dezvoltare rurala se urmareste sustinerea activitatilor agricole si agroalimentare. Din acest motiv, sfera sa de interventie vizeaza un numar relativ restrans de domenii din cadrul CAEN, in timp ce fondurile structurale au o paleta mai larga de interventie si permit o mai mare flexibilitate la nivelul activitatilor beneficiarului.
    • 0 (0 voturi)    
      CAEN? (Joi, 17 iulie 2008, 14:35)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Razvan Cotovelea - director general ACIS

      De ce se stabileste eligibilitatea dupa codul CAEN (care paoet fi si usior schimbat si in unele cazuri nici nu reflecta activitatea diversa a unei firme) si nu dupa natura activitatii pentru care se propune proeictul?

      Adica o firma care are un CAEN de crescut gaini, nu paote face un abator, desi ar avea nevoie si se justifica economic, doar pentru ca nu ii corespunde CAEN-ul.

      In plus, exista o contradictie: cum asiguri diversiofiacare productrei agricole, cand de fapt restrangi domeniile?
  • +1 (1 vot)    
    Microintreprinderi (Joi, 17 iulie 2008, 11:43)

    Adrian [anonim]

    Buna ziua,

    Am incercat sa depunem un proiect pentru axa 4.3 - Dezvoltarea microintreprinderilor, dar din pacate nu am reusit sa ne incadram in termen - nu a iesit in timp util certificatul de urbanism.
    Vor mai exista si alte cereri de proiecte ?

    Va multumesc
    • +3 (3 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:13)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian

      Nu este nicun fel de problema, Adrian, ca nu ai reusit sa depui in timp util proiectul, certificatul de urbanism lipsindu-ti din dosarul aplicatiei. Cu siguranta vor mai fi si alte sesiuni de depunere de proiecte pentru axa 4.3. Cel mai important lucru este sa-ti definitivezi ideea de proiect si sa ti-o structurezi foarte bine pe formatul standard al programelor operationale.
        #showComment()
  • 0 (0 voturi)    
    expertiza tehnica pentru proiecte (Joi, 17 iulie 2008, 11:44)

    Gabriel [anonim]

    Buna ziua,

    O problema pe care am intampinat-o ca si societate de consultanta pentru accesarea fondurilor structurale a fost legata de dificultatea identificarii unor experti tehnici care sa ofere datele tehnice necesare in cadrul studiului de fezabilitate (in cazul POS CCE de exemplu). Dupa cunostinta Dvs., exista asociatii profesionale (pe anumite sectoare de activitate) sau alte entitati carora ne-am putea adresa in acest scop?. Va multumesc.
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:13)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriel

      In legatura cu expertii tehnici care sa poate furniza date importante in vederea finalizarii studiului de fezabilitate, cred ca cel mai util este sa contactati Asociatia Profesionala de Profil sau alte companii de consultanta care sa va recomande intreprinderi specializate pe aceasta problematica sau experti independenti.

      Va dau dreptate si cred ca nu este usor sa gasitit intr-un interval, relativ scurt, de timp expertul sau compania potrivita, insa va sfatuiesc sa nu renuntati si sa mergeti "din aproape in aproape"
  • -1 (1 vot)    
    Criza financiara poate afecta proiectele? (Joi, 17 iulie 2008, 11:58)

    Ioana Morovan - moderator [hotnews.ro]

    O tema de actualitate care da dureri de cap tuturor, inclusiv celor care doresc sa realizeze proiecte: inasprirea conditiilor de creditare. Credeti ca aceasta "criza financiara" care atinge Romania poate afecta realizarea si implementarea proiectelor?
    • +3 (3 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:11)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Morovan - moderator

      Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

      O eventuala inasprire a conditiilor de creditare de catre bancile din Romania care se implica activ in aceasta perioada in sprijinirea potentialilor beneficiar de fonduri europene ar avea, intradevar, efecte si asupra beneficiarilor in cauza.

      In conditiile in care beneficiarii trebuie sa suporte rata proprie de contributie, precum si cheltuielile neeligibile, cei care nu dispun de suficiente resurse proprii si trebuie sa apeleze la imprumuturi bancare ar putea fi afectati de cresterea dibanzilor, mai ales in cadrul imprumuturilor in euro.

      Trebuie, insa, precizat faptul ca toate contractele de finantare pentru instrumentele structurale se semneaza in lei, ceea ce reprezinta un factor important in luarea deciziei cu privire la moneda in care se contracteaza respectivul credit.
    • +1 (1 vot)    
      Intrebare (Joi, 17 iulie 2008, 12:12)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Ioana Morovan - moderator

      In cadrul unui proiect care se depune pe POS CEE a aparut urmatoarea situatie. Pretul unui echipament a inregistrat o crestere de pret de 8 % din luna mai pina in luna iulie.
      Cum va afecta aceasta problema derularea proiectului ?
      Mentionez ca este vorba despre un echipament dedicat, cu o perioada de livrare de noua luni, in Europa fiind un singur producator.
  • +2 (2 voturi)    
    Decalaje birocratice (Joi, 17 iulie 2008, 12:13)

    Nicu Badea [anonim]

    Stimate domnule Cotovealea

    Intrebarea mea se refera la discrepantele in abordarea conceptelor de catre diferite autoritati de management. De exemplu in timp ce pe POR pentru proiecte de investitii in turism proiecte ce nu pot depasi 5 mil euro se cere analiza cost beneficiu conform metodologiei CE pe POS Competitivitate unde proiectele pot depasi 10 milioane euro, nu? Nu face obiectul discutiei dar de exemplu pe schemele de ajutoare de stat unde finantarea ajunge la 28 milioane de euro nu se cere nici macar o analiza cost/beneficiu? Se pare ca, cu cat sumele sunt mai mari cu atat birocratia scade si evaluarile pot fi mai subiective.

    De ce nu s-au uniformizat documentele suport necesare fundamentarii proiectelor (studiu de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, plan de afaceri) pentru toate fondurile?

    Multumesc
    Nicu Badea
    • +3 (3 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:35)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicu Badea

      In cazul in care beneficiarii sunt "entitati publice" (Consilii Judetene, Primarii, Ministere, Agentii Guvernamentale) exista o uniformizare si o abordare unitara a documentelor necesare priectului pe care acestea il pot depune, cum ar fi formatul documentatie de fezabilitate (HG 28/2008). In cazul intreprinzatorilor privati, abordarea unitara, pe care foarte bine ati mentionat-o dvs, este putin dificil de pus in practica. Acest lucre deoarece trebuie tinut cont de specificitatea fiecarui program operational in parte si a beneficiarilor in cauza.

      Din punctul nostru de vedere, ACIS incercat sa faca tot ce era posibil astfel incat Autoritatile de management sa aiba o abordare unitara pe solicitarile de documente, insa, va rog sa ne credeti ca a fost foarteb greu, dar peste tot in statele membre, acest acord "fin" pe metodologii se face si din mers si pe baza unor experiente "traite" dupa primele lansari de cereri de proiecte.
        #showComment()
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns pentru "abeba" (Joi, 17 iulie 2008, 12:17)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

    Domeniul major de interventii 4.3, din cadrul POR, dedicat sprijinului pentru micro intreprinderi, a fost unul foarte solicitat de catre potentialii beneficiari, Ministerul Dezvoltarii primind sute de proiecte in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

    Prin urmare, perioada de evaluarea acestui numar mare de aplicatii s-a prelungit corespunzator pentru a permite expertilor sa analizeze toate proiectele. Din acest punct de vedere, o perioada de o luna de zile nu este, cu certitudine, prea lunga.
  • +3 (3 voturi)    
    Raspuns pentru Ioana Popescu (Joi, 17 iulie 2008, 12:25)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Multumesc, Ioana, pentru intrebare. Sunt de acord cu tine ca este necesar o promovare continuua in mass-media. Aceste campanii de informare vor continua, fiind o preocupare si o prioritate pentru noi.

    De asemenea, iti recomand sa accesezi pagina noastra de web (suntem foarte mandri de ea, am primit si un premiu de excelenta in acest sens): www.fonduri-ue.ro sau si de aici poti merge mai departe prin linkuri catre toate Autoritatile de management.

    Din pagina noastra de net ai si persoane de contact care pot raspunde la diverse solicitari si te pot asigura ca sunt experti foarte buni in comunicare si, cu siguranta, iti vei schimba opinia despre administratia centrala.
  • +3 (3 voturi)    
    felicitari (Joi, 17 iulie 2008, 12:30)

    elena [anonim]

    Buna ziua,

    Felicitari pentru initiativa de a realiza un interviu pe acesta tema! Mi se pare o idee excelenta si sper ca astfel vom afla mai multe despre acest subiect!
    Va multumesc.
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:36)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui elena

      Multumit, Elena, pentru aprecieri! Cu siguranta vom raspunde invitatiei HotNews.ro si cu alte ocazii.
  • +1 (1 vot)    
    fraude pe fonduri europene (Joi, 17 iulie 2008, 12:35)

    Andreea Gheorghe [anonim]

    Sporul românilor la depunerea de proiecte europene este comparabil doar cu apetitul lor pentru fraude! Datele DLAF arata ca neregulile se înmulţesc de la semestru la semestru, iar numărul cazurilor cu indicii clare de fraudă a ajuns deja la 25 in prima parte a acestui an - mult fata de 2007. Mai mult, procurorii DNA au depistat în primele şase luni ale acestui an mai multe fraude din fonduri europene decât în TOT anul 2007. Cum explicati acest lucru?
    • +4 (4 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 12:58)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andreea Gheorghe

      Din punctul nostru de vedere, este foarte bine ca DLAF si DNA identifica aceste situatii si aplica legea. Acesta este un lucru important deoarece arata faptul ca avem un sistem functional de combaterea coruptiei.

      Important este sa facem diferenta intre nereguli si frauda. neregula este, pur si simplu, o eroare care poate fi realizata sau facuta din greseala, insa, in situatia in care avem greseli sistemice in vederea obtinerii de anumite avantaje materiale sau de orice natura, si sunt dovedite, acestea evident sunt fraude si aceste dosare trebuie sa mearga conform legislatiei nationale.
  • +1 (1 vot)    
    Perceptia beneficiarilor! (Joi, 17 iulie 2008, 12:38)

    Ioana Morovan - moderator [hotnews.ro]

    Un studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, Asociatia Pro Democratia si Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie arata ca programele de finantare pot fi viciate de coruptie in mare masura. Peste jumatate dintre subiectii chestionati in 2007 au declarat ca fondurile europene sunt acordate preferential si ca exista retele de trafic de influenta. Acelasi studiu arata ca subiectul fonduri europene este neinteresant pentru institutiile mass-media!! Cine este de vina pentru aceasta perceptie?
    • +3 (3 voturi)    
      Raspuns - partea 1 (Joi, 17 iulie 2008, 12:53)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Morovan - moderator

      In legatura cu diverse studii realizate de catre ONGuri, dorim sa mentionam faptul ca sistemul de gestionare a fondurilor structurale se bazeaza pe un sistem descentralizat de implementare, in sensul ca nu exista o unica structura care sa gestioneze toate programele operationale. Sistemul intitutional este auto-controlabil, adica la fiecare Autoritate de Management exista structuri specializate in verificari, controale si monitorizari in teren, acolo une proiectele sunt implementate.

      A fost creata in mod special Autoritatea de Audit, structura total independenta de Guvern si care functioneaza pe langa Curtea de Conturi a Romaniei. Exista, de asemenea, Autoritatea de Cooordonare a Instrumentelor Structurale (ACIS) si Autoritatea de Certificare SI Plata din cadrul Ministerul Economiei si Finantelor, de asemenea, avem un eficient departament de lupta anti-frauda si nu in ultimul rand, discutam despre o stabilitate institutionala si profesionala si de o experienta importanta a structurilor care gestioneaza fonduri structurale, deoarece, in majoritatea cazurilor, acestea au fost "construite" pe experienta structurilor care implementau fonduri PHARE.
        #showComment()
    • +2 (2 voturi)    
      Raspunjs - Partea 2 (Joi, 17 iulie 2008, 12:53)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Morovan - moderator

      Acum, in acest moment, nimeni nu mai mentioneaza faptul ca Romania este intre primele 3 state din punct de vedere al eficientei gestionarii programului PHARE si aici vorbim de 3 mld de euro care au fost alocate prin acest program si o rata medie de contractare care se situeaza la peste 95%, iar pe anumite memorandumuri de finantare am avut si 100% rata de contractare.Cat priveste absorbtia fondurilor din programul PHARE, experienta ne-a aratat ca aceasta este 1-2% sub rata de contractare. Prin urmare, trebuie sa avem in vedere in permanenta combaterea coruptiei mai ales pe acest segment, precum si a "retelelor" de trafic de influenta. Insa, nu cred ca se poate emite o ingrijorare ca implementarea programelor operationale ar putea fi viciata de coruptie.

      Acest lucru nu inseamna ca cele 3 importante ONGuri nu trebuie sa isi continue activitatea de monitorizare, mai ales la nivel local si regional.
  • +3 (3 voturi)    
    presiuni la evaluari (Joi, 17 iulie 2008, 12:44)

    Andrei Barbu [anonim]

    Buna ziua
    Domnule director general Razvan Cotovelea, cum intentionati sa eliminati presiunile de orice fel din procesul de evaluare a dosarelor?
    Va multumesc
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Joi, 17 iulie 2008, 12:44)

    Fatu [utilizator]

    Ce parere aveti despre modul in care se desfasoara activitatea in cadrul Organismului Intermediar pentru IMM.
    Totodată vă rog sa precizati cine este seful si coordonatorul OI IMM, caci acolo pare a fi o neintelegere cu privire la cine conduce sau mai bine zis cine va semna contractele de finantare cu beneficiarii selectati.
    Va multumesc.
    • -1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:06)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [anonim] i-a raspuns lui Fatu

      Este o intreabare la care, din ratiuni de curtoazie si apreciere fata de colegii mei din aceasta structura, doresc sa nu raspund public.

      Important pentru dvs ca potential beneficiar este sa aveti ca interlocutor un organism intermediar, eficient si care sa va sprijine in actiunea dvs de solicitare a fondurilor europene.
        #showComment()
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare 2 (Joi, 17 iulie 2008, 12:50)

    Fatu [utilizator]

    Ce intelegeti prin sintagma "sa indeplinim si sa depasim planul de productie" care se afla scrisa pe panoul rosu din spatele dvs. Se poate observa in poza afisata pe site.
    Va multumesc
    • +5 (5 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:03)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [anonim] i-a raspuns lui Fatu

      Multumesc pentru comentariu! Aici in redactie este foarte mare veselie pentru ca aceasta a fost si prima mea intrebare cand am intrat.... :)

      Din punctul nostru de vedere, daca tot ne-ati intrebat, asta inseamna sa finantam cat mai multe proiecte si dvs beneficiarii sa aveti cat mai multe reusite.

      Acum, fiind aici in redactia HotNews si redactia fiind proprietara afisului, am rugamintea sa-i intrebati si pe dansii... :)

      Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      durata finalizare (Joi, 17 iulie 2008, 13:03)

      Vladimir [anonim] i-a raspuns lui Fatu

      Buna ziua,

      o scurta intrebare va rog,
      cat timp dureaza din momentul in care depun dosarul cu cererea de finantare si toate actele posibile, pana cand am un raspuns pozitiv si cat timp dureaza pana la virarea banilor in cont?

      Va multumesc,

      Vladimir,

      consultant financiar
  • +1 (1 vot)    
    fonduri (Joi, 17 iulie 2008, 12:53)

    dumping [utilizator]

    cum ar trebui aplicata Legea 339/2007 si cum ar putea fi asigurata stabilitatea personalului specializat in domeniul fonduri structurale indiferent de schimbarile politice?
  • +2 (2 voturi)    
    Problema Peronalului specializat (Joi, 17 iulie 2008, 12:54)

    Barbu Lucian [anonim]

    exista ministere (de ex. MT) in care motivarea personalului care gestioneaza fondurile CE este deficitara, neasigurand continuitatea. fluctuatia continua a personalului afecteaza serios implementarea proiectelor din fondurile de preaderare...si blocheaza demersurile privind noile finantari. continuam sa pregatim functionari, care acumuleaza experienta....si renunta in momente cheie ale pregatirii sau implementarii contractelor. nu constituie o prioritate pt MEF. Sporul de 75% pentru o baza mica reprezinta 0, pt persoane cu 2-3 ani experienta in mgm de proiect care gestioneaza contracte de zeci de milioane de EURO.
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:24)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Barbu Lucian

      Raspunde Stefan Ciobanu, director in cadrul ACIS:

      Atragerea si mai ales mentinerea in sistem a unor specialisti foarte bine pregatiti si motivati corespunzator reprezinta un element cheie pentru absorbtia eficienta a fondurilor europene.

      Din acest motiv, au fost adoptate mai multe masuri prin care expertii care lucreaza in sistem sa aiba un nivel de performanta inalt in conditii de stabilitate si motivare adecvata.

      Pe de alta parte, nivelul ridicat de expertiza la care au ajuns aceste persoane ii face deosebit de atractivi, pentru beneficiarii din sectorul privat, pentru firmele de consultanta si pentru contractori, care ofera pentru atragerea acestora salarii si alte tipuri de avantaje mult peste ceea ce poate oferi la acest moment o institutie publica.

      Cu toate acestea, este o prioritate permanenta pentru Guvern sa asigure o stabilitate cat mai mare a personalului din structurile implicate in managementul fondurilor europene.
  • 0 (0 voturi)    
    fonduri (Joi, 17 iulie 2008, 12:57)

    elis [anonim]

    Domnule Director General va rog sa mi spuneti cum pot obtine fonduri pentru construirea unei cladiri pentru birourile firmei.Mentionez ca am o firma de constructii si as vrea sa obtin fonduri pentru construirea acestora in orasul Bacau.Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:06)

      Vladimir [anonim] i-a raspuns lui elis

      Aveti nevoie de un proiect facut de o firma de consultanta, in principiu va incadrati in axa prioritara pentru dezvoltarea industriala, trimite-ti un mail cu datele dumneavoastra si putem organiza o intalnire.

      Vladimir,

      consultant financiar
  • 0 (0 voturi)    
    pregatire personal (Joi, 17 iulie 2008, 13:00)

    Andrei [anonim]

    Domnule director general,
    cum au fost instruiti functionarii implicati in gestionarea fondurilor europene, avand in vedere ca acestia nu sunt obligati sa participe la cursuri, iar in unele institutii acest lucru le este chiar interzis?
    Va multumesc
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:15)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Foarte interesanta intrebarea, Andrei! iti multumesc!

      ACIS-ul impreuna cu autoritatile de management, inca din anul 2004, cand a fost finalizat procesul de negociere cu Comisia Europeana pe capitolul acesta, a initiat un plan de lucru pentru toate institutiile care urmau sa fie implicate in gestionarea fondurilor structurale.

      Aceste proiecte de pregatire profesionala au fost finantate din programul PHARE si au fost insotite si de priecte de asistenta tehnica sau "infratire" institutionala care au vizat cresterea capacitatii administrative a acestor structuri.

      Nu este un secret faptul ca din programul PHARE au fost alocati peste 10 mil de euro pe aceste proiecte, foarte multe dintre ele deja finalizandu-se, si cel mai important lucru este faptul ca acesti functionari publici, in proportie covarsitoare, inca isi desfasoara activitatea in Administratia Nationala si, cred eu, ca rezultatele bune vor fi continuate.
        #showComment() #showComment()
  • +1 (1 vot)    
    Multumiri (Joi, 17 iulie 2008, 13:00)

    Alina Gavrila [anonim]

    Buna ziua,

    Subiectul este foarte interesant, ma bucur ca avem posibilitatea sa primim raspunsuri exacte de la persoane competente.
    Sper sa repetati cat mai des astfel de experiente si trebuie sa spun ca apreciez transparenta ACIS-ului legat de accesarea fondurilor.

    Multumesc.
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns (Joi, 17 iulie 2008, 13:11)

      Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina Gavrila

      Multumim, Alina, pentru aprecieri! Reactiile si opiniile voastre sunt importante pentru noi. Cand ai timp si esti interesata de acest subiect, mai multe informatii potin afla si de pepagina noastra de internet www.fonduri-ue.ro.

      Multumim!
        #showComment() #showComment()
  • 0 (0 voturi)    
    respectare Hg28/2008 (Joi, 17 iulie 2008, 13:04)

    ion [anonim]

    De ce nu se respecta HG 28/2008 de catre APDRP?
  • +3 (3 voturi)    
    proiecte (Joi, 17 iulie 2008, 13:07)

    Andrei [anonim]

    Cum poate fi solutionata problema remunerarii functionarilor publici care scriu si implementeaza proiecte? Desi cheltuielile cu managementul proiectului sunt eligibile (vezi POS DRU), angajatii institutiilor publice care se implica in aceste proiecte nu sunt platiti. Nu credeti ca acest lucru va scadea rata de absorbtie in cazul fondurilor destinate institutiilor publice?
    • 0 (0 voturi)    
      eu nu inteleg subiectul asta (Joi, 17 iulie 2008, 15:57)

      Codruta [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Nu inteleg intrebarea ref. la banii pe care sa ii primeasca in plus functionarii publici care se implica in proiecte - ei nu primesc salariu acolo unde lucreaza?
      Li se dau sarcini in plus (adica in afara de fisa postului)? In caz ca da, li se pot plati ore suplimentare.
      Din cate stiu eu, la angajare li se cere sa aiba experienta in scrierea si implenentarea de proiecte (ma rog! nu stiu in ce masura asta se respecta - dar asta e alt subiect). Deci ei stiu pt. ce se angajeaza acolo. Deci...?
        #showComment() #showComment()
  • 0 (0 voturi)    
    Proiecte POS DRU (Joi, 17 iulie 2008, 13:22)

    Luminita [anonim]

    Stimate dle Director, de ce proiectele depuse pentru apelul din aprilie pe POS DRU nu au intrat inca la evaluare ? Nu am primit nici un raspuns, nici negativ, nici pozitiv, raspunsul telefonic al reprezentantilor AM POS DRU a fost acela ca nu au inceput inca evaluarea pentru aceste proiecte. Ce se intampla daca primesc raspuns in august cand se inchide apelul si nu mai pot redepune daca apar probleme minore care pot fi solutionate??
    Ce se intampla cu planificarea activitatilor proiectului care avea ca data de start iulie? Este evident ca trebuie modificat total planul proiectului...
    Este cazul sa mai depunem proiecte mai cu seama din partea unor institutii de invatamant superior daca oricum nu vor fi evaluate sau aprobate pana la inceperea anului universitar 2008-2009 cand aceste proiecte ar trebui sa se desfasoare deja??
  • 0 (0 voturi)    
    HG28/2008 (Joi, 17 iulie 2008, 13:22)

    Maria [anonim]

    Raspuns pentru ION.Cei de la APDRP ignora total HG28/2008.Devizele si nu numai inca sunt in RON???
    Probabil ca o sa mai treaca ceva timp pana cand se trezesc.
  • 0 (0 voturi)    
    activitati eligibile (Joi, 17 iulie 2008, 13:22)

    ion [anonim]

    Pe FEADR se propune dezvoltarea de microintreprinderi in mediul rural. O idee de salutat si de sprijinit!!!
    Totusi, printre activitatile propuse spre finantare sunt : cismaria, croitoria etc? Nu credeti ca e o dirctie ridicola? A facut cineva vreun studiu pe tema dezvoltarii mediului rural din care sa reiasa - fara putinta de tagada - ca tocmai cismaria e punctul forte ala acordurilor de finantare cu Uniunea Europeana?
  • 0 (0 voturi)    
    fondul social european (Joi, 17 iulie 2008, 13:26)

    Roxana [anonim]

    Buna ziua!
    Ce se intelege, la modul concret, prin proiect generator de venituri? Exemplu: ONG care ofera locuri de munca grupului tinta, pe baza contractelor incheiate cu firme din regiune. Sumele atrase prin contracte, care se regasesc apoi in salariile membrilor grupului tinta si in investitii in dezvoltarea atelierelor unde se munceste, sunt considerate venituri in proiect?

    Ne explicati, va rog, modul in care functioneaza mecanismul de prefinantare, in conditiile in care solicitantul este ONG? Procentul prefinantarii se stabileste pentru fiecare contract in parte?
  • 0 (0 voturi)    
    Impact (Joi, 17 iulie 2008, 13:26)

    Nicu Badea [anonim]

    Multumesc pentru raspuns. As vrea sa va mai intreb cand se vor adapta criteriile de evaluare a proiectelor la realitatile economico sociale din tara. De exemplu, pe majoritatea programelor se puncteaza creearea de locuri de munca, cand in mare parte din regiuni existe o supraocupare a fortei de munca, firmele nu mai gasesc angajati iar crearea de noi locuri de munca presupune preluarea de la concurenta a angajatilor si acestia urmand a fi afectati substantial de proiectul finantat de UE iar impactul dezvoltarii regionale este mai degraba negativ

    Pe aceiasi tema de ce nu se (de)puncteaza si impactul negativ al proiectelor private asupra concurentilor de pe piata care nu solicita finantare dar care isi reduc activitatea datorita plecarii angajatilor catre un proiect finantat de UE, impactul asupra traficului ?

    Multumesc
    Nicu Badea
  • 0 (0 voturi)    
    Evaluatori - competenta sau incompetenta? (Joi, 17 iulie 2008, 13:28)

    ion [anonim]

    De ce marea majoritate a evaluatorilor nu are legatura cu domeniul pe care-l evalueaza? In cadrul apdrp evaluarea economica si juridica se face in special de agronomi, (atat cat se mai face, deoarece pe sapard mai era ce mai era, acum s-a scos, iar cea mai ramas nu se puncteaza deloc), proiectele tehnice de constructii de cine-mai-stie-ce liceu agricol au absolvit etc
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Joi, 17 iulie 2008, 15:01)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui ion

      Sustin din toata inima aceasta opinie. Evaluatorii cu care eu am avut de-a face nu au facut in viata lor un studiu de fezabilitate, dar totusi evaluau asemenea studii.

      In plus, evaluarea NU are nici o metoda de apreciere a realismului si fezabilittii reale a studiilor si proeictelor respective, ajungand9-se in situatia ridicola de a fi dfinantate proeicte din al carortext, scris in Nouivorba (un soi de dialect bizar si rigid al cererilor de fiantare) nu se intelege de fapt nimic.

      Multi evaluatori nici nu mai pot pricepe altceva decat fraze-tip, in momentul in care scrii altceva dcat au vazut ei, spun ca e incorect. In aceeasi linie a lui copy-paste merg si sfaturile ADR-urile, care te invtata de fapt cum "sa scrii pentru a castiga", nicidecum pentru a avea un proeict real si util.

      Sincer, eu ma indoiesc de utilitatea si eficeitna unor astfel de "proeicte", din care vad puse la "proeicte de succes din ce in ce mai multe.
        #showComment() #showComment()
  • 0 (0 voturi)    
    schimb de experienta (Joi, 17 iulie 2008, 13:31)

    Maria [anonim]

    Sugestie pentru Dl.Director Rasvan Cotovelea.
    Sunteti o institutie transparenta si un colectiv deschis pentru comunicare,de ce nu incercati sa "luminati"si pe cei din APDRP.Totusi si bani veniniti prin PNDR,au la origine un fond structural.Din pacte pentru noi(consultanti si beneficiari),APDRP-ul se afla pe un teren dificil,in cea ce priveste experienta legata de IMM-uri.
  • 0 (0 voturi)    
    Repet intrebarea (Joi, 17 iulie 2008, 13:31)

    Alex [anonim]

    In cadrul unui proiect care se depune pe POS CEE a aparut urmatoarea situatie. Pretul unui echipament a inregistrat o crestere de pret de 8 % din luna mai pina in luna iulie.
    Cum va afecta aceasta problema derularea proiectului ?
    Mentionez ca este vorba despre un echipament dedicat, cu o perioada de livrare de noua luni, in Europa fiind un singur producator.
    • 0 (0 voturi)    
      Imi raspund singur (Joi, 17 iulie 2008, 14:17)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Bine ca nu mi-au raspuns ca diferenta de cost suplimentar fata de proiect se trece pe cheltuieli neeligibile.
      Sigur de aceasta problema se vor lovi foarte multi consultanti.
      Sper inca intr-un raspuns echitabil pentru beneficiarii de fonduri.
  • +1 (1 vot)    
    Mesaj de incheiere (Joi, 17 iulie 2008, 13:51)

    Razvan Cotovelea - director general ACIS [hotnews.ro]

    Dragii nostri cititori, dorim sa va multumim pentru interesul deosebit pe care l-ati manifestat la acest interviu online.

    Va multumim pentru opiniile si gandurile frumoase pe care ni le-ati transmis si, de asemenea, pentru sugestii si observatii. Va asiguram de toata consideratia noastra pentru ca noi, ACIS, credem ca tot ce facem in MEF are consecinta directa la nivelul vostru.

    Munca noastra este pana la urma realizata pentru a arata ca Romania este un stat membru de prima mana.

    Vom fi alaturi de voi si cu urmatoarea ocazie. Va multumim!
  • 0 (0 voturi)    
    reabilitare termica a locuintelor (Joi, 17 iulie 2008, 14:17)

    Suzana [anonim]

    As dori informatii privind fondurile UE care pot fi accesate pentru reabilitarea termica a locuintelor. In cuprinsul legislatiei din domeniu se prevede ca 33% din executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica se aloca din fondul de reapratii al sociatiei de proprietari si din alte surse legal constituite, inclusiv din fonduri ale UE. Cum este posibil sa accesezi acele fonduri ale UE cand momentan NU exista niciun program cu finantare nerambursabila UE. In cazul in care exista, va rog frumos sa le faceti publice, nu de ala dar sa nu se piarda timp si bani .
  • 0 (0 voturi)    
    Ghidul Solicitantului (Joi, 17 iulie 2008, 14:31)

    Buhac [anonim]

    Buna ziua
    Stiti ce ma surprinde >
    1- Azi se lanseaza un Program si maine se anunta
    ca 60% din valori au fost deja angajate .
    Cum e posibil asa ceva ?
    2-Azi se lanseaza Ghidul Solicitantului si dupa
    cateva zile apar tot felul de Corigendumuri
    - Dece nu se lanseaza atunci cand totul este
    clar .Dece se fac corectiile astea pe parcurs ?
    Cu stima
    Gheorghe Buhac
    • 0 (0 voturi)    
      Mediocritate (Joi, 17 iulie 2008, 14:47)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Buhac

      Pentru ca traim intr-o societate in care mediocritatea face legea - nu uita, pestele de la cap se impute.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Joi, 17 iulie 2008, 14:45)

    Carmen [anonim]

    De ce nu ajutati efectiv beneficiarii de finantari nerambursabile, care implementeaza pentru prima data un proiect, prin organizarea de seminarii unde sa fie mentionate tipurile de documente justificative aferente fiecarei activitati pe care o deruleaza, cum se face un raport financiar, cum poti inainta un Addendum la contractul de Grant si ce sanse ai avea sa ti se aprobe addendumul?
    Si un lucru si mai important, pe PHARE CBC 2004 inainte de depunerea proiectelor nu a existat nici un memorandum de plati unde sa fie clar specificat la fiecare capitol ce cheltuieli sunt eligibile, motiv pentru care la implementare au aparut nenumarate probleme, de ce?
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt ajutati beneficiarii (Marţi, 22 iulie 2008, 21:50)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Carmen

      In cadrul POR, imediat dupa semnarea contractului de finantare ( la interval de 1-5 zile) are loc o sesiune de instruire cu beneficiarul, unde se pot pune intrebari iar expertii ADR vor raspunde.
      Daca nu sunteti siguri de acuratetea unor activitati din proiect, sfatul meu este sa va adresati din timp expertilor care monitorizeaza proiectul ( ADR-ului) si nu dupa ce problema a aparut si nu se mai poate face nimic
      In alta ordine de idei, daca proiectul finantat a fost realizat cu sprijinul unei firme de consultanta, va sugerez sa aveti contractul cu ei de asa maniera incat sa fie implicati si in procesul de management al proiectul nu doar in cel al scrierii cererii de finantare.
  • 0 (0 voturi)    
    eficienta ADR (Joi, 17 iulie 2008, 14:48)

    felix [anonim]

    1. Vă rog sa-mi exemplificati macar o propunere de definire a unor obiective generale de proiect, pe oricare din programele operaţionale, care au si fost aprobate in zona de nord- vest a tarii (ex. In jud. salaj,etc), de catre aceasta ADR-NW. Numai una ! Macar una! Ce sa mai vorbim de eficienta, de realizare , etc.?... Va multumesc...
  • 0 (0 voturi)    
    INTERVIUL A LUAT SFARSIT (Joi, 17 iulie 2008, 14:59)

    Ioana Morovan - moderator [hotnews.ro]

    Dragi cititori, interviul s-a incheiat! Intrebarile care nu au mai putut fi "prinse" in interviul online vor primi raspunsuri de la coordonatorii ACIS si vor fi publicate in sectiunea "eurofonduri". Multumim tuturor!
  • 0 (0 voturi)    
    fonduri nerambursabile ptr pensiuni turistice (Joi, 17 iulie 2008, 15:03)

    carmen [anonim]

    Se mai dau/se vor mai da granturi-fonduri nerambursabile ptr pensiuni turistice? Cum le putem accesa? multumim
    • 0 (0 voturi)    
      DA (Marţi, 22 iulie 2008, 21:45)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui carmen

      Programul Operational Regional, domeniul 5, axa 5.2.
      Contactati ADR-ul aferent regiunii in care doriti sa implementati proiectul.
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Joi, 17 iulie 2008, 15:30)

    petru [anonim]

    Un interviu astupat, cu multe multumiri de aprciere si cu batut apa in piua pana la solidificare.Apreciez initiativa gazdei si raman la convingerea ca fondurile structurale au destinatii prestabilite, la marginea legalitatii, ca se dau clientelei politice si nu sunt destinate populimii.Mai incercati.Punct.
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate... (Joi, 17 iulie 2008, 16:54)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui petru

      Esti pe-aproape. Se stabileste un sistem prin care se ascunde preferinta subiectiva sub o aparenta de obiectivitate. Elementele de baza ale acestei minciuni sunt:
      a) Evaluatori harshiti in compararea documetnelor cu alte docuemtne, in nici un caz specialisti in domeniu
      b) Termene foarte scurte pentru licitatii
      d) Specializarea facotorului politic in non-raspuns (vezi chiar si acest interviu, in care de fapt nimeni nu a spus nimic, iar intrebatile cu adevarat relevante nu au primit si nu vor primi in veci un raspuns edificator)
      e) Eliminarea sistematica a celor are se pricep din acest joc si inlocirea cu firme de cosnuitlanta straine care sunt mult mai usor de controlat (contrar parerii comune...)

      si mai sunt si altele.
        #showComment() #showComment() #showComment()
  • -1 (1 vot)    
    Eficienta este maxima , lipseste cu desavarsire (Joi, 17 iulie 2008, 17:32)

    corsar99 [anonim]

    Multumim organizatorilor
    S-au straduit sa ne convinga ca suntem in siguranta, in cel mai corupt stat di U.E.
    Propunem ca functiile de evaluare sa fie atribuite expertilor U.E., nu romanilor si, acest lucru, sa se petreaca la nivelul intregii Uniuni. Pentru Romania ar fi buni expertii olandezi. Nu stiu cine ii va accepta pe romani.
    Vom face demersuri in acest sens
    • +1 (1 vot)    
      GRESIT ! (Joi, 17 iulie 2008, 17:53)

      Stefanita [anonim] i-a raspuns lui corsar99

      ...da, gresit...eu stiu cativa profesori si ...experti...care sunt evaluatori internationali ! participa ptr 2-3 zile la evaluari si primesc ceva bani. nu stiu cat...dar avem!
      Atentie, si la noi sunt evaluatori straini. Am citit o declaratie publica...nu stiu acum unde...dar sunt pe Cercetare..din POS Competitivitatea Economica (aici proiectele mari sunt oblig sa fie redactate in engleza).
      Dar sa fim seriosi, avem si noi experti care pot evalua si evalueaza serios si nu cred ca i asta problema...
  • +2 (2 voturi)    
    R. Cotovelea (Joi, 17 iulie 2008, 18:29)

    Mischi [utilizator]

    Nu vreau decat sa multumesc organizatorilor pentru initiativa....
    Nu il cunosc personal pe dl director general Cotovelea si echipa pe care o conduce, insa supla accesare a site-ului la care a facut referire de cateva ori pe parcursul interviului spune ceva despre competenta lor. In plus, am avut ocazia sa particip destul de recent la un eveniment pe tema fondurilor structurale organizat de colegii domnului Cotovelea. Trebuie sa recunosc ca am ramas impresionata nu doar de modul in care stapanesc domeniul in care lucreaza (lucru care nu m-a mirat prea mult), ci si de modul in care oamenii acestia stiu comunice, sa se apropie de noi, cei care avem nevoie de fondurile europene pentru a ne dezvolta. Credeti-ma pe cuvant, sunt cu adevarat niste profesionisti, adica exact oamenii de care avem nevoie in acest moment, in care incercam sa ne lamurim incotro sa ne indreptam, ce fonduri putem accesa, cum putem realiza un proiect competitiv si, cel mai important, cum il ducem la bun sfarsit. Eu zic ca pana la urma asta conteaza, sa avem profesionisti care sa stie sa comunice cu noi, pentru ca altfel putem avea de 10 ori mai multe fonduri, ca tot nu vom sti cum sa facem sa le accesam.
    Iar daca veti avea ocazia sa participati la un astfel de eveniment, sustinut sau care il are ca invitat pe dl Razvan Cotovelea, nu ezitati sa participati. Nu va va parea rau. Va asigur!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by