4.400 de proiecte depuse, pe fonduri structurale. Cu multe dureri de cap pentru solicitanti

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 30 octombrie 2008, 10:45 Economie | EuROfonduri


 documente
(30 Oct 2008) PowerPoint, 259KB
277 proiecte in valoare de 2 miliarde de euro au fost aprobate, pana in prezent, in cadrul programelor finantate prin fonduri structurale, din cele peste 4.400 depuse. "Numarul de proiecte a fost foarte mare", a declarat Razvan Cotovelea, directorul Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor structurale pentru HotNews.ro, la finalul dezbaterii cu tema "Realitati economice generate de accesarea sau inaccesarea fondurilor structurale". Principala problema a beneficiarilor este intarzierea rezultatelor evaluarii. Cotovelea a solicitat autoritatilor de resort sa angajeze mai multi evaluatori din piata.

HotNews.ro a transmis live text principalele idei discutate in cadrul dezbaterii.

Evenimentul legat de accesarea fondurilor structurale a debutat chiar la ora anuntata in program, lucru rar intalnit la conferintele organizate in Romania. Primul speaker, Razvan Cotovelea, directorul Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS), a punctat cateva concluzii generale legate de procesul de atragere a fondurilor europene post-aderare.

Ideile principale din expunerea directorului ACIS:

  • Apelurile initiate acopera 90% dintre axele prioritare. S-au primit 4452 de proiecte, in valoare totala de aproximativ 7.637 miliarde euro. Dintre acestea, s-au aprobat 277, in valoare de aproximativ 1. 987 miliarde
  • Eu nu am intalnit pana acum niciun ministru care sa nu afi acordat prioritate zero cofinantarii fondurilor europene. Dimpotriva, s-au redus sumele pentru proiecte nationale daca a fost nevoie.
  • Unele autoritati locale interpreteaza gresit elemente privind achizitiile publice
  • Nu suntem in niciun fel de criza in ce priveste gestionarea fodurilor structurale; sunem pe primul loc in ceea ce inseamna aprobarea sistemului.
  • Regula n+2/n+3 este un stres pentru autoritatea de management (AM), nu pentru beneficiari. AM stie ca in anul 2010, alocarea din 2007 pe un Program trebuie finalizata si inchisa in proportie de 50%, pentru proiectele incluse in regula n+3. In 2011, pentru alocarea din 2008 si asa mai departe. Anul 2013 are o alocare financiara proprie, asadar proiectele se incheie in 2015.
  • Provocarea cea mai mare este pentri intreprinzatori privati.
  • Referitor la costul creditului: daca situatia nu este foarte pozitive, exista instrumente la nivelul Ministerului Finantelor pentru a faiclita accesul la credit.
Mariana Spranceana, reprezentantul institutiei de resort pentru finantari adresate IMM-urilor l-a intrebat pe Razvan Cotovelea: "Ce se intampla daca nu este gata evaluarea anul acesta?" referindu-se la proiectele depuse la institutie de catre companii.

Cotovelea a raspuns: "Nu exista asa ceva, ca nu terminam evaluarea anul acesta. Proiectele trebuie evaluate si fiecare beneficiar trebuie instiintat personal daca proiectul sau a fost admis sau respins"

Dragos Frumosu, presedintele federatiei sindicatelor din industria alimentara, a intrebat: "De ce nu exista niciun proiect, pe agricultura, care sa fi cheltuit macar un euro din fondurile post-aderare?"

Raspunsul lui Razvan Cotovelea: "Cand vorbim de politica europeana, vorbim si de o directie si un comisar. De fondurile e dezvoltare rurala nu se mai ocupa DG Regio ci Directoratul pentru Agricultura. Ei su avut un alt calendar, cu toate statele membre: de aprobare a programului, de neociere, de implementare. Se pare ca DG Regio, pe fonduri structurale, s-a miscat mult mai repede. Nu exista nicio deficienta la nivelul Romaniei.

Constantin Bostina, Asociatia Oamenilor de Afaceri:
  • propunem sustinerea finantarii bancare prin aplicarea de BNR unui sistem grila de calcul a rezervelor minime obligatori in functie de procentul de finantari a unor proiecte aprobate in cadrul POS-urilor
  •  cresterea volumui garantiilor acordate de fondurile de garantare
  • la banci este inca o stare de asteptare, de clarificare si credem ca nu trebuie sa se prelungeasca
  • vor aparea si probleme de suprascriere de proiecte, credem ca trebuie sa creasca rolul ADR-urilor, de la infiintare si pana in prezent
  • se impune urgentarea aprobarii planului de amenajare al teritoriului
  • se constata ca, in unele zone, nr de proi prezentate este destul de mic, trebuie sa se accentueze modul in care poate creste numarul aplicatiilor in aceste zone.
  • este nevoie de asigurarea la nivel regional a unei surse unice de informare, referitor la lansarea finantarilor
  • exsta numeroase probleme de comunicare intre beneficar si structurile care gestioneaza fondurile structurale, sa se asigure o comunicare mai buna intre autoritati privind stadiul derularii programelor
  • ar trebui sa se faca o analiza foarte atenta daca prevederile din PNDR sunt acoperite cu proiectele cele mai adecvate, si raspund cerintelor dezvoltarii nationale.
  • trebuie sa observam ca exista o maxima monitorizare din partea UE pentru respectarea procedurilor. Avem semnale ca aceasta monitoriz ae excesiva se poate transmforma intr-o cale de barare a finantarilor pentru proiectele noastre.
  • La nivel regional, observam ca din cele peste 1.000 de proiecte au fost respinse 350 - este necesar sa se clarifice motivele respingerii. pre exemplu, in Oltenia, un agent economic primeste raspuns ca proiectul e declarat eligibil , apoi primeste un raspuns ca este declarat neeligibil. Mediul de afaceri trebuie sprijinit si acele proiecte care sunt eligibile sa fie finantate.
Mariana Sprinceana, de la Directia Generala de Gestionare a Fondurilor Comunitare (DGGFC) din Ministerul pentru IMM, Comert Turism si Profesii Liberale a fost intrebata de ce nu au fost anuntate pana acum rezultatele selectiei de proiecte pentru proiecte de investitii ale IMM.
Raspunsul acesteia:
Suntem 9 evaluatori la 1.500 de dosare. Rugamintea este sa mai aseptati, sa urmariti datele de contact, veti primi raspunsuri in zilele urmatoare.

Intrebare din public: "Ce intelegeti prin valoare adaugata a investitiei?"
Mariana Sprinceana: "Este vorba despre plusul de valoare pe care-l aduce investitia la valoarea initiala a cifrei de afaceri a companiei"

Dragos Pislaru, Director General la GEA Strategy&Consulting, a recomandat celor care doresc sa primeasca fonduri structurale si nu au inca o companie eligibile, sa infiinteze un "vehicul special", adica o firma noua.  "Daca inregistrati compania in noiembrie, aveti un minim de activitate pana la sfarsitul anului, puteti depune proiect de finantare pe componenta de microintreprinderi". Dar actionarii sa fie persoane fizice, nu pe persoane juridice si sa aiba un cod CAEN principal din cele acceptate la finantare.

Mariana Sprinceana: "Raspunsul meu, ca un comunicatopr din  minister, este ca firma poate fi si <<legata>>, dar sa nu depaseasaca cifra de afaceri sau numarul de angajati. Daca nu au cod CAEN principal eligibil, pot avea in secundar un domeniu de activitate pe care poate sa-l dezvolte ulterior.

Dragos Pislaru, Director General la GEA Strategy&Consulting, a atras atentia asupra faptului ca degeaba se depun foarte multe proiecte, pentru ca banii sunt, de fapt, putini!  Acesta a mai subliniat faptul ca exista numeroase probleme la evaluare.  "Personalul de evaluare nu se suplimenteaza, contracte cu evaluatori externi nu se semneaza. In fine, pot sa spun ca marea majoritate a proiectelor sunt depuse oportunistic, si la nivelul autoritatilor locale, si al intreprinatorilor.", a declarat Pislaru (vezi prezentarea acestuia in documentul atasat)

Acesta propune, pentru a simplifica procesul de intocmire a dosarelor, sa fie introduse declaratii pe proprie raspundere si pentru documenteleadministrative. " Astfel, evaluarea administrativa se va realiza doar pentru proiectele castigatoare. In cazul in care declaratiile au fost false – lista neagra 5 ani pentru firmele respective" , a spus Pislaru.

Cele mai frecvente greseli ale solicitantilor, in viziunea autoritatilor
  • Directorul Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale a prezentat cele mai frecvente greseli pe care, in opinia oficialilor, le fac beneficiarii
  • Lipsa unor documente solicitate sau necompletarea unor campuri (rubrici din cererea de finantare. n.r.)
  • Nerespectarea unor criterii de eligibilitate pentru solicitant sau proiect
  • Prezentarea neclara si/ sau incoerenta a activitatilor si planului de implementare a proiectului (succesiunea etapelor, durata activitatilor etc.)
  • Intocmirea gresita a bugetului






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














3506 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Ce frumos ar fi... (Joi, 30 octombrie 2008, 11:13)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    ...daca lucrurile ar fi transparente macar in ceea ce priveste obtinerea si utilizarea fondurilor acestea. Un munte de bani alocati populatiei practic (intreprinzatorilor privati ) ar fi in stare sa dea un impuls consistent dezvoltarii economice. Pentru ca dintr-o gramada de proiecte tot trebuie sa iasa ceva bun.Daca am avea si edili cu cap sa acceseze fonduri pentru infrastructura,cum ar mai fi...Dar daca nu ne vedem interesul si reusim ca si aici sa ne dam in stamba. E tipicul romanesc din ciclul "muieti-s posmagii" sau din colectia "Dumnezeu iti da dar nu-ti baga-n traista" .Ma gandesc sa incerc pentru o pensiune cu cativa prieteni undeva la anul,dar tare imi e ca nici atunci nu o sa aiba baietii totul gata si ca o sa ma lovesc de spagi peste spagi.Dar na, sunt de parere ca nu are rost sa pleci din tara asta pana nu incerci sa epuizezi oportunitatile de ati construi o viata cum trebuie.Daca vezi ca ti se va pune piedica iar si iar,abia atunci...
    • 0 (0 voturi)    
      AOAR sau mafia banului public (Joi, 30 octombrie 2008, 11:39)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Pentru intrebul sector de business din Romania, fondurile structurale vor fi un mare test. Daca in vest orice firma este fericita cand castiga un proiect european in Romania va fi un cosmar. Cosmarul vine de la rata de profit de 400% cu care acesti privati au operat in contractele cu statul. Vazandu-se in postura de a trece la o rata normala de profit de maximum 10%, AOAR si toti cei care sunt grupati in afacerile cu statul vor incerca blocarea tuturor finantarilor UE. cu alte cuvinte daca "noi nu" nimeni sa nu mai aiba castig. In plina criza economica, sferele de influenta spera sa-si mentina pozitiile pe banii UE asa cum au facut si cu banii publici. Va fi insa o mare deceptie.
    • +1 (1 vot)    
      decat sa te temi de drob mai bine intreaba (Joi, 30 octombrie 2008, 11:45)

      nedumeritu' [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      1. nu are sens sa vii cu texte mioritice, daca nu stii despre ce este vorba
      2. decat sa te vaiti in necunostinta de cauza, incearca sa fii proactiv (doar daca vrei sa faci ceva in interesul tau :) )
      3. nu te vor omori spagile, ca nu este cazul
      4. te vor omori procedurile neclare si complicate
      5. intreaba de 5 ori lucrurile neclare, in primul rand la Ministerul care gestioneaza Axa respectiva
      6. daca esti foarte mic si nu ai resurse sa implementezi singur, ai mari sanse sa te incurci sau sa te 'arzi"; totul este conceput in asa fel incat este relativ simplu celor care ar putea face proiectul si singuri, dar cu o finantare le este mai usor; firmelor mici, care nu s-ar descurca deloc fara acesti bani, le recomand MUUUULTA atentie inainte de a face acest demers
      7. SUCCES!
  • -1 (1 vot)    
    monitorizarea excesiva a UE duce la bocarea finant (Joi, 30 octombrie 2008, 11:43)

    bwahahaha [anonim]

    HA HA HA !!!!!

    monitorizarea excesiva nu permite folosirea banilor aiurea. ce oameni rai si ioropenii ajtia ... nu vrea sa ne dea si noo de pomana nejte bani.

    io zic ca romania mai bine isi ia jucariile si se cara din UE, ca nu e adevarat ca in UE curg riuri de lapte si miere. mai bine se asociaza la CSI, ca are mai multe in comun cu ele - ca economie si ca mentalitate.
  • -1 (1 vot)    
    e varza (Joi, 30 octombrie 2008, 11:56)

    cosmin [anonim]

    nu am apucat sa citesc articolul dar va spun eu ca e varza tot sistemul. am un proiect pe masura 121 de vreo 120000 euro si sincer imi pare rau ca l-am inceput. aici e culmea birocratiei pe acest pamant. ce va pot asigura e ca sunt corecte rapoartele de selectie si culmea - nu merge cu pile. oricum bafta celor care intentioneaza sa faca asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    fonduri structurale (Joi, 30 octombrie 2008, 12:51)

    wasabi [anonim]

    am lucrat pana acum 2 luni in cadrul unei firme de consultanta pe fonduri structurale, iar acum lucrez la departamentul de autorizari de construire in cadrul unei primarii din provincie.
    sa o luam cu inceputul:
    - pentru a face o investitie de la 0 o sa te ingropi in hartii si in datorii de nu iti vezi capul, daca nu ai nervii de otel o sa tii pierzi rapid. pentru o banala constructie intr`un oras...pe langa proiectul cladirii care te usuca, te costa avize autorizatii cerificate de urbanism asta numai ca sa ai autorizatia de construire pe care ti`o cere in ghid, dupa care trebuie intocmit dosarul de finantare dupa hg 28/2008 cu studiu de fezabilitate, studii de teren geo topo, proiect tehnic(dupa caz). Are cineva dintre dvs idee cam ar costa astea ?! daca mergeti la o firma de consultanta?! o caruta de bani. ma rog puteti sa spuneti da...da` noi avem investitii mici ..nu o sa ne coste asa mult....nu dragii mei la fel...cineva zicea mai sus ..ca daca va descurcati greu cu banii nu ii riscati intr`un proiect pt bani europeni pentru ca firmele de consultanta nu stiu sa faca proiecte.... o sa va ia banii si nici nu o sa aveti nici un dosar de finantare...

    partea a doua ..pentru firmele de consultanta care sunt mana in mana cu autoritatile locale..si aici ma refer la primariile din mediul rurarl ...unde sunt prostite pe fata ....sau sunt in cardasie sa faca cica proiecte pt dezvoltare rurala pe FEADR. niste proiecte varza cu bani foarte multi. va mai aduceti aminte de judetul vaslui cand ziceau ca nu mai au banii cei de la primariile din mediul rural pt ca au investit in multe proiecte?! aia din arad la fel? cum de este asa ceva posibil? pai pt SF de canalizare sau alimentare cu apa si un PT se ia 70.000 ron de la o primarie de la sat. si nici nu se fac investitiile.

    credeti ca aia de UE nu stiu de faptul ca se fura la greu din fondurile lor ?! UE a platit pt o investitie si fostul primar pt faptul ca nu a mai iesit primar a luat studiile acasa (jud alba)
  • 0 (0 voturi)    
    au trecu demult cele 90 zile!!!!!!! (Joi, 30 octombrie 2008, 12:57)

    abeba [anonim]

    Autoritatea de management SE OBLIGA, sau cel putin asa scrie in Ghidul Solicitantului pe Domeniul 4.3 POR- Prijinirea microintreprinderilor sa anunte "fericitii castigatori " ai finantarii europene in maxim 90 de ZILE citam din ghid "Solicitanţii vor fi notificaţi asupra rezultatului procesului de evaluare şi selecţie a cererii de finanţare în septembrie 2008. Această dată este orientativă" - pag 37 SEPTEMBRIE - se refera la ultima etapa ( a 4-a) iar ei nu au fost in stare sa o finalizele pe a 3-a."Expertii" MDLPL "fac tot posibilul" sa aprobe niste liste cu proiectele care au iesit din faza a 3-a a evaluarii - evaluarea tehnico-financiara DE 2 LUNI DE ZILE. Dupa ce vor aproba aceste liste urmeaza faza nr 4: Evaluarea strategica ( pe care o face un Comitet Regional de Evaluare Strategica si Corelare- CRESC foramat din primari, consilieri, presedinti de consilii judetene, care mai au si ei ultimul cuvand cu privire la care proiecte vor obtine sau nu finantare. Cred ca ne prinde anul nou si tot nu vor finaliza analiza. Asta in conditiile in care in Bucuresti sunt vreo 65 de proiecte TOATE, ca caror evaluare a durat 6 LUNI. Si uite asa isi mai iau unii salariile linistiti, de la stat i plimbandu-si cafeaua dintr-un birou in altul si semneaza hartii ca niste experti ce sunt. Bravos!
    • 0 (0 voturi)    
      evaluatorii (Joi, 30 octombrie 2008, 16:55)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui abeba

      Dreaq stie ce a facut MF cu banii pentru "evaluari", eu presupun ca, si daca ei n-or fi fost de la UE (pentru "managementul programului"), macar or fi fost prevazuti in co-finantarea la care s-a angajat GuvRO.

      Cand colo, uite unde s-au gasit domnii sa fie scartani - la banii pentru evaluatori! Adica acela trebuie sa citeasca n'shpe dosare uneori cat o valiza (mie un dosar simplutz mi-a luat mai mult de o ora, si nici macar nu pot sa spun ca l-am citit cu max de atentie), sa fie atent cum apreciaza si sa completeze grila aia cu maximum de responsabilitate (asta daca e cinstit si chiar vrea sa faca treaba) - si asta, pe o suma de nimic (daca nu cumva chiar "voluntar").
      Ce dreq o fi facut Vozganian cu banii pt. "evaluare" nu stiu - dar numai cu 9 evaluatori la 1500 proiecte (care normal ar trebui evaluate "incrucisat") eu cred ca beneficiarii poa' sa-si faca linistiti planurile ca vor incepe proiectele abia la anul!
      Mai nou cica MF ar cauta evaluatori respectand SEAP - adica la un moment dat m-am trezit ca o firma ma suna cu disperae, ca asta cica ar fi insemnat SEAP: sa plateasca MF firme de "evaluatori" (firma ma intreba daca nu stiu vreun evaluator de proiecte, ca n-are!!!).

      Nu va e clar? Sa fac harta: MF da bani (de fapt nici nu stiu daca au ajuns la SEAP sau la cerere de oferte, pana la urma, ca n-am vazut anunt pe site la e-licitatie) unor firme, "global" - care ele, firmele, se angajeaza sa faca evaluarea - dar care s-au infiintat si ele, acolo, ca stiau ca vor exista bani de muls insa NU AU experti!
      In ce hal vor face "evaluarea" acele firme? Pai, dreq stie! la o adica, un jmeker poate sa completeze grila aia in 15 min, maximum, numai uitandu-se la titlul proiectului, la aplicant si la total buget - restul? Dumnezeu cu mila... >:(

      Si asta in timp ce in toata tzara exista o gramada de evaluatori buni - dar de ce sa se faca treaba cum trebuie? De ce sa ii caute MF? Si de ce ar evalua ei, daca sunt prost platiti?
      • 0 (0 voturi)    
        aritmetica (Luni, 3 noiembrie 2008, 11:27)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Cauza e foarte simpla, draga mea: daca ai putini evaluatori, slab platiti si slab pregatiti, poti controla politic finantarea.

        De-aia e vorba: cu evalutori putini si cu timp putin poti ascunde ca dai bani cui vrei tu.

        Esti chiar nostima : "evaluare incrucisata"???

        Ia uita-te tu ce s-a intimplat cu proictele respinse in evaluarea de la IMPACT (infrastructura de cercetare stiintifica): iti spun eu, au tot fost "evaluate", pana cand au trecut...

        "evaluare responsabila"?? Cum naiba sa-ti dai seama de cat e de fezabil un proiect citindu-l o ora??? E loterie curata, imi dau seama ca deja stii asta.

        "Firma de evaluatori"??? Auzi prostie! Ca si cum ai putea sa ai experienta numai in evaluare, fara sa fi facut vreodata in viata ta vreun studiu sau sa fi implementat un poriect cat de mic... OK, de acord ca sunt unele persoane inzestrate cu asemenea capacitati (sunt insa putine), dar sa ajungi pana acolo incat sa ceri specializarea unei firme in "evaluare" e deja prea mult.

        In conditiile in care ai 9 evaluatori la 1500 de dosare, singura solutie normala pentru un om normal la cap, care stie despre ce-i vorba, e sa sistezi evaluarea pana cand ai un sistem eficient in functiune.

        E chiar demn de condamnat sa decizi soarta unui proiect pentru care autoritatea locala a cheltuit zeci de mii de eur, prin citirea de catre o singura persoana, timp de o ora a unei intregi documentatii!

        Evaluarea unui dosar dureaza in medie cam o zi (8 ore) . Presupunind ca ai 9 evaluatori, astia pot face 9 dosare pe zi. Hai 20. 1900/20 = 85 de zile lucratoare, adica peste 4 luni, DACA totul merge bine, si aia fac NUMAI asta si DACA nu sunt intreruperi, si FARA a socoti timpul administrativ de procesare. Altfel spus, cu 9 evaluatori termini treaba intre 6 si 9 luni. Dupa care mai stai 3-6 luni in proceduri de contractare. In total, de la depunere la primii bani in cont pot trece usor doi ani...

        Bine, nu pentru toata lumea...
  • +1 (1 vot)    
    ..continuare (Joi, 30 octombrie 2008, 13:06)

    wasabi [anonim]

    bulgaria si grecia au probleme in ceea ce priveste managementul banilor veniti de la UE..... de ce am face rabat de la acest lucru?!

    pai si normal ...vine domnul primar la firma de consultanta ..si zice asa citez:
    "vreau sa asfaltez drumu comunal avem bani de proiect..eu zic sa umflam nota de plata sa imi iasa si mie si voua"

    in ceea ce priveste DOMNII SPECIALISTI DE LA ADR CENTRU ALBA IULIA ..in momentul in care au mers la o comuna din judetul sibiu recomanda primarului sa se puna pe deviz pretul unei camionete de transport marfa gen wv trasporter sau sprinter ....ATENTIEEEE!!! la 80.000 de euro!!! cand pretul pe piata este 30-35.000 euro ...pai domnii mei dragi spuneti`mi mie cum sa va dea bani aia la UE ?!?!! si ca sa auziti justificarea specialistului de la "centru"

    NU VA MAI INTALNITI CU O OCAZIE CA ASTA!!!!!

    pai asta este profesinalism>?! de aia castigati atat? si cand se suna la dvs ...ne recomandati sa citim ghidurile de finantare?

    desigur ca imi doresc ca in continuare UE sa va supravegheze si mai la sange, pentru ca nu faceti nimic cu banii, si cand faceti faceti de proasta calitate

    daca vreti certitudini si alte marturisiri lasati mail ...o sa vedeti cat de mare si anapoda este "industria" de proiectare si consultanta!!!
    • 0 (0 voturi)    
      lasa, bre... (Joi, 30 octombrie 2008, 17:00)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui wasabi

      ala care vinde masina cu 80 000 euroi merge si el la piata... cumpara mancare, sosete la copii, chestii - poate-si pune si panouri solare - si uite-asa, mai da de lucru la oameni si... econpmia merge :-p
    • 0 (0 voturi)    
      ... finantari la tot cartieru" (Luni, 3 noiembrie 2008, 11:36)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui wasabi

      Ce cauta ADR in pregatirea proiectelor?? Ce experienta au acestia si ce responsabilitate legala? Unele ADR-uri au distribuit chiar si caiete de sarcini "model", dar bineinteles fara sa-si asume vreo responsabilitate in scris; cu totul altfel sta treaba in "oral"....

      Plus ca se inghesuie tot felul de intermediari sa "faca proiecte". Evident, habar nu au, dar au cifra de afaceri mare (aia e conditie pusa restrictiv si ilegal de primarii in cardasie cu "consultantii" aia... si de multe ori la "recomandarea" ADR) asa cu numai ei pot castiga contractele alea, pe care le subcontracteaza 100% unor amarasteni care fac si ei ce pot, pe 10% din banii incasati de intermediari.

      Documentatiile ies prost asa fiind facute, dar evaluatorii nu le pot controla fiind (cu buna stiinta) putini, alesi prost pregatitit sau platiti putin ca sa fie cat mai neglijenti, banii ajung numai la cine trebuie...

      Si nea Vasile saracu" bea apa tot din put, ara tot cu boii, noi mergem pe sosele la fel de gaurite, sectorul privat scuipa ca de draku cand aude de "finantari europene"...

      Si tot felul de latratori lauda sistemul asta, cu cuvinte rupte din "manuale de management" copiate prost de studenti care lucreaza in locul profesorilor ce incaseaza bani la greu pentru "instruiri"...

      Ce sa mai zic...
  • 0 (0 voturi)    
    Fondurile sunt dar pt anumite persoane (Joi, 30 octombrie 2008, 20:22)

    Ogica [anonim]

    Niste hartzogari cu totii...mai bine fac credit la banca si ma ingrop in datorii decat sa ma milogesc si sa ma ingrop in hartii si sa le justific si ultimul eurocent si sa cumpar prin procedurile super complicate ale lor...
  • 0 (0 voturi)    
    finantare ca-n povesti (Luni, 3 noiembrie 2008, 11:16)

    Dedalus [anonim]

    Autoritatile locale conditioneaza plata dosarelor de finantare de acceptarea spre finantare a proiectelor.

    Adicatelea, daca autopritatea locala nu are situatia legala a terenului clara, sau daca evaluarea intirzie trei ani, aia de intocmira dosarele ar trebui sa ramana neplatiti...

    Povestea asta cu comisionul de succes a incurajat tot soiul de sarlatanti care traiesc numai din micile avansuri, fara macar sa aiba idee despre ce e vorba iar cuplata cu conditiile kretine de achizitii publice, copiate dintr-un Ghid ilegal al achizitiilor publice (contine atat de multe recomandari ilegale ca ar trebui spanzurat ala de l-a facut) a condus la intarzierea documentatiilor si la plata excesiva a unor intermediiari care incheie ei contractele cu primaria si dupa aia subcontracteaza tot la negrishorii care nu au acces la licitatie din cauza sus-amintelelor conditii restrictive.

    Ca sa nu mai spun de situatia jalnica a evaluatorilor, eu am vazut cum ADR-urile fac recomandari aiurea in ce priveste managemntul proeictului si achizitiile respective, fara insa a avea vreo raspundere legala. Ii obliga pe beneficari sa faca tot felul de aranjamente de implementare absolut prostesti, dupa care se plang ca "primrarii si sau consultantii sunt de vina".

    Multi din evaluatori nu au un minim de cunaostere, cum nu au nici aia de fura angajati pe bani grei de ministere pentru instruiri in care au spus numai si numai prostii.

    Daca nu vine rapid cineva cu experienta practica la conducerea acestui sistem de finantare din Romania, nu numai ca vom reusi sa angajam un procent infim din ce avem disponbil, dar vom avea si proiecte aprobate nefezabile sau inutile.

    Finantarea nu se organizeaza cu ce-si inchipui toti neispravitii, ci cu oameni competenti. Nu e cazul astaora de acum, cu tot respectul.
  • 0 (0 voturi)    
    Pensiune cu fonduri (Joi, 14 mai 2009, 12:53)

    AdinaB [anonim]

    Recomand tuturor sa cumpere gata facut, decat sa traca prin accesare de fonduri. Eu vreau sa vand 50% dintr-o pensiune super, facuta cu fonduri, care functioneaza si chiar e apreciata. Vrea cineva sa cumpere?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by