Leonard Orban despre propunerea Comisiei Europene privind noul buget multi-anual al UE pentru 2014-2020: "Daca propunerea Comisiei va fi acceptata, fermierii romani vor primi plati directe majorate semnificativ"

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 1 iulie 2011, 8:53 Economie | EuROfonduri


Leonard Orban
Foto: Hotnews
Comisia Europeana a remis Parlamentului European si Consiliului propunerea de buget multi-anual pentru perioada 2014-2020. Ce schimbari majore de politici aduce aceasta propunere? Care va fi impactul asupra fondurilor destinate Romaniei? Cum se pozitioneaza Bucurestiul in negocierile care vor incepe pe acest subiect? Leonard Orban, consilier prezidential si fost comisar european, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Citeva informatii de context:


Procedura de aprobare a bugetului UE
Foto: Comisia Europeana











    * Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
    * Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 daniel

    Domnule Orban, din cate am vazut, se discuta intens in Europa despre o reducere a bugetelor destinate finantarilor proiectelor europene din tarile membre din cauza crizei. Vor fi diminuate in urmatorii ani fondurile destinate Romaniei?
    Cum priviti propunerea de taxare a sectorului financiar?

    • Leonard Orban

      Propunerea Comisiei Europene privind bugetul UE pentru perioada 2014-2020 nu contine o reducere a fondurilor alocate Statelor Membre, ci o crestere - e adevarat limitata (4,8% comparativ cu bugetul in periada 2007-2013 in termeni absoluti, 1025 miliarde de euro - plus 58 miliarde de euro in afara bugetului - fata de 976 miliarde de euro). Sigur, este de discutat daca - avind in vedere ca aceasta propunere reprezinta lansarea procesului de negociere privind viitorul buget al Uniunii, daca propunerea Comisiei Europene este suficient de ambitioasa in termeni de sume alocate diferitelor politici. Propunerea Comisiei a fost prezentata miercuri seara, asa ca in prezent evaluarea impactului asupra Romaniei nu este finalizata.

       In plus, pentru a cunoaste cu exactitate sumele care ar putea sa fie alocate este nevoie si de anumite propuneri legislative pe care Comisia Europeana urmeaza sa le faca in urmatoarele luni. La o prima evaluare, sumele destinate Politicii Agricole Comune (PAC) si in special Pilonului I din aceasta Politica (platile directe) vor creste de o maniera importanta. Daca propunerea Comisiei va fi acceptata, fermierii romani vor primi plati directe majorate semnificativ. In ceea ce priveste Politica de Coeziune, lucrurile sint mai nuantate, sumele destinate Obiectivului I - cel din care face parte intreg teritoriul Romaniei - au fost reduse semnificativ. In plus, va fi introdus un sistem de conditionalitati si stimulente care va influenta major sumele alocate fiecarei tari. Pentru celalalte politici, este de asteptat ca sumele alocate Romaniei sa creasca in proportii diferite. Eu sprijin propunerea de taxare a sectorului financiar, care vizeaza cresterea resurselor proprii ale bugetului Uniunii.

      Adica, resurse care sint gestionate direct de catre institutiile europene. Pe de alta parte, e greu de spus daca aceasta propunere va fi acceptata, in special Marea Britanie se opune ferm introducerii unei asemenea taxe. Reamintesc ca, pentru a fi adoptat bugetul, est

  • Întrebarea nr. 2 Andu

    Daca nu ne uitam in primul rand la problemele din Autoritatile de Implementare, la birocratie, la licitatiile "trucate" si nu incercam sa gasim solutii pentru ele, vom discuta degeaba de potentialele fonduri pe care le putem primi. O mare parte din fonduri se duce pe asistenta tehnica, care din pacate de cele mai multe ori nu aduce nimic bun.
    Poate ar trebui adusi directori din tarile UE, fiindca e clar ca ai nostri nu sunt in stare sa duca proiectele la bun sfarsit in termenul stabilit in contract.
    Banuiesc ca in timpul petrecut la Bruxelles ati reusit sa vedeti cam care sunt "bubele" din administratia romaneasca in domeniul fondurilor europene.
    Aveti vreo propunere pentru imbunatatirea procesului de absorbtie?

    Va multumesc si va doresc mult succes.

    • Leonard Orban

      Sint de acord ca lucrul cel mai important este sa crestem capacitatea Romaniei de a utiliza fondurile comunitare. Nu numai rata de absorbtie trebuie crescuta semnificativ, ci si eficienta utilizarii acestor fonduri trebuie crescuta. O mica parte din fondurile destinate asistatentei tehnice au fost cheltuite pina in prezent, si sint convins ca utilizarea mai eficienta a acestor fonduri poate sa conduca la cresterea majora a ratelor de absorbtie.
      Experti din institutiile financiare internationale, din Statele Membre, dar si din Romania pot contribui eficient la procesul de gestiune a fondurilor comunitare si de aceea e necesara utilizarea mai larga a sumelor alocate pentru asistenta tehnica.
      Desigur, am multe idei in ceea ce priveste imbunatatirea procesului de absorbtie, dar aici m-as referi doar la una singura, legata de necesitatea coordonarii orizontale a procesului. Faptul ca nu a existat un asemenea decident la nivel politic pina in prezent este unul dintre factorii care au condus la situatia actuala nesatisfacatoare.

  • Întrebarea nr. 3 mariana miculescu

    Buna ziua d-le Orban. Cat la suta din buget se duce pentru finantarea initiativelor care sprijina Europa 2020?
    Credeti ca actuala formula sprijina stabilizarea economiilor din UE?

    • Leonard Orban

      1. Este practic imposibil sa evaluam ce procent din bugetul Uniunii pentru perioada 2014-202 ar urma sa fie orientat pentru sprijinirea implementarii Strategiei Europa 2020. Cred insa ca putem spune ca principalul obiectiv al viitorului buget al UE consta tocmai in implemenetarea acestei strategii.
      De exemplu, intreaga politica de coeziune este legata de Strategie, si vor fi finantate cu prioritate sau in exclusivitate proiectele legate de obiectivele Strategiei Europa 2020.
      2. Da, cred ca viitorul buget al UE poate sa-si aduca o anumita contributie la cresterea economiilor statelor membre. Pe de alta parte, trebuie sa fim realisti; bugetul UE este scazut (comparativ cu bugetul unor tari precum Belgia sau Austria), deci efectele sint doar complementare celor care sint generate de finantarile nationale. Este adevarat ca, pentru state precum Romania, care sint inca departe de nivelul mediu de dezvolatre al UE, efectele fondurilor comunitare alocate sint mult mai importante decit in state precum Germania, Franta, Marea Britanie etc.

  • Întrebarea nr. 4 Miron Protopopescu

    Am vazut ca se introduce o noua categorie: ‘transition regions". Romania s-ar putea incadra se pare in aceasta categorie, dupa criteriul PIB/capita. Ce avantaje ne-ar putea aduce acest lucru din punct de vedere al alocarilor bugetare? Va multumesc

    • Leonard Orban

      Aveti dreptate, Comisia propune definirea unei noi categorii: regiuni de tranzitie. Adica regiuni care au Produsul intern Brut/capita intre 75 si 90% din media Uniunii. Romania nu se incadreaza in aceasta categorie, iar la o prima evaluare crearea acestei noi categorii nu este avantajoasa pentru Romania, intrucit se transfera sume importante din Obiectivul I (din care fac parte Regiunile de convergenta) al Politicii de Coeziune, din care face parte Romania catre aceste regiuni de tranzitie.

  • Întrebarea nr. 5 Tavi

    Buna ziua domnule comisar,

    S-a vehiculat in ultimele zile crearea unui minister al fondurile europene, care sa gestioneze resursele finaciare primite de catre Romania de la UE si proiectele europene ce vor fi derulate in Romania. S-a mai si speculat ca cel numit in fruntea acestui minister ati fi chiar dumneavoastra.

    Cand credeti ca va lua fiinta acest minister si care ar fi avantajele/dezavantajele crearii lui ?

    Va multumesc.

    Tavi

    • Leonard Orban

      Asa dupa cum am raspuns anterior, consider ca este necesara asigurarea unei coordonari orizontale a procesului de gestiune a fondurilor comunitare. Si in acest sens, infiintarea unei pozitii ministeriale insotita sau nu de crearea unui minister al fondurilor europene este o necesitate pentru Romania.
      Astfel, ar putea fi gestionate de o maniera coordonata elemnte orizontale ale procesului legate de achizitiile publice, capacitatea administrativa, evolutia politicii de coeziune etc.
      In ceea ce priveste nominalizarea mea, am spus deja ca nu am de facut nici un fel de comentariu.
      Crearea unei asemena pozitii ministeriale necesita schimbarea structurii guvernului si, deci, este nevoie de votul Parlamentului. Astfel, o asemenea decizie va putea fi luata numai dupa reluarea sesiunii parlamentare.
      Despre avantajele crearii unei asemenea pozitii (minister) am vorbit anterior. Nu as vedea dezavantaje, pentru ca nu e vorba de o birocratizare suplimentara, nu e vorba de resurse umane aditionale, ci doar de o redistribuire a resurselor existente.

  • Întrebarea nr. 6 Dragos

    Buna ziua
    Credeti ca, in perspectiva viitorului buget, ar fi optima reorganizarea teritoriala a Romaniei? Daca da, care ar fi solutia cea mai buna?

    multumesc

    • Leonard Orban

      Din punctul de vedere al alocarilor financiare, diferentele vor fi minime intre actualul buget si viitorul buget al UE. S-ar putea inregistra doar o modificare la nivelul regiunii care include Bucurestiul, prin trecerea acesteia din regiunea care beneficiaza de fonduri maxime in zona regiunilor de tranzitie.

  • Întrebarea nr. 7 Florina Angheluta

    Buna ziua
    Care considerati ca sint diferentele majore intre precedentul buget multi-anul si actuala propunere a CE?

    • Leonard Orban

      Sint diferente importante intre actualul si viitorul buget al UE. Dar sint si o serie intreaga de asemanari. As incepe cu asemanarile:
      - Au aceeasi durata de 7 ani de aplicare a cadrului financiar multi-anual
      - Denumirea tehnica a bugetului (cadrul financiar multi-anual)
      - Au un nivel relativ scazut atit al cuantumului total, cit si al contributiei Statelor Membre la acesta -putin peste 1% din VNB
      - Atit Politica Agricola Comuna, cit si Fondul de Coeziune sint pilonii de baza ai acestui buget, cu alocari totale semnificative

      Dar exista si diferente:
      - In primul rind, resursele proprii. Mai precis, taxarea tranzactiilor financiare reprezinta o noutate importanta pentru noul buget.
      - De asemenea, crearea unei facilitati (Fond) pentru infrastructura separat de fondurilor alocate Politicii de Coeziune este o alta noutate a bugetului 2014-2020.
      - Conditionarea alocarii unor sume, in special pentru Politica de Coeziune, dar si pentru alte politici, e o alta inovatie propusa de Comisie.
      - Nu in ultimul rind, faptul ca - in cazul in care statele membre nu respecta recomandarile care li se fac legate de politicile bugetare si economice, ele pot sa aiba fondurile suspendate sau chiar retrase - reprezinta una dintre cele mai importante modificari pe care le-a avansat Comisia.

  • Întrebarea nr. 8 Haiduc

    Aveati semnale la Presedintie ca exista probleme in gestionarea fondurilor europene inainte de comunicarea oficiala a Comisiei? Daca da, de ce nu au fost luate masuri?

    Daca nu, inseamna ca organismele de control romanesti nu-si fac datoria si trebuie sa plateasca. Cine va plati?

    multumesc si succes

    • Leonard Orban

      Va reamintesc ca procesul de absorbitie a fondurilor comunitare este gestionat la nivel guvernamental, dar si la nivel local.
      Conform procedurilor, statele Membre vor incepe sa piarda bani comunitari daca nu au o anumita rata de absorbie a fondurilor incepind cu sfirsitul anului 2012. Consider, in acest context, ca trebuie luate rapid acele masuri necesare ca sa se evite pierderea unor asemenea sume de catre Romania.
      Concluzionind, opinia mea este ca sintem in ceasul al 12-lea si ca nu mai avem prea mult timp pentru a crea bazele atingerii unor rate de absorbtie adecvate nu numai pentru anii 2011 si 2012, dar si pentru intreaga perioada a actualului buget al UE.

  • Întrebarea nr. 9 Viorica Alexandru

    Cum va arata bugetul pentru lifelong learning in perioada 2014 -2020 ?

    Va multumesc

    • Leonard Orban

      Conform primelor evaluari, bugetul pentru domeniile Cultura si Educatie va creste in viitorul buget al UE si se are intentia sa se promoveze un singur program care sa includa aceste domenii. Va reamintesc ca actuala perioada de programare 2007-2013, pe linga programul de invatare pe toata durata vietii, mai exista si ale programe gen Programul Cultura.
      Intentia Comisiei este ca, incepind cu 2014, sa reuneasca toate aceste programe intr-unul singur, mai simplu si mai transparent.


1593 vizualizari

  • pt dl. Orban (Vineri, 1 iulie 2011, 9:49)

    daniel [anonim]

    Domnule Orban, din cate am vazut, se discuta intens in Europa despre o reducere a bugetelor destinate finantarilor proiectelor europene din tarile membre din cauza crizei. Vor fi diminuate in urmatorii ani fondurile destinate Romaniei?
    Cum priviti propunerea de taxare a sectorului financiar?
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 15:26)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      Propunerea Comisiei Europene privind bugetul UE pentru perioada 2014-2020 nu contine o reducere a fondurilor alocate Statelor Membre, ci o crestere - e adevarat limitata (4,8% comparativ cu bugetul in periada 2007-2013 in termeni absoluti, 1025 miliarde de euro - plus 58 miliarde de euro in afara bugetului - fata de 976 miliarde de euro). Sigur, este de discutat daca - avind in vedere ca aceasta propunere reprezinta lansarea procesului de negociere privind viitorul buget al Uniunii, daca propunerea Comisiei Europene este suficient de ambitioasa in termeni de sume alocate diferitelor politici. Propunerea Comisiei a fost prezentata miercuri seara, asa ca in prezent evaluarea impactului asupra Romaniei nu este finalizata.

       In plus, pentru a cunoaste cu exactitate sumele care ar putea sa fie alocate este nevoie si de anumite propuneri legislative pe care Comisia Europeana urmeaza sa le faca in urmatoarele luni. La o prima evaluare, sumele destinate Politicii Agricole Comune (PAC) si in special Pilonului I din aceasta Politica (platile directe) vor creste de o maniera importanta. Daca propunerea Comisiei va fi acceptata, fermierii romani vor primi plati directe majorate semnificativ. In ceea ce priveste Politica de Coeziune, lucrurile sint mai nuantate, sumele destinate Obiectivului I - cel din care face parte intreg teritoriul Romaniei - au fost reduse semnificativ. In plus, va fi introdus un sistem de conditionalitati si stimulente care va influenta major sumele alocate fiecarei tari. Pentru celalalte politici, este de asteptat ca sumele alocate Romaniei sa creasca in proportii diferite. Eu sprijin propunerea de taxare a sectorului financiar, care vizeaza cresterea resurselor proprii ale bugetului Uniunii.

      Adica, resurse care sint gestionate direct de catre institutiile europene. Pe de alta parte, e greu de spus daca aceasta propunere va fi acceptata, in special Marea Britanie se opune ferm introducerii unei asemenea taxe. Reamintesc ca, pentru a fi adoptat bugetul, est
  • Discutii fara rost (Vineri, 1 iulie 2011, 9:52)

    Andu [anonim]

    Daca nu ne uitam in primul rand la problemele din Autoritatile de Implementare, la birocratie, la licitatiile "trucate" si nu incercam sa gasim solutii pentru ele, vom discuta degeaba de potentialele fonduri pe care le putem primi. O mare parte din fonduri se duce pe asistenta tehnica, care din pacate de cele mai multe ori nu aduce nimic bun.
    Poate ar trebui adusi directori din tarile UE, fiindca e clar ca ai nostri nu sunt in stare sa duca proiectele la bun sfarsit in termenul stabilit in contract.
    Banuiesc ca in timpul petrecut la Bruxelles ati reusit sa vedeti cam care sunt "bubele" din administratia romaneasca in domeniul fondurilor europene.
    Aveti vreo propunere pentru imbunatatirea procesului de absorbtie?

    Va multumesc si va doresc mult succes.
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:27)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andu

      Sint de acord ca lucrul cel mai important este sa crestem capacitatea Romaniei de a utiliza fondurile comunitare. Nu numai rata de absorbtie trebuie crescuta semnificativ, ci si eficienta utilizarii acestor fonduri trebuie crescuta. O mica parte din fondurile destinate asistatentei tehnice au fost cheltuite pina in prezent, si sint convins ca utilizarea mai eficienta a acestor fonduri poate sa conduca la cresterea majora a ratelor de absorbtie.
      Experti din institutiile financiare internationale, din Statele Membre, dar si din Romania pot contribui eficient la procesul de gestiune a fondurilor comunitare si de aceea e necesara utilizarea mai larga a sumelor alocate pentru asistenta tehnica.
      Desigur, am multe idei in ceea ce priveste imbunatatirea procesului de absorbtie, dar aici m-as referi doar la una singura, legata de necesitatea coordonarii orizontale a procesului. Faptul ca nu a existat un asemenea decident la nivel politic pina in prezent este unul dintre factorii care au condus la situatia actuala nesatisfacatoare.
  • intrbare (Vineri, 1 iulie 2011, 9:54)

    mariana miculescu [anonim]

    Buna ziua d-le Orban. Cat la suta din buget se duce pentru finantarea initiativelor care sprijina Europa 2020?
    Credeti ca actuala formula sprijina stabilizarea economiilor din UE?
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:33)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariana miculescu

      1. Este practic imposibil sa evaluam ce procent din bugetul Uniunii pentru perioada 2014-202 ar urma sa fie orientat pentru sprijinirea implementarii Strategiei Europa 2020. Cred insa ca putem spune ca principalul obiectiv al viitorului buget al UE consta tocmai in implemenetarea acestei strategii.
      De exemplu, intreaga politica de coeziune este legata de Strategie, si vor fi finantate cu prioritate sau in exclusivitate proiectele legate de obiectivele Strategiei Europa 2020.
      2. Da, cred ca viitorul buget al UE poate sa-si aduca o anumita contributie la cresterea economiilor statelor membre. Pe de alta parte, trebuie sa fim realisti; bugetul UE este scazut (comparativ cu bugetul unor tari precum Belgia sau Austria), deci efectele sint doar complementare celor care sint generate de finantarile nationale. Este adevarat ca, pentru state precum Romania, care sint inca departe de nivelul mediu de dezvolatre al UE, efectele fondurilor comunitare alocate sint mult mai importante decit in state precum Germania, Franta, Marea Britanie etc.
  • transition regions (Vineri, 1 iulie 2011, 9:56)

    Miron Protopopescu [anonim]

    Am vazut ca se introduce o noua categorie: ‘transition regions". Romania s-ar putea incadra se pare in aceasta categorie, dupa criteriul PIB/capita. Ce avantaje ne-ar putea aduce acest lucru din punct de vedere al alocarilor bugetare? Va multumesc
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:36)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Miron Protopopescu

      Aveti dreptate, Comisia propune definirea unei noi categorii: regiuni de tranzitie. Adica regiuni care au Produsul intern Brut/capita intre 75 si 90% din media Uniunii. Romania nu se incadreaza in aceasta categorie, iar la o prima evaluare crearea acestei noi categorii nu este avantajoasa pentru Romania, intrucit se transfera sume importante din Obiectivul I (din care fac parte Regiunile de convergenta) al Politicii de Coeziune, din care face parte Romania catre aceste regiuni de tranzitie.
  • Ministerul Fondurilor Europene (Vineri, 1 iulie 2011, 10:58)

    Tavi [anonim]

    Buna ziua domnule comisar,

    S-a vehiculat in ultimele zile crearea unui minister al fondurile europene, care sa gestioneze resursele finaciare primite de catre Romania de la UE si proiectele europene ce vor fi derulate in Romania. S-a mai si speculat ca cel numit in fruntea acestui minister ati fi chiar dumneavoastra.

    Cand credeti ca va lua fiinta acest minister si care ar fi avantajele/dezavantajele crearii lui ?

    Va multumesc.

    Tavi
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:42)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tavi

      Asa dupa cum am raspuns anterior, consider ca este necesara asigurarea unei coordonari orizontale a procesului de gestiune a fondurilor comunitare. Si in acest sens, infiintarea unei pozitii ministeriale insotita sau nu de crearea unui minister al fondurilor europene este o necesitate pentru Romania.
      Astfel, ar putea fi gestionate de o maniera coordonata elemnte orizontale ale procesului legate de achizitiile publice, capacitatea administrativa, evolutia politicii de coeziune etc.
      In ceea ce priveste nominalizarea mea, am spus deja ca nu am de facut nici un fel de comentariu.
      Crearea unei asemena pozitii ministeriale necesita schimbarea structurii guvernului si, deci, este nevoie de votul Parlamentului. Astfel, o asemenea decizie va putea fi luata numai dupa reluarea sesiunii parlamentare.
      Despre avantajele crearii unei asemenea pozitii (minister) am vorbit anterior. Nu as vedea dezavantaje, pentru ca nu e vorba de o birocratizare suplimentara, nu e vorba de resurse umane aditionale, ci doar de o redistribuire a resurselor existente.
  • Reorganizarea teritoriala (Vineri, 1 iulie 2011, 12:42)

    Dragos [anonim]

    Buna ziua
    Credeti ca, in perspectiva viitorului buget, ar fi optima reorganizarea teritoriala a Romaniei? Daca da, care ar fi solutia cea mai buna?

    multumesc
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:46)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      Din punctul de vedere al alocarilor financiare, diferentele vor fi minime intre actualul buget si viitorul buget al UE. S-ar putea inregistra doar o modificare la nivelul regiunii care include Bucurestiul, prin trecerea acesteia din regiunea care beneficiaza de fonduri maxime in zona regiunilor de tranzitie.
  • diferente majore (Vineri, 1 iulie 2011, 12:46)

    Florina Angheluta [anonim]

    Buna ziua
    Care considerati ca sint diferentele majore intre precedentul buget multi-anul si actuala propunere a CE?
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 14:55)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florina Angheluta

      Sint diferente importante intre actualul si viitorul buget al UE. Dar sint si o serie intreaga de asemanari. As incepe cu asemanarile:
      - Au aceeasi durata de 7 ani de aplicare a cadrului financiar multi-anual
      - Denumirea tehnica a bugetului (cadrul financiar multi-anual)
      - Au un nivel relativ scazut atit al cuantumului total, cit si al contributiei Statelor Membre la acesta -putin peste 1% din VNB
      - Atit Politica Agricola Comuna, cit si Fondul de Coeziune sint pilonii de baza ai acestui buget, cu alocari totale semnificative

      Dar exista si diferente:
      - In primul rind, resursele proprii. Mai precis, taxarea tranzactiilor financiare reprezinta o noutate importanta pentru noul buget.
      - De asemenea, crearea unei facilitati (Fond) pentru infrastructura separat de fondurilor alocate Politicii de Coeziune este o alta noutate a bugetului 2014-2020.
      - Conditionarea alocarii unor sume, in special pentru Politica de Coeziune, dar si pentru alte politici, e o alta inovatie propusa de Comisie.
      - Nu in ultimul rind, faptul ca - in cazul in care statele membre nu respecta recomandarile care li se fac legate de politicile bugetare si economice, ele pot sa aiba fondurile suspendate sau chiar retrase - reprezinta una dintre cele mai importante modificari pe care le-a avansat Comisia.
  • Fonduri stopate (Vineri, 1 iulie 2011, 12:48)

    Haiduc [anonim]

    Aveati semnale la Presedintie ca exista probleme in gestionarea fondurilor europene inainte de comunicarea oficiala a Comisiei? Daca da, de ce nu au fost luate masuri?

    Daca nu, inseamna ca organismele de control romanesti nu-si fac datoria si trebuie sa plateasca. Cine va plati?

    multumesc si succes
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 15:00)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Haiduc

      Va reamintesc ca procesul de absorbitie a fondurilor comunitare este gestionat la nivel guvernamental, dar si la nivel local.
      Conform procedurilor, statele Membre vor incepe sa piarda bani comunitari daca nu au o anumita rata de absorbie a fondurilor incepind cu sfirsitul anului 2012. Consider, in acest context, ca trebuie luate rapid acele masuri necesare ca sa se evite pierderea unor asemenea sume de catre Romania.
      Concluzionind, opinia mea este ca sintem in ceasul al 12-lea si ca nu mai avem prea mult timp pentru a crea bazele atingerii unor rate de absorbtie adecvate nu numai pentru anii 2011 si 2012, dar si pentru intreaga perioada a actualului buget al UE.
  • evaluare (Vineri, 1 iulie 2011, 13:48)

    Mihaela [anonim]

    Buna ziua
    Presedintele a anuntat o evaluare drastica a ministrilor in functie de performanta la atragarea fondurilor europene. Cind va avea loc si ce surprize pot aparea?
  • Agricultura (Vineri, 1 iulie 2011, 13:51)

    Adelina Grasu [anonim]

    Va pierde Romania fonduri pe agricultura in noul exercitiu bugetar multi-anual?
    Multumesc
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 16:05)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adelina Grasu

      nu sint la curent cu aceasta chestiune
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 16:05)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adelina Grasu

      Daca bugetul 2014-2020 va fi adoptat in forma prezentata de Comisia

      Europeana, fondurile pentru platile directe vor creste de o maniera

      importanta, iar sumele alocate pentru dezvoltarea rurala vor ramine

      semnificative.
  • Negociere (Vineri, 1 iulie 2011, 13:55)

    Florian [anonim]

    Ne puteti spune cine coordoneaza echipa de negociere a Romaniei pentru bugetul UE si cine mai face parte din echipa? (vorbesc despre echipa tehnica, nu de presedinte sau ministrul Finantelor) Care este mandatul de negociere?

    multumesc
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 16:06)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florian

      Echipa de negociere privind bugetul UE include un numar important de

      specialisti din toate institutiile administratiei centrale. Pentru ca bugetul Uniunii

      acopera un numar insemnat de domenii. Coordonatorii acestei echipe sint

      Ministerul de Externe (MAE) si Departamentul Afacerilor Europene,

      institutiile care gestioneaza afacerile europene. Exista un prim mandat de

      negociere, dar, desigur, el va trebui sa fie actualizat dupa prezentarea de catre

      Comisiei a proiectului de buget 2014-2020. Conform mandatului de

      negociere, obiectivul fundamental al Romaniei este ca in perioada 2014-2020

      Romania sa se afle intr-o pozitie mai avantajoasa din punct de vedere bugetar

      comparativ cu perioada 2007-2013.
      Adica, diferenta dintre fondurile pe care Romania le-ar primi - potential - si

      cele cu care ar contribui la bugetul Uniunii sa fie mai mare decit pentru bugetul

      2007-2013.
      Este un obiectiv foarte ambitios, si nu va fi deloc simplu sa poata fi atins.
  • Bugetul pentru LLP (Vineri, 1 iulie 2011, 14:36)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Cum va arata bugetul pentru lifelong learning in perioada 2014 -2020 ?

    Va multumesc
    • r (Vineri, 1 iulie 2011, 15:06)

      Leonard Orban [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Conform primelor evaluari, bugetul pentru domeniile Cultura si Educatie va creste in viitorul buget al UE si se are intentia sa se promoveze un singur program care sa includa aceste domenii. Va reamintesc ca actuala perioada de programare 2007-2013, pe linga programul de invatare pe toata durata vietii, mai exista si ale programe gen Programul Cultura.
      Intentia Comisiei este ca, incepind cu 2014, sa reuneasca toate aceste programe intr-unul singur, mai simplu si mai transparent.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by