Firmele pot deduce din nou TVA la achizitia de masini si cheltuieli pe carburant, dar limitat la 50%
Plafonul de deducere de 50% din total va fi aplicat si pentru taxa pe valoarea adaugata aferenta combustibilului achizitionat pentru aceste masini, conform unui document guvernamental.
Prevederea va fi in continuare valabila pentru vehicule care nu sunt folosite la interventii, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, agentii de vanzari, taximetrie, instruire in cadrul scolilor de soferi, potrivit Mediafax.
In primavara anului 2009, Guvernul a decis, pe fondul crizei economice, ca acele cheltuieli de combustibil pentru vehiculele rutiere motorizate destinate exclusiv transportului rutier de persoane sa fie considerate drept cheltuieli nedeductibile la determinarea impozitului pe profit.
Simultan, a fost restrictonat si dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor de autoturisme si combustibil.
Astfel, nu au mai fost considerate costuri deductibile cheltuielile privind combustibilul pentru vehicule cu o greutate maxima de pana la 3.500 kg si cu maximum 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta agentului economic.
De la aceasta restrictie au fost exceptate vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv taxi, pentru inchirierea catre alte persoane, pentru instruirea de catre scolile de soferi, pentru reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, masinile utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca.
Interdictia a fost prelungita de Guvern prin mai multe acte normative, pana la 31 decembrie 2011.

VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO De ce nu pot să aleg tipul de vaccin cu care mă vaccinez?
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
INTERVIU Răsvan Radu, UniCredit: Au scăzut mult cererile de suspendare la plată a ratelor în ianuarie-februarie 2021 față de 2020
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Fascinanta legătură dintre spionaj și tehnologie: de la datele stocate în ADN-ul uman, la falsul turn GSM din aeroport care-ți fură informațiile din telefon
Oricum, parerea mea este ca ar fi trebuit sa dubleze pretul la benzina si motorina artificial, din accize, si banii incasati din accize dati subventie la microcentrale de cogenerare din biomasa, la masini electrice, la panouri fotovoltaice, la turbine eoliene.
De aceea masura este rea, ne va ridica artificial economia o vreme, si vom cadea mai de sus peste 3-4 ani. Daca s-ar proceda cum cred eu ca este bine (pe langa dublarea artificiala a pretului carburantilor si nedeductibilitatea lor, iar in ceea ce priveste programul Rabla nu oprirea, STARPIREA lui, la fel si la prima casa) dupa ce am mai scadea cativa ani, dar in ritm la limita suportabilului, in 2015, cand va incepe distractia, noi am fi o oaza de stabilitate.
daca el cheltuieste 1000 lei/luna pentru automobil, el va face rost de chitante de 2000 lei.
Cum , inca se mai vinde si combusitbil si piese auto, fara chitante, cerera mai mare de chitante, va sduce si la buget ceva banutzi.
Un contract cu furnizorul (Petrom, OMV, Rompetrol, Lukoil etc). Alimentare pe baza de chip(vezi serviciul Fill and Go") si eliberare de factura la 2 saptamani. Plata prin banca!
Eligibile la decont numai facturile si nu bonurile!
Gata s-a terminat cu frauda!
Problema este ca NU SE VREA!
Toata lumea stie ca cea mai mare parte din combustibili o ia STATUL acum a luat si TVA-ul care stim ca e 24%
RUSINE!
Carevasazica, eu am masina pe firma si o folosesc si sa ma duc cu nevasta la mare. In mod normal ar tb sa deduc doar TVA-ul aferent combustibilului folosit pentru afaceri nu si pe cel folosit in interes personal.
Solutia ta nu rezolva problema, oricum as fi facturat si oricum as plati daca eu nu folosesc masina in scopul afacerii inseamna ca fraudez statul daca decontez TVA-ul!
Solutia pentru combustibil este sa fii obligat sa tii foi de parcurs la masina si sa justifici fiecare km. Si daca te-a prins sa te arda.
Iar pentru TVA-ul la achizita masinii putem lua exemplu de la britanici unde daca iti iei pe firma masina mai scumpa de 12k £ nu te lasa nici sa amortizezi si nici sa deduci TVA pentru diferenta!
Dar nu, noi vrem sa fim mai catolici decat papa!
Asa ca pana-una alta sunt de acord cu tine. nu cu autorul acestui articol